indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kuncitan
User
spacer line

Zijn er mensen die net als ik slechts een deel van het jaar op Bali kunnen of willen wonen. We kunnen dan gezamelijk een huis huren en - in onderling overleg - bij toerbeurt, ieder een deel van het jaar, het huis bewonen. Eventuele vervelende gevolgen van leegstand kunnen daardoor worden voorkomen. Bijkomend voordeel is dat de gemeenschappelijk vaste kosten gedeeld kunnen worden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Wat zijn de vervelende kosten van leegstand? Een beetje huis kost enkele duizenden euro's per jaar, dus zo hoog kunnen die kosten niet zijn lijkt me. Vaste lasten zijn de meterhuur voor water/electra die nog geen 20 euro per maand zijn, personeel betaal je voor de periode dat je er bent, verder neem je een bewaker aan of zet je iemand in het huis die je vertrouwd. Dat zijn de kosten ook niet.

Bovendien lijkt het me dat iemand die een half jaar blijft, dat het liefst doet in de Nederlandse koudere periode, dus dan heb je nog een probleem. Er zullen er maar weinig zijn die in de Nederlandse 'zomer' 6 maanden naar Bali willen gaan. Emoticon: Shiny

Hopelijk vind je iemand, zal niet makkelijk zijn, dat is vrijwel zeker.

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

waarom zou je samen voor 1 jaar een huis huren en moeilijk gaan doen als je gewoon ook een huis kunt afhuren voor 6 maanden

er zijn aabiedingen hervoor genoeg

gr,
Frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

kuncitan
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Yerun en bali-style

Het gaat mij niet zozeer om de (huur)kosten bij leegstand maar om de eventuele gevolgen hiervan. Je zou hier bijvoorbeeld kunnen denken aan inbraak en diefstal van kostbare huisraad zoals meubels, TV, koelkast, AC e.d. Het is mogelijk te voorkomen, zoals je suggereert, door een bewaker aan te stellen of een bevriende relatie in het huis te laten wonen, maar die moet natuurlijk wel willen of voorhanden zijn. Mijn ervaring tot nu toe bij het zoeken naar een geschikte huurwoning is dat deze in het gros van de gevallen ongemeubileerd worden verhuurd. Omdat het de bedoeling is om voor meerdere, bijv. 5 of meer, jaren te huren betekent dit dat je in de inrichting van het huis moet investeren. Je wilt natuurlijk niet al die tijd kamperen of op sinaasappelkistjes zitten. Al met al een substantiŽle uitgave die je met een medehuurder met dezelfde woonwensen zou kunnen delen.

spacer line  

Voor een paar tientjes per maand huur je hier een soort "rentmeester" service die - met jouw geld - de doorlopende rekeningen betaalt m.b.t het pand, de salarissen aan het personeel, het gebouw controleert en laat repareren indien nodig, de echt waardevolle spullen in opslag neemt, etc., etc. En ook bijv ervoor zorgt dat het pand gebruiksklaar is als jij als eigenaar komt of vrienden / familie het pand laat gebruiken. Dus, waarom druk maken over leegstand?

If you have nothing to loose, you can risk everything

kuncitan
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Amed East Bali

Kun je mij een betrouwbare rentmeester of soortgelijke organisatie die zo'n dienst aanbiedt, aanbevelen.

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. kuncitand

O.a. wij leveren die rentmeester diensten:

C.V. Bayu Restu Hotel & Villa Management
Jl. Tukad Musi I / 3, 80235 Denpasar - Renon
Bali - Indonesia
Tel. 0361-242478 / hp 0852-37304847
Website: http://www.bayucottages.com

If you have nothing to loose, you can risk everything

kuncitan
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Amed East Bali

Dank voor de info.
Mocht het ooit zover komen dan neem ik wel contact op maar ik probeer het probleem eerst via medehuurderschap op te lossen. Er moeten vast wel mensen zijn die net als ik met hetzelfde probleem zitten en niet het hele jaar op Bali kunnen / willen wonen.

Dus degene die zich aangesproken voelt: REAGEER !!!

spacer line  

Beste Kuncitan,

Heb je al een huis of heb je er een op het oog.
Waar zou dit zijn of worden. Misschien dat ik tijdelijk dus misschien eenmalig wel zou willen huren voor een half jaar. laat me maar iets horen en zo mogelijk zien.

kuncitan
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Tonyvanriel

Ik ben nog steeds zoekende. Heb wel iets op het oog in Gumicik, zo'n 20 minuten (auto)rijden ten noorden van Sanur. Huis met grote tuin en uitzicht over de sawah's.
Je idee om misschien eenmalig samen een huis te huren is leuk mar eerlijk gezegd heb ik daar niet zoveel aan. Het moet echt om een gezamelijke huur van een aantal jaren gaan.

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Hoi Tony,

ik kan wel voor je een huis met zwembad regelen voor een half jaar als je wilt
omtrek Sanur

gr,
frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Jasri2010
User
User icon of Jasri2010
spacer line

*EDIT* by Oyibo.
Reclame even met Jeroen overleggen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,501,626 topic views - 232,823 posts - 13,678 topics - 22,658 members - last post @ 25-06-2019 22:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,875,508 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com