indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

marno
User
spacer line

Wie kent er een goede advocaat in bandung en redelijk minder duur is....om een goede en snelle scheiding klaar kan krijgen.Want de advocaten i jakarta zijn echt duuuuuur...
Help.... Emoticon: Frustrated

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Ook slechte advocaten in Bandung en JKT zijn duur.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Laat ik het anders stellen: als je in NL wilt scheiden en je hebt een advocaat nodig, dan zit er iets niet lekker. Als je als bleekgezicht in IndonesiŽ wilt scheiden en je hebt een advocaat nodig, dan ben je dubbel de lul: je verliest de rechtszaak, en je mag ook nog je advocaat betalen. Wat is duuuuur?

spacer line  

On 10-12-2009 17:43 guna2 wrote:
Als je als bleekgezicht in IndonesiŽ wilt scheiden en je hebt een advocaat nodig, dan ben je dubbel de lul: je verliest de rechtszaak, en je mag ook nog je advocaat betalen. Wat is duuuuur?

In principe hoeft het niet bij voorbaat een verloren zaak te zijn .
Dat het extra kosten zal brengen is zeker.
Een duurdere advocaat van een gerenomeerde kantoor kan vaak dealtjes maken , dus als men zeker is dat de papieren sterk is kan men altijd nog winnen.
Let op dat die advocaat ook bekend is met internationale recht .
Dit rekening houden als er sprake is van kinderen , de nationaliteit van de kinderen (is het Nederlandse of Indonesischche ) , hun eventuele erfrecht aanspraken in de toekomst etc .

Als er sprake is van 2 nationaliteiten en 2 woonplaatsen kan het iets ingewikkelder worden.

Je zou navraag kunnen doen bij Ikadin Bandung (even hun site bekijken).
Eerst vrijblijvende advies vragen. Mss is de eerste gesprek gratis.

bisa dicek of makemyday .

marno
User
spacer line

Ik heb verscheidene advocaten kantoren gevraagd voor een offerte,maar zodra ze weten dat ik niet van daar ben,ja...dan is de prijs echt niet normaal.....want een snelle scheiding hier in nedeland kan je minstens 700 euro's kosten,...daar in java kost het mij tussen de vier en zesduizend euro's,....
Waar halen ze dat nou vandaan,....dat kan er bij mij echt niet in,....

dus ik ga verder zoeken naar een redelijk betaalbare advocaat in bandung...
best moeilijk hoor,...want het is toch effe zoeken... Emoticon: Frustrated

spacer line  

On 11-12-2009 09:13 marno wrote:
Ik heb verscheidene advocaten kantoren gevraagd voor een offerte,maar zodra ze weten dat ik niet van daar ben,ja...dan is de prijs echt niet normaal.....want een snelle scheiding hier in nedeland kan je minstens 700 euro's kosten,...daar in java kost het mij tussen de vier en zesduizend euro's,....
Waar halen ze dat nou vandaan,....dat kan er bij mij echt niet in,.... dus ik ga verder zoeken naar een redelijk betaalbare advocaat in bandung...
best moeilijk hoor,...want het is toch effe zoeken... Emoticon: Frustrated

Heb ergens gelezen .
De hoogte van tarieven zijn vaak gebaseerd op :

1. Proffesionaliteit , hoe meer diploma's , groter kantoor hoe duurder.
2.Ingewikkelheid van de zaak. Men moet rekening houden met internationale aspecten.
3.Tijd
4.Financiele achtergrond van de client . (AHA , een rijke bule kan meer dokken dan een arme local Emoticon: Wink )
5.Plaats ( in Bandung zelf , bij de Bandungse rechtbank zal minder zijn als het in Jakarta of Surabaya).

Soorten vergoeding :
1. basis kosten + kosten na het succes /winnen van de zaak.
2. meedelen in de aandeel / winst
3.per uur : Junior advocaat + ervaren kan varieren tussen &5 us dolari tot 250 dolari.
Bij meer ervaren en grote(re) jongens vanaf 250 US dolari tot 600 dolari .Kassa !!
4.afsgesproken tarief ( 4000 tot 6000 dolari zoals je dat hebt kunnen ontdekken).

renem
User
spacer line

Ik ben zelf opdit moment ook bezig met het opstarten van een scheidings zaak.
Mischien dat we elkaar op de hoogte kunnen houden.
Ik hoorde overigens dat een scheiding tussen 2 indoneschise staatsburgens ongeveer 15 Juta kost dit is dus ook substentieel hoger dan in Nederland.

marno
User
spacer line

renem.....dat bedrag klopt niet,....ik heb even gekeken naar de manier van scheiden,...er zijn tal van processen die je kunt opvoeren,....als mijn vrouw een scheiding gaat aanvragen kost dat niet minder dan 350 euro,..maximaal....ik ben aan het kijken of ik dat beter kan doen,..want als er een scheiding plaats vindt tussen mix couple dan wordt er altijd gekeken hoe men de buitenlander zo goed mgelijk kunnen leeghalen,...

Ik weiger meer te zullen betalen dan wat er in nederland gangbaar is,..want als twee arme mensen in indonesie willen scheiden,.dan kunnen ze dat gewoon doen,..zonder meer kosten te hoeven hebben,...alleen in mijn geval wil ik zo snel mogelijk scheiden,want ik heb twee bedrijven daar in indonesie,...en ik wil verder met mijn leven,...ik kan zes duizend euro's betalen,..geen probleem,...maar dan zal ik zitten met mijn eigen dunk,..

dan heb ik me laten naaien terwijl dat niet hoeft eigenlijk,...even goed,..er zijn advocaten die bij een simpele scheiding wel tussen de 3 a 5 honderd euro vragen om de scheiding te regelen,..in bandung,...ik zonet een gesprek gehad,...want het factoren als gemeenschap en kinderen spelen een heersende factoren,vandaar dat het de prijs mede opkrikt,...in mijn geval,..we hebben geen kinderen en er is officieel niets te verdelen,...we gaan scheiden vlg de islamitsch rechtspraak oder het mom van scheiden omdat er geschillen zijn die niet oplosbaar zijn,en dat er in de relatie vreemd is gegaan,..
mocht de andere partij hier almentatie verlangen van mij en/of niet willen scheiden,kan ik mijn vrouw voor het gerecht brengen en aanklagen wegens het vreemd gaan terwijl ze getrouwd is,...

ik heb me laten informeren dat de proces min 3 maanden gaat duren eer ik gescheiden ben,..wel eerder als je extra 5 honderd euro er tegen aan gooit,...ik heb de tijd.,.dus ik ga nergens extra voor betalen,...

spacer line  

On 11-12-2009 13:01 renem wrote:
Ik hoorde overigens dat een scheiding tussen 2 indoneschise staatsburgens ongeveer 15 Juta kost dit is dus ook substentieel hoger dan in Nederland.

Dat zeg niks, elke geval is anders.
In principe kan het (bijna) kosteloos gebeuren als men armlastig is.
Staat in de wet.

Mss kost het een paar tientjes (eurie= voor fotocopieen , uang roko=sigaret en drinkgeld en andere administratieve posten ) .
Geldt voor de de gemiddelde Indonesiers die niet tot de middenklasse behoren.
De kosten ,allimentatie voor de xvrouw eventueel kinderen , boedelscheiding kan oplopen als er kinderen in het spel zijn .
Denk a.d levensonderhoud , studiekosten en eventueel visum/verblijfkosten omdat de kinderen waarschijnlijk Nederlanders zijn .

Bij huwelijksontrouw moet men ook kunnen bewijzen , en zoals iemand ergens schreef kan men tegengetuigen opvoeren.
Kan men niet bewijzen kan het een klacht opleveren wegens laster .

Advies , probeer te schikken , als men advocaten neemt dan kan het een eigen dynamiek volgen waar je als buitenlander aan de korste eind kan trekken.

Als de tegenparty slim genoeg is kan ze een goede advocaat inhuren op grond no cure no pay en daarna "winstdeling" .

LuluJack
User
spacer line

lees mijn eerdere posting, het kan echt voor bijna niks, bij mijn onderzoek met verscheidene advocaten kwam ik op dezelfde bedragen uit die jij vernoemt en erger nog, 4 advocaten allemaal met een verschillend verhaal.
Geloof me, gewoon doen als ik eerder zei.

marno
User
spacer line

Hi lulujack,...ik heb jou eerdere posting even goed gelezen,...maar misschien kun je het wat uitgebreider uitleggen,..want ik vraag me af of jou manier nu nog werkt,...want ik heb even navraag gedaan bij wijze mensen daar in bandung,...theoretisch zou het wel lukken,..maar beschrijf mij nou het a tm z gebeuren,..

ik wil niet dom overkomen,..maar daar hebben veel mensen misschien wat aan...dus of er nog enige andere valkuilen zijn...
alvast bedank,..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,289,886 topic views - 234,448 posts - 13,692 topics - 25,294 members - last post @ 24-10-2019 00:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,754,552 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com