indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

made.
User
spacer line

Hi!
Ik heb een vraag.. Misschien is het al eerder gevraagd maar kan t niet vinden..
Ik ben nu bijna 6 maanden op bali dus tijd om een uitstapje te gaan maken en eennieuw sosbud te gaan halen..
Hoe lang duurt t aanvragen van sosbud in bangkok? Iemand ervaring mee?
Thanks!

made.
User
spacer line

is er niemand die hier het antwoord op weet?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Denk dat er niet echt veel mensen naar Bangkok gaan om een nieuw visum te halen, daar Kuala Lumpur en Singapore een stuk dichterbij liggen en dus 'handiger' zijn. Ik ben zelf ook nooit naar Bangkok geweest, maar wel naar Kuala Lumpur en Singapore.

made.
User
spacer line

thanks voor je reactie, Yerun,
Idd, BKK is niet zo voor de hand liggend maar KL en Singapore zijn beide steden waar ik echt geen flikker aan vind...
Indovrienden gaan naar BKK en ik dacht, laat ik met ze meegaan en meteen mijn visum regelen, maar ja.. dan moet ik wel weten hoe lang het daar duurt, want wil het liefst zsm weer thuis zijn Emoticon: Laugh out loud

elsbeth
User
spacer line

Made, ik neem aan dat ze je dat op de ambassade wel kunnen vertellen?
Ik neem aan dat je dat al geprobeerd hebt, wat zeiden ze daar?

MiSoo
User
spacer line

Ik heb geen ervaring met sosbud, maar wel met toeristenvisum voor 2 maanden.
Juist doordat de meeste visarunners naar Sing en KL gaan en niet naar BKK, is het een rustige ambassade. Na 2 dagen kon ik het ophalen. Alles verliep soepel. BKK is wel een lekkere stad voor een tripje hoor... een dag of 5 om daar te vertoeven...niet slecht hoor...als je leven op Bali het toestaat.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb in Kuala Lumpur nooit het gevoel gehad dat het daar druk was of zo. Wel eens 15 minuten moeten wachten eer ik aan de beurt was, maar ach.. dat is ook niet echt overkomelijk. Ben in Singapore nooit op de ambassade geweest, maar 4 uur tussen het brengen van je paspoort en het ophalen MET visum bij de visumagent is ook niet bepaald langzaam. Emoticon: Puh!

senior
User
User icon of senior
spacer line

In 4 uur redt je het niet in Bangkok, maar het gaat toch wel snel daar,binnen 1 dag is ook mogelijk, en soms weer niet : dan duurt het opeens 2 dagen.

hati hati, pelan pelan

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ik ga tegenwoordig veel liever naar bangkok dan singapore of kuala lumpur voor visa trips, het is gewoon een veel leukere stad, en met rechtstreekse vluchten van airasia uit denpasar heel gemakkelijk en goedkoop te bereiken nu
officieel duurt het 3 dagen voor een visumaanvraag in bangkok, maar meestal heb je het in 1 dag of 2 dagen, het is er niet druk
maar ga zeker voor een week naar bangkok, je zult je er geen seconde vervelen!

pelaut
User
spacer line

Vraagje: heb zojuist een sosbud aangevraagd en verkregen, helaas staat er erbij: "single entry". Tijdens mijn vakantie in Indonesie, met mijn Indonesisiche vouw die de sosbud regelde, maak ik regelmatig (eens per week) een uitstapje naar Malaysia of Singapore om een dagje te werken (inspectie aan boord van zeeschepen). Om elke keer bij terugkomst het VOA te vermijden nu eens een sosbud voor 60 dagen aangevraagd maar als dat alleen single entry kan heeft dat dus weinig zin. Weet iemand of die sosbud ook met multiple entry te verkrijgen is?

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 14-09-2011 22:32 pelaut wrote: Weet iemand of die sosbud ook met multiple entry te verkrijgen is?

Nee, maar je zou een KITAS (zonder werkvergunning) aan kunnen vragen als je langer dan twee jaar bent getrouwd. Er bestaat ook een Multiple Entry Visa (vaak businessvisum genoemd), maar dat is lastiger aan te vragen.

MAD

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 15-09-2011 02:39 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Nee, maar je zou een KITAS (zonder werkvergunning) aan kunnen vragen als je langer dan twee jaar bent getrouwd. Er bestaat ook een Multiple Entry Visa (vaak businessvisum genoemd), maar dat is lastiger aan te vragen.
Sterker nog, zodra je getrouwd bent kun je al een KITAS (zonder werkvergunning) aanvragen. Na twee jaar getrouwd te zijn geweest kun je aanspraak maken op een KITAP, niet te verwarren met een Kitab natuurlijk.

pelaut
User
spacer line

Beste Jeroen & Pak Pupyes, dank voor het advies over de KITAS die nu mogelijk zou moeten zijn in geval van huwelijk WNA met WNI (wij zijn > 10 jaar getrouwd), had al iets gelezen over de UU 6/2011 maar dacht dat het nog niet in praktijk kon worden gebracht omdat het nog niet van kracht was. Denk dat het inderdaad verstandig is voor mij om het eens te gaan uitproberen. Met vriendelijke groet, Pelaut

simpati
User
spacer line

Met een KITAS heb je een MULTIPLE RE-ENTRY PERMIT nodig, dan kan je net zo vaak als je wil IndonesiŰ weer binnen komen.
Die permit is uiteraard niet gratis, ik betaalde er Rp.1.500.000 voor.
Groetjes,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, die moet je er apart bijkopen en je kunt dan tot 1 week voor je verloopdatum onbeperkt in en uitreizen. En dat is mij dat geld wel waard. Ik betaalde 2 weken geleden overigens ook 1.5 miljoen inclusief kosten voor de agent (immigratie Zuid Jakarta).
On 15-09-2011 12:54 pelaut wrote:
Beste Jeroen & Pak Pupyes, dank voor het advies over de KITAS die nu mogelijk zou moeten zijn in geval van huwelijk WNA met WNI (wij zijn > 10 jaar getrouwd), had al iets gelezen over de UU 6/2011 maar dacht dat het nog niet in praktijk kon worden gebracht omdat het nog niet van kracht was. Denk dat het inderdaad verstandig is voor mij om het eens te gaan uitproberen. Met vriendelijke groet, Pelaut
de wet was voor UU6/2011 ook al zo dat je een KITAS kon krijgen hoor, alleen nu is het verkrijgen ervan vereenvoudigd en heb je sneller recht op een KITAP. Dus je zou zonder problemen je KITAS zo kunnen verkrijgen.

pelaut
User
spacer line

Jeroen, als ik het goed begrijp zijn die 1,500.000 Rp alleen voor de extra multiple re entry permit (niet incl. KITAS). Wij wonen in Bogor, zou je mij aanraden alles door een agent te laten regelen ipv zelf overal langs te gaan? Zo ja is er een goed adres bekend? (mijn vrouw staat officieel geregistreerd in Jakarta dus we zullen het daar ook wel moeten regelen denk ik). Geef persoonlijk liever iets meer uit voor een goede agent dan kostbare vakantiedagen te spenderen wachtend voor de loketten. Pelaut

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je in Bogor woont dan moet je onder meer naar Bandung. Ik weet niet wat het je waard is, maar ik heb alles door een agent laten doen want heb geen zin om voor ieder wissewasje op en neer te gaan. Heeft je vrouw een KTP uit Jakarta, dan is het makkelijker; dan hoef je de stad niet uit.

Ik kan je het telefoonnummer van mij agent in Jakarta geven, stuur me daarvoor even een emailtje als je wil. Hij is niet goedkoop, maar regelt wel alles voor je zonder gezeik en achteraf nog bijbetalen of onduidelijkheden. En daar wil ik best voor betalen, want als ik een keer op en neer moet, ben ik zeker een halve dag kwijt, nog buiten de reiskosten, want ik neem geen patas bus. Emoticon: Puh!

pelaut
User
spacer line

Bedankt Jeroen, dat nummer wil ik graag hebben, hoe minder gezeur en tijd kwijt hoe beter. Zit liever op de veranda met een koude Bintang over de rijstvelden te turen. Naar welk adres mag ik e-mailen? Groeten, Pelaut

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

en dan komt het in orde. Emoticon: Smile

padre
User
spacer line

hallo wat is een sosbud? thankz

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 19-09-2011 04:03 padre wrote:
hallo wat is een sosbud? thankz

Sosial-budaya.

MAD

barubagus
User
spacer line

Yerun

Ik ben net terug van 3 1/2 Indo.
Kun je mij het tel nr. geven van die agent om die visa verlenging te regelen.
Ik vind het een enorme tijdverspilling op dat kantor immigrasi.
Het kostte me niets ( Rp. 250.000 ) maar een hoop tijd .
Omdat ze zich daar vervelen op het kantoor, ben ik uren bezig om te kletsen met die
pegawa'si. Hoe het is in Nl, hoe ver ligt dat.., wat kost dit in Nl . enz enz
alvast bedankt

BB

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

BB; voor het nummer kun je me emailen.. wat is NI?

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 22-09-2011 01:45 Yerun wrote: .. wat is NI?

Wat dacht je van, uh, Nederland?

MAD

Pak Pupyes
User
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 21-09-2011 19:49 barubagus wrote: Ik vind het een enorme tijdverspilling op dat kantor immigrasi.

Tijdverspilling voorkomen is niet het enige voordeel van het inschakelen van een agent. De kans dat je je moet verantwoorden voor het een of ander wordt geminimaliseerd. De agent vult de formulieren voor je in. (Dat laatste vind ik nog het belangrijkste. Ik heb een gruwelijke hekel aan het invullen van formulieren).

MAD

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,501,626 topic views - 232,823 posts - 13,678 topics - 22,658 members - last post @ 25-06-2019 22:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,875,307 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com