indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

senior
User
User icon of senior
spacer line
 


On 29-01-2010 01:24 chirpy wrote:
Senior had je slecht geslapen om zo negatief te oordelen?


Slaap altijd prima, maar heb in het verleden het een en ander meegemaakt met de KLM, voor mij dus nooit meer ,,,maar wellicht zijn ze aan het verbeteren?


hati hati, pelan pelan

Pierre118
User
spacer line
 

We zijn inmiddels al weer een paar weken thuis, na een wederom geweldige vakantie op Bali. De upgrade naar de comfort-klasse is ons zeer goed bevallen, zeker na het zien van de beenruimte in de economy-klasse, wat is dat krap bemeten zeg (echt krap), en dat voor ruim 12 uur vliegen. De prijzen van de KLM zijn zeker niet concurrerend meer, Malaysian Airlines is niet veel duurder, en in verhouding misschien ook wel een stukje goedkoper aangezien zij bijna de beenruimte in de standaard economy-klasse bieden die de KLM in de comfort-klasse, tegen meerprijs, biedt. De comfort-klasse van de KLM biedt 35" beenruimte, Malaysian Airlines 34'' in de standaard economy-klasse. Voor de upgrade naar de comfort-klasse betaal je 240 Euro p.p. voor een retour extra. Het is het geld zeker meer dan waard, want je zit toch wel wat ruimer tijdens zo'n lange vlucht. En met service van de KLM is ook weinig mis mee. De tussenstop in Singapore geeft je even de tijd om je benen te strekken, zo'n 45 minuten netto. Al met al een goede ervaring, en door de actie-prijs (600 Euro)+(240 Comfort-klasse)=(840 euro totaal) p.p. retour een redelijk bedrag. Maar tegen de huidige prijzen zijn ze zeker niet concurrerend meer, en zijn er prima alternatieven.



WdeJong
User
spacer line
 

Wij ook comfort class geboekt voor 240 pp extra. Heenreis viel zwaar tegen. Je zit wel ruim maar de plaatsen waar babybedjes opgehangen kunnen worden zit ook aan het begin van de comfort class. Met 3 huilende babies dus niet echt een comfortable, zonde van het extra geld.. terugreis gelukkig geen babies maar chagerijnig personeel, dus voor ons geen KLM meer op een lange vlucht



chirpy
User
spacer line
 

Verleden week teruggekomen. Het vliegtuig een 777-300 kon niet vliegen vanwege blikseminslag op Schiphol. Met drie uur vertraging, meer dan 100 mensen moesten worden omgeboekt naar bv, Japan Airlines of Emirates hetgeen vanwege de latere aankomsttijd een hoop ellende veroorzaakte op vliegveld Denpasar, in een 777-200 vertrokken. Daarin heb je iets meer ruimte. Ipv 4 tussenstoelen, zijn er in dit vliegtuig 3 tussenstoelen. Maar ik overweeg voor deze lange afstanden toch echt te kijken naar maatschappijen met bredere stoelen en meer beenruimte. Voor de rest geen klachten over bediening.



monyet
User
User icon of monyet
spacer line
 

Ook wel typisch Nederlands om enorm te zeiken op alles wat Nederlands is. Terwijl Fransen graag met Air France vliegen en Duitsers graag met Lufthansa, geven wij massaal af op onze eigen airline. Ik vlieg mijn hele (werk)leven voor mijn werk al met KLM, veelvuldig. Altijd goede ervaringen gehad, al geef ik toe dat je uiteraard op Malaysia Airlines beter kunt eten.
De stoelen zijn met mijn 1.88m altijd wat krap maar ik heb altijd een stoel aan het gangpad gehad en nooit problemen daarmee. Stewardessen zijn typisch Nederlands, stevig en direct in de communicatie. Als je daar niet van houdt, dan ben je maar kortzichtig. De KLM neemt mensen aan op basis van wat ze kunnen, niet op basis van hun uiterlijk of leeftijd.
Met het inchecken hadden we in november vorig jaar ook wat probleempjes want met de baby konden we geen stoel voorin krijgen met een bassinetje (wiegje). Uiteindelijk een uurtje bezig geweest maar de dames van de balie kregen het wel mooi voor elkaar!
Chapeau voor de KLM wat mij betreft.


From Dayeuhkolot with love

Wimroma
User
spacer line
 

1992 overleed mijn schoonzus, 30 jaar, plotseling op Scheveningen. Mijn Schoonmoeder was na lang sparen net 1 dag in Jakarta gearriveerd bij haar zus. Deels vakantie en ook voor een bruiloft. Ze vloog met KLM. Geen annulering en volgens haar ticket kon zij niet binnen 3 weken terug. Doordat de familie goede connecties had kon zij wel na een dag weer terug. Het vliegtuig was doorgevlogen naar Bali, waar de bemanning uitgestapt was en met het volgende vliegtuig weer terugvloog. Heel toevallig zat mijn schoonmoeder daar ook in. Een oplettende stewardes herkende haar en zei dat zij volgens haar ticket niet nu al terug kon. Ze zei dat ze druk was maar even later terug zou komen. Schoonmoedertje in de stress natuurlijk. Even later komt de stewardes terug en vraagt haar direkt wat er thuis gebeurd was, zij wist gewoon dat er iets ergs gebeurd moest zijn. Het arme mensje vertelde dus dat haar dochter was overleden. De attente stewardes nam haar mee, en plaatste haar in de 1ste klas met de bijbehorende behandeling. Toen zij op Schiphol aankwam stond er direkt een rolstoel met stewardes klaar om haar naar buiten te rijden, hoewel zij gewoon zelf kon lopen. Ik kon haar bij de uitgang zo overnemen en weg was de stewardes. Kijk, ook dat is een kwestie van oplettendheid. Nu ik dit schrijf springen de tranen weer in mijn ogen.
Sindsdien hebben mijn schoonouders het financieel wat makkelijker gekregen en vliegen uitsluitend met KLM.
Groet,
Wim.



monyet
User
User icon of monyet
spacer line
 

Prachtig verhaal, Wim. En er zijn meer van dit soort verhalen. Ik ben ltijd vriendelijk behandeld door KLM personeel. Iedereen heeft zijn eigen ervaringen, maar wie goed doet, goed ontmoet.



From Dayeuhkolot with love

elsbeth
User
spacer line
 

Tje Wim, daarvan springen bij mij ook de tranen in de ogen.



spacer line  

Ik kan wel de heenreis een stoel reserveren maar voor de terugreis staat er niet beschikbaar,zit daar soms een tijdslimiet voor ingesteld?



NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line
 


Op 14-04-2010 12:47 schreef nyomanresiani:
Ik kan wel de heenreis een stoel reserveren maar voor de terugreis staat er niet beschikbaar,zit daar soms een tijdslimiet voor ingesteld?


Dat kan altijd pas vanaf een paar dagen van tevoren.....



Pierre118
User
spacer line
 


Op 14-04-2010 12:47 schreef nyomanresiani:
Ik kan wel de heenreis een stoel reserveren maar voor de terugreis staat er niet beschikbaar,zit daar soms een tijdslimiet voor ingesteld?


Wij konden voor zowel de heen- als de terugreis de stoelen reserveren. Ik dacht dat de limiet 30 dagen van tevoren is. Wanneer ga je precies?



spacer line  

Ik blijf vier maanden,dus zal ik de stoel voor de terugreis in Bali moeten reserveren.



Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line
 

Bij KLM kun je 90 dagen van te voren je stoel reserveren.



zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 


Ja mooi verhaal van Wimroma en dat mag ook wel eens gezegd(geschreven) worden.
Maar K denk dan ook, dat zou ieder maatschappij toch doen.
Mijn vriendin haar ex man overleed een paar jaren terug toen Garuda nog gewoon op Schiphol vloog.
We hebben toen de Garuda gebelt en kreeg de volgende dag een ticket die we op schiphol zo van de Balie konden halen. ze kreeg toen ook een goede behandeling, en na 30 dagen was ze weer terug.
Tenslotte moest ze haar kinderen steunen die wel bij hun vader op n na kontact hadden met hun vader.
Zo hoort het ook dat de maatschappijen weten bij extreem gevallen een oplossing er is.
Stoelen kunnen nog steeds niet gereserveerd worden bij Garuda. Emoticon: Blush Emoticon: Smile Emoticon: Wink


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

karma
User
spacer line
 

Op de heenreis onze stoelen 90 dagen van te voren gereserveerd,toen ik voor de terugreis inlogde om opnieuw de stoelen te reserveren,stonden die al vast. We kregen de zelfde plaatsen als op de heenreis.



spacer line  

Ik kreeg vorig jaar 2x een Standby van Amsterdam naar Bali met de KLM. Dat betekent dat ze meer stoelen verkopen dan in het vliegtuig aanwezig. Tja, en als iedereen dan komt opdagen kan niet iedereen mee.. Dan kun je met je duurbetaalde ticket bij de gate wachtten of je alsjeblieft alsnog mee mag.

Nu ging het gelukkig beide keren goed, maar je hebt toch extra stress daardoor.

Het grondpersoneel doet in die gevallen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Ik vindt het een belachelijke gang van zaken.




paulana
User
spacer line
 


Ja ik mocht de reis op een klapstoeltje zitten, en waren ze nog kwaad omdat ik mijn "seatbelt" niet kon vastmaken, grappenmakers, kon ook wachten op een volgende vlucht, want de kinderen moesten slapen op 3 stoelen Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 3 kinderen ik had wel een mooi uitzicht en ach het is al weer 10 jaar geleden met Malaysia Airways.


Om Swastiastu

Samasama
User
spacer line
 

Ook al in een ander topic gepost maar wil iedereen toch even waarschuwen :
Hoor net van de KLM dat met een 60 dagen visum je niet kan meevliegen als je van plan bent je visum te verlengen - aangezien je volgens hen je maximum verblijf overschrijdt, dit houdt dus in dat voor een verblijf langer dan 60 dagen je nooit met KLM kunt vliegen.
Het argument dat je alleen in Indonesie zelf kunt verlengen gaat volgens hen niet op ; van belang is dat je een visum voor de volledige reisduur in je paspoort hebt , wat in het geval van een 60dagen visum dus niet het geval is als je zoals ik van plan bent 90 dagen te blijven.
Dit ter waarschuwing voor iedereen die van plan is te gaan boeken , beter KLM vermijden !




zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Mijn vriendin is net terug gekomen van een verblijf van bijna 3 maanden.
Haar moeder is daar voor 6 maanden.
Met een visum van 60 dgn sociale budaya
Allemaal met een KLM ticket gekocht in September 2011............. Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right!




Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line
 

Ik heb deze topic niet gelezen.....

Mijn ervaring met KLM heb ik al eerder ergens hier op het forum vermeld.
Voor mij nit meer KLM, service erg slecht....eten waardeloos enz.enz.
Als wij naar Bali of ergens naar IR gaan, wordt het wederom Singapore airlines, of MAS of Garuda goede recensie van gelezen of via Emiraten. Gathay is voor mij te duur.

Natuurlijk hebben anderen goede ervaringen met de KLM gehad, heel blij voor degene die goed zijn geholpen, niet lle personeel van de KLM zijn slecht, toch? Emoticon: Party!



spacer line  

NOOIT meer KLM, de Hollandse boerinnen/stewardessen zijn te fors gebouwd, ongemanierd en het eten is slecht.

Voor ons dus gewoon lekker met Singapore of Malaysia airline.



Samasama
User
spacer line
 

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. zieleffe - ik ga volgende week naar KLM ticket office op Schiphol ; mag ik jou mailen voor jouw verhaal ? Misschien helpt het als ik " bewijs " meeneem.
Het is complete onzin wat mij nu gebeurt , maar ik kreeg vandaag telefonisch een defintief " nee " te horen , en het advies te annuleren.



tvolkert
User
spacer line
 

Beste Mensen,
Wie kan mij helpen met het volgende,
Ik ga voor 180 dagen naar Indonesia.
Nu geeft de Indonesische Ambasade maar voor 60 dagen een visum en dan ter plekke(RI) per maand verlengen.
Nu ik met de KLM vlieg is hun regel dat ik een visum voor 180 dagen moet hebben.
Nu heb ik een probleem, weet iemand hoe ik dat moet handelen, ticket reeds gekocht geen restitutie.
Mogelijk om in indonesia (yogyakarta) mijn visum aan te vragen, en per maand verlengen.
Graag jullie info



zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 


Op 23-02-2012 23:23 schreef Samasama:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. zieleffe - ik ga volgende week naar KLM ticket office op Schiphol ; mag ik jou mailen voor jouw verhaal ? Misschien helpt het als ik " bewijs " meeneem.
Het is complete onzin wat mij nu gebeurt , maar ik kreeg vandaag telefonisch een defintief " nee " te horen , en het advies te annuleren.

Nou zie ik het pas voor het eerst dit bericht nu ben ik geen vrijpostig man om mijn e-mails adressen door te geven.
Dat houd ik liever geheim ook voor de bvd (geintje) laat staan hier te melden.
Maar Jeroen heeft mijn adres wel
Je kan toch mijn kritiek hier op verschillende postingen, kopiren en meenemen naar de KLM
Ben ook wel te laat nu, maar ben toch benieuwd hoe het gegaan is............... Emoticon: Smile Emoticon: So funny



Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen


You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



76,819,210 topic views - 234,889 posts - 13,695 topics - 25,607 members - last post @ 13-11-2019 12:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,604,569 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com