indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ls.Sld.Inf. Mil. onderdeel KNIL, Heuberger Jules Eugene., Geboren in Djokja 23 07 1900, overleden 09 06 1943, Kuie. Begraven Kanchanaburi War Cemetery Thailand.
Wie kan voor mij een kopie uit het geboorte register van Djokja opzoeken met de geboortegegevens!

bvd,

Ber Heuberger
e-mail: heuberger77Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.home .nl

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Ik ben best bereid om een poging te ondernemen, maar ik denk dat die zonder (gevalideerde) machtiging geen succes zal hebben.

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

de enige machtiging die je nodig hebt is zo'n blauw briefje met het hoofd van i gusti ngurah rai op.... Emoticon: Shiny

spacer line  

Verklaar je nader ajb!!

Ber Heuberger

spacer line  

[quote] Op 07-10-2009 15:11 schreef guna2:
Ik ben best bereid om een poging te ondernemen, maar ik denk dat die zonder (gevalideerde) machtiging geen succes zal hebben. [/quote

Waarom heb je daar een (gevalideerde) machtiging voor nodig? Een ieder die onderzoek wil doen op een openbaar archief is toch vrij om zijn onderzoek ten uitvoet te brengen??

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 10-10-2009 15:31 Ber Heuberger wrote:
Verklaar je nader ajb!!

Nadere verklaring!!!
Ik weet niet of je een machtiging nodig hebt. Ik weet wel dat ik iemand die zo vrindelijk was voor mij een uittreksel op te halen gemachtigd heb om dat te doen. Ik heb haar ook vriendelijk gevraagd om die dienst te verlenen.
Bij dezen trek ik dan ook mijn aanbod om voor jou iets soortgelijks te doen in.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-10-2009 15:35 Ber Heuberger wrote: Waarom heb je daar een (gevalideerde) machtiging voor nodig? Een ieder die onderzoek wil doen op een openbaar archief is toch vrij om zijn onderzoek ten uitvoet te brengen??
Forget it, dit is Indonesia en geen NL. Ik heb al vele van dit verzoeken ingewilligd maar daar heb ik een brief van de ambassade voor nodig. En die kunnen ze ook verstrekken (uiteraard tegen betaling want voor niets gaat de zon op).
Bemiddelingskosten Nederlandse Ambassade bij opvragen akten en legalisatie 131,00 Euro
Lees maar na op de website van de Nederlandse ambassade www.mfa.nl/jak
U kunt zelf de akte opvragen bij de Indonesische autoriteiten. Dit moet dan in persoon gebeuren. Een derde persoon mag dat niet voor u doen. Nadat u de akte hebt moet u deze laten legaliseren door de Indonesische ministeries van Justitie en Buitenlandse Zaken en tenslotte door deze Ambassade.
Wilt of kunt u het zelf niet verzorgen dan kan de Ambassade bemiddelen bij het opvragen bij de Indonesische autoriteiten van b.v.: een geboorteakte, een huwelijksakte, een scheidingsakte, een overlijdensakte en een onderzoek naar het al dan niet bestaan van een testament.
Wel?

Waarom heb je daar een (gevalideerde) machtiging voor nodig? Een ieder die onderzoek wil doen op een openbaar archief is toch vrij om zijn onderzoek ten uitvoet te brengen??
Wat wil je nou? Eigenwijs en arrogant doen? Het is hier geen Nederland. Ik ben het dan ook 100% eens met Guna2
Bij dezen trek ik dan ook mijn aanbod om voor jou iets soortgelijks te doen in.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hans en Guna2 reageren gelijk.
Ik wilde hier een soort gelijke reactie op geven, maar mij ontbreekt de validiteit.
Ze hebben beide gelijk !

100% eens, maak er maar 200% van, lekker makkelijk allemaal, op een forum als dit, maak gebruik van, of zo U wil, misbruik van? Dat gaat dus niet.

Veel succes met de zoektocht, of beter nog, geef Guna2 de mogelijkheden tot, en anders, vlieg zelf hierheen en ervaar zelf de moeglijkiheden, en de niet daarvan. Succes Emoticon: Bye bye

It's only kinky the first time.

Semar
User
spacer line

Een geboorte-akte uit 1900? Het is zeer de vraag of je die nog kunt traceren in IndonesiŽ.
Mijn advies is om eerst eens contact op te nemen met de Indische Genealogische Vereniging. Zie: http://www.igv.nl/framened.html

spacer line  

Tja Menir Ber Heuberger,

U kon alle kanten op met behulp (aandacht) van mensen op lokatie !
enjah U heeft terecht uw eigen ruiten in-gegooit Emoticon: Yeah right!

Live life to the max.......

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

google even naar Stichting Indisch Familie archief
suc6. Emoticon: Bye bye

Shalom

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik snap het niet overigens:

Een ieder die onderzoek wil doen op een openbaar archief is toch vrij om zijn onderzoek ten uitvoet te brengen??

Probeer in Nederland maar eens een uittreksel te krijgen van iemand die niet je eigen familie is. Daar heb je nog een hele kluif aan, zelfs mijn eigen moeder moest een brief met handtekening van mij voor hebben om dat te regelen. Via internet kan het ook in Nederland, maar daar hebben ze hier in Indonesie nog helemaal geen kaas gegeten.

Het is hier dus niet echt anders als in Nederland lijkt me zo.

spacer line  

Het gaat in dit geval om een akte uit het jaar 1900, kun je gewoon in een rijksarchief opzoeken. Heb je geen machtiging voor nodig !! Goed lezen is ookeen kunst!!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Goed vragen ook!!! En je kunt de boom in (om het vrindelijk te stellen)!!! En krijg ook de kolere met je uitroeptekens!!!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 26-10-2009 16:41 Ber Heuberger wrote:
Het gaat in dit geval om een akte uit het jaar 1900, kun je gewoon in een rijksarchief opzoeken. Heb je geen machtiging voor nodig !! Goed lezen is ookeen kunst!!
Als jij denkt dat het zo werkt, dan begin je in Nederland maar met zoeken, want in 1900 was het nog Nederlands-Indie. Succes met zoeken.

spacer line  

On 27-10-2009 02:06 Yerun wrote:

[quote removed]
Als jij denkt dat het zo werkt, dan begin je in Nederland maar met zoeken, want in 1900 was het nog Nederlands-Indie. Succes met zoeken.

Gegevens van soldaten van de KNIL of KL staan gewoon bij de archieven van de Rijksarchief en of KB.
Ben daar ooit een halve middag geweest om bepaalde zaken te achterhalen .
Ik dacht dat je lid moet worden , en het was gratis. Emoticon: Wink
In ieder geval ik ben toen lid geworden , daarom .
.Beide gebouwen zijn naast de Den Haag CS , een paar meter lopen van de station.

Even een verhaaltje , in febr 2009 moet ik bepaalde gegevens opzoeken voor iemand bij de Capil van Jakarta.
Kon toen alle medewerking krijgen , een paar mensen zijn bezig geweest om uit te zoeken.In hun data , probleem is veel gegevens waren ook niet aanwezig .
En zeker bij oude gevalenvan tientallen jaren geleden , de bekende vermissingen tijdens de verhuizing , brand geweest etc .Men ken toen nog geen computer.
Ook het verkeerd schrijven en spellen van de Europese namen.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Surya, bedankt voor uw antwoord. Ik ga verder met zoeken op het Rijksarchief en de KB.
Omdat deze militaire geboren is in Dkakarta ging ik ervan uit dat ik verplicht was te zoeken in het archief van Djakarta, maar blijkbaar is dat niet nodig. Nogmaals mijn dank.

spacer line  

Op 27-10-2009 02:06 schreef Yerun:

[quote verwijderd]

Goed lezen blijft een kunst!!

spacer line  

Op 10-10-2009 22:19 schreef Bokito:
google even naar Stichting Indisch Familie archief
suc6. Emoticon: Bye bye

Bedankt voor de tip, zal dat zeker doen.

spacer line  

Op 10-10-2009 19:24 schreef Semar:
Een geboorte-akte uit 1900? Het is zeer de vraag of je die nog kunt traceren in IndonesiŽ.
Mijn advies is om eerst eens contact op te nemen met de Indische Genealogische Vereniging. Zie: http://www.igv.nl/framened.html

Semar, bedankt voor de tip. Zal dat zeker doen.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 09-11-2009 00:51 Ber Heuberger wrote:

[quote removed]

Goed lezen blijft een kunst!!
Goed schrijven ook, de geboorteplaats is veranderd van Yogyakarta naar Jakarta bijvoorbeeld. Al zal dat voor het zoeken weinig uitmaken. Succes verder met zoeken.

spacer line  

Op 09-11-2009 01:40 schreef Jeroen:

[quote verwijderd]
Goed schrijven ook, de geboorteplaats is veranderd van Yogyakarta naar Jakarta bijvoorbeeld. Al zal dat voor het zoeken weinig uitmaken. Succes verder met zoeken.

Jeroen, bedankt! Inderdaad voor het zoeken maakt deze schrijffout niet echt veel uit, en dat bijvoorbeeld zal ook wel meevallen!

spacer line  

Op 07-10-2009 14:52 schreef Ber Heuberger:
Ls.Sld.Inf. Mil. onderdeel KNIL, Heuberger Jules Eugene., Geboren in Jakarta 23 07 1900, overleden 09 06 1943, Kuie. Begraven Kanchanaburi War Cemetery Thailand.
Wie kan voor mij een kopie uit het geboorte register van Djokja opzoeken met de geboortegegevens!

bvd,

Ber Heuberger
e-mail: heuberger77Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.home .nl

elsbeth
User
spacer line

Ber, wat is het nou Jakarta of Yogjakarta, waar is die naamgenoot van je nou geboren??

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Elsbeth, kan het jou nog iets schelen?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,935,816 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com