indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Chrissss
User
spacer line

Hallo forumleden,

Graag zou ik wat nummers/email adressen ontvangen van goede en betrouwbare chauffeurs voor onze reis door Java naar Bali.

Alvast bedankt allemaal!!

Groeten C.R.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Chrisssss,

Hier een betrouwbare chauffeurs:
Vino - hp. +6281321981666 email: puribalitourtravel_bgrRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com
Yuswardi - +6285228064007 email: echigadistRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

Succes

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

susila
User
spacer line

Chrissss,

Een vriendelijke, ervaren, betrouwbare chauffeur, woont in Bogor, spreekt ook Nederlands:
dadangsulistioRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

groeten,
Susila

berithvl
User
spacer line

Susila,

Kun je ook aangeven op welke kosten we moeten rekenen als we die chauffeur in Bogor zouden willen zetten voor een drie daagse trip, via de puncak pas naar pangandaran?

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Berit, reken op zo'n 450.000 a 500.000 roepia's per dag.
Je kunt echter ipv 3 dagen ook in 2 dagen naar Pagandaran reizen. Vertrek 's morgens vroeg vanuit Bogor naar Bandung. Dan heb je de gelegenheid om onderweg een aantal pauzes te nemen en aan het eind van de middag de Angklung school van Pak Ujo de bezoeken. Overnachten in Bandung en dan de volgende dag met de taxi via Kampung Naga naar Pangandaran.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

joost
User
spacer line

Bintang Jan

die auto is dat inclusief benzine en overnachting/salaris chauffeur

Pascal.F
User
spacer line

Dag Joost,
Daar ben ik ook benieuwd naar !!!!!

Emoticon: Nice Emoticon: Nice

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Joost, de prijs is inclusief benzine, inclusief salaris chauffeur, maar exclusief overnachting.
Vaak is het zo dat de chauffeur wel een adresje weet waar hij kan overnachten. De laatste keer sliep de chauffeur in zijn auto.

spacer line  

On 08-02-2010 17:29 BintangJan wrote:
Joost, de prijs is inclusief benzine, inclusief salaris chauffeur, maar exclusief overnachting.
Vaak is het zo dat de chauffeur wel een adresje weet waar hij kan overnachten. De laatste keer sliep de chauffeur in zijn auto.

Meestal is het OOK inclusief de overnachting , soms exclusief eet en rookgeld.
Exclusief parkeer , tolgeld , ferrykosten .
Voorzover ik weet heb ik nog nooit dehotelkosten van de chauffeur moeten betalen.
De hoogte van de huur is ook afhankelijk van het soort auto (merk of type) en de leeftijd van de auto Kijang Innova,(Toyota) is ieen paar euro duurder.
Bij 1 week of langer krijg je andere prijzen, korting dus.

bisa dicek of makemyday .

joost
User
spacer line

Hi Bintang Jan en Surya Admatja.

Voor een Indonesier die op Oost-Java (geen touristencentra) een auto wilt huren
betaald 300.000 per dag zonder chauffeurskosten en benzine.
(auto voor t/m 6 passagiers). Vraag je minder dan verpest je de lokale markt .
De chauffeur is in dienst en krijgt van zijn baas, organisatie, eetgeld en hotelkosten.
Meestal krijgt hij 75.000 idr of minder van zijn baas.
Zodoende slaapt hij vaak in de auto als eigenbelang (verdienste).Natuurlijk heeft hij ook gratis (tegenwoordig veel minder) adresjes. 4 en 5 sterren hotels geven deze chauffeurs niks.
Het is een ongeschreven wet dat degene die de auto huurt ook zijn middag/avondeten betaald. Eigenlijk incl de huurprijs auto.

Vaak is het ook zo dat de chauffeur niet langer dan 8 uur wilt/mag
rijden tenzij je een onderling prijsje afspreekt. Wederom eigen belang. Daar normaal

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het kan nooit kwaad om vooraf te informeren wat al dan niet in de prijs is inbegrepen. De prijs die Jan hierboven noemt is een normale (voor Java).
Er worden soms ook prijzen afgesproken waar de benzine dan nog bij komt. Niet altijd even handig want daar kunnen meningsverschillen over bestaan.
De prijs die Joost hierboven noemt van Rp 300.000 heb ik ook betaald in Sulawesi en Sumatera (op Sumatera zelfs nog minder) maar idd dat is een prijs zonder chauffeur en benzine.
Wat overnachting betreft voor de chauffeur zijn er diverse mogelijkheden: deze slaapt slaapt vaak in een heel goedkoop hotel, soms bij familie of vrienden maar er zijn ook hotels die voor chauffeur aparte (kleine) kamers hebben waarvoor zij niets hoeven te betalen (dat wil zeggen zij niet maar de meegebrachte klanten betalen dan de volle mep en hoeven niet op korting te rekenen). De chauffeur of de organisatie waarvoor hij werkt zal dan zijn best doen om zijn passagiers naar dat hotel te krijgen.
En idd het eten voor de chauffeur is vaak (ongeschreven) voor rekening van de klanten.
Of je bij 1 week of langer korting krijgt is nog maar de vraag. Je kan het nl. op twee manieren uitleggen. Zoals SA het bedoelt, langere termijn huren dus korting, dat is onze logica. Maar, als een chauffeur een week lang van A naar B moet of bijvoorbeeld van Banyuwangi naar Jakarta dan betekent dit voor de chauffeur (of het bedrijf waarvoor hij werkt) ook minstens 7 overnachtingen. Daarbij is de ongeschreven wet van het betalen van eten voor de chauffeur niet bij iedereen bekend en moet hij nog maar zien klanten te krijgen voor de terugreis.
Mijn eigen ervaring is dat het niet uitmaakt of je 1 dag of meerdere dagen huurt.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 08-02-2010 18:14 joost wrote:
Hi Bintang Jan en Surya Admatja.

De chauffeur is in dienst en krijgt van zijn baas, organisatie, eetgeld en hotelkosten.
Meestal krijgt hij 75.000 idr of minder van zijn baas.
Zodoende slaapt hij vaak in de auto als eigenbelang (verdienste).Natuurlijk heeft hij ook gratis (tegenwoordig veel minder) adresjes.
4 en 5 sterren hotels geven deze chauffeurs niks.

Het is een ongeschreven wet dat degene die de auto huurt ook zijn middag/avondeten betaald. Eigenlijk incl de huurprijs auto.

Vaak is het ook zo dat de chauffeur niet langer dan 8 uur wilt/mag rijden tenzij je een onderling prijsje afspreekt. Wederom eigen belang. Daar normaal

Goed dat je dat schrijft.
Ik ben "redelijk"bekend met de "ongeschreven"regels op Java en Bali .
Mijn autohuur ervaring was in 1979 begonnen.
Daarom zeggen de Indonesiers dat het een " all in" prijs is behalve parkeer , tol , ferrykosten.
Het eten/uang kopi en roko is NIET verplicht , alleen doe ik het altijd.
Je nodigt hem uit en daarnaast geef je hem gepaste uang roko/makan .
De meesten gaan apart eten , in een goedkope KAKI5 eettentjes.
Het verschil( winst) neem hij mee naar huis.

De standaard werkdag is tussen 10-12 uur .
Mijn ervaring is dat ik maximaal 10 uur perdag onderweg ben.
De "overwerk" vergoeding voor bijvoorbeeld extra uren maken omdat je s'avonds in de stad wil eten is kwestie van geven en nemen.Soms staat het ook vast.
Je moet alleen zorgen dat de chauffeur niet te lange uren gaat maken, dat is voor je eigen belang.

Men moet ook verschil maken tussen een chauffeur die voor een baas rijdt of een zogenaamde eigen rijder.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Anne Mieke ,
Het is normaal dat je voor meerdere dagen(min 1 week) een korting krijgt.

joost
User
spacer line

Ik ken eigenaars en tevens chauffeur/ gids. Bij deze kun je misschien "zaken doen"
mbt de huurprijs.
Maar vele chauffeurs huren een auto. Dit gebeurt heel heel veel om mij heen.
Deze chauffeurs slapen in de auto vaak bij een benzinepomp wat veiliger is en waar ze zich kunnen wassen.
Zij adviseren hun klanten ook mbt een hotelkeuze waarop ze de 10 a 20 % in hun zak
kunnen steken. (loopt aardig op). Ik ken ook hotels waar de chf gratis mag slapen soms met soms zonder ontbijt. Vele vele variaties.
Dus het ligt aan de inventiviteit van de chf wat zijn extra verdienste zal worden.
Ik ben een voorstander van prijs zonder benzine. Vind IK eerlijker naar de klant.
Vandaag 80.000 idr en morgen misschien 150.000 etc etc

spacer line  

Het is kwestie van vraag en aanbod.
De verschillen zitten in de autotype (jaar en merk) , de grote van het bedrijf (eigen rijders , in dienst of niet ) .En de hoogte van benzineprijs(BBM)

Een voorbeeld : oude prijslijst van 2008

Harga Kontrak Sewa Kendaraan:

New Avanza 1500 G VVTi 2008 Rp.5.000.000 / bulan
New Innova 2000 G VVTi 2008 Rp. 7.000.000 / bulan New Terios / Rush 1500 VVTi 2008 Rp.6.500.000 / bulan
New BMW 320i CKD 2008 Rp. CALL
New Toyota Alphard VSX 2008 Rp. CALL

Als een maand 30 dagen heeft zal de huurprijs gemiddeld ongeveer Rp 170.000 perdag .Dit is alleen de huur v an de auto. Zonder chauffeur .Zonder BBM etc .
De autoverhuurbedrijven leveren ook (apart te betalen) hun eigen chauffeurs.

Je kan zelf een nieuwe BMW personenauto huren , alleen is de prijs niet vermeld wegens concurrentie overwegingen.
Een voorbeeld van de Indonesische autohuurmarkt !! (in Jakarta en andere grote steden)

spacer line  

On 08-02-2010 18:38 Anne Mieke wrote:
Daarbij is de ongeschreven wet van het betalen van eten voor de chauffeur niet bij iedereen bekend en moet hij nog maar zien klanten te krijgen voor de terugreis.
Mijn eigen ervaring is dat het niet uitmaakt of je 1 dag of meerdere dagen huurt.

gr
Anne Mieke

Dat is de normale gastvrijheid , je gaat niet eten en drinken zonder de chauffeur te vragen (en dus ook voor hem betaalt).

Meestal zit hij ook apart en eet hij ook de gewone portie dat hij normaal eet (dus voor jou goedkoper -he he he ).
Als ik in een grote stad gaat eten , ga ik gewoon naar de de grootste Mall en geef de chauffeur 20.000 rp eetgeld .
Zodra we klaar zijn , ga je hem via zijn hape roepen.

En over " leeg" terugrijden is het ook niet jou zaak.
Meestal moet je al 1 of 2 dagen extra huur betalen . Hangt af van de afstand .
Als ik in Java reis , ga ik in 2 delen hakken. Jakarta Bdg-Yoyga . Auto terug naar Jakarta.
Neem ik een Javaanse auto/chauffeur die beter bekend is met de volgende route Yogya-Surabaya . Als ik terug wil naar Jakarta met vliegtuig , gaat de auto " leeg" terug naar Yogya.

Trouwens toen we van Padang naar Medan reizen (10 dagen)begin de chauffeur al te onderhandelen(2 dagen van tevoren ) om passagiers en goederen mee te nemen vanaf Medan naar Padang.
In Medan zelf rinkelt zijn hape om de 5 minuten(overdrijven natuurlijk) , staat hij te onderhandelen over de vertrektijd van Medan.
De opbrengst deel hij samen met zijn " baas" .Voor de terug reis heb ik al 1 dag extra betaald.
Zijn nwe klanten willen in de middag vertrekken terwijl hij nog moet rijden voor ons.
We hadden een etentje bij Tip Top restaurant met oude schoolgenoten .

In principe kan ik hem vasthouden tot 22.00 uur.En hij kan pas laat weggaan of de volgende dag weg van Medan richting Padang.
Ik hoor hem nog vragen aan mijn vriend of hij eerder weg kan gaan.
Uiteindelijk heb ik hem om 16.00 uur weg laten gaan .
Ik moet toch eerst gaan douchen , uitrusten voordat we om 19.00 uur naar de
afspraak gaat.

En ik ben zeer tevreden over zijn service , zeer beleefd , en behulpzaam , draag af en toe mijn fototassen etc.
Kwestie geven en nemen.

degagel
User
spacer line

Do stay away from a guy who advertizes himself on the internet as Nivory Boy:
- first part of the trip: instead of showing up himself he sent a friend: (1) this friend had driven 12 hours and had only had 1 hour sleep before picking us up from the airport - fell asleep all the time, and this on very poorly maintained two lane road at high speeds in heavy traffic! (2) car old, no safety belts, no profile on the tires (3) this guy didnot speak english, could not find his way around Java, was not prepared, didnot even have a map (4) continued to ask for money even though we had agreed an all-in price
- second part of the trip: Nivory didnot even show up!

spacer line  

Komt u in de buurt van Malang - waar veel Nederlanders komen - Bel Mr. André : 08125244155 met mijn complimenten !

087859966478

Trea1
User
spacer line

Op 28-11-2009 12:21 schreef BintangJan:
Chrisssss,

Hier een betrouwbare chauffeurs:
Vino - hp. +6281321981666 email: puribalitourtravel_bgrRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com
Yuswardi - +6285228064007 email: echigadistRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

Succes

Hoi BintangJan
wij zijn ook op zoek naar een chauffeur van Jakarta naar Bandung, en van Yogha naar Ketapang
Het liefst 1 die nederlands praat en die voor ons ook de hotels/hostels kan regelen, of kunnen we die beter zelf boeken via internet?
Zijn deze 2 chauffeurs nog beschikbaar of ken je nog andere?
groetjes Trea

madelon87
User
spacer line

Dag allemaal,

Andere vraag: Weet iemand (lokaal) verblijf voor mij in Bogor de eerste 3 weken van oktober?

Ik ben pabostudente en ik sta 3 weken op een school in Bogor voor de klas.
Hopelijk heeft iemand een goede tip of kennis daar!!

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Madelon

in Bogor is Abu Pension een goede hostel (goede vriendin van ons is daar de manager: Selvi). Ligt vlak achter treinstation.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

ReneV
User
spacer line

Afgelopen zomer hebben we een rondreis van 3 weken op Java gemaakt.
Wij waren zeer te spreken over onze chauffeur Pardi
email: 'supardi pardi'" Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com>

Een zeer betrouwbare en vooral veilige chauffeur door het vaak hectische verkeer.
Hij rijdt met een comfortabele auto en weet overal de weg en spreekt uitstekend engels.
Kortom een aanrader!

Rene

karel
User
spacer line

On 28-11-2009 09:08 Chrissss wrote:
Hallo forumleden,

Graag zou ik wat nummers/email adressen ontvangen van goede en betrouwbare chauffeurs voor onze reis door Java naar Bali.

Groeten C.R.

Hallo Chris,
Ricky is ook een goede gids en vraagt niet zoveel .Hij woont omgeving Jkrt.
Je kan hem altijd bellen 006281749446 of anders naar zijn oom,
een mail sturen rvolmullerRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.wanadoo.nl .Met vriendelijke groet
Karel.

sukabumi
User
User icon of sukabumi
spacer line

In april 2008 sprak Iwan Abidin mij aan op het station in Bogor.Hij zag zeker dat ik totaal onbekend in Indonesie was. Ik wilde naar Sukabumi (waarvan ik had gehoord) en verder doortrekken naar Malang. Hij stelde mij voor om met hem een paar dagen rond te trekken. Hij liet mij een stuk niet touristisch Java zien, we hebben overnacht in bamboe hutten, hij wist een heerlijke maaltijd te fabriceren en heeft mij geholpen met een treinkaartje van Bandung naar Yogja (een onvergetelijk mooie treinreis), het boeken van een goedkoop goed hotel in Bandung en ik werd in Yogja opgewacht door een kennis van hem die mij weer naar een aardig hotelletje bracht.
Iwan spreekt een beetje Nederlands, weet alles van Indonesie, is zeer innemend , regelt alles en kan je in overleg van 1 tot 31 dagen rond rijden. De prijs weet ik niet meer maar viel mij mee. Mocht je hem treffen, doe hem dan de groeten van die grote man met Friese vlag op zijn rugzak.
Iwan_abidinRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com +6281802906311

karel
User
spacer line

On 28-11-2009 09:08 Chrissss wrote:
Hallo forumleden,

Groeten C.R.

Dag Chris,
En ben je intussen geslaagd met het vinden van een gids ?
Ricky heeft in sept. een andere baan gevonden en doet het werk niet meer.
Sorry maar dat wist ik niet .Er staan gelukkig nog vele adressen hier,
dus je zal wel slagen of bent al geslaagd.
Karel

Kayhalla
User
spacer line

Voor een betrouwbare-net -nederlands sprekende chauffeur,die dit al meer als 20 jaar doet je nooit in de steek laat ook een avond rit naar de stad om lekker te gaan eten en wandelen kost niets extra'. len hem sind 1989 zonder on tvredenheid.

Mail naar P.seboRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com. voor meer info kan je bij mij terecht.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,927 posts - 13,697 topics - 25,658 members - last post @ 14-11-2019 16:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,674,593 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com