indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Al 200 doden door zware aardbeving Sumatra
Gepubliceerd op 01 oktober 2009 04:05
Uit de meest recente informatie die beschikbaar is blijkt dat al zeker 200 mensen om het leven zijn gekomen door deverwoestende 7,6 magnitude aardbeving die gisteren plaats had in de buurt van de stad Padang. De informatie is van gisterenavond, en is de meest recente voor handen omdat communicatie met het getroffen gebied moeilijk is.
Lees verder , klik op de titel

zieleffe
User
spacer line

Het is verschrikkelijk wat je ziet in Sumatra.
ik kijk nu naar Metro TV. het is vroeg in de morgen
Mijn Fam zit op het ogenblik in Indonesiė, gelukkig op Java.
Maar je krijg een gevoel van die mensen komen er nooit meer er boven op.
Wat mijn machteloze woede is, dat ze weten dat het eens kan gebeuren, en nu bezitten ze geens grote materiaal, zoals shovel, die een beetje kan helpen iets op te tillen.
Dat bedoel ik nou altijd te schrijven, men kent geen verantwoordelijkheid daar.
Men rommelt maar wat aan, en als het gebeurd dan lopen ze hun hele leven frustratie op die niet meer te genezen is.
Ja een grote zucht, en wat nu............... Emoticon: Blush Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Zal mij niets verbazen als het dodental de 1000 haalt.

Ook Samoa en Tonga eilanden groep (achter Australie) hebben te maken gehad met een 7,2 schok en een tsunamie van 7,5 meter hoogte. Doch het dodental ligt daar vele malen lager.
USA Samoa 22
Samoa 82
Tonga 7.

Doch iedere dode is er al eentje te veel.

Doch helaas zullen er nog velen volgen. Moeder Aarde is nog lang niet klaar met schudden.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Triest maar ergens wel te verwachten.. Het is maar wachten op de grote tsunami die Padang op den duur helemaal zal wegvagen als er geen goede maatregelen worden genomen.

Zou me niets verbazen als het aantal slachtoffers nu velen duizenden is. Indonesie is ten slotte wereldkampioen "downplayen", ik weet me nog te herinneren dat na de tsunami in Aceh de regering een statement uitvaardigde dat er enkele "tientallen" doden waren in Aceh Emoticon: Nooo

Gracias. Sama sama

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Met de aardbeving in Yogya exact hetzelfde. Ik bevond me in Jakarta en kreeg 's morgens vroeg het bericht dat er nog geen 10 slachtoffers waren, een paar uur later enige honderden doden en nog een paar uur verder enige duizenden doden. Tellen kan men hier alleen goed als het om (het ontvangen van) geld gaat, niet om mensenlevens.

Men zal wel weer mass-prayers gaan organiseren om Allah om vergeving te smeken (want een natuurramp is geen natuurramp maar een straf van God vanwege iets dat het volk heeft misdaan). Kunnen de islamisten weer garen spinnen.
Sorry voor de slachtoffers maar het doet mij weinig meer vanwege de stupide (re)acties die doorgaans volgen op dergelijke catastrofes.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

CNN meldt het volgende over de quake van vandaag (Donderdag).

The 6.8 magnitude quake Thursday hit South Sumatra at 8:52 a.m. local time (9:52 p.m. Wednesday ET), about 89 miles (143 kilometers) from Bengkulu, the Pacific Tsunami Warning Center said. The earlier quake Wednesday was 7.6 magnitude.

At least 464 people were dead and more than 500 were injured, said Tugiyo Bisri, spokesman for the Indonesian Social Affairs Ministry's Crisis Center said Thursday. The worst hit was the West Sumatra capital of Padang, where 376 people perished, he said.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

zieleffe
User
spacer line

Kunnen de islamisten weer garen spinnen.
Sorry voor de slachtoffers maar het doet mij weinig meer vanwege de stupide (re)acties die doorgaans volgen op dergelijke catastrofes.

Als ze nou eens alle energie die ze dagelijks met 5X bidden om zouden zetten in 5X zorgen dat de huizen steviger wordt, en hun rotzooi eens netjes verzamelde, dan zou de natuur ook een beetje beter er van kunnen worden.
Ze hebben totaal niet geļnvesteerd in grote hulp middelen, zoals kranen, en zo als ik vanmorgen al schreef shovel.
Ze gaan te veel met hun eigen leven, door dan met, voor elkaar te zorgen.
Vanmorgen weer een gempa, en als je dat op de kaart ziet dan komt het steeds dichter bij Jakarta.
Ik heb er geen goed gevoel over, dat het zo eens zal kunnen in Jakarta, een aardbeving van 7.6 op schaal van richter er de gebouwen blijven staan.
Gempa is niet te voor spellen, en ook niet te voorkomen, maar als het gebeurd dan moet je met de grootste macht en middelen hulp bieden, vooral als je in zo een gebied woont.
Nu zie ik op de TV wel shovel bezig, maar dat is een druppel op de gloeiende plaat. Emoticon: Sadley Emoticon: Emoticon: Nooo
En er komen weer de geldinzamelingen opgang 0117 000778 Mandiribank enzv.
ben benieuwd dat er in Europa, en anders wereld delen ook weer een geldinzameling opgang komt.
Ik denk dat er al mensen zijn die zich in hun handen wrijven van hun geluk bij een ongeluk...... Emoticon: Cooool Emoticon: I love it

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-10-2009 10:26 zieleffe wrote: En er komen weer de geldinzamelingen opgang .......Ben benieuwd dat er in Europa, en anders wereld delen ook weer een geldinzameling opgang komt.
Ik denk dat er al mensen zijn die zich in hun handen wrijven van hun geluk bij een ongeluk......

Tja, het hele hulpverleningscircus staat vast al in de startblokken. Wordt RI weer overstroomt door allerlei greenhorns die weer lekker dezelfde fouten zullen gaan maken als al hun voorgangers. Capek deh!
Een goede vriend heeft als consultant aan de tsunami een wereldbaan overgehouden als hoofd van een internationale aid organisation in ZO-Azie (van harte gegund).

Milani
User
spacer line

"ook tegelijk bevingen in nias en jambi maar niet zo rampzalig als padang.50 % vd stad padang ingestort,hotelgasten bedolven, schoolkinderen die net bijlessen hebben. .Vreselijk.welke stad volgt hierna?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Alhoewel wij hier in Yogya al onze portie hebben gehad, kan er toch altijd weer een nieuwe komen. Moeilijk voorspelbaar. Het vervelende is dat men er niets van heeft geleerd; men bouwt weer dezelfde dunne muurtjes met tussen de bakstenen meer zand i.p.v. cement (bamboe zou veel beter zijn); als het er maar mooi en duur uitziet. Tja, gengsi blijkt toch belangrijker dan een mensenleven.

spacer line  

Tsjonge jonge ik ben er wel even stil van want ik ga hier naar toe maar zie er nu wel tegen op ik krijg geen verbinding daar naar toe niets maar dan ook helemaal niets ga nu ff verder op internet lezen mijn reisverslag komt morgen...

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Men zal wel weer mass-prayers gaan organiseren om Allah om vergeving te smeken
Ja hoor, het circus van het bidden is al begonnen: Doa untuk negeri , ingeluid door een bekende ustadz met daarnaast de bankrekening voor hulp.
Als men nou al die tijd die men vergooit aan dat bidden eens zou steken in werken aan goede behuizing, dan zouden dit soort rampen minder slachtoffers treffen. Maar ja, Insya Allah.

spacer line  

Gelukkig is er bij de mensen waar ik naar toe gaat niks gebeurd ong 30 min vanaf centrum padang en mijn verhaal wat ik geschreven had wilde ik submitten en toen oops niet ingelogd en weg al mijn werk grrrrr

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 01-10-2009 16:15 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Ja hoor, het circus van het bidden is al begonnen: Doa untuk negara , ingeluid door een bekende ustadz met daarnaast de bankrekening voor hulp.
Als men nou al die tijd die men vergooit aan dat bidden eens zou steken in werken aan goede behuizing, dan zouden dit soort rampen minder slachtoffers treffen. Maar ja, Insya Allah.

Als de burgemeester van Padang zich de afgelopen jaren had ingezet voor veilige huizen etc ipv stupide maatregelen als het verplichten van hoofddoekjes op middelbare scholen om de Hakbars tevreden te stellen.. Al hadden die mensen in Padang 50x/dag tot Allah gebeden, het helpt blijkbaar allemaal geen bal blijkbaar. Sterker nog, het lijkt dat de gebieden met de meeste Islamofascisten in Indo (Aceh/Padang) het zwaarst getroffen worden door dit soort rampen.

Gracias. Sama sama

spacer line  

Ja extremisten vallen overal op net als de marrr...in Nederland maar er wonen ook zat goede en wat dat bidden betreft aan de ene kant helemaal gelijk maar het is ook een stukje cultuur.
Ikzelf ben tegen religie brengt allen maar onrust en verdeeldheid maar ik respecteer het wel en ben nergens een aanhanger van ondanks dat ik denk dat er nog wel iets bovenatuurlijks is een macht of kracht die sterker is als de mensheid...

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-10-2009 18:48 kiwimave wrote: Sterker nog, het lijkt dat de gebieden met de meeste Islamofascisten in Indo (Aceh/Padang) het zwaarst getroffen worden door dit soort rampen.
Zo ook West Java. Alleen Bantul/Yogya valt daar buiten want de aardbeving in Bantul raakte juist de abangan.

spacer line  

die 200 ken je wel vergeten hoorde net dat het nu al 1100 doden zijn en ik weet zeker dat het er meer als 2000 worden er is gebrek aan zwaar materieel en veel wegen zijn onbegaanbaar ivm met aardverschuivingen en regen ik heb gevraagd om fotoos te maken maar ze is niet van plan om naar het centrum te gaan en de bussen rijden natuurlijk niet.....

PeterH
User
spacer line

On 01 October 2009 18:48 kiwimave wrote:

[quote verwijderd]

Sterker nog, het lijkt dat de gebieden met de meeste Islamofascisten in Indo (Aceh/Padang) het zwaarst getroffen worden door dit soort rampen.

Da's ook wat ik hier op Bali hoor: de beving is een straf van de goden voor de aanslagen in Jakarta. Met als toevoeging dat dankzij de goede harmonie tussen karma en dharma de aardbeving hier een paar weken geleden slechts 7 licht gewonden kostte, en dat waren ook nog allemaal buleh op Nusa Dua.

Maar wat een ellende weer. En net zoals in Yogya zullen de peperdure decubitusmatrassen wel weer in grote aantallen binnenkomen om vervolgens te vergaan in een magazijn omdat niemand ze wil gebruiken. En goedwillende hulpverleners die vanuit hun westerse optiek niet snappen dat in dit land de familie van zwaargewonden ze liever dood heeft dan als een levend blok aan hun been.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 02-10-2009 03:54 PeterH wrote: goedwillende hulpverleners...

Het interesseert niemand wat, PH, met de mogelijke uitzondering van de slachtoffers. En zelfs die hebben waarschijnlijk hun vertrouwen op Allah gericht.
In Jakarta wrijven ze zich bij elke ramp in de corrupte handjes. De voor de directie gereserveerde parkeerplaatsen van Oxfam/NOVIB moeten worden ingenomen door dikke BMS's, Mercedessen en andere proletenbakken, en jouw goedbedoelende hulpverleners krijgen een onkostenvergoeding van € 500 per dag (ik ken er een paar, en die gun ik het nog ook).
Ik heb het verkeerd aangepakt. Mij kostte het geld. En tijd. En ergernis. Maar ik kan tenminste slapen.

zieleffe
User
spacer line

Ja Guna
De gevoelige mens hebben ze toch wel te pakken Emoticon: Stupid Emoticon: Angry
Op TV laten ze steeds maar weer beelden zien van huilende kinderen, om de 15 minuten is het beeld het zelfde.
Zo brengen ze juist de emotionele kant van de mens opgang, zo bewerk je de mens nu eenmaal.
Maar je moet soms ook lachen tussen de beelden door.
Want er stond een gebouw te trillen waar 3 motoren voor stonden die vielen om.
En je ziet hoe een man een motor recht zet, en ergens een helm pakte, en toen weg liep van het gebouw.
Of hij blij was dat hij de helm gered had.
Maar een auto, en motoren die strak langs het gebouw stonden, lieten ze staan, ja zo verwarrend zijn ze.
Ook zie je nu beelden in de binnen landen rond om Padang
Sommige huizen zijn onder bedolven door zand, waar ze op de heuvels de bomen hebben weggehaald.
Zonder na te denken kappen ze maar raak daar.
De gevolgen zijn nu duidelijk, het stort in als of je vrachtwagen leeg gooit. Emoticon: Stupid Emoticon: Cry Emoticon: Confused

spacer line  

Jammer dat de aardbeving niet in amsterdam was dan weet ik zeker dar er een hoop neergaat en konden die indonesiers zeggen ze zijn altijd met geld bezig in plaats van hun huizen ....... Emoticon: Stupid

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nou nou Willemgeheim, als er ergens mensen vrijwel voortdurend met geld bezig zijn, is het wel hier in RI. Je status wordt hier ook afgemeten aan het materieel vermogen, niet aan het intellectueel vermogen. Zie de posting van Guna2 hierboven:
In Jakarta wrijven ze zich bij elke ramp in de corrupte handjes. De voor de directie gereserveerde parkeerplaatsen van Oxfam/NOVIB moeten worden ingenomen door dikke BMS's, Mercedessen en andere proletenbakken
Materialisme is toch wel veruit Nr. 1 hier. Vandaar ook die vele waarzeggers, dukuns en andere voodoo-lui, en al die bedevaartsoorden ( ziarah , meestal graven van spirituele leiders) waar men om ( materiele ) rezeki (geluk, voorspoed) smeekt.

spacer line  

Ja das logisch de mensen moeten eten en ik vind het erg dat mensen gelijk de religie er bij gaan betrekken er liggen onschuldige kinderen onder het puin!!!'

Tot 4000 mensen onder het puin na beving Sumatra'

http://www.nu.nl/algemeen/2094(...)-beving-sumatra.html

Ik snap niet waarom die mensen naar indonesie gaan of is het omdat het zo goedkoop is??
Corruptie heb je overal ook in Nederland met het bonussysteem nee een beetje medeleven mag ik toch wel verwachten en anders wat zoek je daar????
Lekker zelf genieten en verder de boel afkraken wat schandalig is dat toch pfffff.
En slechte mensen heb je overal ook in ederland die haalt ze zelfs met bakken tegelijk binnen doe daar wat aan en ga niet zitten zeiken over de indonesiers iedereen weet dat het systeem niet deugd maar daarom kun je wel een beetje medeleven hebben, arme kinderen zelfs het ziekenhuis is weg!!!

PeterH
User
spacer line

Afkraken vis niet de bedoeling willem - als ik voor mezelf spreek is het eerder verbazing over het verschil in referentiekader tussen (mijn) westerse, individualistische cultuur en de cultuur hier. Zonder daar een waarde-oordeel aan te verbinden wat nu goed of slecht zou zijn.

Wat ik wel erg jammer vind, is dat er meestal in dit soort situaties hulp wordt verleend vanuit een westers denkmodel dat zodanig anders is, dat het wel moet mislukken - net zoals het waterputten slaan in Afrika. Niemand heeft er iets aan maar we gaan gewoon op de oude voet verder omdat we er niets van leren en ons eigen schuldgevoel willen afkopen misschien.

Dat werkt corruptie in de hand op allerlei manieren, niet in het minst bij de cynische soort "ontwikkelingswerkers" die weinig anders doen dan in hun superluxe Landcruiser van de zaak rondtoeren c.q. parties bezoeken en de hulpgoederen verpatsen.

Medeleven? Ja natuurlijk. Maar dat heb ik ook met de weeskinderen hier op Bali en wat is daar nou zo wrang aan: de weeshuizen hier draaien allemaal op Westers geld, geen rijke Balinees die er ook maar over piekert om daar een donatie aan te doen. Als ik gratis wil helpen, moet ik daar een werkvergunning voor kopen want voor niets vrijwilligerswerk doen, dat past niet in het Balinese denkkader - je bent bezig in te grijpen in het leven van een ander en verstoort daarmee diens karma en ontneemt hem/haar zo de kans om de schuld uit een vorig leven in te lossen.

En dat mag je m.i. niet veroordelen, omdat het gaat om keuze vanuit een totaal andere waardenset. Ik kan me wel verwonderen over de verschillen in inzicht, natuurlijk.

En concreet is het natuurlijk te hopen dat ze alle overlevenden onder het puin weten te halen in Padang - maar tegen de tijd dat de bulldozers en speurhonden er zijn (en toegelaten, honden zijn tenslotte haram) is het vrees ik voor velen al te laat.

elsbeth
User
spacer line

Willem, JUIST omdat er van die onschuldige kindertjes onder het puin liggen, iedere keer weer, maken de mensen hierboven zich druk en proberen duidelijk te maken welk probleem er aan ten grondslag ligt. Het corruptiesysteem speelt natuurlijk wel degelijk een hele grote rol. Het geeft geen zin om met z'n allen :och en ach en wat vreselijk te roepen en vervolgens op dezelfde voet door te gaan. Zachte heelmeesters maken hele stinkende wonden, Willem.
Of die mensen hierboven al 20 jaar of langer in Indonesie zitten omdat het zo goedkoop is, kan ik niet beantwoorden (hoewel ik het wel denk te weten). Als er iemand is die bij elk broodje of bordje nasi vermeldt hoeveel ""euries" het gekost heeft, dan ben jij dat echter.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,119,724 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,291 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,549,622 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com