|
|
|
|
|
|
Bali? Wie heeft het hier over minderwaardige eilandjes?
|
|
You think I'm over the hill, you think I'm past my prime? Let me see what you got, we can have a whoppin' good time. Bob Dylan, Modern Times
|
|
|
|
|
Ik ben blij dat je zo over bali denkt.Maar al die ambtenaren(politie)zijn een stelletje klotenklappers op een paar goede na.
|
|
|
|
On 26-10-2009 09:17 Surya Atmadja wrote: Tuurlijk doet Indonesia aan reciprociteitsbeginsel , en zeker als het internationaal geregeld is dmv verdragen..
Ik heb ook over formele en de legale route.
In het verleden ken ik "veel" Indonesische expat / studenten die tijdelijk naar buitenland (o.a Nederland) werden gestuurd.
Op grond van "istri ikut suami" constructie moeten de Indonesiers het ook toepassen.
|
Jammer pak Surya maar de bovengenoemde constructie ¨isteri ikut suami¨ kan niet meer voor de Schengenlanden bij studies of stages. Dus van de kant van RI kan reciprociteit beter omslaan naar repercussie; oftewel RI kan dus beter ook geen ¨isteri ikut suami¨ meer toestaan.
|
|
|
|
On 01-11-2009 15:54 siebjans wrote: Het klopt dat de huurbaas (eigenaar pand) verplicht is het te melden echter moeten wij ervoor zorgen dat hij dat daadwerkelijk doet! Hoe? Daar konden ze me weinig over vertellen. De boete van 5juta of 1 jaar gevangenisstraf geldt voor de Bule, voor de huisbaas gelden andere sancties. (ook hier vertelde ze me niet welke)
Uiteindelijk hebben ze me geadviseerd het boek "kewarganegaraan RI" Keimigrasian te kopen, deze heb ik nu dus zal komende week me eens verder gaan verdiepen
|
De verplichting van de melding is al jaren geleden afgeschaft maar in de ¨boeken¨ is daar weinig over te vinden. Als je het bij de politie (POA) vraagt, dan laten ze je telkens een wet zien van jaren geleden omdat voor hen (de mogelijkheid van extra) ¨inkomsten¨is weggevallen....en dat vinden ze niet prettig om aan de grote klok te hangen. Op het internet is de wet echter te betrekken zonder het betreffende artikel. Daarmee kan je ze om de oren slaan.
Echter voor een goede verstandhouding met de Hermandad zou ik me wel melden. Dan is de politie ¨je beste vriend¨.
|
|
|
|
|
On 26-10-2009 16:43 guna2 wrote: Vrijwilligerswerk op Bali is uilen naar Athene en water naar de zee dragen. Alle geitenharensokken hebben al bedacht dat je toch vooral hulp moet bieden aan die arme Balinezen. Ze offeren zich dan ook graag voor een jaar of wat op. Kalimantan? Papua? Kei?
|
Tja, die laatste eilanden zijn minder aantrekkelijk voor de bule , dus blijft het bij het uitgemolken Bali. En dat is werkelijk water naar de zee dragen want steun je een Balinees, is dat pure kapitaalvernietiging omdat door het kastesysteem vele posities en carrieres voor hen toch buiten bereik blijven. En degene die wordt gesteund door de brave bule burger, is er altijd een van de lower caste , nimmer iemand uit de betere kaste.
|
|
|
|
|
He YB, geniet je van het heerlijke weer?
|
|
|
|
On 02-11-2009 14:23 Yogya-Bali wrote: [quote removed] Jammer pak Surya maar de bovengenoemde constructie ¨isteri ikut suami¨ kan niet meer voor de Schengenlanden bij studies of stages. Dus van de kant van RI kan reciprociteit beter omslaan naar repercussie; oftewel dus geen ¨isteri ikut suami¨ meer toestaan.
|
Mss zijn de regels inmiddels gewijzigd.
Heb op het net info gezocht , zag dit verhaal.
Karena, jelas-jelas urusan pegawai yang kuliah S2 membawa serta istri adalah diluar kewajiban perusahaan. Untungnya, diperusahaan suamiku, kami dibantu untuk mengeluarkan surat tersebut. Dan voila! Pihak kedutaan menerimanya. Akhirnya, diterima juga pengajuan visa tinggal ku di Jerman.
Oktober 2008
Als het in Jerman kan , zal het ook in Belanda kunnen, denk ik dan.
|
|
|
|
|
|
On 02-11-2009 14:52 elsbeth wrote: He YB, geniet je van het heerlijke weer?
|
Nou..........'n beetje fris. Maar nog superdruk (neemt ook niet af, of ik nou in RI ben of in NL). See you later.
|
|
|
|
|
On 02-11-2009 17:23 Surya Atmadja wrote: Als het in Jerman kan , zal het ook in Belanda kunnen, denk ik dan.
|
Nee, vervelend genoeg hebben ze het behoorlijk moeilijk gemaakt. Als het voor een lange tijd is, dan kan het nog wel eens lukken (humane reden), maar als het voor een jaar of minder is, kan je het wel vergeten.
|
|
|
|
On 02-11-2009 18:57 Yogya-Bali wrote: [quote removed] Nee, vervelend genoeg hebben ze het behoorlijk moeilijk gemaakt. Als het voor een lange tijd is, dan kan het nog wel eens lukken (humane reden), maar als het voor een jaar of minder is, kan je het wel vergeten.
|
Bij mijn goede bekende(naamgenoot) en een goede vriend waren hun gezin (vr+kind) meegegaan.
Het is gezinshereniging , wel moet de student(voor S2- 2jaar studie) zorgen voor voldoende inkomen , huisvesting , verzekeringen etc.
Bij kortere periode gaan veel van de echtgenotes de laatste maanden komen om daarna samen een Europese reis te maken.
Mumpung zeggen ze dan.
Het was jaren geleden , vandaar dat ik niet zeker weet of de regels aangescherpt wordt door de Schengenlanden. (i.h.b Nederland).
In de praktijk doet Nederland altijd moeilijk in tegenstelling tot de andere Schengenlanden zoals Duitsland , Denmark .
|
|
|
|
|
|
YB, kun je me de link geven van het artikel op het web waarvoor dank
|
|
|
|
|
|
Mij kost het overigens wel wat, ik dien iedere verlenging 1x pasfoto en 1x copy paspoort in te leveren en ik dien er 2x naartoe te rijden....
|
|
|
|
|
|
na uitvoerig over en weer gerees en gebel hier en daar is mij te verstaan gegeven dat het boek; undang-undang RI nomor 12 tahun 2006 Tentang... wacht ik zal dadelijk een fotootje te plaatsen.(haa  ) dit de laatste versie is tot nu toe! Men dient dan toch aan te nemen dat de wet vanaf die tijd niet meer is gewijzigd
Ook is mij dit verteld door o.a., de Polbes en Polda Sleman als ook op het hoofdkantoor Polda Yogyakarta (DIY).......
Dus.....
|
|
|
|
|
|
hier het boekje, (de pasal waarin het wordt omschreven volgt)
|
|
|
|
|
|
Pasal 60 staat zoiets als dat idd de huurbaas/huiseigenaar verplicht is te melden!
(mijn bahasa is niet goed, dit is mij uitgelegd door orang Indonesia!)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
You think I'm over the hill, you think I'm past my prime? Let me see what you got, we can have a whoppin' good time. Bob Dylan, Modern Times
|
|
|
|
Pasal 61 zegt echter dat als de huiseigenaar niet de melding doet, en het is reeds bekent dat orang bule daar woont deze ook een sanctie krijgt als er geen melding meer wordt gemaakt!!! Dus.........
|
|
|
|
|
|
|
In het door mij gelinkte bestand komen de passage 60 en 61 vreemd genoeg niet voor...
|
|
|
|
|
|
|
Heb jij een izin tinggal ? Ikke niet.
|
|
|
|
|
|
Op 03-11-2009 15:09 schreef guna2: QED. Zie hier
|
Guna, mijn bahasa is niet best, zou je kunnen zeggen in welke alinea ik moet kijken? bedankt.
|
|
|
|
|
|
Op 03-11-2009 15:15 schreef guna2: Heb jij een izin tinggal ? Ikke niet.
|
Yep, ik heb een izin tinggal (inhoudende dat ik dus iedere maand een permit stay verlenging krijg van 30 dagen)
Mag ik vragen wat jij hebt dan? Wellicht praten we hier over andere dingen
|
|
|
|
|
|
|
Nee, want die artikelen staan niet in de pdf waarnaar ik heb gelinkt. In jouw laatste foto hebben ze het over buitenlanders met een verblijfsvergunning (izin tinggal). Ik heb zoiets niet, en ik kies er nadrukkelijk voor om geen verblijfsvergunning te hebben. Als jij een SOSBUD hebt, heb je er ook geen.
|
|
|
|
|
|
|
Als jij een SOSBUD hebt, heb je geen verblijfs- of werkvergunning.
|
|
|
|
|
You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
|
|
19,060,887 pageviews |
|
|