indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Marjan
User
spacer line

Hallo,

Ik heb een vraag.. mijn moeder heeft voor mij een visum aangevraagt in den haag. Mijn vertrek datum is 8 december. Heb ik het goed dat je visum ingaat op de dag dat je hem ophaald en klopt het dan dat je dan binnen 3 maanden moet vertrekken en vervolgens 2 maanden geldig is.?

Ik hoop dat ik snel een reaktie van jullie mag ontvangen

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Marjan,

Als je in je visum kijkt vind je het antwoord. Je moet het binnen 90 dagen (geen 3 maanden) na uitgifte gebruiken, en vervolgens is het 60 dagen (geen 2 maanden) geldig.

Yerun

Marjan
User
spacer line

Ik kan mijn visum 3 november ophalen dus ik kan nog niet kijken. Dus als ik 8 december vertrek en 13 januari terug kom zit ik goed toch ? De datum gaat toch 3 november in of heb ik verkeerd ?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Dan zit je zeker goed. Ik ben ook bezig met mijn visumaanvraag en ik vertrek 11 december (15 jan terug)...

Marjan
User
spacer line

oh leuk waarga je naar toe dan ? Ik ga voornamelijk naar bandung (family). maar ook een paar dagen naar singapore,bali en natuurlijk pangadaran om udang besar te eten..

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Marjan,

Ik ga in eerste instantie naar Yogya, en dan naar het oosten per motor. Ik zie wel waar ik uitkom.

Let er wel op dat je niet even 'tussendoor' naar Singapore kan, want dan verloopt je visum en moet je een nieuwe halen.

Yerun

Marjan
User
spacer line

hoi jeroen,
nee we gaan eerst van 8 tot 12 december naar singapore en dan naar java (bandung) en waarschijnlijk 15 dec tot 20 dec naar bali.. Bali is geen probleem toch ? Ik ben 2 jaar geleden in yogja geweest is ook erg mooi we wilden eerst doorrijden naar bali maar hebben toch besloten om weer de 10 uur naar bandung terug te rijden omdat mijn schoonzus en vriend wagenziek werden

tomleeuw
User
User icon of tomleeuw
spacer line

Jeroen /marjan
Deze vraag heb ik eerder gesteld in een ander topic, maar tot nu toe geen reactie dus ik probeer het hier.

Wij gaan 2 maart naar IndonesiŰ en blijven tot 30 maart, dus minder dan 30 dagen. Nu lees ik dat sinds 7 juli 2004 het visum 60 dagen geldig is ipv 30. Maar overal lijkt het wel of je gewoon een visum kan aanvragen voor 30 dagen (in ons geval dus genoeg) Klopt dit? kan ik nog voor 30euro een 30dagen visum regelen.
Debankt Tom

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Tom,

Da's nog altijd mogelijk, 30 dagen = 30 euro, 60 dagen = 45 euro volgens de ambassade.

spacer line  

Hoi Jeroen'

Als jij de 11de december gaat met singapore airlines? dan zitten we in hetzelfde toestel Emoticon: Worship .

Martin-Solo.
Eduard.

Live life to the max.......

spacer line  

Tja Marjan'

Toch heb je hier wel een punt....! als je je aanvraag te vroeg doet bij de ambassade! datgeen heb je niet als je deze via het reisburo regelt...doch is het maar een tel-sommetje wat jij goed hebt uitgestippelt.
Verder denk ik ook dat de ambassade zowiezo je vertrekdatum wil weten en eventueel terugdatum vragen...enof dit alles dan klopt binnen de 90 dagen.

Verder kom ik nooit bij de ambassade in denhaag, wel bij de immigratie in indonesia .

Martin-Solo. Emoticon: Yawn

spacer line  

[quote] On 19-10-2004 20:47 Martin-Solo. wrote:
Tja Marjan

Toch heb je hier wel een punt....! als je je aanvraag te vroeg doet bij de ambassade! datgeen heb je niet als je deze via het reisburo regelt...doch is het maar een tel-sommetje wat jij goed hebt uitgestippelt.
Verder denk ik ook dat de ambassade zowiezo je vertrekdatum wil weten en eventueel terugdatum vragen...enof dit alles dan klopt binnen de 90 dagen.

Verder kom ik nooit bij de ambassade in denhaag, wel bij de immigratie in indonesia .

Martin-Solo. Emoticon: Yawn

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,562,273 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com