indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wie in Indonesie woont en wil een auto kopen is het een hele klus om informatie bij elkaar te krijgen over de prijs en modellen etc.
Op http://www.oto.co.id/newcar/harga_mobil_baru.oto vind je een website waar je de nieuwprijzen van de leverbare modellen kunt vinden, tevens de prijzen van verzekering.
De website is wel in de Indonesiche taal maar met wat fantasie is het niet al te moeilijk.
Op de websites van de fabricanten vind je vaak allen de tarieven per maand omdat bijna iedereen een auto op crediet koopt.

Verder ben ik zeer benieuwd naar de ervaringen om een auto te kopen en ik denk dan aan wanneer het eigendomsboekje is afgeleverd, hoe ging het met de jaarlijks te betalen taks en meer van dat soort zaken die je meemaakt.
Deze info wil ik verzamelen en over een tijdje gebruiken voor onze nieuwe website, de info over kopen en rijden op een motor (grote bromfiets) heb ik zelf al bijgehoudenen en is al beschikbaar voor de gene die interesse heeft.
Jan

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Jan, ik heb een week of 2 geleden een motor laten kopen. Het risico dat er iemand mee vandoor gaat heb ik (weloverwogen) genomen, daar het om een bedrag van 900 euro gaat (nieuwprijs). nu staat hij gewoon op naam van een Indonesische.

Volgens de lokale politie kon ik dat ding niet op mijn naam krijgen. Wellicht moet ik zelf eens navraag gaan doen, kijken wat dan de mogelijkheden zijn. Er een beetje vanuit gaande dat ze bij de politie ook denken dat IndonesiŰrs minder geld hebben dan 'de blanke'. Uiteraard ga ik dus in Jogja eens naar het politieburo oom navraag te doen.

Een rijbewijs aanschaffen is ook niet mogelijk, maar volgens mij moet dat tegen betaling geen probleem zijn. Ik heb immers een Nederlands rijbewijs wat even 'omgezet' (kuch) moet worden, toch? Emoticon: Wink

Yerun

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Yerun,
Een motor of auto kopen kan alleen als buitenlander als je een KITAS of KITAP hebt.
Dus je koop je die op naam van een Indonesier, als je dadelijk het blauwe eigendomsboekje (Buku Pemilik Kendaraan Bermotor) ontvangt hou je dat zelf, mocht de relatie met die Indonesier verslechteren kan hij nooit de motor verkopen omdat jij dat boekje hebt, doet hij of zij dat toch is het gewoon diefsstal.

Een rijbewijs is officeel ook allen maar mogelijk als je een KITAS of KITAP hebt, echter in Bali akn je ook een rijbewijs voor tijdelijk bemachtigen op het politiebureua in Denpasar, dit is een maand geldig en alleen voor Bali.
Een ander mogelijkheid is gewoon om in Nederland voor een internationaal rijbewijs te zorgen.

Denk je ook aan de verzekering???
De premie voor een casco verzekering van een motor met een nieuwwaarde van IDR12 miljoen is IDR324.000 (Oct-2004) als je tenminste al klant bent, zo niet is de premie iets hoger
Voor info http://www.bumida.co.id/
En weer de polis zelf in bewaring houden, onze polis staat op naam van zowel Tuti als van mij.
Succes,
Tuti en Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Yerun,
Kijk voor het complete overzicht even op http://www.tomaatnet.nl/~indonesie/
Groetjes,
Tuti & Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,000,674 topic views - 234,994 posts - 13,697 topics - 25,725 members - last post @ 18-11-2019 04:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,822,976 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com