indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

senior
User
User icon of senior
spacer line

Je bent te lang in Indonesie als je Malam niet meer hoort zeuren over makreel.... Emoticon: Shut up!

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 04-11-2011 14:06 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Dus als ik in de buurt van Cikarang / Bekasi een bule in een Avanza zie rondrijden , moet ik geheid opzij gaan .
Voor het geval dat hij nog niet in een auto kan rijden . Emoticon: Wink
Ben ook huiverig als ik hoor of lees dat veel Bule hun SIM met een pakje boter hadden gekregen als bonus .
Dat zijn namelijk die zgn horror verhalen .

Iemand had niet eens een brommercertifikaat in Ollanda , en in Indonesia rijdt hij Harley .
Ik heb ook mijn brommerceifikaat gratis gekregen bij mijn Ollandse SIM. Emoticon: Party!

Ik zou inderdaad aan de kant staan, want ik duld geen Indonesiers voor me Emoticon: Wink

.. als je je SIM A en SIM C gewoon ophaalt op het Samsat kantoor tegen standaard betaling en je niet eens vraagt of je niet eerst een stukje hoeft te rijden of zo.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

.. je na precies 48 uur bewolkt weer met wat regen denkt "en nu wel weer genoeg van dat Nederlandse weer, doe mij die hitte van eergisteren maar weer".

spacer line  

Als je bij het benaderen van een politie-verkeersfuik standaard denkt "ah, het is dus zeker bijna lunch (of avondeten) tijd".

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 05-11-2011 00:38 Amed East Bali wrote:
Als je bij het benaderen van een politie-verkeersfuik standaard denkt "ah, het is dus zeker bijna lunch (of avondeten) tijd".
.. je helemaal naar rechts gaat, omdat daar minder agenten staan en je je kan verstoppen achter een vrachtwagen of bus.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

.. je helemaal niet op kijkt van een peloton ME bij de kerk als er weer eens een dienst gehouden wordt. Helaas.

spacer line  

On 05-11-2011 00:03 Yerun wrote:

[quote removed]
Ik zou inderdaad aan de kant staan, want ik duld geen Indonesiers voor me Emoticon: Wink

.. als je je SIM A en SIM C gewoon ophaalt op het Samsat kantoor tegen standaard betaling en je niet eens vraagt of je niet eerst een stukje hoeft te rijden of zo.

Ha ha ha ha , dat zal ik ook doen, zeker weten , ik weet inmiddels wat mijn plaats is Emoticon: Shiny .

Jaren geleden haddden we over de verschillende soorten SIM ge discussieerd of ge .O.H , over Intenational rijbewijs , het verschil tussen brommer/motorfiets in NLD/RI , het rijden in een veilige auto (grote SUV met bullbars .Verschil tussen Balinese en Indonesische regels .

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als je uitgerekend op Idul Adha je bbq aanmaakt om heerlijke sate sapi/ayam en shaslicks te maken Emoticon: Nice
Sate kambing heb ik niets mee, maar ik zal het woord sate in de afgelopen dagen zoveel hebben gehoord dat ik niet aan de verleiding kon weerstaan Emoticon: Laugh out loud

koming
User
User icon of koming
spacer line

Als je je familie in Nederland vraagt om een jas van zeehondenbont op te sturen omdat je het 's avonds zo koud hebt, maar ook omdat het geweldig staat en niemand anders er een heeft.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

.. je je niet eens meer afvraagt waarvoor al die nietjes in officiele documenten inclusief je eigen paspoort zitten.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ben ik blij dat ik in Nederland geboren ben.................... Emoticon: Party! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als je alle onzin van Javanen of zogenaamde Sundanezen die de taal zelfs niet eens fatsoenlijk spreken over je heen kan laten komen, ben dus nog niet lang genoeg hier Emoticon: Nooo
Ik erger me nog steeds kapot aan die betweterij en leugens Emoticon: Laugh out loud

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

.. je er al standaard vanuit gaat dat iemand keihard in je gezicht staat voor te liegen. Want dan kan het alleen maar meevallen.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 07-11-2011 15:35 Yerun wrote: .. je er al standaard vanuit gaat dat iemand keihard in je gezicht staat voor te liegen. Want dan kan het alleen maar meevallen.

… je zelf gewoon ook met een stalen smoel liegt dat de stukken er vanaf vliegen.

MAD

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nog sterker als iemand strak zijn afkomst vol blijft houden en zegt dat hij Sundanees is en de taal niet eens fatsoenlijk spreekt en dat je dan denkt "Ach laat maar dat is typisch Indonesisch" weten die bule's veel, tja mits je natuurlijk een Pop getrouwd ben die echt uit Sunda komt en het echte fijne Emoticon: Laugh out loud Sundanees nog meester is.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-11-2011 15:45 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

� je zelf gewoon ook met een stalen smoel liegt dat de stukken er vanaf vliegen.
.. je dit ook altijd beschouwd als leugentje voor eigen bestwil.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

... je nog even de auto laat schoonmaken omdat je dadelijk wel een beetje netjes met wat gengsi door de gore straten van Jakarta wil rijden.

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

… je alleen nog maar over je pasverworven automobiel kunt praten. STATUUUUS!

MAD

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

.. je het normaal vindt dat motoren van geparkeerde auto's massal blijven draaien om de wagen koel te houden en zo de eigenaar niet in de warmte te laten zitten als ie weer moet/wil vertrekken.

spacer line  

OEPS ,
Nu weet ik wel waarom ik "twijfelde" om full time te verkassen naar Indosenia.
Volgens mij ben ik afgeschrik door die verhalen Emoticon: Wink van jullie.

Een paar maanden per jaar tot max 180 dagen zal voor mij als toekomstige remigrant mss genoeg zijn . Emoticon: Shiny

Ik ben zeer tevreden met wat ik heb of niet heb in Ollanda .
Mensen die ik niet aardig vind hou ik buiten de deur , mijn naaste buren ( autochtonen) zijn goede mensen . Heel aardig en gastvrij , hulpvaardig .
Tenkjoe very muts voor de tips, is een eye opener voor mij .

simpati
User
spacer line

je het normaal vindt dat motoren van geparkeerde auto's massal blijven draaien om de wagen koel te houden
Dat is één reden, een andere reden om de motor warm te laten draaien: is beter voor de motor is het sprookje waar men in Indonesië in geloofd
Helaas is dat niet zo met de moderne olie, het is wel heel slecht voor de motor, maar heel goed voor de garages en monteurs, die dit uiteraard niet vertellen.
Jan

bambang
User
spacer line

Op 08-11-2011 06:35 schreef Surya Atmadja:
OEPS ,
Nu weet ik wel waarom ik "twijfelde" om full time te verkassen naar Indosenia.
Volgens mij ben ik afgeschrik door die verhalen Emoticon: Wink van jullie.

Een paar maanden per jaar tot max 180 dagen zal voor mij als toekomstige remigrant mss genoeg zijn . Emoticon: Shiny

Ik ben zeer tevreden met wat ik heb of niet heb in Ollanda .
Mensen die ik niet aardig vind hou ik buiten de deur , mijn naaste buren ( autochtonen) zijn goede mensen . Heel aardig en gastvrij , hulpvaardig .
Tenkjoe very muts voor de tips, is een eye opener voor mij .

Het land (van herkomst) waar je vandaan komt (geboren en getogen), is vaak heilig voor die persoon. Per slot van rekening heb je je wortels liggen, ben je emotioneel verbonden, je hebt nog familie/vrienden wonen. Het is te begrijpen dat je bij jezelf weerstand voelt indien het land van herkomst negatief beschreven wordt.

Er zijn mensen die het land van herkomst anders/negatief ondervinden óf omdat de referentiekaders verschillen óf omdat het werkelijk ook zo is. Zelfs de autochtone mensen van het land van herkomst zullen deze negatieve benadering herkennen. Er zijn genoeg voorbeelden: infrastructuur, afspraken maken etc. etc. Per slot van rekening is RI een derdewereldland.

Het is zeer onverstandig om deze negatieve beschijvingen op jezelf te betrekken, zich persoonlijk aangevallen voelen. Deze houding is een verkeerd soort van arrogantie.
Er zijn 240 miljoen RI inwoners. Deze 240 miljoen mensen zullen denken “what the fuck are you thinking”. Wie denk je wel dat je bent. Ze zullen hun eigen gang gaan. Je hebt geen invloed op ze. Je kunt niet zeggen (tegen de president, minister): Hé, je moet stoppen met mismanagement en corruptie, je moet het land beter besturen. Deze RI mensen die in RI wonen, zullen je uitlachen. “Wie denk je wel dat je bent.”

Er zijn verschillende werelden: westers cultuur, economie, denken (minder religieus). Deze verschillen zullen altijd blijven bestaan. Een klein voorbeeld is de Play Boy tijdschrift. De redacteur heeft in het gevang gezeten (1 jaar) door o.a. moslims met hun bekrompen gedachten.

Het lijkt op het verhaal van Don Quichot. Een strijd tussen mooie droom en harde realiteit.

spacer line  

On 08-11-2011 11:26 bambang wrote:

[quote removed]

1ste deel
Het land (van herkomst) waar je vandaan komt (geboren en getogen), is vaak heilig voor die persoon. Per slot van rekening heb je je wortels liggen, ben je emotioneel verbonden, je hebt nog familie/vrienden wonen. Het is te begrijpen dat je bij jezelf weerstand voelt indien het land van herkomst negatief beschreven wordt.

2de deel
Er zijn mensen die het land van herkomst anders/negatief ondervinden óf omdat de referentiekaders verschillen óf omdat het werkelijk ook zo is. Zelfs de autochtone mensen van het land van herkomst zullen deze negatieve benadering herkennen. Er zijn genoeg voorbeelden: infrastructuur, afspraken maken etc. etc. Per slot van rekening is RI een derdewereldland.

3de deel
Het is zeer onverstandig om deze negatieve beschijvingen op jezelf te betrekken, zich persoonlijk aangevallen voelen. Deze houding is een verkeerd soort van arrogantie.

Deel 4. ;
Er zijn 240 miljoen RI inwoners.
Deze 240 miljoen mensen zullen denken “what the fuck are you thinking”. Wie denk je wel dat je bent. Ze zullen hun eigen gang gaan. Je hebt geen invloed op ze. Je kunt niet zeggen (tegen de president, minister): Hé, je moet stoppen met mismanagement en corruptie, je moet het land beter besturen. Deze RI mensen die in RI wonen, zullen je uitlachen. “Wie denk je wel dat je bent.”

5de deel

Er zijn verschillende werelden: westers cultuur, economie, denken (minder religieus). Deze verschillen zullen altijd blijven bestaan. Een klein voorbeeld is de Play Boy tijdschrift. De redacteur heeft in het gevang gezeten (1 jaar) door o.a. moslims met hun bekrompen gedachten.

Het lijkt op het verhaal van Don Quichot. Een strijd tussen mooie droom en harde realiteit.

Laten we effe jou posting bekijken.

Deel 1 : In het algemeen heb je t gelijk , 1000 % gelijk.
Bijna alle migranten zullen hun eigen lanfd pan erkomst "idealiseren
Dat doe Nederlanders ook .Kijk naar de migranten in andere continenten .

Deel 2: In het algemeen heb je ook weer gelijk .
Ik ga me ook aanpassen .Of ik stel (westerse ) eisen.

Deel 3: Idem dito .
Alleen wat heeft dat met mij te maken ??.
Ik plaats alleen mijn eigen ervaringen , hoe ik de samenleving daar ziet en ervaar .
Hoe goed of slecht het systeem is etc .
Ik heb altijd beweerd dat Indonesia een land van tegenstellingen is .
Dat kan je in mijn oude posting lezen(bisa dicek ) .
Heb nooit beweerd dat het paradiso in den Oosten is .
Omdat naast de rijke , mooie Indonesia ook tegenoverstelde zaken zijn .

In mijn geval zou ik zeggen dat ik te lang in Ollanda woon, verlang ook de "geborgenheid", de veiligheid van Nederland.
Vandaar dat ik me al jaaaaren van te voren a/h voorbereiden ben.
Ik weet genoeg om eigen keuze te maken .Die ik al jaren geleden heb gemaakt toen ik in 2003-4 op Bali aan het kijken is voor een stukje grond .
Dat was voor de 2de keer , de 1ste keer was orientatie n.a.v de Krismon in 1998.
Toen waren de grond en huizenprijzen drastisch gekelderd.

Deel 4:
Je hebt weer gelijk .
Als migrant, expat , turis/sosbud-ers kan je ook niet zo maar de mensen daaro beledigen.
Op internet waar men "veilig" voelden is het anders .

Deel 5:
Dat klopt (al weer).
Het is hun land , hun rechtssysteem.
Persoonlijk vind ik Playboy Indonesia nog onschuldig. Van mij mag het uitgegeven worden
Er zijn andere tijdschriften die verder gaan dan Playboy.
Vind ik ook mooi .

Dus zoals je hebt gelezen ben ik in grote lijnen accoord met jou mening , voel me als persoon ook NIET aangesproken.
Ben tenslotte mijn broeders hoeder niet (bijbel) .
Ik werd en word wel pissig als iemand mij persoonlijk aanspreekt voor zaken waar ik geen verantwoordelijkheid of bemoeienis heb of dingen toedichten .
Dan wordt het anders .
Hoop dat ik je een beetje duidelijk heb gemaakt.

Salam sejahtera.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

eeh, discussies over het een en ander graag verder, dit topic is bedoeld voor one-liners.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Als je zakt voor deze taal test nederlands;
http://www.rnw.nl/nederlands/a(...)ands-doe-de-taaltest

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,949,885 topic views - 222,205 posts - 13,488 topics - 16,247 members - last post @ 22-09-2017 20:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,042,696 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com