indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Natuurlijk bekijk ik het teveel van mijn kant. Maar sinds 30 jaar ben ik zo'n 20 keer naar Indonesie gevlogen, en in het begin steeds via Schiphol. Vanaf zo'n 15 jaar geleden (lang leve internet) ben ik er achter gekomen dat er veel gunstigere alternatieven zijn vanaf buurland Duitsland. Dus sinsdien vlieg ik (met soms tot 30 % voordeel) vanaf (soms) Frankfurt, maar (meestal) Dusseldorf. Eerstgenoemde is voor mij evenver als Schiphol, laatstgenoemde minder dan de helft (per auto of trein om het even). De trein is, afhankelijk van de vliegmaatschappij , soms ook nog gratis vanaf de voor mij nabijglegen Duitse grens, en parkeren kan ik ook gratis in Dusseldorf. Vervolgens neem ik met al m'n 1(!) koffers (wie zij ook weer: travel easy, travel light, tenslotte mag je in de regel maar 20 kg bagage meenemen, en zelfs daar kom ik meestal nog lang niet aan toe), en mijn (lichte) handbagage (wat heb je nou allemaal echt nodig, zo'n 18 tot 24 uur in het vliegtuig), stap over in de (gratis) monorail of S-bahn, en ben op de terminal. Natuurlijk, om met leeftijdgenoot J.C. (ja, ja, die wordt over enkele dagen ook al 63) te spreken: elk voordeel heb ze nadeel. Dus ik neem dan het eventueel extra tijdverlies wegens overstappen ( elke directe vlucht naar Jakarta is inderdaad sneller) voor lief, dat valt immers geheel in het niet bij een volle maand vakantie.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Iedereen zal zo zijn eigen redenen wel hebben om al dan niet vanuit een buitenlandse luchthaven te vertrekken.
Ik ben een paar keer vanuit Duesseldorf gevlogen met Emirates maar mij stoort de late aankomsttijd waardoor ik beide keren niet meer door kon vliegen in Indonesie maar moest overnachten op de luchthaven. De airportexpress is voor mij vanuit Eindhoven een goede optie/aansluiting maar de terugreis is niet te doen omdat je dan tot 's avonds op de airport moet wachten en dat wil je zeker niet op de terugreis als je al bijna thuis bent. (bv aankomst Emirates om 13.45, vertrek bus 20.30 de vorige keer) Alternatief is dan de trein maar met een relatief lange reistijd en vaker overstappen; september vorig jaar ruim 3 uur met 3 overstappen en dat vind toch wat veel voor een afstand van nog geen 100 km. Ik heb dat nu twee keer gedaan maar ik doe het niet meer.
Vertrekken vanuit Amsterdam (rechtstreeks met de trein vanuit Eindhoven in anderhalf uur is toch comfortabeler) heeft mijn voorkeur en vluchten met MAS en SQ geven me genoeg overstapruimte in Jakarta indien nodig.
Turkish Airlines met een aankomsttijd van 17.25 in Jakarta is misschien wel een optie als ik straks in september naar Ambon wil doorvliegen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Als je dichtbij Dusseldorf woont, dan is dat natuurlijk ook een goede optie, maar dan nog zit je met overstappen en langere reistijden. Overstappen zou ik helemaal niet zo erg vinden (net als met Garuda via Dubai) als niet meteen dezelfde dag door hoefde te vliegen. Helaas is het echter meestal niet mogelijk om er een dag of wat aan vast te plakken. Nu is dat in Dubai trouwens sowieso niet aan te raden maar in Istanbul of KL is dat weer wel prettig.

From Dayeuhkolot with love

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Een goed alternatief is natuurlijk ook nog Turkish Arlines vanaf Amsterdam, b.v. te boeken via de sirte www.thy.com.
Kost officieel 720 euro, maar als je vertrektijdstip hebt gekozen (gaat 2 x per dag) krijg je de netto totaalprijs: 673,53 euro !

FAR FROM THE MADDING CROWD

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,637 posts - 13,687 topics - 24,452 members - last post @ 18-09-2019 19:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,365,804 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com