indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

De nacht voor mijn verterek slecht geslapen en ben om half zes vertrokken met als eerste stop Sipirok ong 300 km over jawel de trans Sumatra highway Emoticon: Smile
Gelukkig was ik voorbereid maar toch.... een en al avontuur de mooiste panorama's en een weg.....pffff

ik had het eigenlijk moeten weten alleen maar hopen dat de scooter het houdt want ik heb echt alles meegemaakt onderweg van zonneschijn mist en heveige regen als zowel modderweg gatenweg kuilen stof en jawel soms een paar kilometer goede weg zie de fotoo,s ik ben testrand of beter gezegd gestopt in Padang Sidempuan net 30 km voor Sipirok want het was niet te doen meer om 3 uur smiddags de regen kwam met bakken uit de lucht en je zag bijna niks meer en dat op een wegdek...!!!!

Daar wel snel een hotelletje gevonden voor 80.000 waar we een nacht geslapen hebben want het water stonk hevig in de badkamer en het volgende hotel had alles een echte VIP room waar alles van ellende uit elkaar viel en niks maar dan ook niks werkte de tv airco en warm water kon ik wel van dromen dus geen plaats om echt te verbliojven als tourist wel een goed winkelcentrum waar ik nieuwe slippers heb gekocht en de scooter een 4000 km heb gegeven en ik kon er zelfs euries wisselen..
Morgen weer meer hierover....heb oa over de evenaar gelopen enz enz wat een avontuur en wat een pracht.....

beesie37
User
spacer line

hey willem,

alles nog oke met je lees ik.
hier gaat het wat minder, operatie was niet helemaal vlekkenloos verlopen.
en ik lag 2 uur nadat ik terug was weer op de operatie tafel.
ik had een binnenwaardse bloeding..........
dus kon weer met spoed geopereerd worden.

nu gaat het langzaam wat beter met me, en morgen krijg ik nieuw bloed toegediend.
weet nog niet wanneer ik naar huis mag dus het is nog ff afzien...

ga je vlug weer spreken op msn

groeten angelique en geniet nog van je laatste dagen daarzo

spacer line  

Zweet bloed en tranen de weg het weer niet te geloven en dan al die gekken op de weg maar moooooi ik zou het zo weer over doen het was en is een echte uitdaging en als ik hier vertel dat ik op de scooter kom in tuk tuk dan kijken ze me aan als of dat onmogelijk is....
Ongelooflijk zwaar en uitzichten die je niet wil missen hier de fotoo's die spreken voor zich.......

http://s672.photobucket.com/al(...)current=DSCN0967.jpg

Even bijtanken hier zie je de scooter met mijn bagage....

En weer een stuk echt afzien wel gaaf het is echt een kick om dit te doen ondanks alle risico's

Op een gegeven moment afgeweken van de normale route in Sibolga en via Tele gereden zodat ik niet met de boot naar Samosir hoef maar over de weg kan ....en dan het eerste plaatje van het Toba meer hoog vanuit de bergen .....

Straks of morgen het hoofdstuk Toba meer, Tuk Tuk en Sipiso Piso waterval....

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zo'n motortocht is inderdaad schitterend, heb er vijf jaar geleden inmiddels alweer ook een gemaakt, van Yogyakarta (via oostelijk Java,Bali,Lombok) naar Sumbawa en terug. Dat was heel wat kilometers, maar een geweldige ervaring die ik graag nog eens over zou willen doen. Wie weet volgend jaar, dan heb ik meer tijd dan ik nu heb.

beesie37
User
spacer line

willem wat is er gebeurd? hebben je al een week niet op het forum gezien?
voor zover ik weet kom je vandaag weer terug naar nederland??

ik ben weer uit het ziekenhuis, laat je even wat horen?

groeten angelique en vincent

elsbeth
User
spacer line

Beesie,

Volgens mij Willem zijn grote liefde gevonden. Gisteren gaf hij althans op het forum te kennen dat hij erover denkt daar te trouwen (zie topic: "wat heb ik nodig om te kunnen trouwen" Emoticon: Wink . Volgens mij hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken (of juist wel natuurlijk)

elsbeth
User
spacer line

Volgens mij HEEFT...., woordje vergeten.

beesie37
User
spacer line

Op 17-11-2009 13:18 schreef elsbeth:
Beesie,

Volgens mij heeft Willem zijn grote liefde gevonden. Gisteren gaf hij althans op het forum te kennen dat hij erover denkt daar te trouwen (zie topic: "wat heb ik nodig om te kunnen trouwen" Emoticon: Wink . Volgens mij hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken (of juist wel natuurlijk)

het moet echt niet gekker worden whahahahha
volgens mijn info komt hij vandaag weer in nederland aan dus we gaan het vast wel horen whahahahha.
lig hier helemaal dubbel van het lachen.
trouwen nu al? mijn god..................

spacer line  

Ik heb niks gevonden en maak binnenkort mijn verhaal af wilde alleen ff iets uitzoeken Emoticon: Smile
Ik ga proberen mijn verhaal af te maken maar het is wel geinig dat het topic wat heb ik nodig goed loopt.... Emoticon: Smile
Ga nu fotoos uppen en verkleinen heb weer alle tijd nu en dat was op Sumatra op het eind dus niet zo heb erg veel gereden 2800 km in totaal en soms werd het echt zwaar door regen en dan de weg pffff en over het verkeer maar niet te spreken heb wel eens een vloekwoord laten vallen maar dat hoort er bij 3 targets niet gehaald maar in plaats daarvan veeeeel mooiere gezien wat de natuur al niet doet en de mensen natuurlijk want die werken het soms zelf in de hand maar in Sumatra zijn ze aardig en niet zo lastig als op bali en of lombok waar je overspoeld wordt door toeristen en lastige verkopers... maar ok ik ga fotoos uppen en ga dus niet trouwen.....

spacer line  

De reis vanaf Tele was geweldig mooi een goed wegdek en panorama's waar je normaal alleen maar van kunt dromen.

Tot halverwege de berg toen veranderde of beter gezegd was er geen weg meer alleen zand keien kuilen en stof of modder en ik had er al een aardig eind op zitten vanaf padang sidimpuan tot hier en het was zekers nog 80 km pffff .
Maar na meer dan 10 km of 15 ik zou het niet weten kwamen we in een klein stadje aan.
Pandarurang heet het geloof ik en vandaar zijn we na nog een stop om te eten door gereden naar Tuk Tuk naar hotel Carolina wat een erg goed hotel was met een kamer en een geweldig uitzicht voor slechts 100.000 inc. belasting maar zonder ontbijt dat kun je in het restaurant kopen..
We kwamen in het donker aan bij het hotel en wisten niet wat we zagen toen we wakker werden wat een uitzicht....

Ik was nog van plan om naar Bohorok door te rijden maar dat zou nog een heel zwaar stuk zijn voorbij Medan dus overwoog om langer op Tuk Tuk te blijven .
Mijn einddoel zou nu nog binnendoor naar Pisero Piso waterval rijden en terug op een dag verder een dag het hele eiland rond en een dag rust we hebben toen in de jungle of zoiets gewandeld wat erg zwaar was voor mij.
Ik miste mijn scootertje wel die dag maar het was zekers heel mooi.
Fotoo,s van de waterval en het transport... Emoticon: Smile

We hadden veel regen en moest dan ook pootje baden om er te komen...

Ook onderweg weer mooi panorama's en de volgende dag gaan we het eiland helemaal rond rijden ben benieuwd....

spacer line  

De reis rond het eiland was een goede weg op 20 km na dat was weer afzien maar wel erg mooi en heb dan ook rustig gereden...

Morgen het vervolg de weg naar sibolga en sibolga omgeving...

spacer line  

We zijn in het donker van tomok overgevaren naar prapat zodat ik mijn reis naar Sipirok vroeg kon beginnen en niet van een dienstregeling afhankelijk was want de weg naar tele terug zag ik niet zitten dus via Prapat naar Padan Sidimpuan of Sipirok.
Ik had vrij snel een goed hotelletje gevonden en we zouden om 5 uur vertrekken.
De reis begon bedroevend want het regende normaal begint die ellende smiddags pas...
Na dik 2 uur hield het gelukkig op en nam ik mijn eerste toiletstop tegenover de pasar

Daarna doorgereden en het ging snel en ik kwam eigenlijk maar weinig nieuws tegen totdat ik vlak voor Sibolga aankwam daar werd het plots weer intresant

De weg werd slecht en ik kwam in een tunneltje onder een waterval de eerste tunnel in Sumatra....

en nog een tunnel deze liep met een bocht ong 90 graden

En daarna de waterval en een uitzicht op Sibolga ....direkt na die tunneltjes...

Iets verderop zag ik dit en dat bleek een hotel te zijn daar hebben we geslapen was een van de beste hotels tot nu toe

Straks Sibolga en met een bootje weg naar bounty eilanden....

spacer line  

Na eerst een bad genomen te hebben jawel er was een ligbad en alles was nieuw ik was de eerste buitenlander in het hotel.
Hmm ik kan de naam niet vinden het ligt ong 3 a 4 km vanaf het centrum en vandaar uit zijn we dus Sibolga gaan verkennen en hebben een vissersbootje gehuurd van een heuse visser....

Heb nog wat inkopen gedaan in de miniplaza en daarna de mooiste zonsondergang gezien wat kleuren betreft....

spacer line  

Hert zit er op helaas alleen nog een lange tocht naar Bukkitingi alwaar een overnachting en dan smorgens inkopen doen en dan naar padang waar ik nog 2 nachten slaap en heel vroeg vertrek.
Het laatste stuk van Bukkitingi naar Padang was echt afzien regen regen en nog eens regen het viel met bakken uit de lucht...
De laatste fotoo's van de terug reis komen bij deze later maak ik nog een selectie van mooiste fotoo's.
Het was het spannendste avontuur wat ik me had kunnen wensen op Sumatra in nog geen drie weken meer dan 2800 km.... op de scooter echt gaaf...

Gelukkig went het wel de weg en het is de beste weg ter wereld als je hier kunt rijden kun je bijna overal ter wereld rijden......
Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn reisverslag en helaas kon ik het nu pas afwerken maar het staat ik was op 8 eilanden in 7 weken....en vooral Sumatra zal ik niet zo snel vergeten.
Ik heb erg veel gezien en het was soms wel vermoeiend maar de gedrevenheid onderdrukte die vermoeidheid ik zou het zo weer doen....

beesie37
User
spacer line

Hey Willem,

bedankt voor je reisverslag ik heb er net als vele andere heel erg van genoten.
vooral van die super foto's die er elke keer bij zaten.
Ben blij dat je op het laatst toch heb besloten je reisverslag alsnog te plaatsen.

Op naar je volgende avontuur, maar hoop stiekem dat wij eerder gaan dan jij whahahaha
(23 april vertreken wij)....

echt helemaal top gedaan het verslag en geniet weer van het kikkerlandje zal ik zeggen....

groeten van ons

w.serle
User
spacer line

Al zal mijn reactie misschien worden gekwalificeerd als secundair (het is per slot al een paar maanden geleden dat Willem begon met zijn reisverhaal), toch wil ik graag een vraag stellen over de details van zijn reis TOT AAN INDONESIA. Ik heb namelijk zelf ook plannen gehad om eens met Air Asia te gaan reizen. De eerste drempel, die ik daarbij moest nemen was: Air Asia vertrekt in Londen van een "onbekend" vliegveld, niet van Heathrow of Gatwick, dus hoe kom ik daar ? Moet ik dan half Londen doorreizen met bus of trein ? Verdere studie leerde mij, dat als je om in Londen te komen OOK een budget maatschappij neemt, zoals Ryan Air, je al automatisch op dat onbekende vliegveld landt, dus dat probleem was opgelost. Tweede "hobbel": Air Asia vertrekt op een zodanig tijdstip, dat je tegen middernacht op Kuala Lumpur aankomt, zodat er geen machine meer is, om je naar Bali (waar ik heen wilde) te brengen. Je moet dus ergens overnachten, maar dat doe ik dan liefst op loopafstand van de airport. Welnu, het hotel op de airport gaf via internet-checkin steeds aan, dat men vol zat, op welke dag ik dan ook zou willen vertrekken. Dus zou ik langs immigratie moeten en ergens anders een hotel zoeken. (Volgende ochtend hetzelfde ritueel in omgekeerde volgorde) . De derde hobbel vond ik dan, dat je niet één reis(-biljet) kunt boeken, maar dat je elk stukje apart moet verzorgen, dus telkens je koffers claimen aan het eind van een stukje reis, en dan weer inchecken voor het volgende stukje. Ik berekende vervolgens dat de totale reis, inclusief een hotelovernachting (met maaltijden !) niet eens zo veel goedkoper uit kwam dan een ticket van een conventionele carrier, dus heb ik uiteindelijk voor Singapore Air gekozen. Mijn vraag is dan: hoe heeft Willem daar tegenaan gekeken ? Vond hij de "last" meevallen ? Bleef hij soms EXPRES langer in Kuala Lumpur ? Of heeft hij tickets kunnen bemachtigen, die veel goedkoper waren dan wat met mij aanbood ? Ik ben benieuwd hoe hij dat oploste en zou daar dus graag iets meer over willen weten.

not every change is an improvement

spacer line  

Het probleem was dat ik langer als een maand ging en dat de tickets dan bij gerenomeerde bedrijven stukken duurder zijn maar het is idd 2 keer een nacht bivakeren op het vliegveld en het tune inn hotel is moeilijk te boeken
Anders zou ik beter iets meer betalen als ik een maand zou gaan maar een ticket van 7 weken is een ander verhaal heb de rest met easy jet gevlogen moest 2 keer 8 uur wachten.....

spacer line  

Ik heb nog veel meer meegemaakt maar de tijd was te kort om alles te beschrijven want ik was ook op vakantie of beter gezegd op een rondreis want van rusten is maar weinig terecht gekomen daarom komt er nog vervolg in een nieuw topic.
Dit topic wordt met kerstmis geplaatst met vele fotoo's en een kompleet verhaal niet alleen het informative maar ook de belevenis en het gevoel dat ik soms had...
Vaak dubbele gevoelens de eurofie en hetgeen wat er achter ligt vooral bij het meer minjawa of zoiets was het moelijk om met het avontuur en mijn emotie's om te gaan ik was er naar op zoek en ik vond het maar dan als je de tenten ziet en de mensen ga je denken.......
Dus een kompleet reisverslag komt er rond de Kerst met vele fotoo's en ik hoop dat het formaat goed is nu want anders gaat de kwaliteit zienderogen terug.
Bij genoeg reakties en intresse laat ik jullie alles zien ook de andere zijde die ik nog maar weinig belicht heb....

spacer line  

On 23-11-2009 09:14 willemgeheim wrote:
Dus een kompleet reisverslag komt er rond de Kerst met vele fotoo's en ik hoop dat het formaat goed is nu want anders gaat de kwaliteit zienderogen terug.
Bij genoeg reakties en intresse laat ik jullie alles zien ook de andere zijde die ik nog maar weinig belicht heb....

Mooi , dat wil ik graag lezen.
Wel heb ik ontdek dat reizen met een motor(fiets) meer mooiere foto' s leveren dan reizen met een auto .
Met auto is comfortabeler maar ook vermoeiend (leeftijd mss ?) om vaak te stoppen voor foto' s en je rijdt te snel. Moet vaak terugrijden om foto te maken .

Hotel Carolne op Tuk Tuk is ook mooi , heb je ook de foto van de vijver gemaakt ?
Op de Linkerkant van je foto posting Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 20-11-2009 12:41
En slaap je ook boven op de cottageachtige bungalows ?
Prijs kwaliteitverhouding is uitstekend (max in de buurt van 250.000 rupiah.
Warm aanbevolen.

Ook zie ik dat je met de gewone(kleine) pendelboot gevaren hebt.
Wij hadden de 2 grote boten moeten nemen .(reis Jan-febr 2009)

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Ik ben ook wel eens terug gereden met mijn scooter maar dat is dan ook noodzakelijk want fotoo's maak je van een beeld dat je gezien hebt ....maar ik hoef het niemand vragen.
Maar het is een groot risico om met een scooter over de weg te rijden daar.
Ik heb een aanrijding gehad en in de regen is het echt gevaarlijk ben echt wel eens in gat gereden !!!
Met volle snelheid en had in de modder ook wel eens een problemen maar ik ben toch veilig thuis.....echt het was de moeite waard...

Puputan
User
spacer line

Mooie foto's Willem. Was de trans-Sumatra 'highway' erg druk?

spacer line  

Over het algemeen was de weg vrij rustig tot stil totdat je plotseling midden in een markt verzeild raakt en het stuk tussen Bukkitingi en Padang is erg druk en daardoor eigenlijk het gevaarlijkt vooral om dat de weg goed is en ze rijden als gekken daar WEES GEWAARSCHUWD!!!
Er is maar een verkeersregel in IR en dat is dat er geen regels zijn.
Stoplichten en licht is echt een luxe daar en paarden op de weg is normaal...
Ik verlang er naar terug maar het is nu geen uitdaging meer omdat ik weet dat ik het kan en ik het gezien heb al wil ik graag terug naar Toba en Sibolga vooral het laatste plaatsje is top want daar zitten maar weinig toeristen ik heb er geen gezien en het resort op het eiland was leeg alleen maar personeel en restaurant gesloten...zal de folder met de tijd kopieeren dit is echt bounty zeker als je daar alleen zit en duiken en meerdere watersporten zijn aanwezig daar !!!!!
Kamers of beter gezegd de bungalows met tv warm water etc kosten 300.000 standaard
Ik heb veel geluk gehad met het meisje dat me geholpen heeft en vooral met de scooter normaal ken je die niet huren in Padang alleen in Bukkitingi en in Tuk Tuk natuurlijk.... maar in Padang ken je het wel vergeten....

spacer line  

Mijn verhaal is geweldig herschreven door GUNA alle lof hier voor daarom in delen alle vergeten fotoo's, of beter gezegd fotoo's van heel mijn vakantie ik zal het in delen doen maar helaas had er iemand aan mijn foto-toestel gezeten waardoor de benummering in de war kwam maar dat was pas in Sumatra.
Maar oke beter langzaam beginnen want ben eigenlijk ook met andere dingen bezig.
Willen jullie een nieuw verhaal met veel meer details of alleen de fotoo's ???
Want binnenkort ga ik aan een nieuw avontuur beginnen ....!!!!
Nogmaals Guna geweldig wat je gedaan heb je kan de eerste fotoo's op de diavoorstelling bijzetten ik zet alle eilanden apart in een map en wie weet schrijf ik verder dat ligt echt aan de belangstelling...

senior
User
User icon of senior
spacer line

Willem, reisverhalen met veel details kunnen eigenlijk nooit te lang zijn, het geeft veel info aan personen die nog nooit daar geweest zijn..dus erg handig.
Uiteraard opgesierd met de nodige foto's.... Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 31-12-2009 13:37 willemgeheim wrote: je kan de eerste fotoo's op de diavoorstelling bijzetten ik zet alle eilanden apart in een map en wie weet schrijf ik verder dat ligt echt aan de belangstelling...

Die diavoorstelling kan maximaal 100 foto's aan. Ik heb er 52 (alleen van Sumatra geloof ik) verkleind tot 50 kB, er is dus nog plek voor 48 andere foto's. Of ik maak gewoon een tweede diavoorstelling aan.
Het hele gedoe dreigde een complete ramp te worden: ik had in eerste instantie gezegd dat zo'n blog gratis was en bovendien een fluitje van een cent om te maken. Dat neem ik niet terug, maar ik heb het zelf verprutst. Ik wilde eerst het hele verhaal lekker achter elkaar zetten als één blogitem. Al snel bleek dat je dan ook met een snelle internetverbinding tijden moest wachten voor het hele verhaal met alle (vaak grote) foto's was geladen. Dus besloot ik ongeveer per eiland een blogitem aan te maken. Ook dat was niet echt een probleem, al moet je dan van achter naar voren werken, van Sumatra naar Penang, zeg maar. En toen ging ik in de fout. Je kunt zo'n blog net zo gemakkelijk maken als hier een bericht posten. Maar er stond me iets niet aan, en ik dacht dat ik dat met mijn roestige kennis van HTML gemakkelijk op kon lossen. Dat was nog waar ook, maar toen kon ik niet meer terug naar de opmaak zonder HTML. En dat kostte hoofdpijn.
Enfin, zeg maar wat je wilt, als ik het kan realiseren doe ik het natuurlijk.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,276,535 topic views - 232,714 posts - 13,675 topics - 22,498 members - last post @ 17-06-2019 06:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,550,088 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com