indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ik verwacht dat je op Bali ook goed kleding kunt laten maken.
Ik verblijf in de omgeving van Sanur.
Heeft iemand hier voor mij informatie over?

Marion Kusters

daft_punk
User
spacer line

er zijn veel kleermakers op Bali. alleen de prijzen verschillen erg. Rond sanur ben ik niet op de hoogte van een goede kleermaker. Hoe meer je koopt hoe lager de prijzen(zeker in het laagseizoen)

succes

spacer line  

Je kunt beter geen kleding o.i.d. (schoenen, laarzen, tassen) laten maken door kleermakers in Sanur. Niet omdat de kwaliteit niet goed is, maar de prijzen in Sanur liggen beduidend (30 tot 50%) hoger dan in bijv. Denpasar. Neem dus een taxi en rijd een paar kilometer naar het westen, in iedere straat kom je wel een "penjahit" tegen die je om een prijsopgave kunt vragen, indien je een werk-tekening of patroon hebt. Kwaliteit zal minimaal gelijk zijn, maar tegen veel betere (= lager) prijzen dan in Sanur.

If you have nothing to loose, you can risk everything

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Ik heb zelf hele goede ervaringen met de winkel 'tukang jahit' aan de jalan teuku umar in Denpasar. Zeer professioneel en ook goedkoop!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Een goede advies is.
Koop je de stof hier op de markt, vraag hoeveel je nodig hebt.
Dat ziet de verkoper-ster wel, hoeveel je nodig hebt, e.v.t een halve meter meer.

Heb dat al verschillende keren gedaan, heb een buikje, en daar moet rekening mee gehouden worden
Even kijken welk stof, mode onderhevig is.
Kan je zien in de bladen van wehkamp, of zo C&A. Emoticon: Bye bye Emoticon: Shiny Emoticon: Nice
P.S.
Dit advies was als je van Nederland naar Indonesie gaat

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

chirpy
User
spacer line

Wel..en ik heb zeer goede ervaringen met Lisa in Poppeys II lane in Kuta. Daarnaast een leerbewerkingszaak die uitstekende kwaliteit levert voor een zeer schappelijke prijs.

Milani
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.NoviKirana Verkoopt tukang jahid ook stoffen of moet je dan weer elders heen?

spacer line  

Meeste tukang jahit verkopen geen stof. Als je in of in de buurt van DPS verblijft, vindt je de meeste stoffenwinkels in dfe Jl. Sulawesi en Jl. Gajah Mada, vlakbij de Pasar Malam locatie.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Milani
User
spacer line

Thanks Amed East Bali.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.NoviKirana de Jl Tenku Umar in Denpasar is erg lang weer je zijn naam of huisnummer of een aanwijzing waar deze te vinden is.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Hoi Milani.

De stoffen kopen ze voor je in, maar je kunt zelf stoffen meenemen als je wil. En ze hebben ook wel wat op voorraad.

Ja, inderdaad een hele lange straat. Ik heb zo geen nummer bij de hand. Even denken....als je vanaf de stad richting kerobokan/kuta rijdt dan heb je op een gegeven moment een hele grote rotonde. Niet lang daarna moet je rechts een klein straatje in bij een bank. Daar zit het winkeltje aan de linkerkant. Ik heb even gezocht via google. Dit is hun informatie met daarbij een webadres:

Jl. Teuku Umar No.208-210,
Kompleks Graha Mahkota B-14
Denpasar, Bali
Phone: +62 361 744 2457, +62 361 254 975
Email: infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.tjbali.com
Website: http://www.tjbali.com
Information: Custom made Wedding Gown & Suit at very reasonable price yet good quality. Don't dream of your NEW beautiful wedding gown and tuxedo, make it exactly by your size.

Ter informatie: mijn droomtrouwjurk, precies zoals ik hem had ontworpen (lijfje, rok, lange kebaya die uitliep in een lange sleep. alles handbewerkt met mooie bloemmotieven en kraaltjes.....) voor maar 250 euro inclusief stof! Dat was wel een jaar of 4 geleden, dus het zal nu iets duurder zijn. Ik sprak de taal ook goed, dus ik denk dat dŗt ook wel verschil maakt voor de prijs. Maar ik was echt heel tevreden. Ik mocht ook een keer passen voordat ze hem helemaal afmaakten.....
Schoenen heb ik ook via hun laten maken, naar een plaatje, maar daarover was ik niet tevreden. Het zat niet lekker en dat was het gewoon niet helemaal voor mij. Maar ook dat kostte niets.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Op Bali zal het wel niet anders zijn dan overal elders ter wereld: de kleermaker moet uit India of Pakistan komen. In Yogya zit er een, Kumar (zo heten ze allemaal). Prima. Wel enigszins strategisch handelen: nooit laten blijken dat je tijd genoeg hebt. Stel een deadline die ruim binnen je verblijf op Bali valt.

IndonesiŽ produceert prima stoffen, maar die worden voornamelijk geŽxporteerd. Zelf material meenemen is het veiligste. Of ruim de tijd nemen voor je stoffenjacht.

spacer line  

Ik neem meestal mijn eigen stoffen gekocht op Albert Cuyp Amsterdam .
Soms kan je goede stoffen kopen in zo' n stoffenmarkt (bij de Marnixstraat , inmiddels verhuisd).
Ook kennen ze die "rondreizende" stoffen markt , waar je voor een habbekrats leuke stoffen kan kopen.

Voorzover ik weet zijn naast de Orang India ook de Orang Cina tailor .
De echte tukang jahit zijn meestal Indonesiers , vaak orang Padang.
De tukang gunting (snijders)zijn of de orang India en Cina tevens de boss of de tauke' s.

Mijn jaskawin was tig jaar geleden gemaakt bij Kwongtung tailor in Jakarta.
Mijn ervaring met Laxmi Tailor was niet zo best, waarschijnlijk omdat het een spoed opdracht is , selesai dlm 24 jam .

Hier een indruk over een paar Jakartaanse tukang jahits , men kan ongeveer de prijzen vergelijken met de Balinese.

I'm local and I dont know much about the expat market in this town.
As far as I know there are 3 prominent tailors here:

1. A Tham Tailor
Jl. Cideng Barat No. 16-17, Phone (021) 6337661

2. Beauty Tailor
Jl. Hayam Wuruk 25 Jakarta 10120, Phone (021) 3451127

3. Kwong Tung Tailor
Jl. Pecenongan No. 10, Phone (021) 3860067

They are all in Central Jakarta area near Pasar Baru. I dont have experience with Beauty and A Tham yet, but Im quite satisfied with Kwong Tung. They have quite selections of fabrics but you can also bring your own fabrics there.

The cost for suit with them are around $600 - $1000 including the fabrics.

bisa dicek of makemyday .

Milani
User
spacer line

Het gaat helemaal goedkomen op deze manier. Bedankt. Emoticon: Worship

birgitte
User
spacer line

Iemand een goed advies voor een kleermaker in Ubud?

Ik hoor het graag

Groet Birgit

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,423 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,811,755 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com