indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tilly
User
spacer line

Hoi Bali-gangers,

Nu wil ik in NL voor mijn dochtertje een Nintendo ds gaan kopen. Maar omdat we binnenkort naar Bali gaan, wil ik vragen of misschien iemand weet of een nintendo ds(i) op Bali ook verkrijgbaar is en wat 't daar kost?

Alvast bedankt.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dergelijke electronica verschilt niet heel veel in prijs met Nederland hier in Indonesie. Op Bali zal het duurder zijn dan gemiddeld in Indonesie omdat de prijzen zijn aangepast voor de toeristen. Je zou misschien in Singapore kunnen kijken als je daar langs komt op de weg terug vanuit Indonesie. Let wel: klinkt het te goedkoop voor woorden dan koop je 100% zeker nep.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Ik merk meestal nauwelijks prijsverschil (en vaak is .id zelfs duurder met electronica). Let er op dat als je die dingen daar _wel_ koopt, je op Schiphol nog de pech kunt hebben gecontroleerd te worden -> btw + boete betalen.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Ik doe het natuurlijk met een iPod touch (die is wel goedkoper in Indonesië dan in NL)* en wist dus niets van die nieuwe Nintendo. Omdat ik toch bij moet blijven, heb ik de Wikipedia geraadpleegd. Daar staat niets in over prijzen natuurlijk, maar die apparaatjes blijken wel regiogebonden te zijn, en het is dus maar de vraag of het handig is om het ding hier te kopen als je in NL woont. Er is geloof ik pas een (1) spelletje voor, en wel sinds gisteren of zo. Dat wil zeggen dat je op de spelletjes voor de oudere versie bent aangewezen. En die zou je wel eens héél goedkoop (piratenversie) hier kunnen kopen, als je daar geen gewetensbezwaren tegen hebt.
*

spacer line  

De regiogebonden apparaatjes kan men vaak laten omvormen , uitgezonderd de nieuwste uitgave uitgave.
We hadden vroeger (vorige eeuw) Nederlandse spelletjes van af de gewone Nintendo tot Super Nintendo 2 of laten de origenele hardware ombouwen .Dit in verband met de goedkope (gekloonde) spelletjes
Je weet zelf wat de originele spelletjes in Nederland(Europa) kosten .
Nu is het een PSP 3 .

Het mag niet , beschouwd het als ontwikkelingshulp Emoticon: Wink , en gaat de daarop volgende zondag biechten bij de plaatselijke mullah.

In Indonesia zijn de originele merken vaak goedkoper , soms kan je tawaren als je in Glodok (China town van jakarta=Harco) of bij de M2 Mall koopt(Mangga Dua Mall) .

Mss is kopen bij Media Markt in Nld beter.
Denk ook aan de garantie , als het stuk gaat .

bisa dicek of makemyday .

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 29-10-2009 08:36 Surya Atmadja wrote: in Glodok (China town van jakarta=Harco) of bij de M2 Mall koopt

Yep. Het komt er eigenlijk op neer dat Bali nooit de goedkoopste plek is om iets te kopen in Indonesie, ook niet de beste en wel vaak verreweg de duurste. Elektronica in JKT (Glodok inderdaad), kleren in Bandung, handicraft in Yogya. Op Bali?

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Op Bali kun je goed terecht voor (nep-merk) zonnebrillen; op iedere straathoek!
Tasjes DG enzo in de winkels.

PS Nintendo ds is een spelletjes computer, een i pod niet, toch??
Emoticon:

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

De iPod touch is de spelletjescomputer bij uitstek. Daarom hebben Sony en Nintendo en zo het zo moeilijk de laatste tijd. Er zijn duizenden games voor de iPod, vaak gratis. Ideaal om mee te nemen op vakantie. Als er een hotspot in de buurt is, kun je er ook het Internet mee op, je e-mail lezen en versturen, Skypen, muziek en films downloaden, en nieuwe games downloaden, natuurlijk.

iGuna2

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 06-11-2009 21:15 ibusas wrote:
Op Bali kun je goed terecht voor (nep-merk) zonnebrillen; op iedere straathoek!
Tasjes DG enzo in de winkels.

PS Nintendo ds is een spelletjes computer, een i pod niet, toch??
Emoticon:
Da's buiten Bali beslist niet anders, al is het niet direct 'op iedere straathoek'. Ook hier weer: buiten Bali is het vrijwel zeker goedkoper.

Ho Lee Fuk

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

Beste Tilly, van de zomer heb ik 2 Nintendo DS'en gekocht voor m'n neefjes in Indonesie. Ik kon ze daar eigenlijk amper vinden... en tussen de elektronika daar zit bijna 70% illegale troep, zo lijkt het wel Emoticon: Smile .

Koop gewoon hier... ook beter met garantie e.d. En koop gelijk een R4 kaartje, dan kun je gedownoade spellen spelen Emoticon: Wink .

spacer line  

http://www.fmwebstore.nl/spelc(...)ssoires/nintendo-ds/

heb hem zelf hier in Nederland gekocht, geen spam

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

En er is nog een reden om nu geen DSi te kopen: deze maand komt er een nieuwe uit.

Lees het hele artikel:
Nintendo, which is preparing to release this month a new version of its DS handheld...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,291,474 topic views - 240,165 posts - 13,729 topics - 33,261 members - last post @ 25-09-2020 14:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,018,731 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com