indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-09-2009 19:11 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Allemaal oleh oleh (kado' s) voor vrienden , familie , verloofde , weeshuizen etc .

Met zijn 3-en komen we max 40 kilo. Vaak inclusief de 3 trekkoffers.
Vaak ook leeg.In mijn trekkoffertje zitten mijn fototoestellen.

Terug gaande is het altijd 3x 22 kg (koffers) plus ongeveer 15 kg voor de 3 trekkoffers.

Ja ik ook, heen veel oleh2 en terug de oleh2 voor Nederland, Indonesische produkten die hier niet niet of moeilijk verkrijgbaar zijn en "bestellingen". Ik probeer onder de 25 kg te blijven (tot 25 kg wordt niet moeilijk gedaan) maar die handbagage is echt verschrikkelijk.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 16-09-2009 19:19 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Ik probeer onder de 25 kg te blijven (tot 25 kg wordt niet moeilijk gedaan) maar die handbagage is echt verschrikkelijk.

Mijn neef was supir B-747 van Garuda .Nu al gepensioneerd.
Die vertelde dat hij een paar keren heeft meegemaakt met kleine "problemen " tijdens het taxien .
Zoals je weet wordt de taxisnelheid berekend met de bekende gegevens ,
Het aantal passagiers (en hun koffers) aangevuld met hun trekkoffertjes, windsnelheid etc .
Als de helft of meer van de passagiers 15 kg handbagage nemen ipv de " toegestane" 5 of 7 kg (op Schiphol was het 7 kg afgelopen) kan het wel een paar extra meter schelen wanneer een vliegtuig los gaat .

Had ooit 2-3 maanden gewerkt bij een reisburo in Amsterdam (mijn eerste job).
Moest toen een oude dame helpen met haar bagage .
Ben bijna invalid geworden , haar tasje zit vol met keju (kaas) dari Belanda .
Niet te tillen.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

ja en al die cdees die wegen ook zwaar mee.....want Anne Mieke koopt zich kwijt aan indonesische muziek Emoticon: Party! Emoticon: Stupid

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-09-2009 20:59 willemgeheim wrote:
ja en al die cdees die wegen ook zwaar mee.....want Anne Mieke koopt zich kwijt aan indonesische muziek Emoticon: Party! Emoticon: Stupid

Yep, scheelde toch weer een half kilootje of zo.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

fransman
User
spacer line

Anne Mieke,
ze is onderweg met 29 kilo in de koffer, de zware dingen in de handbagage.SQ maakte er geen probleem van, viel mij echt mee.
Ze blijft in Indonesie, ze komt er vandaan en ze heeft natuurlijk veel souveniers geshopt voor haar familie. Zelf vlieg ik over 3 weken, ook met SQ en dus ook met 29 kilo in de koffer. Emoticon: Wink Ik blijf ook maar in Indonesie wonen, op Bali.
Container met andere spullen wordt nagestuurd.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-09-2009 22:02 fransman wrote:
Anne Mieke,
ze is onderweg met 29 kilo in de koffer, de zware dingen in de handbagage.SQ maakte er geen probleem van, viel mij echt mee.
Ze blijft in Indonesie, ze komt er vandaan en ze heeft natuurlijk veel souveniers geshopt voor haar familie. Zelf vlieg ik over 3 weken, ook met SQ en dus ook met 29 kilo in de koffer. Emoticon: Wink Ik blijf ook maar in Indonesie wonen, op Bali.
Container met andere spullen wordt nagestuurd.

Het verbaast me niks dat SQ daar geen probleem van heeft gemaakt. Ik krijg ook altijd meer ruimte (letterlijk in dit geval) omdat ik alleen reis ook al staat dat nergens.
Succes voor jouw vlucht straks. Ben beetje jaloers, ik moet nog een kleine twee jaar wachten....zucht dus zal tzt ook wel met dit soort dingen te maken krijgen.

gr
AM

Milani
User
spacer line

Dus koffer onder de 25 kg blijven, trolley onder de 10 kg, laptop 4 kg, cameratas en handtas dan moet het goed zijn?

Indoboy20
User
spacer line

Het is heel simpel, je stop je overgewicht in je handbaggage. Mochten ze het controleren, haal je alles netjes eruit en maak je er netjes 5 kilo van. Als alles weer okay is dan ga je om het hoekje gewoon die handbaggage met je zooi weer volstoppen. Zo kun je rustig 15 kilo of meer meesjouwen. Hopelijk heb je niet zo snel last van rugpijn Emoticon: Party! .

fransman
User
spacer line

Handbagage oftewel cabinbagage werd totaal niet gecontroleerd.
SQ is in mijn ogen wel erg makkelijk.
Ik wilde eerst met airberlin vliegen omdat het zoveel goedkoper zou zijn maar voor 120 euro meer vlieg ik toch liever met SQ.
Dan hoef ik ook niet zelf met mijn bagage te slepen in Bankok.

fransman
User
spacer line

AM, waarom moet je 2 jaar wachten en waarop moet je 2 jaar wachten?
Ik dacht dat je al lang in Indonesia gevestigd was?????

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

vorige week met airberlin naar bangkok gevlogen...daar was het toch echt strikt qua gewicht, de persoon vlak voor mij bij het inchecken had 23 kg bagage, moest ie toch 3 kg bijbetalen! anderzijds werd de handbagage helemaal niet gecontroleerd op gewicht of afmeting...

Milani
User
spacer line

Management KLM hamert er steeds meer op dat handbagage gewogen moet worden.
Emoticon: Yes!

Wij vliegen met Malaysian en mogen 25 kg. misschien omdat wij 6 maanden gaan, maar advies van bekende stewardess is geen risico nemen en niet boven de 26kg gaan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-09-2009 01:08 fransman wrote:
AM, waarom moet je 2 jaar wachten en waarop moet je 2 jaar wachten?
Ik dacht dat je al lang in Indonesia gevestigd was?????
Nee, ik woon helaas nog in Nederland. Die eerste vraag laat ik liever onbeantwoord omdat sommige mensen helaas alles aangrijpen om zaken verkeerd te interpreteren.

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

[quote] On 18-09-2009 12:06 Milani wrote:
/quote]

Afgelopen zomer werd de handbagage gewogen op de terugreis van jakarta naar amsterdam tezamen met de gewone bagage mocht het niet meer zijn dan 30 kilo.

spacer line  

On 18-09-2009 12:06 Milani wrote:

Ik had niet anders verwacht van de klm... daar wil toch niemand mee vliegen ! Emoticon: Puh!

Live life to the max.......

teripang
User
User icon of teripang
spacer line

Hallo franzman
Mijn bericht komt weldra te laat, maar volgende keer als zij kleren meeneemt moet je die
speciale plastic zakken(volumezakken) gebruiken, waar je de lucht uit kan persen,
het scheelt echt in gewicht, en er kan meer kleren in dan normaal,

spacer line  

On 27-10-2009 20:33 teripang wrote:
. . . . .moet je die
speciale plastic zakken(volumezakken) gebruiken, waar je de lucht uit kan persen,
het scheelt echt in gewicht . . . . . .

Da`s waar, één ons kleren weegt minder dan 100gram lucht !! Emoticon: Laugh out loud

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Milani
User
spacer line

Met Malaysian Air een 6 mnd. ticket economy vertrek 31-10-09 vanuit Schiphol dan is 25 kg toegestaan.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,554,646 topic views - 232,847 posts - 13,679 topics - 22,706 members - last post @ 27-06-2019 05:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,925,423 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com