indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pascal.F
User
spacer line

Hallo ,
In mei ben ik in Kalibaru en ga naar de Kawah Ijen vulkaan en de 2 daagse trip naar Sukamade en de schilpadden maken. Nu krijg ik prijzen waar ik van verschiet. Zo duur

Kawah Ijen is voor 2 per. Rp 890.000 totaal vervoer inbegrepen

Nationaal park Meru Betiri en Sukamade en de schilpadden voor 2 per. Rp1775000 voor de 2 daagse.Eten en slapen en vervoer inbegrepen.Wel nog 7 te betalen op het strand voor de schilpadden.

Kan ik niet beter ter plaatse in het dorp iets boeken of is dat in Kalibaru niet mogelijk
Ik heb er helemaal geen zicht op accomedaties ( reisbureau ) in het dorpje en de mogelijkheden om bij de plaatselijke bevolking iets te boeken of te regelen Emoticon: Nooo

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik ken de situatie niet daar maar de prijzen lijken me zeer redelijk. Bij plaatselijke bevolking iets boeken kost je doorgaans veel meer want na een gegeven prijs is het altijd......komt dit er nog bij.....komt dat er nog bij.....
Zou dat bod van hierboven aannnemen.

alapalap
User
spacer line

Halo PascalF,

Je moet eigenlijk wel eerst naar Ketapang logeren en daarvan kan je wel een jeep regelen .Ik ken iemand ,hij heet Fajar + 62 85 7299 13189 die hij voor jou een jeep kan regelen.Normaal gezien kost wel IDR 500.000 voor een rit naar Ijen vanuit Ketapang ( Hier is het dichterbij dan van Kalibaru )

Groeten,
Alapalap

Trea1
User
spacer line

Op 25-12-2009 08:03 schreef Pascal.F:
Hallo ,
In mei ben ik in Kalibaru en ga naar de Kawah Ijen vulkaan en de 2 daagse trip naar Sukamade en de schilpadden maken. Nu krijg ik prijzen waar ik van verschiet. Zo duur

Kawah Ijen is voor 2 per. Rp 890.000 totaal vervoer inbegrepen

Nationaal park Meru Betiri en Sukamade en de schilpadden voor 2 per. Rp1775000 voor de 2 daagse.Eten en slapen en vervoer inbegrepen.Wel nog 7 te betalen op het strand voor de schilpadden.

Kan ik niet beter ter plaatse in het dorp iets boeken of is dat in Kalibaru niet mogelijk
Ik heb er helemaal geen zicht op accomedaties ( reisbureau ) in het dorpje en de mogelijkheden om bij de plaatselijke bevolking iets te boeken of te regelen Emoticon: Nooo

hoi Pascal
ik zag dat je in mei naar Sukamade bent geweest, hoe was dat, wij zitten eraan te denken om dat volgend jaar te doen.
dan gaan wij op vakantie naar java en bali, hoe was de reis er naar toe en heb je inderdaad schilpadden gezien.
gr trea

Pascal.F
User
spacer line

Trea1

Het was zeker de moeite en we hebben schilpadden gezien in Sukamade.
Ik heb de trip geboekt bij Peter http://www.rumahkita.info/ waar we ook sliepen.
Heel goed en alles prima geregeld in Kalibaru !!
Ik had ook veel vragen van de trip Bali -oost Java - en terug naar Bali maar het liep als een trein.
Ijen en Bromo niet vergeten !!
Zeker doen .
Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

jannicka
User
spacer line

On 22-11-2010 12:51 Trea1 wrote:

[quote removed]

hoi Pascal
ik zag dat je in mei naar Sukamade bent geweest, hoe was dat, wij zitten eraan te denken om dat volgend jaar te doen.
dan gaan wij op vakantie naar java en bali, hoe was de reis er naar toe en heb je inderdaad schilpadden gezien.
gr trea

Hi Trea,

Naast de tip van pascal hebben we er nog een.
ries de fretes,hij is geen prof.gids maar woont,
al z'n leven lang in kalibaru.
Als je info wil kan je altijd bellen .0630353013
Gr.Jannicka

elsbeth
User
spacer line

Dag Jannicka,

Kun je wat meer over deze Ries vertellen? Wat is het voor iemand, Nederlander of Indonesier, welke bahasa's spreekt hij allemaal?
Heb jij goede ervaringen met hem? Is je ervaring recent of van lang geleden?

Pascal.F
User
spacer line

Trea1
De trip regelde wij via http://www.rumahkita.info/ omdat we er logeerde.
Onze gids zijn naam was SUPRI.
Heel goede gids nederlands - engels. Getrouwd en 2 kindjes
Zijn nummer is +628135846120 en hij zal heel blij zijn iets te kunnen verdienen zonder tussenkomst van het hotel !!
Het zal zeker goedkoper zijn !!
Hij verzorgde voor ons Sukamade en de tocht met paard en kanr door Kalibaru.
Doe hem zeker de groeten.
Je mag me altijd mailen.

Groeten

Pascal.F
User
spacer line

On 22-11-2010 16:51 Pascal.F wrote:
Trea1
De trip regelde wij via http://www.rumahkita.info/ omdat we er logeerde.
Onze gids zijn naam was SUPRI.
Heel goede gids nederlands - engels. Getrouwd en 2 kindjes
Zijn nummer is +628135846120 en hij zal heel blij zijn iets te kunnen verdienen zonder tussenkomst van het hotel !!
Het zal zeker goedkoper zijn !!
Hij verzorgde voor ons Sukamade en de tocht met paard en kanr door Kalibaru.
Doe hem zeker de groeten.
Je mag me altijd mailen.

Groeten

Pascal.F
User
spacer line

Trea1
Verkeerd nummer !!! het moet zijn +6281358461207
Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

jannicka
User
spacer line

On 22-11-2010 16:26 elsbeth wrote:
Dag Jannicka,

Kun je wat meer over deze Ries vertellen? Wat is het voor iemand, Nederlander of Indonesier, welke bahasa's spreekt hij allemaal?
Heb jij goede ervaringen met hem? Is je ervaring recent of van lang geleden?

Dag Elsbeth,

Net als ik al aan Trea heb bericht ,kan je via het tel.nr. de info.krijgen,die relevant is Ries is een gepensionn.onderwijzer,die in de omgeving van zijn woonplaats met mensen erop uitgaat waarbij het kostenplaatje niet het belangrijkste is.
Een lieve man die eerst met de mensen een praatje maakt en dan pas kijkt of hij,
met hun een paar dagen op pad wil.Wat is onze relatie met hem ?
De schoonvader van mijn zwager. Groeten Jannicka

Trea1
User
spacer line

Op 22-11-2010 19:08 schreef jannicka:

[quote verwijderd]

Dag Elsbeth,

Net als ik al aan Trea heb bericht ,kan je via het tel.nr. de info.krijgen,die relevant is Ries is een gepensionn.onderwijzer,die in de omgeving van zijn woonplaats met mensen erop uitgaat waarbij het kostenplaatje niet het belangrijkste is.
Een lieve man die eerst met de mensen een praatje maakt en dan pas kijkt of hij,
met hun een paar dagen op pad wil.Wat is onze relatie met hem ?
De schoonvader van mijn zwager. Groeten Jannicka

hoi Jannicka
hoe groot is de kans dat je ook schilpadden daar tegenkomt, wij zitten daar dan eind juli, weet jij dat misschien ook?
Want het is geloof ik wel een zware tocht daar naartoe maar het lijkt me wel helemaal gaaf om dat mee te maken.
Ook de tocht door de jungle lijkt me een hele belevenis.
Ben je er zelf ook al eens geweest?
gr trea

Trea1
User
spacer line

Op 22-11-2010 17:11 schreef Pascal.F:
Trea1
Verkeerd nummer !!! het moet zijn +6281358461207
Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

hoi pascal
dank je voor je advies
gr trea

jannicka
User
spacer line

[quote] On 22-11-2010 19:24 Trea1 wrote:

[quote removed]

hoi Jannicka
hoe groot is de kans dat je ook schilpadden daar tegenkomt, wij zitten daar dan eind juli, weet jij dat misschien ook?
Want het is geloof ik wel een zware tocht daar naartoe maar het lijkt me wel helemaal gaaf om dat mee te maken.
Ook de tocht door de jungle lijkt me een hele belevenis.
Ben je er zelf ook al eens geweest?
gr trea

hi Trea,
Jammer maar ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt me ook gaaf.
Mocht je tegen die tijd,naar Seram willen,dan ben je van harte welkom.
Gr.Jannicka

jannicka
User
spacer line

Je moet eigenlijk wel eerst naar Ketapang logeren en daarvan kan je wel een jeep regelen .Ik ken iemand ,hij heet Fajar + 62 85 7299 13189 die hij voor jou een jeep kan regelen.Normaal gezien kost wel IDR 500.000 voor een rit naar Ijen vanuit Ketapang ( Hier is het dichterbij dan van Kalibaru )

Groeten,
Alapalap
[/quote]
Hi Alapalap,
Baru Baru ini ben ik gebeld door Roedi van dit forum en heb voor hem,
Fajar gebeld omdat hij geen Bahasa spreekt.Hij vertrekt einde december.
Terimah kasih di muka berita .dah Jannicka

jessie
User
spacer line

hallo pascal. ik had begrepen dat jij in mei naar jawa timur wild komen,dus banyuwangi
kawan itjen wil jij 1 bezoek brengen, ik woon niet ver van de itjen, ik woon in roggojampi
zelf hebben wij een jongen koffie plantage, als je wild kan ik je tegen die tijdt van dienst zijn,ik kan die omgeving zeer goed, ligt er helemaal aan met hoeveel mensen jij wild over komen, dat is tegen die tijdt wel te regelen,van uit ketapang naar mijn dorp is ongeveer
40 minuten rijden.en van uit ketapang naar kalibaru bijnaa 2 uurtjes rijden, laat mij even weten hoe of wat, dan ben ik berijdt om je te helpen+6285857564252 grtjes

Pascal.F
User
spacer line

Jessie,

Nee,nee ik ben in mei op oost- Java geweest en heb de Ijen - Sukamade en de Bromo gedaan.
Heel mooi en voor herhaling vatbaar.
Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,000,674 topic views - 234,994 posts - 13,697 topics - 25,725 members - last post @ 18-11-2019 04:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,822,906 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com