indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hmmm lijkt de belasting wel, leuker kunnen jullie het niet maken.
Poppy zit twee koprollen bij de supermall vandaan.
Bedankt

simpati
User
spacer line

Ik maak al enkele jaren gebruik van TelkomFlash, de verbinding varieert van erg goed tot zwaar klote.
De laatste tijd merk ik dat de Nederlandse nieuwspagina's die ik regelmatig bezoek niet actueel zijn, lijkt wel of Telkom die zelf op een server opslaat en weer verstuurd.
Als ik TelkomFlexi gebruik zijn die pagina's wel helemaal bijgewerkt, dus aan de instellingen van mijn computer ligt het niet.
Het gaat om de volgende twee websites: http://nu.nl/ en http://teletekst.nos.nl/,de laatste ken ik nog van de tijd dat ik in Nederland woonde en was toen te zien op de drie Nederlandse TV-zenders.

TelkomFlexi DAHSYAT is een erg goedkope oplossing, voor het modem inclusief één maand unlimited internet betaalde ik Rp. 499.000, de verlenging voor weer één maand unlimited internet kostte Rp.50.000 en heb ik geregeld bij een kantoor van Telkom.
Voordeel is dat elke (kleine) stad wel een kantoor heeft van Telkom, bij de installatie is even hulp nodig
Bij dat tegoed schijn je ook nog gratis SMS te kunnen versturen en ook te kunnen bellen met een microfoon via de computer.
De verbinding is maximaal 153 Kbps, waar ik woon is het 115.2 Kbps, voor normaal internet voldoende, voor Skype te traag.
In de bijna 3 maanden dat ik TelkomFlexi gebruikt heb ik slechts één keer geen verbinding kunnen maken.
Salam,
Jan uit Malang

simpati
User
spacer line

En een SMS versturen naar mijn nummer van Simpati is inderdaad gratis en voor iemand met dikke vingers en wat mindere ogen een fijne oplossing.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik hoor nog altijd slechte verhalen over de logge organisatie Telkom, bovendien een staatsbedrijf. Voor het kantoor wat mijn toekomstige vrouw gaat openen is echter stabiel internet nodig, nog niet eens zo zeer supersnel (facebooken en dergelijke doen ze maar na werktijd).

Ik was toevallig net ter plekke om e.e.a. te bekijken en er kwam iemand naar me toe die internet aanbood. Ik kon hem direct wat technische vragen stellen en heb dat ook gedaan. Drie verschillende paketten, zendmast, kabels en modem in bruikleen van bedrijf, computers aansluiten op lokaal opgezet wifi-netwerk wordt verzorgd.

Het mooie is dat de zendmast van het bedrijf zelf aan de overkant van de straat staat en dus de verbinding prima zou moeten zijn. Ik heb gevraagd of ze volgende week een demo kunnen geven, en dat kon. Ben benieuwd hoe, maar ze moeten wel wat kunnen laten zien voordat ik overtuigd ben en advies zal geven over wat wel en niet te installeren.

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

On 22-05-2010 13:08 Yerun wrote:

Het mooie is dat de zendmast van het bedrijf zelf aan de overkant van de straat staat en dus de verbinding prima zou moeten zijn. Ik heb gevraagd of ze volgende week een demo kunnen geven, en dat kon. Ben benieuwd hoe, maar ze moeten wel wat kunnen laten zien voordat ik overtuigd ben en advies zal geven over wat wel en niet te installeren.

Jeroen,

Mag ik vragen wat de naam van dat bedrijf is? Website misschien? Zijn ze overigens nog langs geweest en wat zijn de bevindingen ?

greetz

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 14-06-2010 21:38 ardianto wrote:

[quote removed]

Jeroen,

Mag ik vragen wat de naam van dat bedrijf is? Website misschien? Zijn ze overigens nog langs geweest en wat zijn de bevindingen ?

greetz
Hmm, het naamkaartje ligt op kantoor, zal ik moeten ophalen als ik het niet vergeet straks. Het is echter een lokaal bedrijfje van wat ik heb begrepen van de persoon die langs kwam. Hij is nog niet langs geweest omdat wij nog niet gebeld hebben met het verzoek om langs te komen. Hopelijk volgende week als er ook computers zijn en niet alleen laptops die toch al mobiel internet hebben.

62861
User
spacer line

Hallo.Ik weet bar weinig over draadloos internet.Dus hier mijn vraag.Over 3 mnd. ga ik emigreren naar Bali.Nu heb ik onlangs n ipad gekocht en daar kan geen simkaart in.Hier heb ik n router en kan dus draadloos internetten.Domme vraag van n leek:kan ik die router ook gebruiken op Bali?Zoniet,wat zijn dan de mogelijkheden om draadloos te kunnen internetten op Bali zonder simkaart?Bij voorbaat dank voor jullie adviezen.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Met alleen een router kun je niet draadloos internetten, je zult dus wel een hotspot hebben. Die werkt vrijwel zeker ook op Bali. Veel leuker is een MiFi, dan kun je ook onderweg internetten, en heb je dus eigenlijk die duurdere iPad waar wel een sim-kaart in kan. Zie hier.
De iPad is hier nog steeds niet te koop. Neem je er een stuk of wat mee?

paulana
User
spacer line

in candidasa en omgeving kun je een speedy pakket kopen voor rp.200.000,- per maand wordt gelijk met de vaste telefoonrekening betaald, en naar behoefte kun je het uitbreiden Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 05-08-2010 11:27 paulana wrote: een speedy pakket

Speedy is tamelijk ondraadloos. Sterker nog, het is ADSL.

spacer line  

On 05-08-2010 11:27 paulana wrote:
in candidasa en omgeving kun je een speedy pakket kopen voor rp.200.000,- per maand wordt gelijk met de vaste telefoonrekening betaald, en naar behoefte kun je het uitbreiden Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

Met de toevoeging:

Gebruiksquota (let op = combinatie van up- en download stream !!) van dat "instap Speedy abonnement" = max. 1 Gb per maand of 50 uur gebruik ("online" zijn). Extra gebruik kost Rp. 500,- per Mb en/of Rp. 25,- per minuut.

De maximum kosten van een dergelijk abonnement zijn echter begrensd tot Rp. 1.200.000,- per maand, excl. PPN 10%

If you have nothing to loose, you can risk everything

paulana
User
spacer line

Hey Guna2 en AmedEB mijn sunami zegt, dat jullie gelijk hebben, ik verwisselde iets, mijn laptopje heeft LAN netwerk met speedy, de instap-kosten van speedy is rp. 200.000 Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

leomanado
User
spacer line

Guna

Woon je ver van de bewoonde wereld? De iPad is in Manado overal te koop.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Officieel is de iPad niet te koop in Indonesië, Leo. Ook in Yogya wordt het ding aangeboden, maar at a premium. En niet zo'n kleine. Sinds kort in Singapore te koop (maar uitverkocht, alweer officieel) voor SGD 728. Da's mooi. Ik moet daar deze maand toch weer heen, dus ik hoop dat ik mazzel heb. Tot zo lang modder ik maar aan met de iPod touch.

leomanado
User
spacer line

Guna

Dank je wel, maar wat is " at a premium"? Sorry ik ben maar een leek, maar zie overal die iPad's hier te koop.

groet
Leo

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

At a premium = tegen een meerprijs. Hier in Yoyga betaal je voor de iPad ongeveer 70% meer dan wat ik denk dat de officiële Indonesische prijs wordt.

leomanado
User
spacer line

ok dank je wel.
Ik zal straks bij de lunch eens vragen wat ze hier kosten.

Hoor je dan wel

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Graag! Hoewel, ik heb gisteren gekeken naar tickets Manado (via Balikpapan, misschien via JKT goedkoper) rond Lebaran, en dat viel me inderdaad zwaar tegen. Dus als ik een iPad op moet halen...

leomanado
User
spacer line

Guna

Ik hoor net dat de tickets rond Lebaran Manado-Jakarta enkele reis met Lion 2,8juta kosten, met Batavia NOG 1,2 juta
Wij moeten voor een paar mensen nog boeken en doen dat nu met Batavia.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Lion Air heeft alleen de duurste klasses nu open staan inderdaad, een naaistreek. Batavia Air is eerlijker en heeft op vele vluchten nog fiks goedkopere tarieven, maar soms moet je wel vrij snel betalen. Dat is lokaal geen probleem natuurlijk.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 06-08-2010 04:20 guna2 wrote:
Graag! Hoewel, ik heb gisteren gekeken naar tickets Manado (via Balikpapan, misschien via JKT goedkoper) rond Lebaran, en dat viel me inderdaad zwaar tegen. Dus als ik een iPad op moet halen...
... doe je dat morgen of vanaf eind september weer, toch?

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Ja maar, ja maar, ik wacht wel tot na Lebaran. Vluchten naar het buitenland (SIN, Pineng) is rond Lebaran aanmerkelijk goedkoper dan naar Manado. Als het om één ticket gaat, is Manado wel te doen, maar bij drie wordt het vervelend duur.

paulana
User
spacer line

Over geld praat je toch niet? Je hebt het en het moet ook rollen........... Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

leomanado
User
spacer line

Guna

iPad in Manado kost 11juta. Dan is Sgp nogal wat goedkoper.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 06-08-2010 13:57 leomanado wrote: Guna iPad in Manado kost 11juta. Dan is Sgp nogal wat goedkoper.

Dank, Leo. Ik was er al bang voor. Grijze import.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,346 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,708,068 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com