indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

20-04-2014 12:36 · [news] 'Indonesian new president must maintain anti-graft body'  (0 reactions)
20-04-2014 09:11 · [news] Mount Merapi spewing volcanic material to nearby areas  (0 reactions)
18-04-2014 20:48 · [news] PPP supports Gerindra without conditions  (0 reactions)
18-04-2014 16:43 · [news] Seven die on good friday ceremony in Flores  (0 reactions)
17-04-2014 20:20 · [news] Papua merchants close Skouw border market  (0 reactions)

bambang
User
spacer line

Wat banktransacties betreft, klopt. RI is een derdewereldland met minder mooie kanten. De informatie hoeveel je kan pinnen, kan gebrekkig zijn. Maar als je voor de eerste keer in RI bent, kan dat irritaties opwekken. De volgende keer kun je je erop instellen. Je hebt tenslotte ervaring opgedaan. Je moet altijd erop rekenen dat je extra betaalt voor alles en nog wat. Ondanks dat extra betalen, blijft het goedkoop. Je hebt euro's in je zak en geen roepia's.

spacer line  

On 06-02-2010 11:19 Anne Mieke wrote:
Ik probeer zoveel mogelijk 4 tot 6 miljoen te pinnen en probeer dan een atm te vinden die in elk geval 2 miljoen per keer geeft.

Ooit aan gedacht om bij een plaatselijke cabang van een Bank te gaan ?
Meestal stan ze in de centrum van de stad(je).

Als ik " problemen" heb met pinnen bij een ATM dan ga ik naar een kantor cabang(filiaal) van een bank .
En dan kan je met creditcard ook geld halen .
Alleen kan het een paar minuten kosten ivm burokratie.
Gemiddeld haal ik maximaal 3 jut uit een automaat.
En dan kan ik een paar dagen (tot een week) uitzingen voor gewone eetgeld , taxi , foodcourtsbezoek etc .In Amsterdam moet ik per week onder dat bedrag van leven .

Met 3 jut kan men daar veel doen , en zeker als je bij warungs of KAKI5 je inkopen doet.Mijn dompet is ook te klein voor zoveel 100.000 flappen .

bisa dicek of makemyday .

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

En de nodige Euro's provisie.

spacer line  

On 07-02-2010 11:35 Tuti & Jan wrote:

Zo is het leven.
Niks is gratis.
Meestal ga ik even minum kopi en even mijn kretekje aansteken .
Word je dan opgeroepen door de Satpam , Pak , u wordt geroepen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-02-2010 11:35 Tuti & Jan wrote:
Dat lijkt me niet meer als vanzelfsprekend, want als het gratis was staat al dat klootjesvolk dat niet snapt dat je eerst je kaart in de automaat moet doen en dan pas je pincode moet intoetsen voor mij in de rij als ik wel belangrijke bankzaken heb te regelen.

En ja, dat voorbeeld stond voor me bij de pinautomaat enkele dagen geleden. De satpam was binnen druk bezig, dus na twee keer proberen gaf ik ze de tip maar om eerst het pasje erin te doen en dan de code in te voeren. Dat ging goed. Emoticon: Wink

fyjack
User
User icon of fyjack
spacer line

je kunt in bali max 3 juta per keer pinnen bij de pramatabank
maar per dag kun je 12 juta er uit trekken, maar vaak geeft de automaat maar 9 juta
dus moet je naar een ander toe om verder tepinnen
zelfs de hoeren weten dat, ja die weten meer dan wij

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

spacer line  

On 07-02-2010 14:18 fyjack wrote:
zelfs de hoeren weten dat, ja die weten meer dan wij

Hebben ze van hun klanten geleerd ?

Eerlijk gezegd sta ik soms ook te klooien , heb gewoon een Satpam of iemand van de klantenservice gevraagd om voor mij te pinnen.
En ze doen het ook nog.

Serpis memuaskan . Goede service Emoticon: Nice

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 07-02-2010 17:35 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Hebben ze van hun klanten geleerd ?

Wat die girls al niet leren daar.... Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

lobur
User
spacer line

Op 07-02-2010 00:49 schreef Yerun:

[quote verwijderd]

Zo belachelijk is dat niet, het is gewoon 2.25 euro per transactie. Iedere keer dat je pas eruit komt, wordt de transactie afgerond lijkt me.

Bovendien kun je natuurlijk ook inderdaad van bank wisselen. Ik betaal met mijn Rabo totaalpakket geen vaste transactiekosten per PIN-transactie. Voor mij valt er niets tegen te protesteren, het is gewoon goed geregeld. Je moet echter niet verwachten voor een dubbeltje op de voorste rij te zitten met een goedkoper pakket.

In mijn ogen zeer vreemd dat een bank als ABN een uitzondering maakt voor iemand die in Indonesie pint, dit terwijl de bank de omstandigheden vrijwel zeker niet eens kent. Het klinkt mij als complete onzin om als bank zo paniekerig om te gaan met 1 klant.

Je hebt het niet helemaal begrepen Yerun. De bankpas gaat slechts 1 keer in de machine en er wordt slechts 1 keer om je pincode gevraagd; echter om je maximale 6 miljoen te kunnen krijgen moet telkens voor 1.2 kiezen en na die 1.2 krijg je de keuze of je nog meer wilt pinnen; vervolgens druk je op ja en kan je weer voor maximaal 1.2 miljoen kiezen; net zolang tot je aan de 6 miljoen zit. En dat maakt het dus zo onacceptabel! Ik heb er geen moeite mee om transactiekosten te betalen voor een bedrag van omgerekend 3 to 400 euro maar wel voor iedere 1.2 miljoen. Is gewoon ordinaire diefstal van de bank. En overweeg nu ook serieus om naar de RABO over te stappen.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 07-02-2010 17:54 lobur wrote: En overweeg nu ook serieus om naar de RABO over te stappen.

Ik ben erg tevreden over de Rabo, maar je overstap werkt alleen als je het `Totaalpakket' neemt. Dan kost pinnen je niets. Ik rabo ook, maar betaal 2,-- per keer pinnen. Geen Totaalpakket...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-02-2010 17:54 lobur wrote:

[quote removed]

Je hebt het niet helemaal begrepen Yerun. De bankpas gaat slechts 1 keer in de machine en er wordt slechts 1 keer om je pincode gevraagd; echter om je maximale 6 miljoen te kunnen krijgen moet telkens voor 1.2 kiezen en na die 1.2 krijg je de keuze of je nog meer wilt pinnen; vervolgens druk je op ja en kan je weer voor maximaal 1.2 miljoen kiezen; net zolang tot je aan de 6 miljoen zit. En dat maakt het dus zo onacceptabel! Ik heb er geen moeite mee om transactiekosten te betalen voor een bedrag van omgerekend 3 to 400 euro maar wel voor iedere 1.2 miljoen. Is gewoon ordinaire diefstal van de bank. En overweeg nu ook serieus om naar de RABO over te stappen.
Okay, dan snap ik het nog niet helemaal, want op je bonnetje staan dan namelijk alsnog drie losse transacties, geheel in overeenstemming met wat je bank je berekend. Als je dit weet (achteraf praten soms) kun je beter aan de bali met je creditcard 10 miljoen halen (maximale bedrag per transactie bij een counter bij de meeste banken), dat kost je 50.000 Rupiah of zo.. (althans, 2 jaar geleden).

En aan mensen die 'overwegen' heeft je huidige bank geen boodschap, de meesten lopen toch niet zomaar over....

dutchbird
User
spacer line

On 08-02-2010 00:22 guna2 wrote:

[quote removed]

Ik rabo ook, maar betaal 2,-- per keer pinnen. Geen Totaalpakket...

Tja... dat kost je dan 'ietsies' meer dan de kosten van het totaalpakket Emoticon: Stupid

NGS stock photos

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 08-02-2010 00:36 dutchbird wrote:

[quote removed]

Tja... dat kost je dan 'ietsies' meer dan de kosten van het totaalpakket Emoticon: Stupid
Ja, ik zou ook even pogen dat z.s.m. op te lossen, twee keer pinnen per kwartaal en je hebt de extra kosten er al uit geloof ik.

Milani
User
spacer line

Wij zijn ook Rabo cliënten met een totaal pakket en zeer tevreden.

Als je eenmaal je KITAS hebt mag je een bankrekening openen in Indonesië.

Welke bank adviseren jullie ons?

Bank Mamas Koperasi geeft wel erg hoge rente maar of het betrouwbaar is ?

Milani
User
spacer line

Wij werken trouwens met twee banken. Rabo en ING erg makkelijk hoor als je behoorlijk wat geld moet pinnen.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 08-02-2010 03:55 Milani wrote: Welke bank adviseren jullie ons?

De Rabo?

IJsland biedt ook een aantrekkelijke rente...

leomanado
User
spacer line

Milani,

Mamas koperasi heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou een bank kiezen die in ieder geval in de meeste plaatsen een filiaal heeft en ATM's heeft. Van de Mamas koperasi heb ik nog nooit wat gezien. Als je vanuit je Indo bankrek ook wat transacties wilt uitvoeren
(overmaken, je listrik, pdam of tv signaal wilt betalen) is het handig dat ze in de buurt zitten. Geld overmaken van je Rabo/ING naar je Indo rek kost een paar centen. Makkelijker is pinnen en dat storten bij het plaatselijke filiaal.

dutchbird
User
spacer line

Re Milani:

Ik ben zeer tevreden met Bank Niaga.
Overigens is er ook een Rabobank en een ABN/Amro
in Denpasar.

NGS stock photos

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 08-02-2010 03:55 Milani wrote:
Wij zijn ook Rabo cli�nten met een totaal pakket en zeer tevreden.

Als je eenmaal je KITAS hebt mag je een bankrekening openen in Indonesi�.

Welke bank adviseren jullie ons?

Koperasi? Even een ander topic voor je zoeken, heb daar al het een en ander over geschreven, al was dat over een koperasi in Semarang, maar mijn antwoord is hetzelfde.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Aah, hier issie:

http://forum.indahnesia.com/to(...)p_vast_te_zetten.php

Zodat het hier weer over 'maximaal pinnen' gaat i.p.v. manieren van sparen. Emoticon: Shiny

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Hoewel overal ATM's staan is de Moneychanger nog steeds niet uit het straatbeeld verdwenen. Dat zal toch echt wel iets te maken hebben met genoemde ATM problemen.

Veder is het me wel opgevallen dat ik bij de Moneychanger eigenlijk altijd meer Rupiah's krijg voor mijn Euro's dan via de ATM.

Veel geld meenemen is echter ook geen optie, dus je komt niet onder de ATM uit.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

23,935,778 topic views - 191,470 posts - 12,972 topics - 9,665 members - last post @ 21-04-2014 13:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2014
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

50,627,073 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com