indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Holidayman
User
spacer line

Ten eerste: heeft er iemand een tip waar ik goedkope tickets kan halen naar samarang??? ik wil namelijk in april daar naar toe. en mijn tweede vraag is::: mijn vriendin woont in samarang en ik wil haar graag naar nederland halen. kan iemand me vertellen waar ik moet beginnen en hoe ik zoiets kan regelen??

spacer line  

Beste Holidayman,
Je zal wel Semerang bedoelen meem ik aan, daar is een luchthaven en Garuda vliegt daar dagelijks op, tickets zijn te koop op de luchthaven in Jakarta, als er nog zijn tenminste.
Een ander optie is de trein, zowel vanuit Jakarta als Surabya mogelijk en weer de vraag over er plaatsen zijn.
Ik weet dit nog zo precies omdat ik vorig jaar zowel in Jakarta al in Semerang onnodig twee nachten ben moeten blijven omdat er geen ticket te koop was.
Je tweede vraag kan wat duidelijker wil je ze voor vakantie of voor langere tijd naar NL halen.
Kijk eens op de website van de Nederlandse ambassade in Jakarta : http://www.netherlandsembassy.(...)ml/schengen_visa.cfm
De taal kan je kiezen, houd er rekening mee dat de inkomenseis van de sponsor per 01-11-2004 omhoog gaat naar 20% boven miniumloon.
Succes,
Jan en Tuti

ariyanti
User
spacer line

jullie bedoeld Semarang zeker...

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Hollidayman,

Vermijd als de pest de Ambassade, je staat daar om 5 uur 's morgens in de rij, gaat open om een uur of 10 en je wordt nou niet bepaald gastvrij onthaald. Geen stoel geen glaasje water, niets.

In diverse regio's op Java zijn er (Bali weet ik niet) zijn er Nederlanders die het werk gedeeltelijk overnemen v/d Ambassade.
Ik weet er eentje in Jepara (boven Semarang (!) te zitten. Deze kan jouw vriendin of verloofde een visa verzorgen. Wel is aan te raden dat je erbij bent.

Want ga je naar de Ambassade dan zal het zeer moeilijk zijn om een visa te krijgen wanneer zij alleen er naar toe gaat.

Wat betreft vliegtickets klick eens op mijn naam en daarmee bedoel ik de berichten die ik heb geplaatst. Ik heb in het verleden al een berichtje geschreven over een nieuwe en zeer goedkope nationale luchtvaartmaatschappij.

Het goedkoopste is wanneer jouw vriendin deze besteld en aangetekend naar NL verstuurd.

Wil je meer weten over die persoon in Jepara, dan zal ik dat voor je opzoeken.

Suc6

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

robbert
User
spacer line

Beste Albert,
Ik denk dat je voorbij gaat aan het feit dat de vrager als kop gebruikt "emigreren", dan wil hij zijn vriendin dus voorgoed naar NL halen en dan ben je er echt niet met alleen even een visum halen.
Voor de holidayman ; de site www.ind.nl geeft een duidelijk antwoord, volg de aanwijzingen en houdt er rekening mee dat e.e.a. een lang proces is.
Suk6 Rob

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Robbert,

Je hebt gelijk.

Hij vraagt tickets naar Semarang. Ik heb geen ervaring mee met aanvraagf verblijfsvergunning.
Daarom gaf ik aan hoe je het beste voor de eerste keer een visum kunt krijgen.

Je hebt natuurlijk kans dat ze de uitkomst v/d aanvraag in eigen land moet afwachten.

Sommigen vragen het aan in spanje en gaan daar een jaar wonen, daar schijnt het sneller te kunnen (misschien een tip)

Groeten,

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

Door de Minister is besloten tot de volgende maartregelen:

De minimumleeftijd voor gezinsvorming (niet: gezinshereniging) wordt opgehoogd van 18 naar 21 jaar voor beide partijen;
Het normbedrag dat de hoofdpersoon moet verdienen, wil de vreemdeling in aanmerking komen voor gezinsvorming (niet: gezinshereniging), wordt verhoogd van 100 procent van de toepasselijke norm ingevolge de Wet werk en bijstand naar 120 procent van het minimumloon ingevolge de Wet minimumloon en minimum vakantiebijslag, met inbegrip van de vakantiebijslag. Het gaat hierbij om de volgende netto bedragen: EUR 1382,18, inclusief vakantiebijslag en EUR 1318,60, exclusief vakantiebijslag;

Dit is een gedeelte van de info die ik vond op www.ind.nl , in feite komt het er op neer dat je een behoorlijk loon moet hebben om je partner naar Nederland te kunnen laten komen.
Iemand met een uitkering kan het dan al helemaal vergeten en beter overwegen om in Indonesie te gaan wonen net als ik heb gedaan.
Voor mij is dit je reinste discriminatie.
Jan

Holidayman
User
spacer line

Aan de site www.ind.nl ga ik zeker veel hebben. Daar staan veel nuttige dingen op. zelf ben ik 32. dus qua leeftijd geen probleem. Het normbedrag is voor mij gelukkig ook niet een probleem. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen, of zelf emigreren, of mijn vriendin hier laten komen. Vandaar mijn vraag voor goedkope tickets naar (inderdaad) semarang dus. het is moeilijk om deze tickets volgens mij rechtstreeks te boeken. en de maatschappij garuda houdt volgens mij op te bestaan.Voor meer tips over mijn forum blijf ik natuurlijk altijd open staan.

groeten,
Holidayman

spacer line  

Garuda gaat echt niet stoppen, alleen de vluchten vanaf Amsterdam (voorlopig).
Een vlucht naar Jakarta zal echt geen probleem zijn om te boeken, daar vliegen heel veel maatschappijen op.
Voor binnenlandse vluchten zijn er heel veel maatschappijen, bijvoorbeeld AdamAir, LionAir, Mandela, Merpati, Bouraque, StarAir, CityLink(van Garuda).
Deze hebben bijna allemaal een loket op de luchthaven in Jakarta waar ticket verkocht worden.
Laat Google maar eens zijn werk doen en dan zal je zeker verschillende websites vinden.
Je kan je vriendin alvast een ticket laten kopen als ze je van de luchthaven wil komen afhalen, opsturen per speciale post kan ook, maar de kosten zijn iets meer als US$30 en dat is misschien wel meer als het ticket kost van Jakarta naar Semerang.
Groetjes,
Tuti en Jan

Albert2
User
spacer line

Holidayman,

Mijn vriendin komt ook uit Semarang en woont inmiddels twee jaar hier in Nederland. We zijn bekend met de verschillende procedures en kunnen je meer informatie geven. Voor wat betreft vliegtickets verwijs ik je naar Antarin Reizen in Amsterdam. Zij hebben eveneens een kantoor in Yogya.

Ik heb je tevens een email gestuurd.

vrgr,
Albert

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,248,370 topic views - 229,457 posts - 13,648 topics - 19,969 members - last post @ 16-12-2018 19:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,110,573 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com