indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pascal.F
User
spacer line

Hallo,

Hoeveel maal per dag gaat de ferry van Gilimanuk in Bali naar Java en wat zijn de vertrekuren ?
Hoe kom ik dan het beste in Kalibaru ? Bus ?

Bedankt
Emoticon: Yes!

divodurum
User
User icon of divodurum
spacer line

De ferry gaat permanent heen en weer , heen en weer , je kunt er gewoon naartoe rijden en daar even wachten. Emoticon: Yes!
In Bali is het net als de rest van AziŽ niet handig om af te gaan op de officiŽle tijden (als die er al zijn), het blijft altijd rubbertime.(Jam Karet).
Ga geen Emoticon: Nooo oversteek plannen gedurende een officiŽle feestdag want dan is het een gekkenhuis.
Dick Emoticon: Cooool

Wayang Golek: Petruk

spacer line  

Ga geen Emoticon: Nooo oversteek plannen gedurende een officiŽle feestdag want dan is het een gekkenhuis.

De dagen voorafgaand en aansluitend aan een officiele feestdag zijn werkelijk een drama. Wachttijden kunnen dan oplopen tot een halve dag (!).

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als het erg slecht weer is (=hoge golven) dan vaart ie tegenwoordig ook niet meer, maar dat is voor de veiligheid, een nieuw woord in de Indonesische taal. Emoticon: Wink

Pascal.F
User
spacer line

Bedankt,

En dan de bus op naar Kalibaru of met een taxi ?

Pamelabak
User
spacer line

Wij hebben een taxi genomen naar Kalibaru genomen. Weet helaas niet meer hoeveel het gekost heeft.

bronbeek
User
spacer line

Taxi prijs vanaf ferryhaven Ketapang(Banyuwangi) tot Kalibaru=250.000rp
In euro's: 7x250=17,50 euro Tel.taxi:0333-421535
Bedenk wel dat de taxi uit Banyuwangi moet komen,duur 10 min.
Tegen over de voetgangers uitgang is een restaurantje.
Bus kost 50.000 rp.(7x50=3,50 euro)
Is niet zo makkelijk tenzij je een bus treft op de ferry die richting JEMBER gaat
Laat je goed overtuigen en vraag of hij stopt in Kalibaru.
Ter info: als de bus rechts afslaat vanaf de haven dan zit je altijd fout!!
Vooral met de engelse taal kunnen onbegrippen ontstaan.
Staat er op de ferry geen bus naar JEMBER ,dan een bemo aanhouden op straat en vragen of hij naar de busterminal rijdt in Banyuwangi.(5.000 rp)
Bus terminal heeft altijd bussen naar JEMBER/KALIBARU (= 2 1/2 uur rijden)

Wanneer en met hoeveel mensen gaat dit transport naar Kalibaru gebeuren?

Pascal.F
User
spacer line

Bronbeek

Bedankt voor de info

Normaal gezien op 14/5/2010 ergens op de middag.
Ik zie ter plaatse wel bij aankomst.

Roeline
User
spacer line

Goedeavond!
Weet ook iemand of je je huurauto mee mag nemen op de ferry en wat de kosten zijn voor 1 auto en 2 personen?
Bedankt!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Goeie vraag! Wat ik me kan herrinneren tijdens het huren van een auto op Bali, dat men uitdrukkelijk mededeeld dat dit niet mag.... Emoticon: Nooo

(Ik heb het dan over de kleinere(lokale) verhuurders..)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Verhuurauto's mogen Bali over het algemeen NIET af, ze (de verhuurders) noemen dat een verzekerings-kwestie. Hoogstwaarschijnlijk zul je bij huur niet eens het in Indonesie geldige kentekenbewijs meekrijgen, maar een papiertje waarop staat dat de auto een huurauto is. Zonder dat kentekenbewijs (STNK) mag je officieel niet eens de weg op, maar op Bali bestaat dus een uitzondering, mits je dat andere papiertje maar hebt.

Roeline
User
spacer line

Bedankt voor de reacties!
Dat zou jammer zijn, want dan loopt mijn planning in de soep Emoticon: Confused
Maar ik heb het sunnycars en avis even gevraagd en zal het van hun wel horen...
Bedankt!

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ik heb al dikwijls auto en motorfiets gehuurd in bali, je krijgt zeker wel een geldig stnk mee, anders kun je inderdaad de weg niet op
echter, die stnk is enkel geldig in bali, niet erbuiten, staat er duidelijk op vermeld
als je dus met een huurauto bali wilt verlaten, moet je dat duidelijk zo vragen, dan verhuren ze je een auto met volle stnk, geldig voor heel indonesia, kost wel meer!
bij het oversteken met de ferry is een permanent bemande politiepost, net voor je de tickets koopt, en die controleren de papieren heel goed, vooral van huurauto's

senior
User
User icon of senior
spacer line

Klopt, het is mij eenmaal gebeurt dat ik met de huurauto niet de ferry op mocht, ik wilde 2 of 3 dgn naar Java, mooi dat ik terug werd gestuurd. Met de motor (scooter ) nooit problemen gehad.

hati hati, pelan pelan

Roeline
User
spacer line

Heb nu ook bericht terug van sunnycars en het mag inderdaad niet. Emoticon: Nooo

Wat raden jullie aan als ik 3 dagen Java wil bezoeken; Ijen en Bromo. Is dit het makkelijkst om dan met een prive chauffeur te doen of hebben jullie andere, leukere opties? Kan je de huurauto wel inleveren bij de haven van Bali of moet je hem dan gewoon laten staan?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 14-11-2009 15:49 belgianguy wrote:
ik heb al dikwijls auto en motorfiets gehuurd in bali, je krijgt zeker wel een geldig stnk mee, anders kun je inderdaad de weg niet op
echter, die stnk is enkel geldig in bali,
niet erbuiten, staat er duidelijk op vermeld
als je dus met een huurauto bali wilt verlaten, moet je dat duidelijk zo vragen, dan verhuren ze je een auto met volle stnk, geldig voor heel indonesia, kost wel meer!
bij het oversteken met de ferry is een permanent bemande politiepost, net voor je de tickets koopt, en die controleren de papieren heel goed, vooral van huurauto's
Ja, dat bedoel ik, die typische Balinese oplichterij. Een STNK is niet meer dan een bewijs dat je je wegenbelasting hebt betaald, dus dan is het natuurlijk volkomen kolder dat je je auto niet van het eiland af mag brengen.

Er is echter wel een uitzondering, maar dat is in de Riau archipel en heeft tevens een gegronde reden, alwaar men via een speciale belasting-regel auto's goedkoper kan aanschaffen. Die mogen het eiland Batam dan bijvoorbeeld niet af. Maar dat staat niet op het STNK, dat is aan het kenteken te zien (er zit een 'X' in)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 14-11-2009 18:01 schreef Roeline:
Heb nu ook bericht terug van sunnycars en het mag inderdaad niet. Emoticon: Nooo

Wat raden jullie aan als ik 3 dagen Java wil bezoeken; Ijen en Bromo. Is dit het makkelijkst om dan met een prive chauffeur te doen of hebben jullie andere, leukere opties? Kan je de huurauto wel inleveren bij de haven van Bali of moet je hem dan gewoon laten staan?

Als je geen rompslomp met bus en dergelijke wilt, lijkt mij idd de beste en ook een relaxte oplossing, gewoon auto+chauffeur huren Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Pascal.F
User
spacer line

Roeline,

Ik had ongeveer dezelfde vraag hierboven voor transport en een bezoek aan Java.
Als met de wagen de beste oplossing is,weet iemand dan wat een goede prijs is vanaf Sanur naar Kaliburi met privť vervoer ferry en benzine inbegrepen ?

Ik heb dit jaar in oktober reeds 100000 rp.betaald van Sanur naar de luchthaven!!!
Dit was gewoon bij iemand op straat,want hoteltransport is nog duurder.

Emoticon: Bye bye

spacer line  

ik heb 270.000 betaald van kalibukbuk naar de luchthaven is ong 120 km

senior
User
User icon of senior
spacer line

Rp 100.000 van Sanur naar de luchthaven is volgens mij redelijk veel, een blue bird taxi is goedkoper:

Seminyak - luchthaven Rp 49.500 >> juli dit jaar

Lovina - luchthaven, per mini bus Rp 240.000 >. mei dit jaar

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Per persoon zeker Emoticon: Smile

senior
User
User icon of senior
spacer line

Zoals je wel weet Willem: een taxi is niet per persoon>> zelfs hier in dit kloterige Nederland nog niet eens, moet er bij vermelden dat het ritje vanaf Seminyak om 06.00 uur was.

En vanaf Angsoka hotel, heb ik dus die prijs betaald, en in Seririt werden er nog 3 personen opgepikt en ik zou niet weten wat die betaald hebben, interesseert me ook niet

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Iedere auto waarvan de bestuurder de BPKB (= het werkelijke eigendomsbewijs, en dus niet de STNK = wegenbelasting betalingsbewijs) kan tonen mag het eiland verlaten, zonder probleem. Echter, de meeste auto's - ook de 2e hands - op Bali worden op krediet gekocht en in dat geval houdt de kredietverstrekker het eigendomsbewijs in bezit. "Wayan" kan in dat geval dus niet met "zijn" auto naar Java of Lombok.

spacer line  

Prive vervoer / transport (met nieuwe wagen) van Sanur - airport of v.v. kost momenteel (anno Nov. 2009) Rp. 90.000,-. Een Bali- of Bluebird taxi voor dezelfde rit, geteld op de rit-meter, kost Rp. 75.000,-. Een Bali - of Bluebird taxi voor de rit Sanur - airport ZONDER dat de rit-meter aan staat, kost Rp. 50.000,-.

spacer line  

Ja ik had een minibusje voor me zelf en we waren met zijn tweeen was een goede deal en ook heel vroeg smorgens...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,720,971 topic views - 236,089 posts - 13,703 topics - 27,347 members - last post @ 18-01-2020 05:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,416,113 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com