indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Video's van paniek tijdens 7.3 magnitude aardbeving
Gepubliceerd op 02 september 2009 13:03
Deze twee video's laten de paniek zien ten tijde van de twee-minuten durende aardbeving die een kracht van 7.3 op de Schaal van Richter had. De beving werd gevoeld in grote delen van westelijk IndonesiŽ. In Bandung, de derde grootste stad van IndonesiŽ, was de stroom enkele uren uit. Gebouwen in de stad liepen schade op van scheuren in de muren tot gebroken ramen en omgevallen rekken in supermarkten.
Lees verder , klik op de titel

havana45
User
spacer line

Ik zie helemaal geen video's.

havana45
User
spacer line

Sorry ligt aan mijn PC.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Onder andere Sukabumi is aardig getroffen.
Ik hoorde eerder dat de schade aan woningen aanzienlijk is.
En natuurlijk het gevoel van "onbehagen" bij bewoners.
In veel gevallen blijft het niet bij 1.

En inderdaad op diverse plaatsen stroom uitval.

It's only kinky the first time.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Cianjur is het zwaarts getroffen lijkt het, vanwege de landslide...
Onze familie in Bandung kunnen we niet bereiken, maar vrienden zitten alweer op facebook dus t lijkt wel mee te vallen, hopen we tenminste.

From Dayeuhkolot with love

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Er wordt in Zuidelijk Bandung zware schade gemeld, zo ook in Cilacap. Honderden huizen zijn daar tegen de vlakte gegaan. Dayeuhkolot ligt volgens mij ergens aan het begin van de tolweg, redelijk zuidelijk niet? Ik hoop dat het allemaal meevalt. Moet even kijken of ik morgen in alle vroegte op de bus kan springen in die richting.

Ho Lee Fuk

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Hier valt de stroom (spanning eigenlijk) dagelijks uit, al heeft dat niets te maken met aardbevingen. Meer met corruptie en zakkenvullerij.
Nu al vier uur geen licht, vanmorgen ook al een half uur.
Ook in Bandung vullen ze zakken. Op andere plaatsen ook. Zodra er aanleiding zou kunnen bestaan: uit dat licht en zakken vullen.
Beter niet te hoog te bouwen in dit land, anders loop je kans alles eens op je kop te krijgen. Vrijwel dagelijks zijn er aardbevingen te melden, alleen richten ze geen schade aan, omdat ze in onherbergzaam gebied plaatsvinden. Nu Jakarta opeens wat voelt is er paniek, maar eerder deden ze helemaal niets voor anderen die getroffen waren door aardbevingen elders.
Dus: geen paniek, alles normaal.

Be careful what you wish for; you might get it!

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

We kunnen vrienden wel weer bereiken via internet. Dayeuhkolot & Kbptn Pameungpeuk woont onze familie, vlakbij de tolweg inderdaad.
Huis van de broer van mijn vrouw is erg sterk met heel dikke muren, maar t dak is zwak en dient gerepareerd te worden. En alle huizen staan daar tegen elkaar aan gebouwd. Ik vrees echt dat er flink wat gesneuveld is daar. Gelukkig niet midden in de nacht gebeurd...

PS: Yerun, waar woon jij trouwens precies?

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Inmiddels contact gezocht en huizen van familie in Dayeuhkolot en Pameungpeuk in Zuid-Bandung zonder schade. Omliggende huizen weet ik nog niet, maar de kwaliteit van de huizen verschilt er nogal. De plafonds zijn er vaak 1mm dun, waar je zelfs met een schuimrubber balletje zo doorheen kan gooien, daarboven bijna direct de dakpannen, dus minste geringste kan je al ongelukken krijgen.
Zodra we meer weten melden we t wel ff. Op t eerste gezicht lijkt Zuid-Bandung mee te vallen. Ik hoop op t 2e gezicht ook.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,082,213 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,275 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,514,211 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com