indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Vrouwen zetten polygamie-club op
Gepubliceerd op 21 oktober 2009 05:10
Nadat met succes meer dan 300 leden waren binnengehaald in verschillende landen, heeft de polygamie-club uit MaleisiŽ nu ook haar vleugels uitgeslagen naar IndonesiŽ. In Bandung werd eerder deze week de oprichtingsbijeenkomst bijgewoond door zo'n 150 mensen uit diverse delen van IndonesiŽ.
Lees verder , klik op de titel

PeterH
User
spacer line

Stik. En ik maar denken dat het ging om polygame vrouwen Emoticon: Frustrated
*teleurgesteld zijn ticket naar Jakarta verscheurt*

elsbeth
User
spacer line

He Peter, ik lees nergens wat nou precies de bedoeling is van de polygamieclub. Is het een verzet, een lotegnoetenclub of i.d.??
Maar...ik begrijp uit je reactie dat jij het wel spannend zou vinden als jouw vrouw er meerdere mannen op na zou houden???

spacer line  

Vrrouwen zetten polygamie-club op.

Heb de artikel gelezen , het kan aan mij liggen maar het is voor mij niet duidelijk . Emoticon: Wink of ze voor of tegen de polygamie is.

Als ze tegen zijn dan zijn de Maleisische vrouwen op zijn minst bijna 80 jaar te laat , als je Raden Adjeng Kartini niet meerekent.
Ketinggalan zaman .

Als ze voor zijn , dan zijn ze echt achterlijk

bisa dicek of makemyday .

PeterH
User
spacer line

On 21 October 2009 09:14 elsbeth wrote:
He Peter, ik lees nergens wat nou precies de bedoeling is van de polygamieclub. Is het een verzet, een lotegnoetenclub of i.d.??
Maar...ik begrijp uit je reactie dat jij het wel spannend zou vinden als jouw vrouw er meerdere mannen op na zou houden???

Emoticon: Worship Gefeliciteerd. Deze zag ik dus echt niet aankomen, Verdorie Emoticon: Wink .

Maar serieus dan: volgens mij gaat het om vrouwen die polygamie propageren in de zin van 1 man die meerdere vrouwen trouwt. En ik vrees dat ook die variant hier in huis niet op veel steun kan rekenen. Zie de reactie van Surya Atmadja, ik kan me goed vinden in de laatste regel.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Als mannen hier in RI soms wel 4 vrouwen hebben, waarom zou een vrouw dan geen 3 mannen kunnen hebben? Nou weet ik niet of er nu direkt een samenhang zou moeen zijn met spannend? Dat zou kunnen. Wat ik zie is dat dit soort huwelijken meer een financiele grondslag hebben. In geval van 2 kun je er iets anders over denken.

Waarmee het overigens mij net iets te makkelijk is met een Westerse blik even een oordeel te geven. En ook gelijk zeggen dat een 1e of 2e vrouw het niet gemakkelijk heeft.

Als ik goed om me heen kijk, dan valt mij direkt op dat monogaam zijn, en dan over een lange tijdsspanne voor heel veel mensen niet opgaat. Misschien moeten we in de westerse cultuur eens van dat stigma af. Ik noem het maar stigma, want in de praktijk blijkt dat mensen doorgaans geen 50 jaar bijelkaar zijn. En is die keuze van een huwelijk met meer mensen dan wel zo'n slechte? Ik vraag het me af. Nou heb ik niet direkt de behoefte een harem te beginnen, dat is iets anders. Ik stel wel vast dat met een dergelijke beweging er toch iets gaande is, ook in andere samenlevingen dan het westen. Goede zaak lijkt me. Bewustwording in zijn algemeen kan nooit kwaad.

It's only kinky the first time.

bambang
User
spacer line

Duurzame huwelijken worden zeldzaam vergeleken met tig jaren terug. Je kunt ook spreken van een seriele monogamie. Dus bijv. elk 5 jaar een andere partner. Je bent monogaam en verandering van spijs doet eten. Vier vrouwen tegelijk hebben, is financieel een dure hobby. Dat kan bruintje niet trekken. haha

elsbeth
User
spacer line

Heren, het is me nog steeds niet duidelijk wat het idee is van de oprichtster. Kan degene die het artikel aan heeft geleverd daar misschien wat meer duidelijkheid over verschaffen??

spacer line  

On 21-10-2009 20:24 elsbeth wrote:
Heren, het is me nog steeds niet duidelijk wat het idee is van de oprichtster. Kan degene die het artikel aan heeft geleverd daar misschien wat meer duidelijkheid over verschaffen??

Je kan op verschillende manieren benaderen :

1.Volgens de Syariah en dan echt goed naar de voorwaarden kijken (mits dit , mits dat) of
2. de democratische vrijheid (.vrijheid van geloof)
3.op sociale en maatschappelijke aspecten.
4.menselijke behoeften en of zwakheden (bij de heren)

In Malaysia waar de Moslim vaak " fundamentalistischer" zijn dan de Indonesiers is de club ook controversieel.

in Indonesia heeft de MUI (Majelis Ulama Indonesia) haar afkeuring laten blijken. Quote:
Menanggapi polemik ini, Ketua Majelis Ulama Indonesia (MUI), Amidhan menyatakan sah-sah saja membentuk organisasi di negara demokrasi seperti Indonesia, selama bukan organisasi kejahatan.

Namun, beliau menyatakan tak patut mendirikan organisasi semacam ini, karena poligami hanya sebuah pilihan.

"itu bukan solusi untuk kehidupan berumah tangga," tambah dia.

Beliau juga menyarankan agar tidak ditanggapi berlebih, nanti akan hilang sendiri .
Aanvulling:

Het was afkomstig van een sekteachtige Al Aqram , die in 1994 door de Maleisische regering werd verboden
De voorzitster is 1 van de 4 vrouwen van de leider van Al Aqram , die 38 kinderen heeft verwekt , met 200 klein kinderen .
Bron: Voice of Al Islam 21-okt 2009

Het is gewoon een achterlijke clubje vrouwen, Emoticon: Shut up!
Zolang ze geen strafbare feiten hebben gepleegd (zie pt 2 ) kan de Indonesische regering niks doen .

.

elsbeth
User
spacer line

Het is me duidelijk, ik kwam dit artikel tegen op www.cbsnews.com/.../main5344808.shtml. (ik weet niet hoe ik de link "doorklikbaar" kan maken).
Maar deze vrouwen zijn dus vůůr polygamie, d.w.z. voor een man die meerdere vrouwen heeft. En ze pleiten dus niet voor het omgekeerde. Je had dus inderdaad gelijk Peter.
Of het achterlijk is? Ja, in mijn ogen wel, maar wij hebben zo'n totaal ander referentiekader (zoals Oyibo ook al opmerkte). Ik vind het wel een interessante gegeven dat er uberhaupt zo'n club komt. (al heeft Ūe niet erg veel leden natuurlijk)

zieleffe
User
spacer line

http://kawansejati.ee.itb.ac.id/node/19236

Het is gewoon een achterlijke clubje vrouwen,
Zolang ze geen strafbare feiten hebben gepleegd (zie pt 2 ) kan de Indonesische regering niks doen .

Om SId zo iets ontstaat als je iets strengst verbied, dan gaat het ondergronds.
Och je kan velen gebeurtenissen opsommen van horen zeggen.
Als je er een complot theorie er op los laat zijn er verschillende clubjes te bedenken

elsbeth
Je link naar CBS klopt niet krijg error
Wel kan je via Searsh.com nog zien dat die link heeft plaats gevonden, maar denk ik te veel aandacht, en is het weg gehaald.
Ik kwam bij searsh bij deze site terecht Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Bye bye
" rel="nofollow">

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 22-10-2009 08:40 elsbeth wrote:
Of het achterlijk is? Ja, in mijn ogen wel, maar wij hebben zo'n totaal ander referentiekader (zoals Oyibo ook al opmerkte). Ik vind het wel een interessante gegeven dat er uberhaupt zo'n club komt. (al heeft Ūe niet erg veel leden natuurlijk)

Of het achterlijk is ?????
Ya zeker.
Trouwens er is weinig verschil tussen de "referentiekader" van moderne Westerlingen (Christenen) en moderne Oosterlingen (Moslims) .

M.a.w mensen die terug willen naar de donkere tijden (zaman Jahiliyah) zijn echt achterlijk .Het beroep doen op hun vrijheid om hun geloof uit te oefenen (gegarandeerd door de wet) is niet altijd heilig.
Men moet een balans vinden tussen rechten en plichten.Er zijn te veel mits en maar.
En het leuke is , de Islam is qua vrouwenrechten heel erg duidelijk.(Bisa diCek)

zieleffe
User
spacer line

Wie is die Rossa nou, wat heeft zij!!! die anderen niet hebben. Emoticon: Confused Emoticon: Blush

de Islam is qua vrouwenrechten heel erg duidelijk.(Bisa diCek)

Te duidelijk

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het is andersom ziel; wat heeft Rossa niet wat die anderen wel hebben: een jilbab.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,119,724 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,291 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,549,217 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com