indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

curlywurly
User
spacer line

Ben 2 jaar geleden naar Indonesie geweest en had een prepaidkaart van Simpati gekocht. Daarbij kon je een code gebruiken waardoor je echt supergoedkoop naar Nederland belde.
Je gebruikte eerst de code en dan het gehele nummer in Nederland.
Nu ga ik volgende week weer lekker naar Bali.
Helaas ben ik de code vergeten. Wie kan mij aan die code helpen>
Wil toch dagelijks naar de kinderen bellen. 2 jaar geleden heft me dat maar 75 euro gekost voor een hele maand bellen.
Alvast bedankt!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik weet zo het nummer niet uit mijn hoofd, maar ik denk dat als je een nieuw nummer koopt er wel bij vermeld staat wat die code is. Tevens is het nog maar de vraag of Simpati wel zo goedkoop is, maar het verschil tussen 'goedkoop' en 'iets minder goedkoop' is ook niet echt veel.

Ik kan met mijn XL nummer voor 3.000 Rupiah per minuut naar NL bellen geloof ik. da's dik 20 eurocent.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zou het trouwens 01017 kunnen zijn?

http://ismailsulaiman.multiply(...)r_Negeri_-_Indonesia

Adik_5
User
spacer line

Ik ben enkele weken geleden op Java en Bali geweest en heb daar een lokale sim-kaart gekocht bij een van de vele telecomwinkeltjes. Het bellen naar Nederland is inderdaad veeeel goedkoper als je dat voordeelnummer gebruikt. Ik heb het gevraagd bij een van die winkels nadat ik in een minuut of zes door een beltegoed van 100.000 IDR heen was. Voor de provider Simpati is dat voordeelnummer:

01017 -> countrycode (NL=31)->abonneenummer

Zeker als je met anderen in Indonesie bent is het aan te raden om (allemaal) een lokale simkaart te nemen. Op de eerste plaats word je niet door werk of kennissen gestoord, want je geeft je nieuwe tijdelijke nummer alleen aan familie, natuurlijk. Op de tweede plaats kun je supervoordelig naar andere Indonesische mobile nummers sms-en. Kost iets van 0.01 Euro per bericht.

curlywurly
User
spacer line

O dank je wel en misschien een domme vraag maar heet de provider XL?

curlywurly
User
spacer line

Op 03-09-2009 13:08 schreef Yerun:
Zou het trouwens 01017 kunnen zijn?

http://ismailsulaiman.multiply(...)r_Negeri_-_Indonesia

Dank je wel hoor. Ben er blij mee. Scheelt toch weer een paar euro's

curlywurly
User
spacer line

Op 03-09-2009 13:03 schreef Yerun:
Ik weet zo het nummer niet uit mijn hoofd, maar ik denk dat als je een nieuw nummer koopt er wel bij vermeld staat wat die code is. Tevens is het nog maar de vraag of Simpati wel zo goedkoop is, maar het verschil tussen goedkoop en iets minder goedkoop is ook niet echt veel.

Ik kan met mijn XL nummer voor 3.000 Rupiah per minuut naar NL bellen geloof ik. das dik 20 eurocent.

Dank je wel. Ga ik zeker naar een XL kaart zoeken.kijken

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,424,102 topic views - 228,687 posts - 13,635 topics - 19,561 members - last post @ 16-10-2018 15:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,684,424 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com