indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Toeristen Bali beroofd door medewerkers vliegveld
Gepubliceerd op 26 oktober 2009 08:42
Medewerkers van het internationale vliegveld Ngurah Rai op het toeristische eiland Bali hebben wederom een manier gevonden om geld uit de zakken van onwetende toeristen te kloppen. Dit maal zijn het valse belastingtoeslagen die de zakken van corrupte medewerkers op het vliegveld vullen. Indonesië ziet internet niet als een manier om te adverteren, maar Australiers weten wel hoe dit werkt en vertellen hun verhaal per email.
Lees verder , klik op de titel

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Altijd hetzelfde gezeik op Bali, maar dit lijkt dan weer een nieuw 'hoogtepunt'. Emoticon: Nooo

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Tja, zoals ze in belgie weleens zeggen " zalt goan...." Emoticon: Angry

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

bambang
User
spacer line

Jaren terug werd ik op het vliegveld in Jarkarta gedirigeerd naar een kamer van een douane-ambtenaar. Een medewerker zei tegen me: kena (gepakt). (HIj is een lul.) De ambtenaar deed moeilijk. Ik gaf geen krimp. Ik wist dat de vertrekdatum binnen de visumstempel is.
De salarissen van de ambtenaren moeten flink omhoog. Anders blijf je dit soort geintjes houden.

spacer line  

ze zijn altijd zo geweest dat kan niet ,veranderen die ambtenaren.

Pascal.F
User
spacer line

In september meegemaakt.

Betaal 6 € per persoon voor de afhandeling van je visum aan de juiste persoon en je mag de hele rij wachtende voor gaan.Pik je bagage op en wacht buiten. Je krijgt je pasport + visum buiten terug zonder probleem .Links van u staan 400 man te wachten op een stempel en je mag gewoon voorgaan.

Dit is spijtig genoeg Bali
Emoticon: Cry Emoticon: Cry

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 27-10-2009 17:04 Pascal.F wrote:
In september meegemaakt.

Betaal 6 € per persoon voor de afhandeling van je visum aan de juiste persoon en je mag de hele rij wachtende voor gaan.

Moet je natuurlijk wel weten wie die juiste persoon is.

Pik je bagage op en wacht buiten. Je krijgt je pasport + visum buiten terug zonder probleem .Links van u staan 400 man te wachten op een stempel en je mag gewoon voorgaan.
Dit is spijtig genoeg Bali
Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Ik vind het vreemd dat je een gedrag spijtig vindt, waar je wel gebruik (misbruik) van maakt. In jouw geval is het toch eigenlijk wel handig. Maar van mij mag je hoor.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Ja,daarom is een visa van te voren in Nederland ook veel gemakkelijker,sta je ook na 10 minuten buiten de aankomsthal..

hati hati, pelan pelan

elsbeth
User
spacer line

Geen enkele gene om 400 man voorbij te lopen en het toch spijtig vinden. Het ontgaat mij even wat er hier nu gezegd wordt. het lijkt me nogal tegenstrijdig..

bambang
User
spacer line

P.F. maakt gebruik van de gelegenheid wat hem op dat moment goed uitkomt. Eigenlijk kan dit soort praktijken niet door de beugel. Moet niet kunnen. Je krijgt wel een tweeledig gevoel ervan. Wanneer deze mogelijkheid niet aanwezig is, dan moet je gewoon op je beurt wachten.

elsbeth
User
spacer line

Ik begrijp heel goed wat Pascal bedoelt, en wat velen in dit opzicht bedoelen. Het is al zo vaak aan de orde geweest. Klagen over alle corrupte ambtenaren en o zo blij als het jou goed uitkomt. Het is wat mij betreft het één of het ander: doe je er aan mee, houd je je bek, doe je er niet aan mee, mag je klagen.

bambang
User
spacer line

Het is een verfoeilijk systeem. Soms moet je gewoon meedoen omdat je iets moet regelen. Of je moet betalen anders krijg je het. Als ik voorbeelden geef, verval ik in herhaling. P.F. geeft gewoon een voorbeeld. Het is menselijk als je iets meemaakt dat je het vertelt. Hoe je het wendt of keert, van welke hoek je ook bekijkt, op welke manier je meespeelt, het is en blijkt een foeilelijk systeem. Het gaat tegen je ingeboren rechtsgevoel in. Je weet het, maar het geeft je geen goed gevoel. De nare nasmaak blijft hangen. Je blijft niet uitgepraat. Helaas. Je hebt een ambivalente liefde voor dat land. Om te veel emoties in te leggen is het niet waard. Alles gaat gewoon door met of zonder je goedkeuring.

elsbeth
User
spacer line

Bangbang, ik weet dat het niet zo zwart ligt als ik net even postte. Maar ik erger me gewoon aan het te pas en te onpas alles op de corrupte ambtenaren gooien. Natuurlijk is het een afschuwelijk systeem en ik denk wel dat het verhogen van bepaalde salarissen een deel (misschien maar een heeel, heel klein deel) van de oplossing is. Het sociale systeem zal er ongetwijfeld aan ten grondslag liggen. Van mijn salaris en dat van mijn man hoef ik alleen mijn eigen gezin te onderhouden en niet de hele clan van familieleden. Het individualistische systeem wat wij hier hebben zorgt ervoor dat wij ons alleen om onszelf hoeven te bekommeren. Het systeem in vele corrupte landen wordt natuurlijk mede in stand gehouden doordat veel mensen een graantje meepikken als jij als ambtenaar of wie dan ook ergens een slaatje uit kan slaan.
Ik kan me best voorstellen dat er situaties zijn waarin je wel moet, maar er zijn hier in de loop der tijd zoveel voorbeelden gegeven over situaties waarin het helemaal niet moet, maar het wel lekker uitkomt. Aan die situaties erger ik me dood. Dat blijft.

Pascal.F
User
spacer line

Ter info,

Voor de person Emoticon: Nice en met negatieve commentaar.

ik heb niet meegedaan aan deze praktijk !!!
Ik heb het wel zien gebeuren met andere toeristen die op hetzelfde toestel aanwezig waren, en die het mij verteld haden in de tansitzone van Taipei.

Omdat ik op de hoogte was van deze praktijk wist ik waarom ze iedereen voorbij wandelde.

Oef !!!
Emoticon: Nice

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat iemand extra betaald om snel geholpen te worden is lang niet zo dramatisch als onwetende toeristen 'belasting' opleggen die niet bestaat. Dat is pure oplichting en moet ook zo behandeld worden door de autoriteiten.

'Gebruik maken van' kan ik begrijpen, maar het oplichten van mensen absoluut niet. Het heeft ook niets meer te maken met 'gebruik maken van de situatie', want op die manier is alles wel goed te praten of te bagatelliseren.

spacer line  

Als ik zulke topic lees begin ik vaak te glimlachen en vraag af hoe het kom dat sommige westerse toeristen die niet dom zijn zo maar er in kan trappen.
Vind ook jammer dat de goedgelovige slachtoffers geen namen , afdelingen etc hebben vermeld.

Welke medewerkers zijn hier bezig fout geweest , bij de incheckbali , bij de douane of ............?

Zou het niet verstandiger geweest zijn om de regels van invoer en uitvoer eerst te bestuderen voordat men inkopen deed ?

Bij de douane en immigratie dragen de ambtenaren een badge met naam en N.I.P . Dus echt annoniem zijn ze ook niet .

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 27-10-2009 18:41 senior wrote:
Ja,daarom is een visa van te voren in Nederland ook veel gemakkelijker,sta je ook na 10 minuten buiten de aankomsthal..

Dat kost ook een paar centjes (trein /benzinekosten of aangetekend versturen , snipperdag) of bemiddelingskosten. Emoticon: Wink

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 28-10-2009 09:09 Surya Atmadja wrote:
Als ik zulke topic lees begin ik vaak te glimlachen en vraag af hoe het kom dat sommige westerse toeristen die niet dom zijn zo maar er in kan trappen.
Vind ook jammer dat de goedgelovige slachtoffers geen namen , afdelingen etc hebben vermeld.

Welke medewerkers zijn hier bezig fout geweest , bij de incheckbali , bij de douane of ............?

Zou het niet verstandiger geweest zijn om de regels van invoer en uitvoer eerst te bestuderen voordat men inkopen deed ?

Bij de douane en immigratie dragen de ambtenaren een badge met naam en N.I.P . Dus echt annoniem zijn ze ook niet .
Klinkt allemaal leuk, die feitjes. Inderdaad correct ook, maar de gemiddelde reiziger is druk doende met hele andere dingen dan namen noteren van mensen die vreemde vragen stellen, en dat is ook logisch natuurlijk; men staat gepakt en gezakt met ticket en paspoort in de hand om richting huis te gaan.

Denk niet dat het aan toeristen is om alle regeltjes omtrent 'export' uit het hoofd te kennen. Als je iets koopt mag je er toch vanuit gaan dat je dit gewoon mee kunt nemen naar huis toe (uitzonderingen als koraal en schelpen e.d. zijn er ook inderdaad). Dat je bij binnenkomst van een ander land dan belasting moet betalen, dat klinkt mij dan wel weer een stuk logischer.

spacer line  

On 28-10-2009 09:25 Yerun wrote:

[quote removed]
Klinkt allemaal leuk, die feitjes. Inderdaad correct ook, maar de gemiddelde reiziger is druk doende met hele andere dingen dan namen noteren van mensen die vreemde vragen stellen, .

Inderdaed , het is correct. Ik probeer hier de correcte en legale manier te promoten.

Als turis pendul (In buitenland wonende Indonesische toerist ) heb ik in de afgelopen 30 jaar vaak als toerist gespeeld , ben ooit (3x) in een kamertje gewees ,in mijn ogen een kleine rovershol van Ali Baba).Met resultaat bijna laaiende ruzie , heb een donkere landgenoot (ambtenaar) gezien die in korte tijd de kleuren van regenboog hebt aangenomen.
Kennelijk door mijn grote bek en harde stem.

Even terug naar de tekst:
Gisteren werden mijn vrienden die uit Singapore komen echt belaagd op het vliegveld in Denpasar. De controleurs van de bagage bleven volhouden dat we belasting moesten betalen over alle producten die we hadden gekocht op Bali. Ik wist wel beter, en had mijn bonnetjes bij de hand zodat ik ze kon wijzen op het feit dat ik al belasting had betaald. De arme kerel achter me gaf honderd dollar en plotseling hoefde er geen belasting meer betaald te worden."

Hier wordt geschreven controleurs van de bagage !!
Mijn vraag , is het van de incheckbali?

In de tig jarendat ik gereisd heb, heb ik nog nooit meegemaakt dat "men" de inhoud van mijn koffer(dus de waarde kan bepalen ) tijdens de uitreis inspecteerde .
Bij de inreis had ik 1 of 2 x meegemaakt dat men mijn 4 koffers wil inspecteren.
1 x vroeg men , wah banyak coklatnya pak (U neemt veel coklat mee) .
Dan antwoorde ik (met mijn harde stem)iya , banyak saudara , jadi tdk ada lebih . (Signaal dat je niet wil geven).

Het is wel bijna normaal dat veel toeristen te veel spullen (qua gewicht) meenemen.
En het is logisch dat ze overgewichtprijs moeten betalen.
Teruggaande neem ik neem altijd 1,5 tot 2 kg te veel.
Nog nooit "problemen" gehad .

leomanado
User
spacer line

Een visum van te voren regelen in den Haag kan alleen maar als je langer dan 30 dagen in Indonesie verblijft. Blijf je korter dan is een VoA de enige oplossing

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 28-10-2009 10:32 leomanado wrote:
Een visum van te voren regelen in den Haag kan alleen maar als je langer dan 30 dagen in Indonesie verblijft. Blijf je korter dan is een VoA de enige oplossing

Algemeen bekend, maar ook als ik minder dan 30 dagen in Indonesie verblijf , regel ik liever van te voren een 2 maanden visum dan daar in de lange rij voor een voa te staan.En ook makkelijk als je toch besluit langer dan 30 dagen te blijven

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb nog nooit een rij langer dan 5 mensen zien staan die een VoA moesten hebben, ook niet als ik als laatste het vliegtuig uit kwam lopen. Verder is het verschil tussen vooraf aanvragen of dit ter plekke doen dermate groot dat de meesten wel gewoon in die 'lange rij' aansluiten.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Surya; ik ben ook nog nooit gecontroleerd bij het verlaten van het land, buiten dan het scannen van de spullen om de flesjes water (en dergelijke) eruit te halen als je naar het buitenland gaat.

elsbeth
User
spacer line

Pascal, het spijt me dat ik aannam dat jij dit zelf zo beleefd had. Uit je posting maakte ik dat echt op. Mijn excuses, ik ben blij dat jij je er blijkbaar juist van distantieert.
Yerun, jij vindt het één (iemand omkopen) beduidend minder verwerpelijk dan het andere (iemand onterecht een belasting laten betalen). Ik zie het verschil niet zo, behalve dat het één ons bijzonder goed uitkomt, en het ander een stuk minder. Het is allebei de boel besodemieteren, alle mooie, vergoeilijkende verhalen ten spijt.
Net zoals we ons moeten realiseren dat niet alle Indonesiers zielige, hulpbehoevende stakkers zijn, wordt het tijd ons te realiseren dat hetzelfde geldt voor de buitenlandse toeristen. Het zijn echt niet allemaal zielige mensen met 2 linkerhanden die zich niet kunnen verweren tegen de boze buitenwereld. Een beetje assertiviteit mag toch wel verwacht worden. Het voorbeeld van hierboven: "de arme kerel achter me gaf 100 euro en hoefde opeens geen belasting meer te betalen". Hoezo arme kerel????Of een ontzettende naieveling, of een schoft, die voor het gemak even 1,3 miljoen Rupiah uit zijn kontzak trekt (klinkt opeens een stuk meer als je je realiseert wat je daar in RI voor kunt kopen, en helemaal als je bedenkt hoe lang je daarvoor moet werken in RI).
Ik wil hier echt de ernstige gevallen niet bagatelliseren, maar volgens mij kan het geen kwaad als buitenlanders de hand ook een beetje in eigen boezem steken.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Hier wordt geschreven controleurs van de bagage !!
Mijn vraag , is het van de incheckbali?

Om Sid ik verbaas mij elke keer weer hoe u zich als Indonesier, telkens weet, een uiting te geven aan het verhaal die mensen ervaren.
In plaats van een goed advies te geven, wanneer mensen iets overkomt, waar ze zich dan kunnen melden, bent u zich in de verdediging te plaatsen, dat het aan de mensen zelf ligt.
Mensen hebben meer er aan, dat u weet waar ze zich kunnen melden wanneer hen verkeerde ervaring, en behandeling heeft plaats gevonden.
Elke keer gaat u in de verdediging.
ik wordt daar wel eens moedeloos van dat u geen oplossing aandraagt, maar een stelling er bij plaatst. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Stupid

Daar hebben mensen niets aan.
Wees nou niet eens nationalistisch, en vertel nou eens wat er verkeerd is in Indonesie.
Help de mensen eens waar ze wat aan hebben, dan elke keer in de verdediging te gaan. Emoticon: Nooo Emoticon: Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,889 posts - 13,695 topics - 25,609 members - last post @ 13-11-2019 12:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,604,760 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com