indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jeremiah
User
spacer line

hetkomt misschien een beetje lullig over maar mijn echtgenote en ondergetekende willen zo graag apen zien op bali tijdens ons aanstaande.vakantie. Waar kunnen wij die het beste zien ??????????
Verder willen wij graag een gezin op Bali financieel ondersteunen
in plaats van via een of andere anonieme bijdrage.
als u een adres weet.gaarne uwreactjeremiah

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

een straatnaam zegt genoeg wat betreft die monkeys:

Jalan Monkey Forest Ubud

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

janss557
User
spacer line

Daar sluit ik me bij aan. Het apenvolk is natuurlijk brutaal, maar het is lang niet zo erg als in Sangé. Bovendien heb je daar een ongelooflijke mooie rivierbedding met een gigantische waringin. Daal de trappen af, naar verschillende kanten. Het is mooooooi!

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Op een paar kilometer afstand (noordelijk) van de kustplaats Candidasa is tevens een apenberg. Ik was daar een paar jaar geleden en ben eerst aan de voet van de berg via een trap van hout en steen naar boven gegaan. Later verdween die trap en werd het wat steiler. Na een kwartier klimmen kwamen de eerste aapjes (makaken) tevoorschijn die daar meen ik voornamelijk leven van moerbeien. Ik had gedacht dat ze brutaal om eten zouden gaan zeuren, maar ze reageerden nauwelijks op mijn aanwezigheid. Op de top aangekomen ging ik door zo'n typische toegangspoort en waren er Hindu - beelden te zien die met zwart - wit geblokte doeken waren omwikkeld. Het uitzicht was in ieder geval de moeite waard en ondanks het overvloedig achtergelaten afval zoals lege plastic Aqua flessen, pindazakjes en snoeppapiertjes kon ik toch begrijpen dat die plek iets magisch of heiligs bevatte met de eeuwenoude kamboja bomen die een aantal tempels of pondoks versierden.

Jan.

spacer line  

hallo baligangers
wij hebben wel een adres van een familie op bali die echt wel wat hulp kunnen gebruiken . het is een gezin met twee opgroeiende meisjes we hebben wel een adres en ook wel fotos maar die kunnen we zo maar niet plaatsen heb je nog interesse mail dan even naar joristiggelhofRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.msn.com zelf zijn we op bali van januari tot
eind maart

mawar
User
User icon of mawar
spacer line

In Ubud, monkey Forest, De apen zijn zooo brutaal. Ze gaan ook naast je zitten en beginnen dan je te aaien. Gek idee, maar soms bijten ze wel eens (als ze je lief vinden) dus ga niet te dicht bij ze zitten!
Veel plezier op Bali! Emoticon: Bye bye

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 11-10-2004 10:43 mawar wrote:
In Ubud, monkey Forest, De apen zijn zooo brutaal. Ze gaan ook naast je zitten en beginnen dan je te aaien. Gek idee, maar soms bijten ze wel eens (als ze je lief vinden) dus ga niet te dicht bij ze zitten!

... of ze zitten onder de vlooien of jatten je spullen ... Emoticon: Smile Emoticon: Yes! Maar het blijft zeker leuk aapjes kijken!!!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Gilbert
User
spacer line

Aapjes?
Ubud, Sangeh, en langs de weg bij Bratan, allemaal leuk.

Maar het leukste is bij de tempel in Uluwatu. (zuiden)
Een prachtig tempelcomplex, op een cliff van 200 m boven de zee, prachtig uitzicht.

Daar wordt ook om 1800 uur dagelijks de kecak/firedance gespeeld. Een van de mooiste uitvoeringen.
En dat allemaal op 200 m hoogte, in de openlucht, met zicht op de zonsondergang in zee, en het silouette van de tempel op de achtergrond.

De apen.
Op het tempelcomplex leeft een groot apengemeenschap, en ze hebben een alleraardigst truukje geleerd.

Heel snel en onverwacht plukken ze de bril van je neus af, en klimmen in een boom of op het dak.

Pas als ze een banaan, of een handvolk pinda's hebben gekregen geven ze je bril terug. Geef je niets, dan heb je kans dat de bril 200 meter naar beneden gegooid wordt. Echt lachen.
Erg leuk om te zien, maar ... laat je dure bril thuis.

Prachtig ook om al die toeristen te zien die hun dure Gucci brillen 200 meter naar beneden zien gaan, omdat ze het spel niet meespelen.

Een mooie combinatie trip:

1600 uur Jimbaran, de vissers uitzwaaien die de zee opgaan, maar ze varen eerst naar de de cliff van de Uluwatu tempel om hun offers te brengen.
1700 uur Uluwatu tempel bezoek, en apenvolk, echt lachen.
Je ziet rond 1730 de vissers aankomen, die uitgevaren zijn, 200 meter beneden je .
1800 uur openlucht kecak/firedance bij zonsondergang
1900 terug naar Jimbaran, ikan bakar eten.
En de cirkel is rond.
veel plezier
Gilbert

caroline
User
spacer line

De apen in de tempel van Uluwatu zijn inderdaad hartstikke leuk en doen erg leuke truktjes, zoals Albert al verteld heeft. Deze apen zijn echter de toeristen al gewend en de aapjes bij de apentempel van Candidasa zijn dus haast geen toeristen gewend. Vooral niet naar Ubud gaan dus.....

Succes en veel plezier !

testje
User
spacer line

ik heb geen idee

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

95,519,366 topic views - 242,162 posts - 13,759 topics - 35,541 members - last post @ 03-12-2021 00:48 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

156,297,458 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com