indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

putteng
User
spacer line

moet je in indonesie je ticket herbevestigen? Zo ja,hoe doe je dat?

Pascal.F
User
spacer line

Als men Bv.met EVA AIR vliegt gewoon 72 uur voor terugvlucht een reisagentschap binnen gaan en vragen voor bevestiging terugvlucht.
De kosten zijn ongeveer 2€. Men kan ook bellen maar bij een reisbureau heb je een bewijs.

putteng
User
spacer line

oke, bedankt voor je reactie

senior
User
User icon of senior
spacer line

De laatste paar jaar doe ik dat niet meer: herbevestigen, zowel bij Singapore Airlines als bij MAS niet meer.De laatste keer dat ik belde naar het kantoor van MAS, in 2004, kreeg ik te horen dat het niet meer hoefde. Maar wellicht moet het bij andere maatschappijen nog wel....??

hati hati, pelan pelan

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

ik heb dat daar nog nooit gedaan, bij geen enkele maatschappij....

spacer line  

Individuele reizigers hoeven in ieder geval bij Singapore Airlines, Malaysian Airlines en Cathay Pacific hun tickets niet meer te herbevestigen. Mag wel, en dat kan soms - indien de vlucht overboekt is - gunstig uitpakken. Telefoontje naar het kantoor van de maatschappij volstaat dan en je krijgt iets van een letter / cijfer combinatie als bevestigingscode.

Helaas zijn er ook weer maatschappijen waarbij je MOET herbevestigen omdat ze anders je stoel een 2e keer verkopen. Even checken bij de betreffende maatschappij dus.

Reizigers in groepen (10 of meer personen) moeten de lijst met passagiers (laten) faxen naar kantoor van de betreffende luchtvaart maatschappij op die betreffende locatie. Wordt echter vaak ongemerkt door de reisagent verzorgd.

If you have nothing to loose, you can risk everything

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Met Emirates werkt dit allemaal via mail; Als je de heenweg online hebt ingechecked, krijg je enkele dagen voor je terugvlucht een email als reminder dat je ook de terugreis online kunt inchecken. Alvast boardingpas met stoelnummer bepalen en printen. Vond het wel handig en service gericht.
Herbevestigen ansich is volgens mij uit de tijd. Heb het zelf al jaren niet meer meegemaakt. Misschien is dat de reden dat ze geregeld de vliegtuigen overboeken; Als iemand niet komt opdagen wordt het toch opgevuld Emoticon: Wink

Begin de details te vergeten

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dan heb ik toch hele andere ervaringen met Emirates (vandaag nog) Ik vind het een zootje en toch van veel mindere kwaliteit dan bv SQ of MAS. De enige "reminder" die ik kreeg vandaag dat mijn vlucht ontime was vertrek om 17.55 uit Dubai. Ze waren met was vluchtnummers aan het googlen geweest want de echte vlucht was vanochtend om 8.40 uur. Stoelreserveringen niet zoals gewenst.
Maar goed beetje off topic voor mij voorlopig geen Emirates meer.
Herbevestigen doe ik ook al jaren niet meer ook niet met Eva Air (de laatste keer was 3 jaar geleden)

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Herbevestigen hoeft al 30 jaar lang niet meer bij internationale vluchten. Alleen nog aan te raden voor de lokale vlucht binnen Papua maar zeker niet meer voor moderne airlines

Gracias. Sama sama

Pamelabak
User
spacer line

Dit jaar hebben we bij de Emiraten de tickets nog moeten herbevestigen. Verder hebben we een prettige vlucht met een goede service gehad. Gaan zeker vaker met de Emiraten.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik snap helemaal niet wat Anne Mieke nu precies zegt.

Begin de details te vergeten

mvisscher
User
spacer line

Ik heb dit jaar ook met Emirates gevlogen en vond het juist allemaal zeer goed geregeld.
Op de terugreis kon ik niet online inchecken en bleken we ( man, kind en ik) door het hele vliegtuig te zitten en hebben ze eea zo geregeld dat we toch bij elkaar zaten. Prima service verder.
Ik heb dus niet herbevestigd.
Ik ben van plan in 2010 weer met ze te vliegen.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 15-09-2009 14:30 mvisscher wrote:
Ik heb dit jaar ook met Emirates gevlogen en vond het juist allemaal zeer goed geregeld.

Ik heb dezelfde ervaring. Helaas weiger ik te vliegen met een nationale luchtvaartmaatschappij van een land / groep landen waar ze zwangere vrouwen doodstenigen. Om die reden en met die woorden heb ik eens de helft van een ticket ongebruikt naar die maatschappij teruggestuurd.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-09-2009 11:51 JohanN wrote:
Ik snap helemaal niet wat Anne Mieke nu precies zegt.

Ik zeg dat ik helemaal niet zo tevreden ben en dat ik, ook voor een paar honder euro meer, liever met SQ of MAS vlieg.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 15-09-2009 14:45 guna2 wrote:

[quote removed]

waar ze zwangere vrouwen doodstenigen

Ik neem aan dat je bedoelt "ongehuwde zwangere vrouwen"?

spacer line  

Laat onverlet dat vliegen met Emirates vanuit NL naar Bali misschien wel goedkoper is maar dat het je ook in totaal zo'n 30 uur tijd kost, terwijl je met SA of MAS of CP maar iets van 15 tot 17 uur onderweg bent. Doe dat eens als je bijv. kinderen bij je hebt :(

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 16-09-2009 05:30 Amed East Bali wrote:

[quote removed]

Ik neem aan dat je bedoelt "ongehuwde zwangere vrouwen"?
Oh, dan mag het natuurlijk, aangezien de gemiddelde vrouw in die cultuur gezien wordt als minder dan een varken.

Herbevestigen dus. Het werd mij eind jaren negentig aangeraden het wel te doen. Ik heb zo een paar keer een Jakartaanse wolkenkrabber van binnen gezien om op het kantoor van onder meer Lufthansa (Panin Building) en KLM (Summitmas) te herbevestigen. Echter werd me altijd ter plekke verteld dat het 'niet per se nodig was'. Na drie keer heb ik het toen maar achter wege gelaten. Het is altijd nog goed gegaan ook. Emoticon: Wink

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 16-09-2009 05:30 Amed East Bali wrote: Ik neem aan dat je bedoelt "ongehuwde zwangere vrouwen"?

Nee, ik bedoel "zwangere vrouwen." Ik zeg wat ik bedoel.

putteng
User
spacer line

Bedankt voor jullie reacties.
Gr. Ge

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

On 16-09-2009 06:21 guna2 wrote:

[quote removed]

Nee, ik bedoel "zwangere vrouwen." Ik zeg wat ik bedoel.

Heb je daar enig bewijs voor? Zonder het voovoegsel ¨ongehuwd¨ lijkt mij dat niet zo waarschijnlijk.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

mvisscher
User
spacer line

Laat onverlet dat vliegen met Emirates vanuit NL naar Bali misschien wel goedkoper is maar dat het je ook in totaal zo'n 30 uur tijd kost, terwijl je met SA of MAS of CP maar iets van 15 tot 17 uur onderweg bent. Doe dat eens als je bijv. kinderen bij je hebt :(

Ik ben met Emirates zeker geen 30 uur onderweg geweest.
Wij vlogen van Dusseldorf naar Bangkok via Dubai. 2 keer 6 uur met een tussenstop van 3 uurtjes.
Dit vonden wij juist heerlijk, omdat je niet een lange ruk achter elkaar in het vliegtuig zit.
Vervolgens lekker een paar daagjes Bangkok gedaan en daarna met Air Asia iets meer dan 4 uurtjes naar Bali.
Je moet het voor jezelf aangenaam maken natuurlijk, zo'n reis.
Als je alles achter elkaar plakt wordt het een lange trip inderdaad.

Ik heb overigens ook wel eens met MAS gereisd naar Bali en had toen op KL een tussenstop van bijna 8 uur, dus dat was ook een lange ruk.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 18-09-2009 12:26 mvisscher wrote:

[quote removed]

Ik ben met Emirates zeker geen 30 uur onderweg geweest.
Wij vlogen van Dusseldorf naar Bangkok via Dubai. 2 keer 6 uur met een tussenstop van 3 uurtjes.
Dit vonden wij juist heerlijk, omdat je niet een lange ruk achter elkaar in het vliegtuig zit.
Vervolgens lekker een paar daagjes Bangkok gedaan en daarna met Air Asia iets meer dan 4 uurtjes naar Bali.
Je moet het voor jezelf aangenaam maken natuurlijk, zo'n reis.
Als je alles achter elkaar plakt wordt het een lange trip inderdaad.
Als je met SQ of met MAS vliegt kun je in minder vlieguren in Denpasar, Bali dan de vlucht Dusseldorf-Dubai-Jakarta. Het stuk Dubai-Jakarta is langer dan Dubai-Bangkok, de stop in Dubai ook. Zelfs met het eerste het beste vliegtuig van jakarta naar Denpasar ben je dan toch al gauw 24 uur onderweg, wil je wachten op de luchtvaartmaatschappij van jouw keuze misschien wel langer.

mvisscher
User
spacer line

wij vlogen vanaf Bangkok rechtstreeks naar Denpasar, niet via Jakarta.
Je kan je vlucht en dus ook de lengte van je reis, natuurlijk in allerlei variaties bedenken.
Wij hebben het via Bangkok gedaan, zodat we meteen een paar daagjes Bangkok konden doen.
Als je zo snel mogelijk op de plek van bestemming wilt zijn zou ik er ook niet voor kiezen om met Emirates naar Jakarta te vliegen, Jakarta is ook nog eens geen leuke stad om een tussenstop van een paar dagen te maken.

In 2010 willen we beginnen in Yogyakarta en ik heb al wat gepuzzeld, maar ik denk dat Emirates dan ook geen optie is, omdat eea gewoon niet goed aansluit om door te vliegen naar Yogya. ( niet via Kul en niet via BKK, via Jakarta sluit ook niet lekker aan)
Waarschijnlijk gaan we dan ook met MAS.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,583,373 topic views - 228,121 posts - 13,630 topics - 19,445 members - last post @ 19-09-2018 22:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,621,982 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com