indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

boudi
User
spacer line

Voor mijn oom van 88 jaar ben ik bezig informatie te verzamelen met het oog op een mogelijke definitieve terugkeer naar Indo. Mijn oom is geboren in indo en woont sinds 1956 in ned. Hij heeft kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen in indo (jakarta).
Met het oog op zijn gezondheidstoestand is een van de opties om terug te gaan en bij de familie te gaan wonen. Daar kan hij rekenen op alle liefde en zorg die hem toekomt en hoeft hij niet in een bejaarden- of verzorgingstehuis in ned. Hij ontvangt hier pensioen, wuv-uitkering en aow. Dat houdt hij ook in indo.
De info die ik zoek betreft:
- visum: kosten, duur, eventuele verlenging.
Heb je hier info over en ervaring mee, dan hoor ik het graag!
Groeten,
Boudewijn Muller.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

rechtsboven aan de pagina zit een kopje 'search'. Daaronder kun je al veel vinden. Emoticon: Smile

spacer line  

Beste Boudewijn,
Ik denk dat het gewoon het eenvoudigste is om een social budya voor je oom aan te vragen, hij kan dan 6 maanden blijven, voor de verlenging van het visa na 2 maanden zijn er in Jakarta best wel mensen die bij de immigratiedienst werken te vinden die dat regelen, uiteraard tegen een vergoeding.
Na die 6 maanden dient je oom een keer naar Singapore te gaan voor een nieuw social budaya en kan weer 6 maanden blijven.
Als je een oproep plaatst over dat onderwerp op dit forum verwacht ik echt wel reacties van mensen die iemand weten in Jakarta.
Ook kan je oom voor een ouderenvisum (Visa Lansia) in aanmerking komen, dat is bedoeld voor ouderen die aan bepaalde voorwaarden voldoen zoals een vast inkomen, een ziektekostenverzekering etc.
Dat laatste zal niet eenvoudig zijn en zou ik maar eens als eerste gaan navragen bij de huidige ziektekostenverzekering van je oom voordat je verder plannen gaat maken.
Voor alle andere zaken is best een oplossing te vinden zeker als je oom familie heeft in Jakarta.
Jan

spacer line  

Dag Jan ( promotie bali )

Ik weet dat in bali de ziekenhuisen verschillend zijn ingedeelt...de minder bedeelden worden geholpen voor 200.000rp per dag per kamer en moeten het doen met de kleine kamertjes en hulp.
Als je meer geld hebt kun je in een topziekenhuis terecht voor 500.000 per dag! lijkt me nog steeds betaalbaar als je niet verzekerd bent! doch wat zijn zo gemiddelt de kosten als er bijvoorbeeld een operatie noodzakelijk is?

Verder ben ik goed verzekerd, maar soms denk ik bij mij eigen als ik voorgoed naar bali vertrek...dan is dit nog wel te betalen!? en een verzekering aanhouden in nederland is misschien danwel duurder.

Groeten'

Martin-Solo.

Live life to the max.......

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Martin

Zo denk ik ook, dat is best te betalen. Zeker waar, zo'n kamer met 24-uurs service kost niets. Maar dan? Medicijnen zijn ook nog wel op te hoesten, maar een operatie? Laat staan een hartoperatie... die kosten wel wat meer dan 500.000.

Ik ben nu gezond, dank wie dan ook, maar ik weet niet wat er gaat gebeuren natuurlijk. Ik denk niet dat ik de gok kan nemen dat ik maar voor eeuwig gezond blijf. Als ik dat kon afkopen ging ik daar voor sparen. Emoticon: Wink

Yerun

spacer line  

Kamers in Bali in een topziekenhuis voor IDR500.000 per nacht is helaas verleden tijd, tenminste bij die ziekenhuizen waar ze westerse medici in dienst hebben en die adverteren in de plaatselijke gratis tijdschriften voor toeristen.
Je kan je laten inschrijven bij die moderne centra, de prijs is per jaar IDR2.9 miljoen per jaar, daarvoor krijg je dan een kortingpakket.

Wij hebben ons laten inschrijven bij een moderne kliniek en de inschrijfkosten waren IDR50.000 voor ons tweeen samen, een korting hoeven die niet te geven omdat een consult bij zo'n doctor nog geen IDR40.000 kost en de medicijnen bieden ze aan voor lagere prijzen als Kimia Farma de bekendste goedkope apotheek in heel Indonesie.
Verder krijgen wij op alle moderne ziekenhuizen in zuid-Bali tussen de 5 en 10% korting bij opname, een nacht ziekenhuis in een kamer met AC en eigen badkamer kost dan nog ongeveer IDR700.000 per nacht.
Bij Bumiputeramuda 1967 (http://www.bumida.co.id ) hebben we een verzekering afgesloten die IDR500.000 per dag ziekenhuisopname uitkeert, maar weer is de max. acceptatieleeftijd 55 jaar.

Mocht je echter een operatie nodig hebben is Singapore niet al te ver weg.

Wat wel opvalt dat er steeds meer verzekeringsmaatschappijen die adverteren in diezelfde bladen, echter op de oom van Boudewijn die al 88 jaar is zit geen enkele maatschappij te wachten.

Eigenlijk is zorgen voor een goede verzekering de plicht van de Nederlandse overheid die ernstig in gebreke blijft bij de verzorging van de oudere medemens.
Kan Nederland die verzorging niet bieden dienen ze mensen de kans te geven op goede verzorging, ook als is dat 12.000 km van huis, de kosten zijn ook nog eens vele malen lager als in Nederland.

Ik ben nog relatief jong met mijn 49 jaar en kan mij voor een redelijke premie verzekeren maar als je eenmaal 60 jaar bent is dat bijna niet meer mogelijk of tegen zo'n waanzinnig hoge premies dat je beter het risico kunt nemen en alles zelf betalen.
Medicijnen kosten hier maar 20% van de prijs van in Nederland en een consult voor een doctor of tandarts is hier zo duur ook weer niet.

En tenslotte een tip, ga eens op pad om een vertrouwd medisch centra te vinden als je gezond bent, maak eens een praatje met zoĺn doctor en tandarts, dan hoef je niet in paniek op zoek te gaan naar een doctor als je eens ziek bent of kiespijn hebt.
In Nederland sta je toch ook ingeschreven bij een doctor en tandarts waar het mee klikt, waarom hier dan niet.
Tuti en Jan

Windmill
User
spacer line

Beste allemaal,
Als een van de voorwaarden is om permanent in IND te vestigen is; een vast inkomen, ziektekosten verzekering ect.
Als iemand boven de 55 jaar die in IND niet meer te verzekeren is in IND zou willen vestigen, hoe moet deze persoon zijn zaakjes dan regelen ??
En voor wat betreft vast inkomen, ik zou willen weten wat het vereiste inkomen moet zijn vandaag de dag.
Vroeger was het $ 2.500,00 per maand, wat ik erg hoog vind.
Er zullen m.i. niet veel oudere personen z'n bedrag vast verdienen.

groetjes
Windmill Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

GO TO HELL

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Windmill,
Die norm voor het inkomen bestaat nog steeds, in Bali word daar echter heel soepel mee omgegaaan maar hou er rekening mee dat de aanvraag niet volgens de voorwaarden is en ten alle tijden tegen je gebruikt kan worden.
Er zijn zeker niet veel mensen die een pensioen hebben van US$2500 per maand, ook niet nu de Euro 30% boven de dollar staat.
Jan

Windmill
User
spacer line

Blijft nog steeds de vraag, indien iemand boven de 55 jaar zich niet meer kan verzekeren, hoe te voldoen aan de eis, aan te toenen dat je verzekerd bent.
Is het ook moglijk voor wat betreft inkomen, dat je een bank saldo laat ien ?
Zo ja hoe hoog moet het saldo dan zijn ?

gr.
W.mill

GO TO HELL

robbert
User
spacer line

Beste Vriend,
Ik denk dat je gewoon de realiteit onder ogen moet zien ; jouw oom krijgt van zijn leven elders geen (betaalbare) ziektekostenverzekering dus zal Ind. hem onder een ouderenvisum o.i.d. niet willen ontvangen.Overigens is slechts het laten zien van een banksaldo ook ongetwijfeld onacceptabel,het gaat om een INKOMEN.Kortom Oom zal moeten accepteren dat "slechts" een halfjaarsvisum tot de mogelijkheden behoort.
Suk6 Rob

spacer line  

Hoi Windmill'

Wat is er mis met zo af en toe eens terug te vliegen naar belanda, ikzelf ben al redelijk goed gevestigt in bali...toch wil ik om het half jaar eens even terug voor een paar weekjes, nu ben ik er 2 a 3 keer per jaar en dan elke keer 6 weken tot 2 maanden.
Over een jaar wil ik 6 maanden gaan...en daarna weer even terug om een groet te brengen aan mijn familie hier...ennu weer even die heerlijke kou voelen in nederland...2 weekjes zal voldoende zijn Emoticon: Frustrated

Zoals Robbert als zij....thats the way it is , en met een beetje saldo moet dat kunnen om eens terug te vliegen! ook goed voor de afwisseling....Goed bedoeld hoor ! Emoticon: Yes!

Een groet '

Martin-Solo.

Windmill
User
spacer line

Beste Robbert en Martin Solo,
Voor de duidelijkheid, het is niet mijn oom van 88j.
Mijn vraag gaat over iemand van boven de 55 jaar.
Deze personen zouden dus niet meer permanent in IND kunnen vestigen als ze niet meer te verzekeren zijn ! (dat is onacceptabel)
Ik zie niet in waarom een voldoende bank saldo niet kan, da is toch inkomen. (wat dacht je van de rente daarvan)

Martin Solo geeft de voorkeur om , om de 6 maanden terug tegaan naar NLD, wat was mijn vraag niet.
De ene is de andere niet. (m.a.w. dat verdiendt niet devoorkeur)
Zo blijft mijn vraag nog steeds onbeantwoordt.

W.mill

GO TO HELL

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Martien,
Om het half jaar even terugvliegen naar NL kost toch al snel een paar duizend Euro, zeker als je geen huis meer hebt in NL, voor dat geld kan je hier heel leuke dingen doen, zeker als je hier iets wil opbouwen.
Als je de geld genoeg hebt is dat natuurlijk geen probleem.
Voor mij zou het een straf zijn om op vakantie te gaan naar Nederland.
Het is ook mogelijk om ieder half jaar even op en neer te vliegen naar Singapore of Bangkok om weer een social budya te regelen.

Terug te komen op die verzekering, kijk eens op www.oomverzekeringen.nl , daar kan je jezelf verzekeren tot 65 jaar.
De Goudse verzekeringen heeft sinds kort ook zo'n soort verzekering.
Wij blijven samen met een paar wat oudere vrienden zoeken naar zo'n verzekeringen.
Weten we meer zal dat op onze site worden vermeld.
Tuiti & Jan

robbert
User
spacer line

Beste Vriend,
Je kan natuurlijk de boodschapper willen doodschieten maar daarmede heb je het probleem niet opgelost,of wel ?
Rente is inderdaad inkomen, dus als je US2500 p.mnd. aan rente krijgt !!!!! Ziektekostenverzekering voor iemand >55 jaar is gewoon mogelijk (kost alleen een paar dubbeltjes meer), waarsch. kan je bij de huidige verzekeraar terecht.
En nu niet weer schreeuwen "onacceptabel" je trekt toch aan het kortste eind.
Suk6 verder Rob

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

(dat is onacceptabel)

Dat is de Indonesische wetgeving. Zoals hierboven al gezegd word, "don't shoot the messenger".

Maar je kan misschien een briefje schrijven naar SBY. Hij is bezig zich te oriŰnteren op de punten die snel aangepakt moeten worden. Wie weet. Hij wil in ieder geval veel nieuw geld naar IndonesiŰ halen.

Yerun

Windmill
User
spacer line

Geachte Robbert,
Laten we even vaststellen dat ik je vriend niet ben.
Wie er over onacceptabel begon te schreuwen, zie je eigen post hier boven.
Ja $ 2.500,00 rente per maand behoort tot de mogelijkheden.
Emoticon: Angry

GO TO HELL

spacer line  

Jongens.....Houdt het wel een beetje Gezelliiiii hiero Emoticon: Frustrated

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Windmill,
De grote kracht van dit forum is dat we elkaar respecteren ook als we het helemaal niet met elkaar eens zijn.
Sommige regelingen zijn nu eenmaal niet zoals we het graag zien, in Nederland niet en ook niet in Indonesie.
Tuti & Jan

indrapura
User
spacer line

Jongens ,jullie doen het verkeerd,het is als volgt,wanneer deze oom zich uit nederland laat uitschrijven verlies hij alle rechten als een ingezetende dat moet je niet onderschatten medische zorg etc.
Dus lijkt het mij verstandig om gewoon bij zijn kinderen in Indonesie te komen op basis van verblijf,maar hij moet bij iemand in nederland ingeschreven blijven staan,zodat hij ten allertijde bij medische nood in hoevere het toelaat terug kan keren,met behoud van alle sociale voorzieningen dus niet je laten uitschrijven !!!!!!!!.
In Indonesiie kunnen zijn kinderen een verblijf regelen voor zijn pensioen gerechtigde leeftijd voor een jaar en dan wel elk jaar in Indonesie verlengen.
Het probleem zit dus wel in Nederland,want als er een controle komt dan kan je wel zeggen ,hij is op overwinteren bij zijn kinderen dat is acceptabel,maar het zou verstandig zijn misschien eens per twee jaar even je neus te laten zien ,weet natuurlijk niet of Oom nog wel in staat is elke keer weer zˇn reis te maken.
P.S Over verzekeringen gesproken : men kan tegenwoordig ook in Singapore of in de grote Steden in Indonesie een ziekte kosten verzekering afsluiten,het zijn grote verzekerings maatschappijen die een branch office in Indonesie hebben.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Indrapura,
Jouw advies is helemaal linke koek, bij een verblijf van langer als 7 maanden in een kalenderjaar ben je zelf verplicht om je af te melden in Nederland.
Mocht er iets gebeuren met de gezondheid van Oom kon dat wel eens flinke problemen opleveren.
De verzekerings maatschappijen in Indonesie en Singapore zitten niet te wachten op ouderen, max. acceptatieleeftijd is vaak 55 jaar of zelfs 50 jaar.
Die willen liever kerngezonde sterke mensen die niet al te oud zijn, daar is geld aan te verdienen wat de prioritieit is van verzekeringen.
Jan

Jantje
User
spacer line

Beste Boudewijn,
Informeer eens bij www.rami-services.com of stuur je vraag naar ramiRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.indosat.net.id

Betr. verzekeren: Dat moet i.v.m. retirement visum. Dit ouwe gebakkie is 59 en ik ben hier in Indo pas nog geaccepteerd door Allianz en Manulife. Ik ben verzekerd omdat het moet. Ik betaal liever mijn ziektekosten zelf. Verzekeringen zijn er om premies te innen en niet om uit te keren.
Het lijkt mij sterk dat er in IndonesiŰ geen "verzekeringsmaatschappij" te vinden is die jouw oom , onder bepaalde voorwaarden, tegen ziektekosten wil verzekerenverzekerien.

indrapura
User
spacer line

jantje mag ik iets vragen ,kan je misschien een indicatie geven ,wat je nou jaarlijks kwijt bent voor zo"n verzekering en wat voor voorwaarden stellen Allianz als je verzekerd wil worden.
Ben wel erg benieuwd !!!!!!!

Jantje
User
spacer line

Voor Allianz "Smart Health" betaalde ik Rp. 12 Jt. en voor Manulife "Prolife Plus" Rp. 9 Jt per jaar. Urinetest, cardiogram, r÷ntgenfoto. De rest van de voorwaarden staan in de polis. Ik heb gekozen voor Manulife, omdat het een gecombineerde verzekering is en alleen omdat het verplicht is. (Ik zou er niet meer vrijwillig voor kiezen. Door de indruk te wekken dat leven en gezondheid te koop zijn, strooit men mensen zand in de ogen.) Legale oplichterij dus!
www.allianz.co.id
www.manulife-indonesia.com

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Jantje gebruikt de juiste woorden: LEGALE OPLICHTERIJ!

Die kantoren met levensverzekeringen zie je in Bali en ondertussen ook in Java in een rottempo verschijnen, daar is geld te verdienen door verzekeringsmaatschappijen.
Bij Allianz hebben 2 kennissen van ons verzekeringen proberen af te sluiten, een kreeg te horen dat elke dag 10 cigaretten roken en een flesje bier te veel risico inhoud voor de maatschappij, de andere kreeg tenminste rechtuit te horen dat hij te oud was, allebei zijn ze net boven de 60.
Ik wil Boudewijn adviseren om niet verder te zoeken naar een verzekering voor iemand die inmiddels 88 jaar, die vind je gewoon niet.
Het is gewoon onverzekerd hier wonen of in Nederland blijven.
Jan

Jantje
User
spacer line

Jan,
De oom van Boudewijn wil zijn laatste jaren in IndonesiŰ slijten. Dat is zijn hartewens en ik kan mij dat goed voorstellen. Hij krijgt hier, omringd door kinderen en familie een super de luxe verzorging die niet met geld te koop is. Hij heeft geen keus. Hij wil naar IndonesiŰ !
Het enige probleem is de ziektekostendekking. Ik weet vrijwel zeker dat er een oplossing voor te vinden is. Het gaat om een papiertje dat aantoont dat je verzekerd bent en dat is te koop. En 2 keer per jaar in het vliegtuig te stappen is geen doen op die leeftijd .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,000,674 topic views - 234,994 posts - 13,697 topics - 25,725 members - last post @ 18-11-2019 04:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,823,030 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com