indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

made.
User
spacer line

Hallo,
Mijn beste Balinese vriend is op zoek naar werk! Hij heeft verschillende banen in de toeristenbrance gehad op Bali en in Dubai.
Zijn laatste baan was restaurantsupervisor in Ocean Beach Club, maar sinds deze gesloten is kan hij nu niks meer vinden.
Dat is nu 5 maanden geleden.
Hij spreekt goed engels en is Nederlands aan het leren. Hij is een harde werker.
Heeft er iemand een leuke baan beschikbaar of weet waar er iemand goed personeel zoekt en deze tegen een eerlijk salaris (naar niveau!) betaald?

Dank je wel!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Is er helemaal niets te vinden in de nog altijd groeiende sector toerisme? Dat lijkt me erg sterk, maar ik zie ook wel een oorzaak, als hij in Dubai geweest is heeft hij daar wellicht flink verdiend (daar is nu niets meer van over uiteraard, sparen doet men niet aan, het kan toch niet op) en wil hij nu niet meer voor een 'Indonesisch' salaris aan de slag.

Ik zit op dit moment in de kampung, als die mensen toch eens de kans regen om voor een eerlijk salaris aan de slag te kunnen, dan was het hier morgen leeg.

made.
User
spacer line

Nou dat verdienen in Dubai valt wel mee hoor Yerun...
6 dagen per week, 12 uur per dag afgebeult worden, een kamer delen met 4, vlucht zelf bekostigen voor 5 miljoen per maand...
En hij had gespaard, maar dat is nu op. al 4 maanden geen werk...
Maar ja, hij zoekt verder Emoticon: Yes!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

In Dubai hebben ze de slavernij nog niet afgeschaft zoals je ook wel weet Jeroen. Bovendien is verkrachting ook nog niet niet strafbaar gesteld helaas.

Maar Allah straft gelukkig onmiddelijk zoals we nu zien Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Slavernij is er doodnormaal inderdaad, maar dat komt de komende maanden wel 'goed' als die slaafjes zelfs hun kleine loontje niet meer zullen ontvangen en dus terug moeten.

Over dat werk, ik denk dat 6 dagen per week 12 uur per dag werken iets is wat niet vreemd is voor een Indonesier. Ook op de kost is iets heel normaals. Dat je zelf je vervoer regelt ook, al is daar soms een vergoeding voor. Dus zo heel bijzonder is zijn verhaal niet.

5 miljoen per maand krijg je hier niet, in het toerisme ook niet tenzij je bij een 5-sterren resort werkt, en dan nog is het maar afvragen of je basis salaris de 5 haalt. Stapje terug doen dus en daarmee tevreden zijn voor nu.

Er zijn toch veel restaurants, en er openen ook regelmatig nieuwe, dus hopelijk kan hij snel iets vinden. Emoticon: Yes!

spacer line  

Hij zou het eens een eer kunnen proberen in Ubud. In de Cheddi club kan men personeel gebruiken.

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

divodurum
User
User icon of divodurum
spacer line

Ik las dat Ahmed Oost Bali schreef dat in Sanur een salaris van 1.3-1.5 juta normaal is.
Dick

Wayang Golek: Petruk

youri53
User
spacer line

misschien kan ie een relatiebureau opzetten om trouwlustige meisjes te koppelen aan europese belangstellenden

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

jammer dat het geen mooie meid is daar zou ik nog wel werk voor hebben

groetjes
Frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

spacer line  

Micro-krediet aanvragen bij een van de vele aanbieders hiervan, een Bakso kar aanschaffen, en voila, als "eigen baas" aan de gang met een netto opbrengst van tussen de Rp 70.000,- en 100.000,- per dag.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Amed East Bali,
Heel vaak geef jij erg goede antwoorden waar je van op aan kan, zullen we deze reactie maar niet bijrekenen.
Jij weet goed dat de meeste Kaki Lima in Zuid-Bali verdwenen zijn omdat de toeristen daar niet van houden !!!
De enkeling die het nog eens probeert stopt er meestal gauw genoeg mee als hij een flink gedeelte van zijn winst kan inleveren bij de Banjar.
Is het niet de Banjar zorgen dronken Balinezen er wel voor dat de Kaki Lima op zijn kop wordt gezet als de eigenaar graag geld wil zien voor zijn geleverde Bakso of andere etenswaar.
Salam,
Jan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou, ik vind het wel jammer hoor dat gebrek aan kaki lima's op Bali (idd mn het zuiden)
Maar van restaurantsupervisor naar penjualan kaki lima.....? Kweenie hoor maar ik heb zo het idee dat dat niet de bedoeling zal zijn.

Even een heel andere vraag: wie weet wat zo'n kaki lima kost? (een nieuwe dus) En waar koop je zo'n ding?

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

In Oost Java vanaf IDR500.000, de luxere uitvoering met veel alluminium ongeveer IDR 1.5 miljoen.
In elke stad of dorp zijn er wel enkele adressen waar die te koop of te bestellen zijn.
Er zijn ook mensen die hem zelf bouwen, met wisselend resultaat.
Salam,
Jan

fyjack
User
User icon of fyjack
spacer line

je zegt zoekt werk , wel er is werk zat in bali
wil hij echt, werken ?
kijk dan in de bali post

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

spacer line  

On 07-02-2010 13:13 Tuti & Jan wrote:
Beste Amed East Bali,
Heel vaak geef jij erg goede antwoorden waar je van op aan kan, zullen we deze reactie maar niet bijrekenen.
Jij weet goed dat de meeste Kaki Lima in Zuid-Bali verdwenen zijn omdat de toeristen daar niet van houden !!!
De enkeling die het nog eens probeert stopt er meestal gauw genoeg mee als hij een flink gedeelte van zijn winst kan inleveren bij de Banjar.
Is het niet de Banjar zorgen dronken Balinezen er wel voor dat de Kaki Lima op zijn kop wordt gezet als de eigenaar graag geld wil zien voor zijn geleverde Bakso of andere etenswaar.
Salam,
Jan

Maar goed dat je geen bakso verkoopt! De markt voor kaki lima is ook niet de toerist, maar de locals. Er valt geld genoeg te verdienen hier in Denpasar, met uitsluitend verkoop aan de locals, zoals de bouwvakkers, het winkelpersoneel, de studenten, de ambtenaren, etc., etc.

Niet overdrijven met "of de kar wordt wel op zijn kop gezet". Da's het afgelopen jaar 1x hier in de buurt gebeurt en gedaan door een Nederlander, die in een gang nabij Teuku Umar in Denpasar woonde, en die zich ergerde aan het signaal dat de bakso kar eraan kwam. Heeft dat geintje trouwens heel erg duur moeten betalen.

De bijdrage die de bakso-man hier aan de banjar (Renon) maandelijks moet betalen om binnen dat gebied te mogen verkopen bedraagt Rp. 30.000,- oftwel Rp. 1.000,- per dag.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Hallo Jan & Tuti,
Hier in zuid-bali zijn de bakso verkopers met de tijd meegegaan en rijden nu met brommers en 2 drums achterop.Zo stropen ze alle kampongs af en vooral scholen die goede afnemers zijn.

Shalom

spacer line  

On 07-02-2010 12:52 Amed East Bali wrote:
Micro-krediet aanvragen bij een van de vele aanbieders hiervan, een Bakso kar aanschaffen, en voila, als "eigen baas" aan de gang met een netto opbrengst van tussen de Rp 70.000,- en 100.000,- per dag.

2 tot 3 jut permaand ?
Niet mis.

En ik maar denken om ooit een guesthouse te openen of beheerder te worden .
Koop ik 10 gerobaks(karretjes) en dan personeel aannemen .

bisa dicek of makemyday .

made.
User
spacer line

Beste forumleden,
Ik heb een vraagje..
Een goede Balinese vriend wil graag een langere periode naar Nederland toe komen en hier werken. Hij heeft aan mij gevraagd of k iets meer weet hoe of wat dat dat gaat..
Hij heeft geen idee waar te beginnen, maarik eigenlijk ook niet.
Ik snap dat ie een werkvisum zal moeten zien te krijgen, maar waar vind je een bedrijf die Indonesiers in dienst heeft in Nederland en mensen zoekt..
Hij spreekt goed engels en begint steeds beter nederlands te spreken.
Wie kan mij op weg op helpen.. Wat moet er geregeld worden, waar kan hij gaan zoeken naar werk, wat voor werk is er mogelijk, wat voor visa is er precies nodig... enzovoort..
Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Groet,
Made.

spacer line  

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 07-02-2010 13:27 schreef Tuti & Jan:
In Oost Java vanaf IDR500.000, de luxere uitvoering met veel alluminium ongeveer IDR 1.5 miljoen.
In elke stad of dorp zijn er wel enkele adressen waar die te koop of te bestellen zijn.
Er zijn ook mensen die hem zelf bouwen, met wisselend resultaat.
Salam,
Jan

Zijn die dingen echt zo goedkoop?
Ik wil er 1 kopen voor mijn Indonesische zwager om in Jogjakarta met zo'n kar rondgaat.
Weet iemand of daar een website voor is waar je zo'n ding kan bestellen?
Of iig info kan krijgen op zo'n site?

spacer line  

Op deze site staan er veel bakso karren te koop (ook in Yogyakarta):

http://inkuiri.com/find?query=gerobak+bakso

salina
User
User icon of salina
spacer line

Hartstikke bedankt Amed Emoticon: Party!

spacer line  

Goede dag lui wie weet voor een Indonesie meisje werk in Jakarta of in Medan.Is geslaagd voor haar examen voor voedvrouw.Heeft in Benkasi op school gezeten.

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Joop van der Meer: Dan begint ze toch een vroedvrouw praktijk??? Investering zal niet al te hoog zijn. Volgens mij een zeer lucratieve business hier in Indonesie want ik zie bij iedere "bidan" tijdens openingsuren de straat voor hun deur volstaan met wachtende zwangere dames.

elsbeth
User
spacer line

Misschien kan ze alvast eens binnenlopen bij 1 van de talloze bidanpraktijken om haar licht op te steken of haar diensten aan te bieden. Bidan lijkt mij bij uitstek een beroep om werk in te vinden. Wat schat je in aan investeringsgeld, Amed?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,924 posts - 13,697 topics - 25,651 members - last post @ 14-11-2019 11:54 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,636,215 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com