indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Wie gaat er straks ook tijdens lebaran naar de Indonesische ambassade in Den Haag?

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

niemand? Goh, dat zal een eenzaam feestje worden dan...zelfs Om Sid gaat niet? Emoticon: Smile

spacer line  

Nee , niet meer .
Alleen de 1ste 3 jaren van mijn verblijf in Ollanda had meegedaan omdat mijn vader als Indon. ambtenaar "verplicht" was om aanwezig te zijn bij Lebaran en 17 Agustus.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Sinds hij ambassadeur is geworden van IndonesiŽ in Nederland, houdt Habibie niet alleen 'open house' voor lebaran maar ook voor kerst in diens ambtwoning in Wassenaar. Vorige kerst was ik er bij geweest. Het was best druk. Toevallige was Rosihan Anwar, een bejaarde Indonesische journalist, te gast bij de ambassadeur. Rosihan Anwar was in Nederland op uitnodiging van Radio Nederland Wereldomroep. Het was naar aanleiding van 60 jaar ronde rondetafelconferentie en de soevereiniteitsoverdracht. Hij is de enige nog levende Indonesische journalist die aanwezig was bij deze twee gebeurtenissen

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

oh, dat voor kerst wist ik niet.....was anders nog wel leuk geweest. Is dat binnen of buiten? Omdat lebaran altijd buiten wordt gevierd....

spacer line  

Novi , als je nog niet in hun mailinglist zit kan je mss vragen of je naam geplaats kan worden.

Ik krijg geregeld berichten , of via via vrienden of rechtstreeks via de mail .
Meestal kom ik niet . Emoticon: Yes!

spacer line  

Voor Heer Surya Atmadja:

Pas Op met Word "Indon"
Daar ligt heel gevoelig voor de Echte Indonesiers..
Zo noemt Malaysiers de Indonesiers als Indon = Dief
Terwijl zij onze batikken hebben gestolen en andere dingen..

Graag een begrip hiervoor..

Salam hormat..

Echte Indonesier

C.P Siregar

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Er staat wel een puntje achter Indon. waardoor het een afkorting is, van.. Indonesie/Indonesier. Het woord Indon ligt niet zo zeer heel gevoelig bij Indonesiers, maar voornamelijk bij politiek Indonesie omdat het verworden is tot woord met onbehoorlijke betekenis.

Groetjes,
Een echte Nederlander in Indonesie. Emoticon: Puh!

spacer line  

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Da's een video gemaakt door Maleisiers, wat moet ik daar mee in het licht van je eerdere opmerking en mijn reactie erop? Moet ik nu ook "Boehoe, wat zijn Maleisiers toch boze mensen" roepen?

Ik denk dat je dit soort zaken het beste kunt zien in het licht van Polen e.d. die alles om zeep helpen in Nederland. Maleisiers moeten er ook niets van hebben dat illegalen hun baantjes inpikken en misbruik maken van sociale voorzieningen in het land. Prima toch? Er zijn voldoende hardwerkende Polen (en Indonesiers) om het stereotype een beetje te ontkrachten, maar het komt toch ergens vandaan natuurlijk.

spacer line  

On 02-08-2011 11:16 Yerun wrote:
Het woord Indon ligt niet zo zeer heel gevoelig bij Indonesiers, maar voornamelijk bij politiek Indonesie omdat het verworden is tot woord met onbehoorlijke betekenis.

Juist wel , de Indonesiers met internet verbinding zijn soms verwikkeld in discussies, soms ook scheldpartijen met de Maleisiers ( v.v)
De Maleiers werden uitgescholden met Malingsia .
Politiek gezien zijn juist de Maleisiers diebij hun grote "broer" Indonesia aan het slijmen zijn.
Malaysia werd o.a groot door de bijdrage van de Indonesiers , op onderwijs en heden door de opkomst van de TKI-ers.

Sie voe plee (SVP) de achtergrond informatie nalezen hoe de Maleisiers sinds hun kemerdekaan (?) hun land hebben opgebouwd.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, zo'n Malingsia t-shirt ligt hier ook in de kast en trek ik regelmatig aan. Vinden ze wel leuk hier (in Indonesie inderdaad).

Die scheldpartijen zijn uitwassen, net zo goed als er Nederlanders en Duitsers met elkaar botsen over die kuilen in het zand. Da's heel normaal, maar heeft weinig te maken met het probleem dat de politiek heeft met de term Indon als je het mij vraagt.

Natuurlijk is een land opbouwen niet eenzijdig werk van 1 groep. Ook dat geldt voor andere landen in de wereld, en lijkt me niet echt bijzonder. Ik stelde dan ook:

Ik denk dat je dit soort zaken het beste kunt zien in het licht van Polen e.d. die alles om zeep helpen in Nederland. Maleisiers moeten er ook niets van hebben dat illegalen hun baantjes inpikken en misbruik maken van sociale voorzieningen in het land. Prima toch? Er zijn voldoende hardwerkende Polen (en Indonesiers) om het stereotype een beetje te ontkrachten, maar het komt toch ergens vandaan natuurlijk.

spacer line  

Sie voe plee (SVP) de achtergrond informatie nalezen hoe de Maleisiers sinds hun kemerdekaan (?) hun land hebben opgebouwd.

Ze krijgen hun onafhankelijke dag van de britsen maar ze moeten 45% van de landinkomsten betalen aan de britsen..

de reden waarom Malingsial ons haten.

1.http://www.youtube.com/watch?v=asybHMnBsrc
2.http://www.youtube.com/watch?v=KD3-flsHNkg
3.http://www.youtube.com/watch?v=oAzX3zUcbGo

Ze zeggen dat deze dingen uit malaysia komen.

Rendang
Batik
Becak
Tari leak
Pulau Riau ( olie )
Pulau Ambalat ( olie )
Lontong
Tari ondel ondel
dan lain lain..

denk goed even na..
Dat er genoeg landen in asia en australia jaloers zijn met indonesia ( grondstoffen en financiele )

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. C.P.Siregar,
Even off topic.
Is de Siregar die in Bali woont familie van jouw.

Shalom

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,729 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,849,547 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com