|
|
|
|
|
|
Ik ga als het gaat lukken samen met mijn man vanaf september 2010 1 jaar naar Bali, hij kan daar 10 maanden stage lopen en ik zou dan mee gaan en willen werken. Nu is het zo dat zijn school alles regelt voor zijn verblijf uiteraard en ik moet zelf regelen dat ik kan verblijven op Bali. En ik heb gehoord dat het niet zomaar makkelijk is om een werkvisum te krijgen voor een jaar in Indonesië. Ik plaats daarom ook hier even een bericht, misschien weet iemand hier wel tips.
Wat voor visum of vergunning heb ik nodig om 1 jaar op Bali te verblijven?
Ik ben verpleegkundige als ik daar heen ga, wat zijn de werkmogelijkheden?
Zijn er organisaties die vanuit Nederland dingen doen op Bali?ontwikkelingswerk bijvoorbeeld, is het handig om misschien via een organisatie te gaan?
Nou dit zijn veel vragen, ik ben benieuwd of iemand weet hoe ik verder kan of waar ik het best kan beginnen.
Groetjes Iris Frohe
|
|
|
|
|
Je hebt een KITAS (tijdelijke verblijfsvergunning) en 'working permit' nodig, afgegeven door een Indonesisch bedrijf dat fungeert als jouw sponsor gedurende die tijd. Dat dit erg moeilijk is voor slechts tien maanden is het grote nadeel, het kost een bedrijf een klein kapitaal je in te huren, een handvol Indonesiers is goedkoper. Je zult dus moeten kunnen laten zien wat je kunt, anders loop je al snel vast vrees ik.