indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wij gaan eind maart weer naar Bali en ik zit er aan te denken een brommertje te huren.
Wat kost dat ongeveer incl verzekering en moet je verplicht een helm op?
Ik heb geen motor rijbewijs (alleen auto) dus een motor huren is geen optie.
Eerste week verblijven we in Kuta (ramada Bintang en de tweede week in Benoa (Aston Bali)

Alvast bedankt

senior
User
User icon of senior
spacer line

Brommer, eigenlijk lichte motor (120 cc) is overal te huren, prijzen varierend van 20.000 tot 60.000 rupiah per dag...helm is verplicht, ook meestal te verkrijgen bij de verhuurder.

Verzekering stelt niet veel voor, als het al mogelijk is, zorg zelf voor een goede reis / ongevallen verzekering!

Internationaal rijbewijs is voldoende> te koop bij de ANWB,ook is er nog steeds de mogelijkheid een lokaal rijbewijs aan te schaffen op het politiebureau in Denpasar.

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Mag je bij het "Aston Bali" in Tanjung Benoa als verblijvende gast uberhaupt wel op een "brommer" aankomen, ha ha?

If you have nothing to loose, you can risk everything

senior
User
User icon of senior
spacer line

Lijkt mij geen probleem , deed ik een tweetal jaar terug bij het Grand Hyatt in Nusa Dua ook, dus moet ook in Benoa kunnen...

hati hati, pelan pelan

mvisscher
User
spacer line

wij hebben al diverse malen een brommertje gehuurd op Bali en nog niet 1 keer hebben wij een internationaal rijbewijs nodig gehad.

spacer line  

On 11-12-2009 12:12 mvisscher wrote:
wij hebben al diverse malen een brommertje gehuurd op Bali en nog niet 1 keer hebben wij een internationaal rijbewijs nodig gehad.

Dat kan heel goed. Ik heb al 5 jaar indonesische rijbewijzen en heb ze maar pas een keer hoeven tonen.

Maar, het is net al rijden zonder rijbewijs in Nederland. Het kan lang goed gaan maar als je betrokken raakt bij een incident of een ongeluk ben je de klos. Hier op Bali wordt je dan als toerist vakkundig "gefileerd" door de locals i.s.m. de (dan in ene wel aktieve) Balinese politie-agent.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

On 09-12-2009 13:56 Amed East Bali wrote:
Mag je bij het "Aston Bali" in Tanjung Benoa als verblijvende gast uberhaupt wel op een "brommer" aankomen, ha ha?

Ya , ha ha ha Heb ik dat goed begrepen Emoticon: Wink ?

Mijn inziens is het echt geen porem (not done ?) dat een gast van een 5* hotel met zo' n honda (al dan niet bebek) komt aanrijden.
Uiteraard kan de local ook niet zien hoe dik de dompet (beurs) van die wisman is .

Ik zie me al een bule wisman , met een bermuda broek , t-shirt , teva sportsandalen met witte nike sportsokken en kom hij aanrijden met een puffende honde bebek , al dan niet met een (piep)jonge localdame.
Het is niet altijd zo , maar wel de stereotyp van een bule wisman .

Je weet natuurlijk niet wat de personeel en andere gasten denken, toch?

Aduhai , geen porem seh. Emoticon: Yes!

bisa dicek of makemyday .

chirpy
User
spacer line

Ik zou toch maar een internationaal rijbewijs aanvragen. Verschillende keren werd ik gecontroleerd en alles was in orde. Een andere jongen na mij was de klos, geen internationaal rijbewijs. Het werd dus dokken.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 15-12-2009 00:14 chirpy wrote:
Ik zou toch maar een internationaal rijbewijs aanvragen. Verschillende keren werd ik gecontroleerd en alles was in orde. Een andere jongen na mij was de klos, geen internationaal rijbewijs. Het werd dus dokken.

Dat is ook nog een mogelijkheid: elke keer dat je aangehouden word effe 50.000 schuiven en je mag weer vrolijk verder rijden...

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Tsjaaa rijbewijs je hebt er niks aan je bent bijna altijd fout tenzij je geluk hebt net als ik.
Je spreekt de taal niet en je bent daar een goudmijn...
Maar als je geen ervaring hebt en geen goede hulp!!
Ga eerst kijken hoe gek ze rijden en als je dan nog wil kan ik je wel een tip geven....
Maar ik geef toe als alles goed gaat heb je de mooiste vakantie

senior
User
User icon of senior
spacer line

Kan het alleen maar met je eens zijn, huur daar al jaren een brommer en vrijheid...blijheid Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Geen gezeur met Taxi's Bemo's Bussen etc en je kan direkt vertrekken hoeft niet te wachten en een goede kaart is meestal wel te vinden.
En dan de benzine die is daar maar 1 euro maar dan heb je ook wat 3 LITER.
Verder kan je fotoo's maken waar je wilt roken en eten waar en waneer je wilt etc....
Zonder brommer of scooter heb ik daar niet zo veel te zoeken maar dat maakt juist heel; de vakantie ik ga het zeker weer doen....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,679 posts - 13,689 topics - 24,530 members - last post @ 21-09-2019 06:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,463,437 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com