indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Zijn er mensen die ervaring hebben om een Indonesich huwelijk in te schrijven bij de Dienst Burgerzaken, Bureau Bijzondere Akten van de Gemeente van 's-Gravenhage zonder daarvoor zelf naar Nederland te gaan.
Tuti en Jan

Roy
User
User icon of Roy
spacer line

Ik heb hier geen ervaring mee, maar dit staat op de website van de gemeente Den Haag:

Productnaam
Buitenlandse huwelijksakte inschrijven

Productomschrijving
Een buitenlandse huwelijksakte kunt u laten inschrijven in Den Haag, Dienst Burgerzaken, afdeling Landelijke Taken.

Voorwaarden
Voor inschrijving van een buitenlandse huwelijksakte moet u de volgende stukken overleggen:
- een origineel afschrift van de buitenlandse huwelijksakte, zonodig voorzien van legalisaties of apostille (geen kopie);
- een beŽdigde vertaling van het afschrift, indien de akte niet in het Nederlands, Engels, Frans of Duits is opgesteld;
- een kopie van het paspoort van de partij met de vreemde nationaliteit (indien van toepassing);
- originele afschriften van de geboorteakten van beide partijen (zonodig voorzien van legalisaties, apostille en/of beŽdigde vertaling);
- een door belanghebbende ondertekend verzoek om inschrijving van de akte;
- een kopie van het paspoort van belanghebbende (verzoeker);
- indien een of beide echtgenoten in Nederland woonachtig is: een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie van uw woonplaats, waaruit de registratie van het huwelijk blijkt.

Vormvereisten
De akten moeten buiten Nederland zijn opgemaakt volgens de plaatselijke voorschriften en door een bevoegde instantie (niet op een Nederlands consulaat). De persoon moet Nederlander zijn (geweest) of erkend vluchteling.

Kosten
De inschrijving is gratis, met uitzondering van portokosten, afschriften/uittreksels en/of trouwboekje.

Verkrijgbaar bij
Afdeling Landelijke Taken

Lijkt me wel heel erg riskant.

spacer line  

Beste Roy,
Bedankt voor deze informatie maar waar het mij eigenlijk meer omgaat is om ervaring van mensen die net als ik in Indonesie wonen en het huwelijk hebben laten registreren in Den Haag zonder daarvoor zelf naar Den Haag te hoeven gaan.

De legalisatie van alle aktes is over enkele weken rond, het probleem is nu hoe ik die documenten in Den Haag moet krijgen of dat je iemand kan machtigen om dat voor je te doen en dat soort zaken.
Groetjes,
Tuti en Jan

Anita
User
User icon of Anita
spacer line

Beste Tuti en Jan,
mijn man en ik zijn beiden nederlanders zonder indonesische achtergrond en woonachtig in NL.
Vorig jaar zijn wij getrouwd op Bali. Dit hebben wij laten regelen door een huwelijksburo in NL, dwz zij hebben voor ons ook de legalisatie van alle aktes geregeld.
Hiervoor hebben wij (als ik me goed herinner) hen wel moeten machtigen.
Bij terugkomst in NL hebben wij al het papier werk naar dit buro opgestuurd en zij hebben gezorgd dat alles in Den Haag, bij het vertaalburo ect terecht is gekomen.
Zonder zelf iets te hoeven doen, hebben wij ongeveer 8 mnd later het trouwboekje vanuit Den Haag toegestuurd gekregen.
Ik zie dan dus ook niet in waarom jullie niet iemand zouden kunnen machtigen ?
Misschien kan dit huwelijksburo jullie hierover wat informatie geven, het zijn vriendelijke mensen.
Hun adres is www.extravacanza.nl
Ik wens jullie in elk geval veel succes,
groetjes Anita

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,615,047 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com