indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo,

Wij zijn 2 koppels die van op de luchthaven Denpasar naar Padangbai willen bij aankomst in Bali. Er zullen wel genoeg minibusjes staan wachten (dat moet het zijn want we hebben 4 koffers) maar ik zou toch graag een richtprijs hebben, het komt niet op een euro maar moeten we ons bij wijze van spreken aan 50 of 30€ verwachten.
Of welke is de meest betrouwbare firma waar we naar uit moeten kijken.
Dank.

Pascal.F
User
spacer line

Hallo,

Gewoon een blauwe taxi nemen aan de uitgang van de luchthaven.Ze hebben daar een loket als men buiten komt, waar je vermeld waar men heen gaat.In september betaalde wij 300000 RP tot Candi Dasa en ook met 4 rugzakken. Dat is iets verder dan Pandangbai .Heel makelijk te doen.

Veel fun Emoticon: Yes!

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

ik zou buiten de luchthaven een taxi boeken (blue bird). Onze ervaring is dat je op de luchthaven juist veel betaald, omdat ze soms hun eigen terugreis ook doorberekenen in de prijs....

Pamelabak
User
spacer line

Niet op de luchthaven een taxi nemen. Inderdaad net buiten de luchthaven een bluebird taxi nemen, met de meter aan. Sommige bluebirdchauffeurs proberen een prijs met je af te maken, deze ligt een stuk hoger dan de ritprijs. We spreken uit eigen ervaring

senior
User
User icon of senior
spacer line

Blue bird taxi kan je ook gewoon op de luchthaven zelf aanhouden als je er eentje ziet. Ik vind trouwens dat de prijzen aan het loket niet zo erg veel hoger zijn dan wat je betaalt als je zelf een taxi regelt...

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Bluebird of Bali taxis kunnen geen 4 personen en 4 koffers in een rit vervoeren. Je zult dan 2 van die taxi's moeten afhuren. De prijs vind je bij de taxi-counter net naast de uitgang van de aankomst terminals, zowel de domestic als de international.

Een shuttlebusje dat wel 4 personen en 4 koffers bij elkaar kan vervoeren, daar wordt op de luchthaven door de "snorders" voor de rit naar airport - Padang Bai Rp. 250.000,- gevraagd.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Dank aan iedereen.
Ik heb nu toch al een richtprijs.
Amed, grappig... snorders... wat zijn dat? (ik ben geen doorwinterde zoals jij, haha)
Een minibusje voor pakweg 25€ is nog aanvaardbaar voor 4 personen.
Sommige hotels vragen meer dan 40€ om je te komen halen (zij moeten ook 2 maal de rit doen) dat ze dat doorrekenen in de prijs is ook ergens normaal. Dan vind ik 25€ zeker goed te doen. De kans is klein dat ie uit Padangbai nog klanten kan meenemen naar de luchthaven.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Gaan jullie vanaf padangbai door naar lombok? Vergeet niet naar de 'blue lagoon' te gaan en 'the white beach' als je in padangbai bent, erg mooie, tropische strandjes!

spacer line  

Nee, novikirana,
We blijven op Bali. Maar Padangbai is onze eerste bestemming na aankomst voor een dag of 4 omdat het daar een van de betere plekken is om te snorkelen.
Vandaar naar Munduk om het binnenland en de jungle eens te bekijken, vandaar naar Pemuteran (weer om te snorkelen) en van daar naar het zuiden voor een dag of 3 om weer op weg naar het vliegveld te raken maar de juiste plek weten we nog niet daar (kant Seminyak misschien) Sanur hebben we al gedaan. Kuta is te druk. Dus schiet er daar niet veel meer over. Nusa Dua is dan weer een te sjieke hotelbuurt.
We zien wel.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

En je kunt even wat lekker eten en relaxen bij de topi inn in Padangbai, als dat hotelletje er nog steeds is!

senior
User
User icon of senior
spacer line

Dat is er nog steeds, tenminste in november nog wel...toen logeerde daar een vriend van me,tot zijn volle tevredenheid

hati hati, pelan pelan

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Wij waren er ook altijd zeer tevreden over. Zéér eenvoudige, bamboekamers met een simpele douche en toilet. Lage kosten (toen ongeveer 5 euro per nacht). Leuk voor één of meerdere nachten! En lekker eten beneden.....

spacer line  

Senior, Novikirana,
Jullie zijn er al geweest. Kennen jullie dan toevallig het Mustika Sari? Of Puri Rai?
Maar van het laatste las ik in vakantiebeoordelingen dat er veel lawaai is en niet zo proper. Over Mustika Sari nog niks gelezen. We zoeken toch een beetje luxe en airco. (zo'n 20 à 30€/kamer) 5€ hoeft nu niet echt. We zijn geen twintigers en ook geen backpackers.
Maar we leggen niks vast dus gaan kijken kunnen we altijd hé.

Milani
User
spacer line

Wij zijn gisteren nog bij Puri Rai geweest €30.= p.n. Ook heerlijk eten voor een leuke prijs. Wat wij hebben gezien was schoon.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Nee, sorry, die plaatsen ken ik niet. Daarom zijn mijn posts over padangbai ook altijd wat eenzijdig (topi inn en de mooie stranden). Nu ik trouwens terugdenk aan padang bai denk ik wel terug aan lawaaierige nachten. het lawaai kwam dan van de bars eromheen, niet van de topi inn zelf. Maar in zo'n bamboeconstructie hoor je alles! Ik heb toen nog gedacht dat het misschien kwam van een feestdag, maar volgens mij was het beide keren zo.....

TheoB
User
spacer line

Hallo,

Zoekt u nog steeds een chauffeur/ auto om u naar padangbai te brengen?

Ik ben beschikbaar als chauffeur. Graag een emailtje naar:

ptburggraaffRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com

spacer line  

Ben benieuwd wat de reaktie was op de email.... Emoticon: Smile

** @d **
User
User icon of ** @d **
spacer line

ja Novikirana, Topi inn is er nog steeds. Het lawaai van de barretjes aan het strand is er niet meer. Het is nu betegeld... nouja op Balineese manier dan. Verwacht geen Scheveningen. Wij gaan elk jaar naar Topi Inn en kennen Teun goed. Het eten is wel een van de beste in Padangbai en een leuke staff.
Het is nog een beetje onduidelijk rijstetertje wanneer je vervoer moet hebben. Teun heeft een oude VW-bus (nostalgie) en hij kan ook het vervoer regelen. Hij zit zelf nu in Australië tot eind januari. stuur even een mail naar topi inn. Mailadres kan je vinden op www.topiinn.nl.

Groeten Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.d

leomanado
User
spacer line

Rijstetertje

Als je naar Padangbai gaat om te snorkelen, ben je echt aan het verkeerde adres. Ik was daar 2 weken geleden, maar erg teleurstellend. Ook de blue Lagoon viel me tegen. Klein en het snorkelen teleurstellend. Als je echt een leuk strand wilt hebben, ga dan naar White Sand Beach of zoals ze dat op Bali noemen Pasir Putih ( er staat ook een bord Virgin Beach) Het ligt wel 20minuten autorijden van Padangbai in noordelijke richting voorbij Candi Dasa. Heerlijk daar en goed eten op het strand.
Pemuteran, of beter Mejangan is wel een echte aanrader om te snorkelen en vergelijkbaar met Bunaken. Prachtig......ik ben daar 2 weken geleden een paar dagen geweest. De hotels zijn wel duur daar, reken op rond de 100USD. Misschien dat iemand een goedkoper adres weet, maar de hotels in Pemuteran aan het strand, liggen rond die prijs of hoger. Snorkelen bij Mejangan kun je in Pemuteran prima regelen.

Veel plezier

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,295 posts - 13,691 topics - 25,185 members - last post @ 18-10-2019 06:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,576,319 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com