indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Milani
User
spacer line

Vandaag ben ik in een kinder/weeshuis op Bali geweest en daar is een hoop ger.
enoveerd o.a. de vloeren voorzien van nieuwe tegels maar nu springen de tegels op verschillende plaatsen spontaan er uit en komen los te liggen en nu dacht ik mij te herinneren ooit iets hierover gelezen te hebben maar kan het echt niet meer terug vinden. Dus hoop dat iemand mij kan vertellen hoe dit euvel op te lossen. Wat hebben wij verkeerd gedaan en kunnen wij nu het beste gaan doen.
Hoop echt dat wij deze mensen kunnen helpen.
Dank hoor.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Als ze echt eruit "springen" dan hebben ze aan de uiteinde geen gleufje overgelaten met leggen (vloeren werken namelijk..) Als ze spontaan los komen te liggen hebben ze geen goede lijm (speci) gebruikt..

Dit is niet 1 2 3 op te lossen, de vloer zal er dan uit moeten en de slechte lijm (speci) eraf steken en met goede lijm weer opnieuw leggen en aan de uiteinde (waar later de plint komt) een gleufje van enkele mm open laten.. (deze valt straks weg als de plint er tegen komt)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Milani
User
spacer line

Thanks Siebjans zal dit doorgeven maar ik dacht ooit gelezen te hebben dat je de vloer eerst een halve meter uit moest graven alvorens een goede vloer te kunnen leggen.
Op deze manier mopperen ze niet hoop ik.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

He? een halve meter uit graven? Ja natuurlijk moet de ondergrond niet van gewoon zand zijn! De ondergrond moet stevig zijn! In NL doen ze dat met "geelzand" vooral omdat dit tegen de vorst kan, maar daar heb je hier geen last van.

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ik ga me afvragen waar je de tegels op gelijmd hebt. Of hangt alles als los zand aan elkaar.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Het hangt ervan af wat voor ondergrond het is.Is de ondergrond zand dan moet je de grond eerst vlak strijken en waterpas.Dan strooi je over het zand cement en leg de tegels niet stuit tegen elkaar.Dus met een beetje ruimte.Als de tegels allemaal vlak gelegd zijn maak je de vloer zeik nat.Laat het dan opdrogen en kan je eventueel de voegen bijvullen.
Is de ondergrond een cementenvloer dan moet hij eerst vlak en waterpas gemaakt worden daarna kan je de tegels lijmen en vergeet niet kruisjes te gebruiken en daarna kan je het afvoegen.
succes.

Shalom

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Hebben jullie zelf meegeholpen met de renovatie? Mag ik vragen welk weeshuis het is, want ik vind het altijd wel leuk om even te kijken bij soortgelijke projecten als die van mijn stichting.

josari
User
spacer line

http://forum.indahnesia.com/to(...)ngen_in_de_kamer.php

Milani, hier een link naar wat je niet kon vinden over tegelvloer leggen

Milani
User
spacer line

Het tehuis is in Dalung en heet Sidhi Astu. Er zitten nonnen in. Niet alleen weeskinderen maar ook in de steek gelaten kinderen en kinderen waarvan de moeder gaat werken en geen andere opvang hebben. Veel vrijwilligerswerk wordt er gedaan en natuurlijk hebben ook wij een kind gesponserd het is het kind van onze pembantu (kok)
Wat een geluk dat je iemand kunt helpen. Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,962,080 topic views - 240,271 posts - 13,732 topics - 33,685 members - last post @ 22-10-2020 04:12 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

140,231,304 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com