indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Gewonden en schade na aardbeving bij Bali
Gepubliceerd op 19 september 2009 03:30
De aardbeving die eerder vandaag plaats had op zo'n 100 kilometer ten zuiden van het toeristische eiland Bali heeft voor gewonden en schade gezorgd op het eiland, aldus een woorvoerder van het Meteorologisch, Klimatologisch en Geofysisch Agentschap BMKG. Er was geen tsunami-waarschuwing uitgegeven, maar de beving werd sterk gevoeld in grote delen van het eiland.
Lees verder , klik op de titel

gerti
User
spacer line

is het mogelijk om te weten of er belgen bij de gewonden zijn aub,want ons dochter en schoonzoon zijn momenteel op bali voor een strand en fiets vakantie,tis een georganiseerde groepsvakantie waarvan ze met 5personen+begeleiding zijn,nu zijn ze hopelijk aan tfietsen maar ik kan niet zeggen in welke richting ze juist zijn,we hebben al een sms gestuurd naar beide om 08u15 maar er nog geen respons op gekregen DANK BIJ VOORBAAT als ze ons iets laten horen laat ik het je zeker weten mvrgr

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Belgische ambassade en/of Belgisch consulaat bellen; die worden als eerste op de hoogte gesteld door de Indonesische autoriteiten.

gerti
User
spacer line

GOED NIEUWS , juist bericht gekregen van onze schoonzoon da alles ok is met hun en met gans de groep,"we zijn wel deze morgen uit ons bed getrild maar twas maar minimaal,we kunnen onze vakantie verderzetten en blijven genieten van het prachtige eiland, tis zowiezo al tot op vandaag een onvergetelijke en positieve ervaring geweest op elk gebied" lieten ze weten oef,da is een groot pak van ons hart , bedankt yogya-bali om ons terug te berichten met de info grtjs van een opgeluchte moeder

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Semeru meldt, dat de aardbeving wel tien minuten duurde!! Dat is erg lang.
Heeft iemand daarvan een confirmatie?

Be careful what you wish for; you might get it!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hoogst onwaarschijnlijk, aangezien de langste beving ooit gemeten die bij Aceh was, die met die tsunami inderdaad:
This earthquake had the longest duration of faulting ever observed, between 8.3 and 10 minutes.
Echter kan ik geen informatie vinden over lengte van aardbevingen, iets wat wel leuk zou zijn voor de statistiek. Overschatting is heel normaal overigens, uit schrik of mogelijk uit shock

made.
User
spacer line

Ik woon in Kerobokan,
werd wakker van een donderend geluid en de aarde begon zo'n 20 seconden te schokken..
Een hele ervaring, maar zeker geen 10 minuten!

spacer line  

Alles bij elkaar, van de eerste trilling die ik voelde terwijl ik zat te werken, tot het naar buiten lopen en wachten in de tuin tot de trillingen ophielden: Maximaal 25 seconden, waarvan 10 seconden na de laatste trilling om zeker te zijn dat het afgelopen was (dat het hier eigenlijk nooit is).

If you have nothing to loose, you can risk everything

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,511,458 topic views - 235,417 posts - 13,700 topics - 26,244 members - last post @ 07-12-2019 06:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,492,629 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com