indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 20-08-2011 11:12 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Dat heb ik ook een tijdje geprobeerd (als mijn andere beltegoed op was bijvoorbeeld) maar het verzenden en ontvangen van sms-en met een Indonesisch nummer is niet betrouwbaar. Ook vaak grote delen van de dag geen bereik hier in Nederland (Simpati)
Ik gebruikte voor het laatst (dik 2 jaar geleden alweer) mijn oude vertrouwde nummer van XL dat ik al 5 jaar heb. Ik ontving hier alle SMS-jes mee en kon ook netjes alles beantwoorden. Maar ik geloof graag dat dit ook van de provider afhangt.

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

www.voipbuster.com/nl/index.html

Ik weet dat de vraag in 2009 is gesteld, maar wil deze site met jullie delen.
Het programma downloaden op je compu, € 10,- storten als begin, en dan kan je lang gratis bellen naar verschillende landen en een sms naar Indonesie kost 3 cent.

Ik gebruik dit programma al lang met veel plezier. Je kan je eigen mobiele nummer invoeren als afzender, op je gemak een sms bericht schrijven en de tijd invoeren waarop deze verstuurd moet worden. Direkt of bijvoorbeeld 6 uur later. Wel zo handig als het daar midden in de nacht is.
De instructies van Voipbuster zijn helder en de tarieven duidelijk weergegeven op de startpagina.

Voor de duidelijkheid: De ontvanger hoeft dit programma NIET te hebben - je smst naar telefoonnummer. Naar mobiel en vast kan je ook bellen en spreken middels je computer als je een microfoon hebt.

Ik zou zeggen: probeer het uit (is gratis).
Tot hoorns!

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Bellen en sms-en is sowieso via nederlandse provider duur,maar ja,de verbinding is wel probleemloos. Emoticon: I love it

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-08-2011 10:04 Veer01 wrote:
Bellen en sms-en is sowieso via nederlandse provider duur,maar ja,de verbinding is wel probleemloos. Emoticon: I love it
Ja, als je 12 cent voor een sms duur vind........
En bellen vanuit Nederland met een 0900 nummer is ook nog steeds goedkoop genoeg met redelijke mogelijkheden tussen 4 en 10 cent./minuut. Dat is een kwestie van wat providers uitproberen.
De belmarkt is erg in beweging dus moet je af en toe een beetje zoeken maar gezien de tarieven toch wel de moeite waard lijkt me.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

margaretha
User
spacer line

Hallo, als je abonnement toch afloopt overweeg eens een abonnement met onbeperkt internet erop!
Download het programma Whatsapp, erop en je kan gratis sms en afbeeldingen versturen op ieder uur van de dag!

Dat doe ik zelf ook met mijn zoon in Indonesie! Maar gebruik het ook hier in Nederland!

Makkelijker kan het niet!!

margaretha
User
spacer line

Ik moet er wel bij zeggen dat de andere persoon ook Whatsapp geinstalleerd heeft op zijn telefoon!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik loop al 15 jaar de sigarenwinkel binnen koop een Asia kaart, 10 Euro voor 300 minuten.
Inbellen op het lokale nummer op de kaart, code ingeven en gaaaaaaaan.
Werkt al 15 jaar perfect.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Wie zegt er nu weer dat ik 12 cent te duur vindt?weet je wat me opvalt aan dit forum de laatste tijd/Dat er vaak woorden in de mond gelegd worden die ik niet bedoel,en dat er nogal snel een sneer wordt gegeven op iemands antwoord.Geen wonder dat er steeds meer mensen ruzieen op dit forum,wees toch eens een beetje loyaal tegen elkaar.en kom nu niet weer met negatieve antwoorden als...dan laat je het toch voor wat t is,want iedereen is welkom hier en mag vragen wat ie wil.De sfeer is wel veranderd hoor sinds ik voor t eerst kennismaakte met dit gebeuren hier. Emoticon: Talk to the hand

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-08-2011 16:30 Veer01 wrote:
Wie zegt er nu weer dat ik 12 cent te duur vindt?{w
Ik zeg dat omdat het mij na herhaaldelijke postings zo overkomt.

Even resumeren..

Dit topic wordt opnieuw leven ingeblazen met de gedachte/vaststelling dat sms-en naar Indonesie duur is. Daarna wordt ook het bellen aangehaald. We beschikken toch allemaal over hetzelfde internet. Als je intypt “bellen naar Indonesie intypt” staat daar als tweede site al www.televergelijk.nl. Voor sms-en hoef je niet meer dan een paar providers op te zoeken maar dan WEL even ALLE tarieven en abonnement nagaan. Wat voor het ene abonnement geldt, is niet van toepassing op een ander en omgekeerd.

Als ik dan na een aantal postings lees: “Bellen en sms-en is sowieso via nederlandse provider duur” dan is het genoegen van de ergernis geheel aan mijn kant want er zijn niet alleen in dit topic maar ook in andere topics vele voorbeelden gegeven dat het helemaal niet duur hoeft te zijn. Duur geeft in mijn ogen sowieso al een gevoel dat het “te” is. Ik wilde er alleen heel duidelijk mee aangeven dat het allemaal wel meevalt. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat er wel eens vaker schuin door de postings gelezen wordt waardoor men de goede of juiste informatie mist (ik gebruik zelf deze prepaid international) of het wordt helemaal niet gelezen.

Hierbij het topic waarin veel gepost is en wat meer centraal is: http://forum.indahnesia.com/to(...)en_naar_indonesi.php en je zult zien dat al vanaf de eerste pagina al in 2004 de website van Televergelijk al in de lucht was.

Ik bel en sms zelf erg vaak naar Indonesie.

Dus nog maar een keer. Met T Mobile Prepaid International sms voor 12 cent. Bellen verandert zo’n beetje met de dag maar hoeft zeker niet duur te zijn.

En ruzie op dit forum? Ik weet niet of jij ook bij de gelukkigen behoorden destijds met ongewenste mail maar dat was vele malen erger dan de meningsverschillen die er nu soms zijn.

Ik kom niet met een negatief antwoord, ik geef iedereen juist veel positieve antwoorden. Verder vlieg ik niet zo snel uit de bocht maar het zo ook fijn zijn als er iets wordt aangenomen en je niet het gevoel hebt dat er niet (goed) gelezen wordt.

senior
User
User icon of senior
spacer line

En mocht het allemaal toch te duur zijn: gebruik postduiven...

Maar serieus, wat Ibusas zegt is ook een goedkope oplossing en verder zijn er de diverse goedkope prepaidkaarten en 0900 nummers. Allemaal best te betalen.

hati hati, pelan pelan

paulana
User
spacer line

Die postduiven verdwalen onderweg... Emoticon: Devil

Verder vind ik de argumenten van Anne Mieke wel steekhoudend Emoticon: Yes!

Om Swastiastu

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Oke,in dat antwoord kan ik me wel weer vinden.Maar ja,maakt t allemaal nou echt zoveel uit als je eens in de paar jaar eens het land in kwestie bezoekt?Dan kijk ik echt niet naar die paar centen hoor maar wil gewoon probleemloos verbinding kunnen hebben met thuis.En ik weet ook wel dat er zat goedkopre alternatieven zijn maar zit al jaren bij dezelfde provider die me nooit teleurgesteld heeft. Emoticon: Cooool

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-08-2011 21:26 Veer01 wrote:
Oke,in dat antwoord kan ik me wel weer vinden.Maar ja,maakt t allemaal nou echt zoveel uit als je eens in de paar jaar eens het land in kwestie bezoekt?Dan kijk ik echt niet naar die paar centen hoor maar wil gewoon probleemloos verbinding kunnen hebben met thuis.En ik weet ook wel dat er zat goedkopre alternatieven zijn maar zit al jaren bij dezelfde provider die me nooit teleurgesteld heeft. Emoticon: Cooool
Je bedoelt dus sms-en en bellen van Indonesie naar Nederland?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 20-08-2011 11:44 schreef zieleffe:

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Dat vind ik de beste handphone (GSM) provider aanbieder die nog eens je geld bedrag verdubbelt
Dat betekend dat je de helft van 19 €cent betaald per sms.
Nu weet ik niet hoe het gaat, betalen ze in Indonesië, ook nog bij een ontvangende sms? Emoticon: Emoticon: Blush

Zo is het ook Veer kijk niet naar de kosten als je maar goede verbindingen krijg en het moet duidelijk zijn dat Telkom dus Simpati wel goed is.
Nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag gehad de kosten bellen van Nederland tot aan de grens en dan word ook de ontvanger belast met onkosten????? Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als je met een Nederlands nummer belt naar een Nederlands nummer die op dat moment in Indonesie is dan betaal jij inderdaad alleen tot aan de grens en de ontvanger betaalt de rest. Is heel duur, niet doen dus.
Het goedkoopst is nog altijd met een 0900 nummer vanuit Nederland (vanuit een vast nummer) naar een plaatselijke mobiel in Indonesie (bv Simpati of AS van Telkomsel)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nog sterker Simpati is ook actief in Nederland, ik kon met mijn Simpati nummer gewoon vanuit Nederland naar Indonesië smsen, ik zag wel mijn tegoed als sneeuw voor de zon verdwijnen Emoticon: Yes!

Voor de rest begrijp ik weinig van de tarieven die ze hier in Indonesië hanteren.
Ik begreep dat als je van Simpati naar Mentari belt of andersom veel duurder is als van Simpati naar Simpati.
Bellen naar Nederland is schreeuwend duur, ik heb ooit is van iemand een Indonesisch inbelnummer gehad, zoiets als een 0900 nummer in Nederland, maar je moet oppassen.

Ik heb een telefoon met twee simkaartjes, Mentari en Simpati, ik gebruik dan de provider van de gene die ik bel of sms.
Ik krijg elke dag wel 4 of 5 smsjes met rotzooi, aanbiedingen of dat ik weer een gelukkige winnaar ben van iets, dan moet ik naar een bepaald nummer smsen.
Ik flikker het er allemaal gelijk uit, vaak rukken die onverlaten binnen een zucht en een scheet je tegoed weg.

Hier gebruik ik overwegend Mentari, laatst moest ik tegoed Simpati kopen, omdat ik het niet veel gebruik dus maar 25000.
Kreeg ik 10 dagen lang elke ochtend van Telkomsel 100 smsjes gratis naar welke provider dan ook Emoticon: Confused
Zoek mijn zakken maar na.

Je kan bij Mentari een bepaalde code ingeven, dan bel je de hele dag gratis, de boefjes vertellen er maar even niet bij dat als je die code éénmaal hebt ingegeven dat je echt aan de beurt bent als je een sms wil versturen, het komt uit de lengte of de breedte.

Voorlopig is het zo, dat je even lekker spontaan vanuit Indonesië naar Nederland bellen op je buik kan schrijven, dan ben je inderdaad op internet aangewezen.
Vanuit Nederland is dat geen probleem en spotgoedkoop.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Das waar,as je belt naar een ander mobieltje van een nederlands abonnement in Indonesie kost dat duur,dat merkte ik aan de rekening.Maar blijkbaar betaal je ook van tot de grenzen als je met thuis belt.

sammie
User
spacer line

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 02-12-2011 20:08 sammie wrote:
TIP:
http://www.jaxtrsms.com
Dat is niet SMS-en, dat is eerst een app downloaden en dan pas SMS-en.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 03-12-2011 03:12 Yerun wrote: dat is eerst een app downloaden en dan pas SMS-en.

Dat zal me aan m'n rug roesten. Het werkt wel, op de iPad, en zelfs met sim-kaart uitgeschakeld (dus alleen WAP). Grote DANK , Sammie!

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Een vraag van een onnozele digibeet, welke keuze moet ik downloaden om er op mijn kepeuter gebruik van te maken Java?

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 03-12-2011 13:15 Malam wrote: Een vraag van een onnozele digibeet, welke keuze moet ik downloaden om er op mijn kepeuter gebruik van te maken Java?

Voor zover ik het begrijp, kun je het niet gebruiken op een gewone pjoeter. Je moet een mobiel ding hebben. Ik snap niet waarom, trouwens.

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Getver, tja ik zag er een logo bij van windows, dus in mijn onbenul dacht ik dat het dat ook via mijn lappietoppie zou gaan.
Jampie, er zijn overigens zat aanbieders om een sms te kunnen versturen met de computer, de betaling is ook tweemaal niets, maar de wijze van betalen met creditcard via internet, dat verdom ik.

spacer line  

beste mensen,

Als jullie en smartphone hebben kan je bij jaxtr een app downloaden.
Je kan dan gratis sms-en. Dit is van een ondernemer uit India die ook Hotmail heeft opgezet.

Wij gebruiken het veel en familie en vrienden in Indonesie ontvangen onze gratis sms-jes!

http://www.jaxtrsms.com/home.html

Laten jullie even horen hoe het bevalt? Emoticon: Confused

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 06-12-2011 21:58 bule gembel wrote: http://www.jaxtrsms.com/home.html
Laten jullie even horen hoe het bevalt? Emoticon: Confused

Uitstekend. BTW, de pakkumbeet vijf berichten boven dat van jou gaan al over jaxtr…

MAD

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,119 posts - 13,484 topics - 16,232 members - last post @ 20-09-2017 10:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,951,747 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com