indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

mandykaa
User
spacer line

Dag Allemaal,

Ik wil een (zelfgemaakte) kaart opsturen naar Bogor i.v.m. een sterfgeval.
Deze kaart zal redelijk zwaar zijn en ook wat dikker dan een gewone kaart. Hierdoor ben ik bang dat ie niet aankomt.

Ik heb al even ge-Google-d op dit onderwerp en lees uiteenlopende berichten over post naar IndonesiŽ die niet aankomt, post die in 65% van de gevallen aankomt, enveloppen die worden opengemaakt en dat soort dingen.
Het is niet de bedoeling om geld op te sturen want wij weten al dat dit zeker niet gaat aankomen en doen dit overigens via een andere weg die wel betrouwbaar is.

Maar hebben jullie enig idee of ik kans maak dat mijn kaart daar netjes wordt bezorgd of achten jullie de kans klein omdat het niet om een 'standaard' kaart uit de winkel gaat. Ik weet dat zo'n envelop natuurlijk ook meer aandacht gaat trekken omdat ie dikker is en denken sorteerders(?) en/of bezorgers(?) misschien dat er geld in zit en maken ze hem open.

Als iemand een tip voor me heeft hoe ik dit het beste kan opsturen, dan zou ik dat enorm waarderen.

Ik zou ook graag van mensen willen horen die ervaring hebben met het opsturen van spullen naar Bogor. Geen grote dingen maar bijv. foto's. Het liefste in een fotomapje of eventueel een (klein) zelfgemaakt album. Zou ik dit risico kunnen nemen of raakt ook dit geheid 'zoek'?

We voelen ons van hieruit zo machteloos en willen graag wat opsturen maar zijn tegelijkertijd bang dat het niet aankomt. Ik snap dat uiteraard niemand kan garanderen dat iets op een bepaalde manier aankomt want je zal er ook wel wat geluk mee moeten hebben denk ik. Maar misschien zijn bepaalde gebieden 'gevoeliger' dan andere, voor het 'wegraken' van post e.d. en zijn er mensen die hier al veel mee te maken hebben gehad of regelmatig post versturen naar Bogor. Vandaar mijn oproepje.

Allemaal alvast hartelijk dank!

Vriendelijke groet,
Mandy

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Wat is nu helemaal het risico van een niet ontvangen en wel opgestuurde rouwkaart? Stuur je niets, komt er zeker niets aan, wil het het proberen dan doe je dat gewoon. Hoe je dat het beste kan doen? Post in en enveloppe stoppen, postzegels erop en op de brievenbus doen. Twee tot vier weken wachten en dan vragen of ie aangekomen is. Zo ja, mooi. Zo niet, jammer.

Overigens ben ik nog nooit een zending kwijt geraakt in al die jaren, zowel vanuit diverse buitenlanden (naar Indonesie dus) alsmede naar diverse buitenlanden (vanuit Indonesie dus)

Ho Lee Fuk

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

nog nooit een zending kwijtgeraakt, dat is straf! zonet nog voor de verjaardag van mijn zoontje zijn er 3 van de 4 verzonden kaarten (vanuit belgie naar indonesie) niet aangekomen, en de kaart die wel aangekomen is, werd bovendien geopend...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nog nooit inderdaad, af en toe wordt er wel eens wat open gemaakt, maar dat zijn de grotere pakketten (> 1 kg) waarover ik mogelijk importheffingen zou moeten betalen. Dit altijd netjes door de bea cukai, met stempels, herverpakking en brief hoeveel ik uiteindelijk moest betalen.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Overigens kun je post ook versturen met onder meer DHL en TNT. Dan is het binnen een dag of vijf meestal wel ter plekke en komt het zeker aan, met uitzondering van vliegtuigcrashes. Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

TNT inderdaad tussen 6 en 9 dagen. Het pakje is te volgen via track & trace.....voor een pakketje is het wel prijzig (tot 2 kg ongeveer 25 euro).....

mandykaa
User
spacer line

Beste mensen,

Hartelijk dank aan diegenen die hebben gereageerd. Ik ga het gewoon proberen en stuur die handgemaakte kaart op en dan eens kijken of die aankomt.

Intussen ben ik zelf ook wat verder gaan zoeken om evt. een pakketje op te sturen en ben erachter gekomen dat dit ca. 25 euro kost met barcode zodat je hem via track and trace kunt volgen op internet. (pakket mag dan tot 2 kg wegen)

Probleem is echter dat als het om een geschenkzending gaat, mag de waarde niet hoger zijn dan 11 (!!!) euro ! Nou, wat is hier nou 11 euro, daar zit je zo aan.
Volgend dilemma : invoerrechten!
De mensen naar wie ik iets wil sturen hebben helemaal geen geld om ook nog eens invoerrechten te betalen. Hoe kun je er van op aan dat ze niet hoeven te betalen? Of is het vanzelfsprekend dat je daar niet op kunt vertrouwen?
Heeft iemand van jullie hier toevallig ervaring mee?

Vriendelijke groet,
Mandy

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

oh, die 11 euro wist ik ook niet. ik heb vandaag een geschenk verstuurd van 15 euro, heeft niemand iets van gezegd. Dus ik vraag me af of dat klopt.
Invoerrechten betaal je alleen over bepaalde goederen. Ik heb cameraatjes opgestuurd, dus de kans is groot dat we daar wel invoerrechten over moeten betalen. Maar dat is niet het geval bij een kaart

mandykaa
User
spacer line

Op 30-09-2009 17:32 schreef NoviKirana:
oh, die 11 euro wist ik ook niet. ik heb vandaag een geschenk verstuurd van 15 euro, heeft niemand iets van gezegd. Dus ik vraag me af of dat klopt.
Invoerrechten betaal je alleen over bepaalde goederen. Ik heb cameraatjes opgestuurd, dus de kans is groot dat we daar wel invoerrechten over moeten betalen. Maar dat is niet het geval bij een kaart

Hallo NoviKirana, bedankt voor je reactie. De informatie over die 11 euro heb ik van de klantenservice van TNT Post, die heb ik namelijk gebeld toen ik IndonesiŽ er op de website niet tussen zag staan bij ROW2-landen voor zendingen buiten E.U. en dergelijke. Overigens heb ik het over een 'geschenkzending'. Die mag blijkbaar max. 11 euro zijn in waarde.
Ik vond dat deze mevrouw van de klantenservice met typische info kwam. Maar aan de andere kant: het is erg lang geleden dat wij een pakketje naar IN hebben gestuurd.
Zo wist ik bijv. niet dat je geen gebruikte kleding mag opsturen maar koek en snoep wel, alleen moet dit dan in blik zitten. Ik was in de veronderstelling dat je naar IN helemaal geen snoep e.d. mocht sturen...?

Inmiddels hebben mijn familie en ik besloten dat we niet het risico gaan nemen om een pakket op te sturen omdat we niet willen dat de geadresseerde invoerrechten moet betalen. En dan heb ik het uiteraard niet over het opsturen van een kaart maar echt een pakketje met een gewicht tot 2 kg. De mensen waar ik het naartoe wil sturen hebben geen geld, dus hebben wij besloten te wachten tot er iemand naar Jakarta en Bogor gaat, en die wil het in december dan voor ons meenemen en persoonlijk afgeven. Dan weet je natuurlijk wel zeker dat het terplekke komt.

Vriendelijke groet,
Mandy

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,662,699 topic views - 237,859 posts - 13,715 topics - 29,334 members - last post @ 28-03-2020 16:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,539,556 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com