indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Adoeh , is het waar ?
Wil Garuda ook met de KLM ?

Bron Telegraaf.02-10-2009

Binnenkort een verlovingsaankondiging ?
Wat is de bruidschat ?

bisa dicek of makemyday .

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Le KLM? Qu'est-ce que tu veux dire? Maar NOS teletekst meldt het ook. Samenwerken, geen fusie.

spacer line  

Aanvulling:
Zouden de oude geliefden weer bij elkaar komen ?

Tijdens de Perang agresi (Politionele actie) zat de RI-001 Seleuwah* in India.
Het was een militaire transport toestel C47 van de AURI (Angkatan Udara Republik Indonesia).
Eerst willen ze de oprichting van een luchtvaartmaatschappij in India realiseren , maar uiteindelijk werd het in Burma gerealiseerd.
RI-001 vliegde op 26 januari 1949 van Kalkuta (India) naar Rangoon.
Hun officieele naam was Indonesian Airways.
Na de souveriniteistoverdracht in 1949 werd een samenwerkingsverband met NV KLM gerealiseerd.
Volgens notarisacte van Raden Kadiman nr 137 op 31-03-1950 werd de Garuda Indonesia Airways (GIA) opgericht.
50% NV GIA en 50% NV KLM .

*Seleuwah betekent Gouden berg.
De fondsen om de 1ste toestel te kopen kwam van de Acehse volk .

spacer line  

On 02-10-2009 09:15 guna2 wrote:
Le KLM? Qu'est-ce que tu veux dire? Maar NOS teletekst meldt het ook. Samenwerken, geen fusie.

Hoeft geen fusie te zijn ( trouwen ) , je kan ook gaan samenwonen(kawin kebo= modern toch ?) , of een L.A.T relatie. Emoticon: Party!

marcel70
User
spacer line

Lat relatie is verboden toch OM surya???

Becik ketitik olo Ketoro

marcel70
User
spacer line

Ben bang dat het niks wordt die samenwerking,maar we wachten af .

Becik ketitik olo Ketoro

senior
User
User icon of senior
spacer line

Als ze verstandig zijn bij Garuda, laten ze de KLM links liggen.

hati hati, pelan pelan

spacer line  

On 02-10-2009 10:18 senior wrote:
Als ze verstandig zijn bij Garuda, laten ze de KLM links liggen.

Betoel Om .

Ik ben meer gecharmeerd voor een samenwerking met de Duitsers .
Trouwens de Garuda is een mooie begerenswaardige partner.
Wie met de Garuda (dus Indonesia) kan samenwerken heeft ook de toegang tot de de grote eilandenrijk .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

KLM start vanaf december drie keer per week een directe verbinding tussen Schiphol en Bali.

Daar hebben wij niets aan, een tussen stop in Singapore, en dan rechtstreeks naar Den Pasar. Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Zozo heren, rollators aan de kant gezet om er eens goed voor te gaan zitten? Emoticon: Wink

Natuurlijk is het KLM niet te doen om enkele tempo dulu gangers. Van de andere kant zou een extra partner in het personenvervoer richting Azie goed zijn. Code sharing en dergelijke.
Het gaat vooral om de gezamelijke logistiek in het vrachtvervoer. Daar valt voor Garuda nog veel te winnen en voor KLM ook. Nu geen zin om er dieper op in te gaan, maar ik heb eerder al eens aangehaald dat het aanhalen van de economische banden tussen Nederland en Indonesie voor beide landen enorme voordelen opleverd.

Begin de details te vergeten

spacer line  

On 02-10-2009 12:04 JohanN wrote:
Zozo heren, rollators aan de kant gezet om er eens goed voor te gaan zitten? Emoticon: Wink

Natuurlijk is het KLM niet te doen om enkele tempo dulu gangers. Van de andere kant zou een extra partner in het personenvervoer richting Azie goed zijn. Code sharing en dergelijke.
Het gaat vooral om de gezamelijke logistiek in het vrachtvervoer. Daar valt voor Garuda nog veel te winnen en voor KLM ook. Nu geen zin om er dieper op in te gaan, maar ik heb eerder al eens aangehaald dat het aanhalen van de economische banden tussen Nederland en Indonesie voor beide landen enorme voordelen opleverd.

Leuke argumenten.
Alleen ben ik niet van overtuig waarom de Indonesiers in zee moeten gaan met de Nederlanders.
Je gaat niet met een kleine land samenwerken als je met grotere landen met veel meer economische en politieke macht zoals Frankrijk of Duitsland.

Code sharing is al jaren de geijkte manier om samen te werken .
Ik vraag me af of de jongere generatie Indonesiers (40ers) nog een tempo doeloe gevoelens hebben als ze zaken doen met Nederland.

In tegen stelling tot de " rolators" generatie. (55 +ers).
Ik zou een samenwerking met Singapura verkiezen (voor Azie) en aangevuld met eventueel met Lufthansa (voor Europa) ipv met KLM.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

wacht maar als die zelf hier tussen loopt piept ti wel anders...... Emoticon: Party! Emoticon: Shiny

Maar Om Sid we hebben wel iets te bieden, dan die andere die u zo aanbeveel.
Laat u zich eigen maar leeg zuigen, bij die Duitsers dat doen ze niet voor noppes.
En samenwerking met de Fransen doen ze dan wel gelijk met de KLM.
Singapore kent Indonesie te goed om daarmee samen te werken, dat zullen ze niet gemakkelijk doen.
Het is een keuze, de minst slechte keuze............. Emoticon: Yummie! Emoticon: Yes! Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Wat er allemaal precies achter zit weet ik niet precies. Maar ik weet wel dat KLM in het nieuwe Garuda voordelen ziet en andersom. Garuda gaat in de toekomst vliegen met de Boeing 773 op Amsterdam, het voordeel daarvan is dat KLM het technisch onderhoud gaat verzorgen, tevens is er op Schiphol een Motoren lijn en die is er niet in Londen, Parijs of Frankfurt, tevens ligt Schiphol erg gunstig in Europa en zou een samenwerking voor Garuda alleen voordelen opleveren door de vele transits die met een gemiddelde doorvoer van +/- anderhalf uur op hun bestemming zijn. KLM gaat binnenkort al de nieuwe route AMS-SIN-DENP vliegen, dus zal het waarschijnlijk een zelfde verbinding worden als naar Suriname met SLM, om de dag, Garuda en KLM.
Ook zal Garuda hoogstwaarschijnlijk toetreden tot de Skyteam alliance.

Iemand gaf aan dat Garuda beter een groter land als partner kan hebben als een klein landje als Holland, dat is een uitspraak berust op emotie en voorkeur en onderbouwd niets. AirFrance-KLM is denk ik de beste partner die je kan wensen.

spacer line  

On 07-10-2009 13:22 amanda-peter wrote:
Iemand gaf aan dat Garuda beter een groter land als partner kan hebben als een klein landje als Holland, dat is een uitspraak berust op emotie en voorkeur en onderbouwd niets. AirFrance-KLM is denk ik de beste partner die je kan wensen.

Het is kwestie van ervaring uit het verleden.Als men over emotie praat kan je bijvoorbaat zeggen dat KLM een lange vriendschappelijke relatie heeft met Garuda.
Dus waarom een andere partner zoeken?

Tegenwoordig moeten de jongere generatie Garuda managers het zelf uitzoeken of een samenwerking met de KLM (en of KLM-Air France ?) beter voor Garuda.
Men moet echt onderzoeken wat KLM (Air France?) te bieden heeft , is het beter dan Lufthansa ?

Ik denk dat KLM meer profijt zal hebben dan Garuda , denk maar aan de toekomstige markt in Indonesia. De Indonesische markt , passagiersaanbod is groot .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,679 posts - 13,689 topics - 24,530 members - last post @ 21-09-2019 06:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,463,361 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com