indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

cindyhr
User
spacer line

Ik en mijn man hebben plannen om volgen jaar naar indonesie te emigreren. Weet iemand what wij moeten regelen in Nederland. Omdat wij niet meer terug willen gaan, om dingen te regelen die we achteraf vergeten zijn. Emoticon: Frustrated Emoticon: Confused

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

De zoekfunctie op dit forum gebruiken om mee te beginnen is handig. Als je nu niiets weet en je wil binnen een jaar al weg, dan zou ik zeggen dat je dat niet moet doen. Voorbereiding gaat voor alles, ik twijfel sterk of dit binnen een jaartje (goed) mogelijk is.

Haastige spoed is zelden goed. Emoticon: Yes!

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Hangt af van de situatie;
hebben jullie bijvoorbeeld werk,
of gepensioneerd...
Jaar voor zo'n stap is wel kort...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

cindyhr
User
spacer line

Mijn man is 50 jaar oud dit jaar. maar hij gaat eerder met pensioen naar indonesie omdat ik eerlijk zeggen in dit land nooit kan wennen. Ik kom zelf uit indonesie, ik woon hier al 5 jaar. We gaan ons huis verkopen, we hopen dat wij niet te lang hoeven wachten voor alles in orde is om te emigreren. Hoe lang is de normale procedure voor de belastingdienst en pensioenfonds aanvraagen. Hebben jullie hier misschien ervaring mee? Jeroen je hebt gelijk dat haastige spoed zelden goed is! en ik kan nog eventjes wachten hoor! Emoticon: Stupid

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Hallo Cindy.
Naar welk gedeelte van Indonesie wil je gaan?
Ik ken wel een paar Nederlandse Indo's die vrij recent het zelfde gedaan hebben.Als je wilt graag het een en ander naar mijn privÚ.
hagen763Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.planet.nl Je krijgt dan eerlijk antwoord terug.
Umberto Emoticon: Devil

spacer line  

Beste Cindy,
Op het forum kom je nog een keer het onderwerp emigreren tegen, daar worden al wat vragen beantwoord.
Zijn er specifieke vragen stel ze gerust, wij zullen ons best doen om te antwoorden.
Ik woon al enkele jaren officieel in Indonesie en weet een klein beetje de weg.
Bij de belastingdienst hoef je eigenlijk niets te ondernemen, je meld je officieel af bij de gemeente waar je woont en de rest gaat vanzelf.
Voor info kijk op de website van de belastingdienst met onderwerp buitenland.
Zijn er vragen die je liever niet op dit forum stelt mag je gerust een mail sturen naar ons prive.
Groetjes,
Tuti en Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,553 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com