indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo

momenteel zit ik midden in een scheiding. Na 9 jaar samengeweest te zijn in Nederland gaat mijn vrouw van mij scheiden en neemt onze 2 zoontjes ( 4 jaar oud en 2 maanden oud) mee naar Jakarta waar zij weer bij haar ouders gaat wonen.
Zij is een chinese vrouw en komt uit een rijke familie in Jakarta.

Omdat onze kinderen mijn 'alles' zijn, ga ik binnenkort naar Jakarta om daar voorgoed heen te gaan en de relatie met mijn kinderen kan onderhouden.

Ik ben zelf al 7 keer in Indonesie geweest, o.a in Jakarta, Bogor, punyak, Yogja, Bandung, Cirrebon en Bail.

Aan gezien ik veel zaken moet regelen hoop ik advies te krijgen hierover.

Ik wil een appartement huren in Jakarta. Dit appartement wil ik het liefste huren boven een Mall zoals Taman Angrek. Red ik zo 'n appartement te huren met een bedrag van 2000 tot 2400 euro per jaar?

Ik ben trouwens ook op zoek naar meerdere Nederlandse kennisen die ook in Jakarta woonachtig zijn. Ik ben bezig met een netwerk van mensen op te bouwen in die regio. Aangezien ik zelf al 7 keer in Jakarta ben geweest kan ik misschien ook andere Nederlanders die bijvoorbeeld op vakantie gaan daar helpen de stad op een veilige manier te verkennen als hun gids.

Ik heb reeds al een goede nederlandse kennis in zuid-Jakarta die daar al 13 jaar woonachtig is.

Alle informatie betreffende wonen in Jakarta is welkom.

groeten Michiel

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Denk niet dat je voor dat geld daar kunt zitten. Echter kun je daarvoor wel in een van de vele buitenwijken van Jakarta een huis huren. Ik zit bijvoorbeeld nu in Lippo Cikarang in een rijtjeshuis met vier kamers, twee badkamers, kamer voor de hulp (met eigen badruimte) en een tuintje. Er is beveiliging, het is er schoon, rustig en onderhouden en dat alles op een uur van hartje Jakarta.

Jakarta op een veilige manier verkennen? Daar heb je geen gids voor nodig hoor. Het is hier redelijk veilig. Overigens mag je als buitenlander volgens mij nog altijd niet als gids optreden in dit land.

Over wonen in Jakarta weet ik alleen dat geen van mijn kennissen dat doet, hoewel er voldoende zijn die in de buitenwijken noemen. Denk dan onder meer aan Lippo Cikarang (waar ik zit), Lippo Karawaci, BSD, Bintaro Jaya en dat soort woonwijken. Echter zijn de verschillen erg groot tussen die wijken. Zelf kijken is dus een must om te kunnen bepalen of de wijk je past.

Ho Lee Fuk

Jeanette
User
spacer line

Hallo Jeroen,
Ik heb een impertinente vraag, dat weet ik, maar toch stel ik hem. Hoeveel bedraagt je huur eigenlijk? Kun je me e-mailen misschien? Ik heb een nicht die graag terug wil met haar man en die dat volgens mij te licht inschat, financieel gezien. Alvast bedankt!
Groetjes, Jeanette

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat mag ook wel over het blog hoor. Emoticon: Wink Voor het bovenstaande huis betaal ik 25 miljoen per jaar. Er is waterleiding en PLN aanwezig, uiteraard zelf te betalen maandelijks. Die rekening is ongeveer een 500.000 tot 600.000 per maand (airco staat alleen op de slaapkamer aan tijdens het slapen)

Het zijn niet echt de kosten, maar alles bij elkaar tikt het wel aan natuurlijk. Er zijn hier geen maandelijkse kosten aan de wijk voor verhuurders overigens, de eigenaren betalen die kosten, zit dus verrekend met de huur.

Deze 'mega-perumahan' heeft huizen te huur tussen de 4 en 250 miljoen Rupiah, van 1 kamer tot 8 kamers. Kopen kan vanaf 90 miljoen. Dan zit je achteraf in een stenen hutje. Mij niet gezien, tenzij je Indonesiers weet die van je willen huren moet je dergelijke dingen niet kopen (op naam van een Indonesier inderdaad).

Ho Lee Fuk

dmndk
User
spacer line

Michel, waarom blijven de kinderen niet in Nederland ? Kan je ex hen zomaar meenemen?

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

hollandmanis38,

Heb je er al aan gedacht op welke verblijfstitel je in RI wilt verblijven?
Wil je hier permanent blijven? Deeltijd?

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-09-2009 13:23 dmndk wrote:
Michel, waarom blijven de kinderen niet in Nederland ? Kan je ex hen zomaar meenemen?

Als de Nederlandse rechter de kinderen aan de moeder heeft toegewezen, tja......dan kan dat. Overigens, Michiel, heeft jaren geleden een kennis een dergelijke uitspraak van de rechter aangevochten met de reden dat zijn ex een afhankelijkheidssyndroom had (zij ging ook terug naar haar familie en daar inwonen) en dus onvoldoende zelfstandig was om voor de kinderen te kunnen zorgen; ook dat het inwonen bij schoonfamilie funest voor de opvoeding van de kinderen zou zijn (ging ook over een Indonesische) en heeft uiteindelijk gewonnen waarna hij de voogdij heeft verkregen. Think about it want volgens Nederlandse normen maakt ze een grote fout door terug te keren naar de familie; dat kan als "ongeschikt" afhankelijkheidsgedrag en onvolwassen gedrag worden gezien.

spacer line  

Ik zoek trouwens ook Nederlanders die in Jakarta wonen of werken voor info en om al vast een kennisenkring daar op te bouwen.

Ik kan heb inmiddels al een aantal vrienden daar.

mailen kan naar;

michielarijandelangRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

marc1966
User
spacer line

Goedenavond,

Ik ben dus ook sinds kort relatie loos na 20 jaar en heb altijd al is naar IndonesiŽ willen gaan.
Ik zit er aan te denken om volgend jaar juli voor de Ramadan te gaan Emoticon: Smile .
Ik mail en chat sinds enkele maanden met een Indonesische moslim vrouw.
Zij woont in Bekasi en is geloof ik naar Indonesische maatstaven niet heel ver vandaan van de
hoofdstad Jakarta,dacht dat ze zei 3 uur met de auto.

Ik dacht eerst alles gewoon te boeken via de reisburo`s enzenz,maar als ik dit dan zo lees van jullie
zou ik een dief van mijn eigen portemonnee zijn,als ik ook gewoon niet een huis huur.

Waarom is alles zo goedkoop?
Wat is het addertje onder het gras?
Met deze prijzen is mijn vliegticket nog het duurst.
Is het mogelijk om bv een maand lang een huis te huren?

Ben dus bezig om me te oriŽnteren voor een reis naar IndonesiŽ en wordt voor mij de eerste keer.

Maak ik een denkfout,dat ik beter een huis kan huren wat jullie aangeven bij die makelaars,dan bij ee reisburo,waarbij je er van uit kunt gaan dat alles goed geregeld zal zijn,alleen een paar duizend euro armer.

Weet nog niet heel veel over IndonesiŽ,maar heb wel al een doel om in ieder de geval samen met
mijn mail/chat vriendin dingen te ondernemen volgend jaar.
Het land is zo ontzettend groot dat ik eerst graag dingen wil bezoeken tussen Jakarta en haar woonplaats Bekasi.

Alvast voor eventueel de info.

Groetjes Marc

havana45
User
spacer line

Hi Marc,
sinds kort relatieloos?dan ben je heel erg kwetsbaar en iedere vrouw die je aandacht geeft en naar je luisterd,daar zal je misschien wel voor vallen.Pasop,je stapt zo weer in een verkeerde relatie!Als je voor het eerst naar indonesie gaat en je hebt geen persoon die je daar daadwerkelijk kent,ga dan met een georganiseerde reis en kijk je ogen uit en probeer contacten te leggen cq vrienden maken.Dan kan je een volgende keer waarschijnlijk wel alleen zonder reisorganisatie naar indonesie.Ik neem aan dat je de taal niet spreekt,doe er vast wat aan.Neem lessen,dat scheelt met het maken van vrienden of het verkrijgen van kennissen en je weet dan wat er in je omgeving enigzins besproken wordt.In indonesie is het overgrote deel vd bevolking financieel zwak en dan ben jij die uit nederland komt met zijn sterke euries dus een gewild slachtoffer,temeer als je niet weet waar ze overspreken.Je zal best goed op je zelf kunnen passen neem ik aan,maar PASOP!
Groeten.

spacer line  

hoi Marc,
i

ik ben zelf al 7 keer naar Indonesie geweest en ga er zelf binnenkort ook wonen.
Ik kan je dus opweg helpen. momenteel zoek ik zelf ook veel info over het wonen in Jakarta op.

mail me maar op:

michielarijandelangRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

ik hoor wel van je.,

groet

spacer line  

hallo,

kan ik naar Jakarta gaan met een visum voor 2 maanden, daarna terplekke verlengen elke maand tot 6 maanden totaal, daarna even naar singapore gaan. Daarna weer terug naar Jakarta om weer een visum aan te vragen op de luchthaven voor weer 2 maanden. en het hele ritueel blijven herhalen om zo continu in jakarta te kunnen verblijven.

Zodat ik alleen in keer per 5 jaar naar Nederland moet om mijn Nederlandse paspoort te verlengen.

kan dit...?

en Yerun (jij weet nogal veel over dit soort zaken)..
Kun je hier met mij op msn messenger over praten?
MichielarijandelangRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

add me daar svp.
ook anderen die ervaringen hebben op dit gebied zou ik graag hierover willen spreken.

Michiel

marc1966
User
spacer line

Goedenavond allemaal,

Jullie reageren snel moet ik zeggen en dank daar voor.Ja,je denkt dat je alles goed voorbereid en probeer zo veel mogelijk info te verkrijgen natuurlijk.
Zodoende ben ik ook op deze site terecht gekomen.
Ik ben een Leeuw van sterrenbeeld en die zijn vaak loyaal en royaal,oa.Dat is in mijn geval dus ook zo.
Heb ook meer met naÔviteit te maken,maar ja,zo ben ik nu eenmaal en vaak genoeg op mijn bek gegaan met mensen.Maar het hart zit nu eenmaal op de goede plaats bij mij,kan er niks aan doen Emoticon: Smile

Hollandmanis 38,neem binnenkort contact met je op via de mail.Eerst dingen op een rijtje zetten voor je en is dan duidelijker wat ik ongeveeer in gedachte heb.

De rest erg bedankt nogmaals en lees regelmatig dus wel dit forum af over IndonesiŽ.

Groet Marc

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 14-09-2009 14:41 hollandmanis38 wrote:
hallo,

kan ik naar Jakarta gaan met een visum voor 2 maanden, daarna terplekke verlengen elke maand tot 6 maanden totaal, daarna even naar singapore gaan. Daarna weer terug naar Jakarta om weer een visum aan te vragen op de luchthaven voor weer 2 maanden. en het hele ritueel blijven herhalen om zo continu in jakarta te kunnen verblijven.

Zodat ik alleen in keer per 5 jaar naar Nederland moet om mijn Nederlandse paspoort te verlengen.

kan dit...?

en Yerun (jij weet nogal veel over dit soort zaken)..
Kun je hier met mij op msn messenger over praten?
MichielarijandelangRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

add me daar svp.
ook anderen die ervaringen hebben op dit gebied zou ik graag hierover willen spreken.

Michiel

Om 6 maanden te kunnen verblijven moet je officieel vooraf een sponsor hebben in Indonesie maar er zijn hier ook mensen die er ervaringen mee hebben om gewoon een 60 daags visum te vertrekken en de sponsor ter plekke te regelen. Echter om na die 6 maanden weer opnieuw deze truc uit te halen moet je het land uit. Vanuit Jakarta is dan het meest logische (en qua ticket/verblijf ook het goedkoopst) om pp naar Kuala Lumpur te gaan. alternatieven zijn Singapore of Kuching. Het 60 daags visum moet dan opnieuw bij de ambassade worden aangevraagd.
Dus letterlijk doorlopend in Jakarta verblijven is niet mogelijk wel met elk half jaar een onderbreking van een paar dagen.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

ik zou het verlengen van je visum wel laten regelen door een bureau. Heb laatst toch weer van een vriendin gehoord dat je anders de hele zit te wachten op een kantoortje etc. Ik leverde gewoon mijn paspoort in, betaalde (iets meer dan het gebruikelijke tarief voor verlenging) en haalde daarna mijn paspoort weer op. Geen enkel gedoe en ik was ook niet zenuwachtig of ik wel of niet een verlenging zou krijgen....

spacer line  

kan iedereen in indonesie in principe als sponsor fungeren?
Als zij mij dus een uitnodiging sturen met een kopie van hun paspoort of identietijdsbewijs en daarmee naar de Indonesische ambasade ga in Nederland is dat genoeg om dit sponsor visum te ontvangen?

Wat kost het verlengen van een visum in Jakarta?

NoviKirana, wat kost het (iets meer) om het verlengen van het visum te laten regelen door een burea, en hoe kom ik in contact met dit bureau. Hoe weet ik dat ze te vertrouwen zijn?
Ik geef namelijk niet graag mijn paspoort aan vreemnden mee. Je weet namelijk nooit of je het wel terug krijgt, of tegen extra betaling.

als ik naar Kuala Lumpur ga en vandaar weer naar Jakarta.
Hoeveel tijd moet daar dan tussen zitten.
Moet ik dat visum dan halen in bij de Indonesische ambasade in Kuala Lumpur (gaat dit zonder problemen, en betaal je dan meer dan ik in Nederland zou betalen bij de Indonesische ambasade?

Ik heb gehoort dat je met een enkele reis niet Indonesie in mag komen, klopt dat?
Als dat zo zou zijn moet ik dus eerst een retour naar kuala lumpur en daarna nog een retour ticket betalen van kuala lumpur /.jakarta (dus 2 keer een retour)???

Ik hoop dat meer mensen met kennis over indonesische burocratie mij op hun msn messenger of yahoo kunnen toevoegen, dat praat een stuk makkelijker.

Ik ben trouwens al bezig Jakarta vertrekken!

Msn messenger : michielarijandelangRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com
yahoo messenger : michiel_delangRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Paspoort verlengen doe je natuurlijk niet in Nederland, maar op de Nederlandse ambassade.

Er is geen minimum tijd om het land uit te moeten zijn, het gaat erom dat je een stempeltje 'uit' hebt, en een stempeltje van een ander land 'in' voordat je weer een stempeltje Indonesie 'in' haalt.

Bij aankomst is GEEN (60-dagen) visum te verkrijgen wat verlengbaar is.

Je moet bij aankomst in Indonesie een ticket het land uit kunnen overleggen volgens de regeltjes. Ik ben er 2 keer naar gevraagd in die tig keer dat ik het land ben binnengekomen.

Ho Lee Fuk

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Met excuses aan FredB kruip ik uit mijn schulp en mijn zelfopgelegde banning, dit is te grijs. Michiel, moeten we je poepluier ook komen verschonen? Kijk op de website van een Indonesische ambassade, en je vindt alle noodzakelijke informatie.

De hoofdpunten:
  • alle verlengbare visa moeten buiten IndonesiŽ worden aangevraagd.
  • alle verlengbare visa moeten worden aangevraagd door een sponsor (dus niet door jou)
  • de desbetreffende sponsor moet dus niet alleen in IndonesiŽ wonen, maar ook in de provincie (district) waar je je gaat vestigen. Dat is logisch, aan een sponsor in Nederland heeft IndonesiŽ niets, en als je in JKT gaat wonen mag je sponsor niet in Papua wonen.
  • een visumverlenging kost Rp 250.000, maar zoals is opgemerkt kun je die verlenging het beste door een agent laten regelen. Kost een paar centen, maar spaart je tijd en ergernis (en waarschijnlijk ook geld).
  • Na de 6 maanden (let wel: 180 dagen, waarbij de dagen van aankomst en vertrek worden meegerekend) moet je (lees je sponsor, maar die hoeft niet mee) wederom in het buitenland een nieuw verlengbaar 60-dagenvisum aanvragen. De goedkoopste buitenlanden daarvoor zijn Singapore en MaleisiŽ. Officieel duurt het maken van het visum drie dagen (maar in KL doen ze het in een dag, kennelijk), en wederom is het interessant om daartoe een agent in te schakelen.

Ik hoop dat je het redt in dit land...

• guna2
    User
    User icon of guna2
    spacer line

AANHANSEL 1: VISUMAANVRAAG IN BUITENLAND, SPONSORBRIEF (zoals standaard in SIN)

Yogyakarta, [datum]

Perihal: Permohonan Visa sosial budaya untuk
    [jouw naam]

Kepada Yang Mulia:
    Bapak Duta Besar Republik Indonesia
    Up. Bapak Kepala Bidang Imigrasi
    Di [landnaam]

Dengan hormat,

Kami yang bertanda tangan di bawah ini

[gegevens sponsor]
    Nama :
    Tempat & tgl lahir :
    Pekerjaan : -
    Kebangsaan : Indonesia
    Alamat :

Dengan ini kami mengajukan permohonan kepada Yang Mulia Bapak Duta Besar RI
    agar berkenan memberikan Visa sosial budaya yang berlaku 60 hari kepada [jouw naam en hoedanigheid, bijvoorbeeld (toekomstig) echtgenoot, familie etc.)
    datanya tersebut di bawah ini

[jouw gegevens]
    Nama :
    Kelamin :
    Tempat/tgl lahir :
    Pekerjaan :
    Kebangsaan : Belanda

Perlu kami sampaikan bahwa permohonan ini kami ajukan karena suami saya yang tersebut di
    atas akan mengunjungi saya sebagai istrinya dan akan tinggal di [plaats van vestiging, JKT neem ik aan] Indonesia serta keberadaan [jouw hoedanigheid, zie boven] kami di Indonesia akan menjadi tanggung jawab saya

Demikianlah permohonan ini kami buat dan atas perhatian, bantuan serta kebijaksanaan
    Bapak kami mengucapkan terima kasih

Hormat kami

[naam sponsor]

guna2
    User
    User icon of guna2
    spacer line

AANHANGSEL 2: AANVRAAG VISUMVERLENGING (zoals standaard in Yogya)

[naam en adresgegevens sponsor]

[plaats, datum]

Yang bertandatangan di bawah ini saya

[naam en gegevens sponsor]
    Nama :
    Alamat :
    Tempat/tgl lahir :
    KTP :

Menerangkan bahwa saya sebagai sponsor dari

[jouw naam en gegevens. LET WEL: je adres moet buiten IndonesiŽ zijn]
    Nama :
    Alamat :
    Tepat/tgl lahir :
    Paspor : [nummer plus plaats en datum van uitgifte, geldigheidsduur]

Dan saya bertanggung jawab sepenuhnya terhadap orang tersebut diatas selama berada di sini
    Guna memohankan visa sosial budaya untuk [jouw doel van je verblijf. Vrienden of familie bezoeken?]
    Untuk itu saya ucapkan banyak terima kasih atas terkabulnya permohonan nya.

[naam sponsor]

guna2
    User
    User icon of guna2
    spacer line

AANHANGSEL 3 : Berichten voor land- en tuinbouw (oftewel dingen die ik hierboven stomweg ben vergeten):

• alle aanvragen moeten worden voorzien van een meterai (zegel) van Rp 6000.
  • voor alle aanvragen moet je een kopie van van het identiteitsbewijs van je sponsor (KTP, desnoods paspoort) inleveren.
  • bij alle aanvragen moet je een (kopie van) een uitreisticket overleggen (en in NL vragen ze vaak om het originele ticket, maar met de huidige internetboekingen is dat misschien niet meer zo)
  • laat rustig een paar dozijn pasfoto's afdrukken. Die heb je voor alle aanvragen nodig.

Nog vragen? Ga naar je dokter. Ik ben uitgeput.

• Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

On 15-09-2009 14:08 guna2 wrote:
    Met excuses aan FredB kruip ik uit mijn schulp en mijn zelfopgelegde banning, dit is te grijs. Michiel, moeten we je poepluier ook komen verschonen? Kijk op de website van een Indonesische ambassade, en je vindt alle noodzakelijke informatie.
    .............................
    Ik hoop dat je het redt in dit land...

Godsamme, ik hoop het ook. Hier worden naar de meest elementaire wetenswaardigheden gevraagd die men allang behoort te weten, ver voordat men een dergelijk avontuur aangaat. Ik vrees het ergste. Ben bang dat Hollandmanis meer met emotie te werk gaat in zijn vertrek naar RI dan met ratio.
    Ook dat gevraag naar andere medelanders toont weinig zelfstandigheid (en dat is het allerbelangrijkste). Denk ook dat het soort Nederlanders waar je juist wat aan hebt (dus degenen met kennis van zaken over het reilen en zeilen van de maatschappij) doorgaans juist gezelschap van andere medelanders selectief mijden.
    Anyway, ik wens je het beste en neem de raad en info hierboven ter harte. Kijk ook eens even op 1 van die Jakarta expat-sites, daar kan je ook veel info vinden.

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Ik denk het niet, de vraag was al gesteld op welke verblijfstitel iemand denkt te verblijven in RI op deze basis. Niet makkelijk overigens. En wederom heeft YB gelijk met z'n vaststelling.
    Maar dat is niet ongebruikelijk.

It's only kinky the first time.

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Mooi hoor dat de sobats Marc geholpen hebben!
    Ik wens hem heel veel geluk, uit een oprecht hart.
    Ben zelf ook weer relatieloos, maar misschien even goed zo...
    Veel succes Marc

senior
    User
    User icon of senior
    spacer line

On 15-09-2009 23:16 merapi wrote:
    .
    Ben zelf ook weer relatieloos, maar misschien even goed zo...
    Veel succes Marc

?? is Ike vertrokken naar Indonesie dan??

hati hati, pelan pelan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,818 posts - 13,712 topics - 28,671 members - last post @ 28-02-2020 18:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,315,410 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com