indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wie weet wat ik nodig heb aan papieren om te trouwen en wat zijn de voor en nadelen.
Ik zit er aan te denken om te trouwen hier maar wil eerst meer informatie.
Is het dan ook makkelijker om hier te verblijven en iets op te bouwen???

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Goeie planning Willem. Het is een stuk makkelijker een huwelijks kandidaat te vinden dan je huwelijk te laten legaliseren. Emoticon: Confused

Ik denk dat het moeilijker is een levenspartner te vinden dan een jongedame hier in RI.
En zou haast zeggen, tegen de tijd dat je een levenspartner gevonden hebt, dan is het nog vroeg genoeg om te kijken naar de papieren die je nodig hebt.

Want zo makkelijk is dat volgens mij ook niet. En ik ben nog maar een junior in verblijfstijd in RI integenstelling tot vele forummers hier. Maar heb er al genoeg gezien die volledig de vernieling ingaan. En nog !

It's only kinky the first time.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Deze vraag is eigenlijk heel simpel;

Wat jij nodig hebt Willem;
Een geldig paspoort
Een brief van de NL-ambassade dat je ongehuwd bent.

Dat is het!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

• Een fotokopie van de bladzijde(n) van het paspoort waarop de personalia zijn vermeld;
  • Een origineel (en een fotokopie) van het uittreksel uit het geboorteregister dat niet ouder is dan 3 maanden of;
    Voor Nederlanders die in buitenland zijn geboren, een originele buitenlandse geboorteakte (en een fotokopie). Deze moet gelegaliseerd zijn door de autoriteiten van het geboorteland en de Nederlandse Ambassade aldaar. (voor Nederlanders die in IndonesiŽ zijn geboren: klik hier voor legalisatie akte). Let op: dit geldt niet voor akten afkomstig uit landen die zijn aangesloten bij het Apostille-verdrag. Voor akten afkomstig uit die landen is de Apostille voldoende;
  • een origineel uittreksel uit het persoonsregister van de Nederlandse gemeente (en een fotokopie), waarmee de burgerlijke staat (ongehuwd, gescheiden, weduwe et cetera) kan worden vastgesteld. Dit uittreksel mag maximaal 3 maanden oud zijn;
    In geval een of beide partijen gescheiden zijn: originele scheidingsakte en bewijs inschrijving van de echtscheiding in de registers van de Burgerlijke Stand van de plaats waar het huwelijk werd voltrokken (en fotokopieŽn van deze beide stukken);
    Bij minderjarigen dient daarnaast ook nog een verklaring van huwelijkstoestemming van de ouders of voogd/voogdes te worden overgelegd.

URL

Hare Majesteits in JKT kan dat allemaal voor je regelen, hoef je zelf niets te doen. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Ondergetekende oetlul kwam daar achter nadat hij zelf alles had geregeld. En dus uiteindelijk veel duurder uit was.

• siebjans
    User
    User icon of siebjans
    spacer line

En dan Willem, wil je trouwen als "moslim" of ander geloof?

senior
    User
    User icon of senior
    spacer line

Wellicht is het mogelijk om alleen maar samen te gaan "hokken"?? Bespaart je wellicht een hoep gedoe met die papiertroep... Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Willem, ik zou maar goed de adviezen van de forumleden overwegen; ik kan alleen maar zeggen dat ik ook velen in de vernieling heb zien gaan door maar even een buitenlandse partner te trouwen, het liefst 30 jaar jonger!
    Senior geeft een goed advies: hokken bespaart je een hoop ellende en papiergedoe, en bovendien heb je geen verplichtingen.

guna2
    User
    User icon of guna2
    spacer line

Hokken is not done in IndonesiŽ.

bambang
    User
    spacer line

Hokken vind ik ook een goed advies. Het komt in Jakarta veel voor. De mensen weten hoe ze kinderen moeten maken. Daar is trouwen of hokken niet voor nodig. Als je een vrouw neemt uit een goed milieu dan kan ik me voorstellen dat je moet trouwen.

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

nee Guna, waarom niet?
    Nou als ik de geschiedenis lees over Indie, dan waren buitenechtelijke kinderen schering en inslag!
    In het geval van Willem: beslist op huwelijkse voorwaarden trouwen!
    Weet niet of dat mogelijk is in RI.
    Maar nooit de grote fout maken wat mijn achternichtje deed: trouwen in gemeenschap van goederen.
    De bruidegom was Hindustaans.
    De bruiloft was amper achter de rug of de familie kwam aankloppen voor geld.
    Bruidegom bleek overal gokschulden te hebben en leningen bij familie en mijn nichtje maar full time werken..
    Had hij natuurlijk nooit over verteld
    Het huwelijk werd na 8 maanden ontbonden

siebjans
    User
    User icon of siebjans
    spacer line

Wilma, sorry maar Guna heeft hier een (belangrijk) punt Emoticon: Yes!
    Officieel mag een Indonesische vrouw NIET samenwonen zonder getrouwd te zijn met de persoon, zeker als we praten over een Bule man kan dit vandaag de dag voor problemen zorgen.. Ik weet (en met mij gans RI) dat dit gebeurd, maar vergeet niet de Bule valt op, en "jaloezie" staat hoog op de lijst in RI, dus ik zou ermee oppassen Emoticon: Worship

siebjans
    User
    User icon of siebjans
    spacer line

Wat een tijdelijke oplossing zou kunnen zijn is, dat de Bule in kwestie een huisje betrekt en dat zij dan bij wijze van "pembantu" bij hem intrekt, maar ja...... Emoticon: Stupid

spacer line  

On 16-11-2009 13:25 guna2 wrote:
    Hokken is not done in IndonesiŽ.

Wat verboden is is altijd lekker .

Hokken = kawin kebo .

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Wilma : In Indosenia kan men ook trouwen zonder gemeenschap van goederen.
    Prenuptial agreement , gesloten bij notaris voor de huwelijksvoltrekking.
    En daarna bij de Capil ( BS) en of KUA inschrijven.

En daarna ???
    Daar wonen en krijg je veel aangetrouwde familie ,
    Elke dag sambel goreng boontjes eten , of ontbijten met nasi goreng plus ceplok telor .
    En ze leven lang en gelukkig.

bisa dicek of makemyday .

siebjans
    User
    User icon of siebjans
    spacer line

Die inschrijving bij de BS, doet de notaris voor je, Emoticon: Shiny

siebjans
    User
    User icon of siebjans
    spacer line

Huwelijkse voorwaarden heet in RI;

Perjanjian Kawin
    (binding financial agreement)

bambang
    User
    spacer line

In de wereld zijn er drie landen (denk ik) waaronder Nederland waar je bij wet getrouwd bent in gemeenschap van goederen (en schulden). Indien je onder huwelijkse voorwaarden wilt trouwen dan dien je een notariele akte op te stellen.
    Ik weet niet hoe het is in Indonesie.

siebjans
    User
    User icon of siebjans
    spacer line

bambang, in RI komen de regels overeen met die van NL.

Het belangrijkste is (zoals ook in NL) deze akte Perjanjian Kawin dien je wel VOOR het trouwen te maken... Emoticon: Cooool

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Natuurlijk moet je deze PK akte voor het huwelijk opstellen, dan is er duidelijkheid voor beide partijen en word je naderhand niet onaangenaam verrast met eventuele schulden.
    Ook: alimentatie claims uitsluiten mbt de partner!
    Erg belangrijk.
    In NL geldt de alimentatieplicht zolang het huwelijk duurt,voor kinderen max 12jaar, dus ook opletten als er stiefkinderen zijn.
    Ben niet op de hoogte van de Indonesische wetgeving wat betreft familie recht, maar zeker is om alles heel goed na te gaan.

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Sieb dat begrijp ik wel, not done om in een Islamitisch land als RI samen te wonen, daarom die druk om te trouwen.
    Ik probeer alleen maar te waarschuwen,

Hai Om Sid, hoe is het met u?
    Nou als ik het omdraai, zou ik geen probleem hebben met nasi goreng en sambal boontjes in de ochtend, wel met de enorme familie, is soms wennen als je enig kind bent..
    Groeten van Ike trouwens, hij vraagt steeds naar u, hoe het met u gaat.
    Om Sid, heeft u een lekker recept van Pepesan?
    Groetjes Merapi/Wilma Emoticon: Party! Emoticon: Party!

siebjans
    User
    User icon of siebjans
    spacer line

Wilma, (ik kan trouwens niet wachten op de zending boeken Emoticon: Shiny ) het gaat niet zo zeer en alleen maar om het "islamitische" zelfs bij de Katholieke en Cristenen geldt deze regel... Emoticon: Yes!

De boodschap om te waarschuwen is helemaal op z'n plaats! Anyway, als Willem wil gaan trouwen heeft ie nu al heel wat info Emoticon: Wink

guna2
    User
    User icon of guna2
    spacer line

On 16-11-2009 16:09 merapi wrote: dat begrijp ik wel, not done om in een Islamitisch land als RI samen te wonen

IndonesiŽ is geen islamitisch land. IndonesiŽ is geen islamitisch land. IndonesiŽ is geen islamitisch land. IndonesiŽ is geen islamitisch land. IndonesiŽ is geen islamitisch land. IndonesiŽ is geen islamitisch land...

Hoe vaak moet ik dat godverdomme nog zeggen?

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

pardon guna?
    waarom begin je te schelden?
    Kun je dit uitleggen zonder te vloeken?
    dan wil ik best een discussie met je aangaan, wel op voorwaarde dat je de forumleden niet kwetst

spacer line  

Voor de moslims en toekomstige moslims . Emoticon: Wink

Ik zou een huwelijk gaan sluiten op grond van de Moslim recht .
    Daar wordt de rechten van de vrouw (dus ook van de man) het beste gewaarborgd.
    De staatswetten zijn wel handig als een aanvulling van de huwelijksgoederen recht , zelfs bij de erfrecht kan men evt . " overstappen" naar de staatswetten.

bisa dicek of makemyday .

guna2
    User
    User icon of guna2
    spacer line

On 16-11-2009 16:43 merapi wrote: dan wil ik best een discussie met je aangaan, wel op voorwaarde dat je de forumleden niet kwetst

Ik vloek godverdomme als ik daar zin in heb. En het schijnt te helpen. En ik wil geen discussie met je aangaan. Ik kies daartoe mijn gelijken (voor zover van toepassing). Een discussie met non-valeurs is zinloos.

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

oke Guna, dit is jouw keuze, over non-valeurs gesproken, je bent het proto-type van een non-valeur.
    Zoek maar je gelijken op, exact de non-valeurs.
    Jammer, beschaving bij brengen is zinloos.
    Fijne avond guna Emoticon: Party!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,641 posts - 13,687 topics - 24,457 members - last post @ 19-09-2019 09:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,376,934 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com