indahnesia.com - Discover Indonesia Online

Peduli Anak - straatkinderen

Bali Informatie
You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View Topic

22-11-2009 07:30 · [news] Jakarta expects to earn Rp1.6 trillion from tourism  (0 reactions)
22-11-2009 02:11 · Sexy and Indonesian #5: ME model Baby  This blog entry contains a picture. (0 reactions)
22-11-2009 01:34 · Bali health officials ask money for free vaccin  (0 reactions)
21-11-2009 13:48 · The new Gajayana between Malang and Jakarta #2  This blog entry contains a picture. (0 reactions)
21-11-2009 03:01 · Survey: 'Buildings on shaky ground in event of another quake'  This blog entry contains a picture. (0 reactions)
21-11-2009 01:46 · [news] Smokers stand trial in Surabaya  (0 reactions)

Place a topic report for this topic   This is a topic in the Dutch language   Bookmark and Share
Subforum 'Het visumgebeuren' · 1 jaar wonen en werken op Bali
topic home | 1 | 2 | 3 | 4
Topic rating: Topic rating: 0 in 0 ratings Topic rating: 0 in 0 ratings Topic rating: 0 in 0 ratings Topic rating: 0 in 0 ratings Topic rating: 0 in 0 ratings
siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 03-11-2009 15:24

Nu is het helemaal compleet Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Ik heb wel een Sosial Budaya, vast en zeker om de zelfde redenen als jij....

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 03-11-2009 15:25

Even na gezocht, excuus idd ik heb een andere naam namelijk;

een "Izin Kunjungan" Emoticon: Yes!

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 03-11-2009 15:35

dus Guna, alles nu samengevat met mijn hersens ahumm Emoticon: Stupid , krijg ik de informatie van de intel die bestemd is voor orang izin tinggal terwijl dat helemaal niet van toepassing is op mij om het feit dat ik dus orang izin kunjungan ben......

M.a.w. gelden dan de regels die in jou PDF file worden omschreven??

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Posted @ 03-11-2009 15:36

Kortom, jij meldt je maar lekker elke maand bij de Intel, dan kunnen die jongens ook eens lachen om die maffe bule.

And... they're coming to take me away haha

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Posted @ 03-11-2009 15:38

On 03-11-2009 15:35 siebjans wrote: M.a.w. gelden dan de regels die in jou PDF file worden omschreven??

Om grof te zijn: jij hebt helemaal niks te maken met de regeltjes hier. Jij woont hier niet. Je sponsor en je huiseigenaar zijn de lul als jij je misdraagt. Jij niet. Jij hoeft helemaal niets te doen. Je mag niet eens wat doen.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 03-11-2009 15:41

JA klopt, koop zelfs een boek met de regeltjes....
En 1 ding, ik weet nu nog steeds niet wat de wet hier voorschrijft, dus blijf ik me vooralsnog maar lekker als "maffe bule" melden totdat ik met zekerheid weet hoe en wat Emoticon: Worship

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 03-11-2009 15:44

Zoals al gevraagd Guna, dien ik die hele PDF file uit te printen of kun je me dan zeggen waar het staat dat ik me met een SOSBUD NIET hoef te melden zonder dat ik daar ooit een sanctie voor opgelegd kan krijgen?

Dan zijn we d'r allemaal uit Emoticon: Yes!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Posted @ 03-11-2009 15:51

Sieb, houd nou eens op. Jij hoeft niks te doen en je mag niks doen. Ik zit hier nou ruim achttien jaar zonder me bij Intel te melden. Het is de waanzin ten top. Het hoofd van Intel is een maatje van me.
YB, TOLOOONG!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

(Edited) Posted @ 03-11-2009 15:54

Na deze RANT: als je een huis huurt, dat niet op jouw naam staat, maar bijvoorbeeld op de naam van je vrouw, dan moet zij (ZIJ, niet jij) wel degelijk jou aanmelden bij Intel. JIJ niet. Jij mag namelijk niets in dit land.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 03-11-2009 16:05

Oke, duidelijk Guna.

Ik zit hier overigens al bijna 16 jaar en probeer me ten alle tijden aan de regels te houden. Voorheen had ik andere visa als nu.

1 ding wil ik voorlopig nog kwijt, als men 1 jaar op Bali gaat wonen zou ik me fijn gaan melden bij de intel bij iedere verlenging, immers zijn hierover de regels nog steeds niet duidelijk genoeg. En beter voorkomen als genezen zou ik zeggen

spacer line  
Posted @ 03-11-2009 16:23

On 03-11-2009 15:09 guna2 wrote:
QED. Zie hier

Dit gaat om de dubbele nationaliteit van een Indonesische kind(eren) met een WNA vader , gaat over de voorwaarden en proccedures.
(Waarschijnlijk)Een aanvulling van de UU Dwi Kewarganegaraan 2006 ( zie ook mijn oude OH verhalen ergens).

Het boekje van Sieb bestaat uit 2 delen , de UU Dwi Kewarganegaraan 2006 en UU Keimigrasian .

spacer line  
(Edited) Posted @ 03-11-2009 16:25

PS , ik dacht dat buitenlanders een STMD moeten hebben.

Gevoelige informatie svp verwijderen.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 03-11-2009 16:26

Guna, excuus maar de file die je hebt gepost gaat uitsluitend over legalisatie van m.n. kinderen met een dubbele nationaliteit DUS NIET over intel zaken Emoticon: Confused
Wellicht een verkeerde link????

M.a.w. houd ik me vast aan hetgeen ik eerder vandaag heb gepost.
Omdat het hoofd intel je vriend is, verklaard waarschijnlijk het niet hoeven melden.....

Emoticon: Cooool

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 03-11-2009 16:28

Op 03-11-2009 16:23 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Dit gaat om de dubbele nationaliteit van een Indonesische kind(eren) met een WNA vader , gaat over de voorwaarden en proccedures.
(Waarschijnlijk)Een aanvulling van de UU Dwi Kewarganegaraan 2006 ( zie ook mijn oude OH verhalen ergens).

Het boekje van Sieb bestaat uit 2 delen , de UU Dwi Kewarganegaraan 2006 en UU Keimigrasian .

Je bent me net voor Om Sid....... Emoticon: Wink

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 03-11-2009 16:33

Om Sid, helemaal waar. Ik heb het boek UU keimigrasian EN er staan zaken in die verband hebben met jawel nieuwe regelgeving 2007!

Pagina Citra Umbara - 39

Emoticon: Wink

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Posted @ 04-11-2009 03:04

On 03-11-2009 16:26 siebjans wrote: Wellicht een verkeerde link?

Yep. Sorry, ik wilde weer eens sneller zijn dan het licht. Dit is het desbetreffende artikel:

9/1992.

Pasal 60
Setiap orang yang memberi kesempatan menginap kepada orang asing dan tidak melaporkan kepada Pejabat Kepolisian Negara Republik Indonesia atau Pejabat Pemerintah Daerah setempat yang berwenang dalam 24 (dua puluh empat) jam sejak kedatangan orang asing tersebut, dipidana dengan pidana kurungan paling lama 1 (satu) tahun atau denda paling banyak Rp 5.000.000,- (lima juta rupiah).

Hierin staat niet dat je je als vreemdeling zelf moet aanmelden. Een turis die die in een hotel duikt, hoeft zich toch ook niet aan te melden?

spacer line  
(Edited) Posted @ 04-11-2009 09:11

Let op pasal 50:

Pasal 50
Orang asing yang dengan sengaja menyalahgunakan atau melakukan kegiatan yang tidak sesuai dengan maksud pemberian izin keimigrasian yang diberikan kepadanya, dipidana dengan pidana penjara paling lama 5 (lima) tahun atau denda paling banyak Rp. 25.000.000,- (dua puluh lima juta rupiah).

Bij overtreding is het misdrijf (kejahatan)

Pasal 61 (de zogenaamde STMD.)
Orang asing yang sudah mempunyai izin tinggal yang tidak melapor kepada kantor Kepolisian Negara Republik Indonesia di tempat tinggal atau tempat kediamannya dalam waktu 30 (tiga puluh) hari terhitung sejak diperolehnya izin tinggal, dipidana dengan pidana kurungan paling lama 1 (satu) tahun atau denda paling banyak Rp 5.000.000,- (lima juta rupiah).
Bij pasal 60-61 is het een overtreding(Pelanggaran).

Een turis in een hotel hoeft niet te melden bij de polizei , dat doet hij bij de receptie.
Van tijd tot tijd kom een pak polisi langs om te controleren , heb ik zelf gezien in een 3* hotel in Jakarta .Controle wordt altijd uitgevoerd , de eigenaar van de hotel was een hoge leger officier .

Formeel moet een Indonesier die een orang asing in huis haalt aan de pak polisi raporteren , of op zijn minst bij de Ketua R.T.
In de praktijk gebeurt het niet. Emoticon: Wink
Wijlen mijn vader had bijna jaarlijks een orang asing als tamu ( menantu) , nooit formeel gemeld.
De Pak RT is een goede bekende .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Posted @ 04-11-2009 09:14

Controle wordt altijd uitgevoerd , de eigenaar van de hotel was een hoge leger officier .
Bedoel je niet dat 'een deel van de inkomsten altijd wordt opgehaald'?

Cokelat - Hari Merdeka.mp3

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Posted @ 04-11-2009 09:21

yang sudah mempunyai izin tinggal

Pak Surya, met een SOSBUD hèb je geen verblijfsvergunning.

spacer line  
(Edited) Posted @ 04-11-2009 09:24

On 04-11-2009 09:14 Yerun wrote:

[quote removed]
Bedoel je niet dat 'een deel van de inkomsten altijd wordt opgehaald'?

Nee , dat heb ik NIET gezien.
Ik was toen aan het O.H bij de receptie .
Kwam zo' n figuur met een bepaalde uiterlijk ,een soort ABRI look = badan kekar=, stevig gebouwd , rambut cepak=, haar kort gemilimeter ).
Naar mijn smaak ( wie ben ik Emoticon: Wink ) iets meer een preman look.

De ontvangst was een beetje koel , en de " controle" was snel.Even de gasten lijst nakijken.
De receptie man zeide toen , biasa pak , rongrongan .
Ze hebben niks te zoeken , en ze kunnen ons niet zo maar moeilijk maken , de eigenaar van dit hotel is .........

Bij een kleine guesthouse of losmen met onvoldoende ijin kan het voorkomen dat er onder tafel geschoven Emoticon: Wink wordt.

Dat is ondernemersrisico. Emoticon: Party!
Daar hoeven we ook niet schijnheilig te doen.

spacer line  
(Edited) Posted @ 04-11-2009 09:27

On 04-11-2009 09:21 guna2 wrote:

[quote removed]

Pak Surya, met een SOSBUD hèb je geen verblijfsvergunning.

Is ook zo .
GG ik stuur je straks een mail .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Posted @ 04-11-2009 09:32

On 04-11-2009 09:24 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Nee , dat heb ik NIET gezien.
Ik was toen aan het O.H bij de receptie .
Kwam zo' n figuur met een bepaalde uiterlijk ,een soort ABRI look = badan kekar=, stevig gebouwd , rambut cepak=, haar kort gemilimeter ).
Naar mijn smaak ( wie ben ik Emoticon: Wink ) iets meer een preman look.

De ontvangst was een beetje koel , en de " controle" was snel.Even de gasten lijst nakijken.
De receptie man zeide toen , biasa pak , rongrongan .
Ze hebben niks te zoeken , en ze kunnen ons niet zo maar moeilijk maken , de eigenaar van dit hotel is .........

Bij een kleine guesthouse of losmen met onvoldoende ijin kan het voorkomen dat er onder tafel geschoven Emoticon: Wink wordt.

Dat is ondernemersrisico. Emoticon: Party!
Daar hoeven we ook niet schijnheilig te doen.
Naar wat ik weet zijn er twee klassen hotels die 'veilig' zijn als je dingen wil doen die niet mogen. Dat zijn de sterren-hotels (vanaf 1 ster al) en de losmens van krotachtig tot aan goede losmens. Alles daar tussenin is vatbaar voor het niet hebben van vergunningen.

Sterren-hotels hebben hun zaakjes wel op orde, en de kleintjes zijn vaak in handen van lokale mensen die net zo veel verstand hebben van de lokale preman als de politie heeft, dus daar kunnen ze vrij weinig mee.

Een goed voorbeeld is Pasar Kembang in Yogya (tja, dat krijg je als je er 3 jaar hebt gewoond, dan weet je dat Emoticon: Wink ). De meesten weten wat daar gebeurt 24 uur per dag, maar het houdt vele honderden mensen aan het werk, dus daar zal nooit een agent naar binnen gaan om geld te vragen, hoogstens een betaling te verrichten om er wat voor terug te krijgen.

spacer line  
Posted @ 04-11-2009 11:56

On 04-11-2009 09:32 Yerun wrote:

[quote removed]
Naar wat ik weet zijn er twee klassen hotels die 'veilig' zijn als je dingen wil doen die niet mogen. Dat zijn de sterren-hotels (vanaf 1 ster al) en de losmens van krotachtig tot aan goede losmens.

Wie ken de Sultan Hotel niet in Jakarta . (Hilton Hotel) .
De HGB papieren waren niet in orde.
De baas van Badan Pertanahan Nasional van Jakarta had iets "geregeld" , en toen moest hij 3 jaar brommen.

gemoeid.

Sinds SBY waait een frisse wind in Indonesia.
Nog te weinig , maar het begin al .

Hieruit kan je concluderen wie de spelers zijn , wie de tegenstanders en welke belangen werd

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Posted @ 04-11-2009 12:21

Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Emoticon: Wink

SBY heeft het druk om de KPK te bevrijden uit de klauwen van de corrupte bende alhier. En het gaat hem lukken, ooit.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Posted @ 04-11-2009 15:40

De "pasals" die hier vandaag de revu passeren heb ik gisteren al gepost, feit blijft als men langere tijd in het zelfde huis verblijft ziet de Indonesische wet dan nog steeds het verschil tussen Izin tinggal of Izin Kunjungan?

Emoticon: Confused

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.

topic home | 1 | 2 | 3 | 4
black line
Place a topic report for this topic   This is a topic in the Dutch language   Bookmark and Share

8,196,271 topic views - 105,629 posts - 8,520 topics - 5,388 members - last post @ 22-11-2009 07:12 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2009
Other websites by indahnesia.com: kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

16,962,838 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com