indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

On 11-01-2010 15:00 sapolidi wrote:

[quote removed]

Het is maar wat je onder gek verstaat.
http://www.motivaction.nl/153/(...)rlanders-racistisch/

Tsjeeeee......hoe zou DAT nou komen....?????

Marokkaanse familie dwingt reanimatie af

door Johan van den Dongen

BERGEN OP ZOOM - Artsen en verpleegkundigen van het Lievensberg-ziekenhuis in Bergen op Zoom zijn zo geÔntimideerd door de familie van een Marokkaanse hartinfarctpatiŽnte, dat ze hun reanimatiepogingen voortzetten terwijl dat allang zinloos was.

de rest van t'verhaal zoek je maar op.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 13-01-2010 22:24 ardianto wrote:

[quote removed]

Tsjeeeee......hoe zou DAT nou komen....?????

Marokkaanse familie dwingt reanimatie af

door Johan van den Dongen

BERGEN OP ZOOM - Artsen en verpleegkundigen van het Lievensberg-ziekenhuis in Bergen op Zoom zijn zo geÔntimideerd door de familie van een Marokkaanse hartinfarctpatiŽnte, dat ze hun reanimatiepogingen voortzetten terwijl dat allang zinloos was.

de rest van t'verhaal zoek je maar op.

En door o.a. zo'n voorval moet een op de tien Nederlanders zich superieur aan allochtonen voelen en vinden dat Nederlanders zich niet moeten mengen met andere nationaliteiten? Als jij dat een legitieme reden vindt, dan vind ik dat inderdaad gek.

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

On 13-01-2010 23:55 sapolidi wrote:

[quote removed]

En door o.a. zo'n voorval moet een op de tien Nederlanders zich superieur aan allochtonen voelen en vinden dat Nederlanders zich niet moeten mengen met andere nationaliteiten? Als jij dat een legitieme reden vindt, dan vind ik dat inderdaad gek.

Wat ik pas gek vind...is dat jij dit een voorval noemt.... Vind jij het dan ook hoog tijd dat de burgemeester van Bergen op Zoom weer eens op de thee visite moet bij de marokkaanse gemeenschap om dit zoveelste 'incident' weer te sussen ?

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 11-01-2010 14:57 schreef sapolidi: Wat wil je hiermee nu precies aangeven YB?

Exact zoals ik het zeg:
Kijk dan niet vreemd op als deze personen zich tot bovengenoemde opportunisten "bekeren".

Een onvoorwaardelijke afschaffing wat betreft die regelgeving omtrent importbruiden of een dubbele ad hoc regelgeving waarbij het niet slechts geldt voor ťťn specifiek geval, maar ook nog eens voor ťťn specifieke doelgroep/religie,etniciteit.

Persoonlijk ben ik niet tegen deze regelgeving (heb ik al eens eerder aangegeven) maar zie wel dat dit hele beleid haar oorzaak heeft in het mislukken qua integratie van enige bepaalde bevolkingsgroepen in NL.......en dat daar dus vele andere Nederlanders en Nederlands ingezetenen de dupe van (zijn ge)worden met soms zeer tragische situaties.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 11-01-2010 15:18 schreef sapolidi: Ik kan me nog herinneren dat die jaren 80 bekend stonden als de periode met een groeiend tekort aan huurwoningen en massawerkloosheid. Je moet wel kijken wat haalbaar is.

Het was zeer haalbaar met het netwerk dat de organisatie bezat om de "harde sector" aan te pakken en velen aan een baan dan wel woning te helpen. Opvallend was dat de tegenwerking kwam uit de welzijnsmaffia die deze wijze van "informeel" verkregen en verkrijgbare resultaten op allerlei fronten tegenwerkten omdat deze manier van "netwerken" hen in hun hempje zette. Dus werd deze organisatie van alle kanten tegengewerkt (1 van de weinigen die juist supporte, was de huidige Rotterdamse burgemeester, een man met realiteitszin) omdat men bang was voor broodroof.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 14-01-2010 16:21 schreef Ardianto:

Wat ik pas gek vind...is dat jij dit een voorval noemt.... Vind jij het dan ook hoog tijd dat de burgemeester van Bergen op Zoom weer eens op de thee visite moet bij de marokkaanse gemeenschap om dit zoveelste 'incident' weer te sussen ?

Laat maar aan de burgemeester van Rotterdam over.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 14-01-2010 12:36 ardianto wrote:

[quote removed]

Wat ik pas gek vind...is dat jij dit een voorval noemt....

Is dit dan zo wereldschokkend dat jij hierdoor een racist moet worden? Het is een voorval die ik ook veroordeel. Niets meer en niets minder.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 14-01-2010 16:21 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Het was zeer haalbaar met het netwerk dat de organisatie bezat om de "harde sector" aan te pakken en velen aan een baan dan wel woning te helpen. Opvallend was dat de tegenwerking kwam uit de welzijnsmaffia die deze wijze van "informeel" verkregen en verkrijgbare resultaten op allerlei fronten tegenwerkten omdat deze manier van "netwerken" hen in hun hempje zette.

"informeel" en "netwerken" komt bij mij nogal negatief over. Je begeeft je buiten het legale circuit en dat schept natuurlijk weer precedenten voor de toekomst, ook al is de doelstelling niet fout. Bovendien is deze handelswijze een vorm van positieve discriminatie op het gebied van wonen en werken en dat zal de autochtone Nederlander niet in dank hebben afgenomen denk ik zo. Beleid maken is toch moeilijker dan je denkt.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Er was niets illegaals aan; alleen ging het niet volgens de reguliere paden zoals woningbouwverenigingen, arbeidsbureaus, etc. Maar via een systeem c.q. netwerk van huiseigenaren, werkgevers, etc. die leden van de categoriale organisatie op persoonlijke titel kenden. Belangrijkste is resultaat.

Bovendien is deze handelswijze een vorm van positieve discriminatie op het gebied van wonen en werken en dat zal de autochtone Nederlander niet in dank hebben afgenomen denk ik zo.
Wellicht......mij het leek me verre van positieve discriminatie want deze werkgevers, huiseigenaren, etc. zouden evenzo een job dan wel etage kunnen geven aan een autochtoon.

Anyway, naar mijn bescheiden mening was de tegenwerking uit het "officiele" circuit puur angst voor baanverlies bij de welzijnsmaffia die er wel bij vaart als de doelgroep gemarginaliseerd blijft......dan is nml. werk voor hen gegarandeerd.

spacer line  

Is het alleen bij Marokanen of allochtonen of is het ook bij de Nederlanders.
Statistisch gezien zal er meer autochtonen zijn die hulpverleners lastigvallen.

Een andere vraag is , gebeurt het ook in de landen van herkomst van die allochtonen , of is het alleen een Nederlandse probleem ?

In mijn land van herkomst moet een burger niet zomaar een politie man , hulpverleners, ambtenaren lastig vallen.
http://www.ncrv.nl/ncrvgemist/(...)lpverleners-bedreigd

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het was geen kwestie van "lastig vallen" maar van "tegenwerken"..... En dit kwam vnl. uit allochtone groep, maar dat is ook logisch daar het ging om deze categoriale doelgroep. Dus ik verwacht niets anders bij autochtonen.
Of het in landen van herkomst ook voorkomt??? Geen idee...want het categoriale welzijnswerk is/was iets typisch vanuit NL. Hier is het althans afwezig.

In mijn land van herkomst moet een burger niet zomaar een politie man , hulpverleners, ambtenaren lastig vallen.
Indien mijn Indonesische partner stemrecht had, zou ze op Wilders stemmen (als allochtoon in NL)......de (hernieuwde) kennismaking met NL ruim een maand geleden deed haar de opmerking ontlokken: "Wat zijn jullie autochtone Nederlanders een watjes. Jullie slikken alles maar en zijn een mindere in eigen land. Als zoiets zou gebeuren in mijn land (RI dus), dan was het eerst een flink pak rammel, vervolgens een enkeltje terug (op eigen kosten) en blacklist voor de rest van je leven." Dit n.a.v. het (wan)gedrag van medelanders van mediterrane afkomst op straat, in het verkeer, in het OV, in winkels; kortom in het dagelijks leven.
Is zij nu ook een raciste......???? Ja, volgens de Nederlandse opvattingen wel....evenals al die Nederlanders hier op Java die Wilders ook wel zijn gezind (n.b. de helft van deze Nederlandse staatsburgers is indo of voldbloed Indonesier). Feitelijk wel lachen dat de autochtonen in NL zo ver zijn doorgezakt dat ze - uit angst het stempel racist opgedrukt krijgen - nu al gekleurde mede-allochtonen als racist moeten gaan bestempelen.

spacer line  

On 15-01-2010 10:17 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Indien mijn Indonesische partner stemrecht had, zou ze op Wilders stemmen (als allochtoon in NL)......de (hernieuwde) kennismaking met NL ruim een maand geleden deed haar de opmerking ontlokken: "Wat zijn jullie autochtone Nederlanders een watjes. Jullie slikken alles maar en zijn een mindere in eigen land. Als zoiets zou gebeuren in mijn land (RI dus), dan was het een enkeltje terug (op eigen kosten) en blacklist voor de rest van je leven." Dit n.a.v. het (wan)gedrag van medelanders van mediterrane afkomst op straat, in het verkeer, in het OV, in winkels; kortom in het dagelijks leven. Is zij nu ook een racist......???? Ja, volgens de Nederlandse opvattingen wel....evenals al die Nederlanders hier op Java die Wilders ook wel zijn gezind (n.b. de helft is indo of voldbloed Indonesier).

Wat zijn jullie autochtone Nederlanders een watjes.]Jullie slikken alles maar en zijn een mindere in eigen land.

OEPS .
Tya dat zou ik als buitenlander niet durven zeggen , ondanks de vrijheid van meningsuiting.
Om te voorkomen dat ik bagger krijg van boze forumleden. Emoticon: Wink
Eerlijk gezegd zou ik ook voor Wilders stemmen , al is het om de politieke kaart van Nederland te veranderen.
Dat wil nog niet zeggen dat ik eens ben met een Indo die een beetje xenofobisch is.
Ben benieuwd of hij veroordeeld kan worden wegens beledigen van groepen medelanders .
Bij de Moslim hierO en Indonesische Moslim is hij niet zo populair .

Ik weet zeker dat Nyonya Y-B geen racist is .
Zij ergerde aan gedrag van allochtonen en waarschijnlijk (?) ook aan die brutale autochtonen.
Het is anders dan autochtonen die denken dat ze beter zijn dan allochtonen en het geloof van die allochtone medelanders als inferieur zien.
Een groot verschil.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 15-01-2010 02:40 Yogya-Bali wrote:
Er was niets illegaals aan; alleen ging het niet volgens de reguliere paden zoals woningbouwverenigingen, arbeidsbureaus, etc. Maar via een systeem c.q. netwerk van huiseigenaren, werkgevers, etc. die leden van de categoriale organisatie op persoonlijke titel kenden.

Omdat men elkaar persoonlijk kent krijg je dus een voorkeursbehandeling. Kan me goed voorstellen dat dit plan afgeschoten werd want dit druist toch tegen elk rechtvaardigheidsgevoel in?

Belangrijkste is resultaat.
Ja, ja. Het doel heiligt alle middelen. Ook al wordt gebruik gemaakt van vriendjespolitiek en voortrekkerij.

Wellicht......mij het leek me verre van positieve discriminatie want deze werkgevers, huiseigenaren, etc. zouden evenzo een job dan wel etage kunnen geven aan een autochtoon.

Zouden ja. Maar jij was toch als welzijnswerker actief voor en onder ďminderhedenĒ?
Ik ga er dus logisch vanuit dat jij hun belangen behartigde en volgens dat netwerk van jouw deze doelgroep aan huisvesting en werk wilde helpen.

Anyway, naar mijn bescheiden mening was de tegenwerking uit het "officiele" circuit puur angst voor baanverlies bij de welzijnsmaffia die er wel bij vaart als de doelgroep gemarginaliseerd blijft......dan is nml. werk voor hen gegarandeerd.

En naar mijn bescheiden mening is een officiŽle instantie gebonden aan algemene regels en afspraken. Het kan toch niet zijn dat er binnen zoín organisatie allerlei subgroepjes bezig zijn met het maken van een eigen beleid.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-01-2010 05:12 sapolidi wrote: En naar mijn bescheiden mening is een officiŽle instantie gebonden aan algemene regels en afspraken. Het kan toch niet zijn dat er binnen zoín organisatie allerlei subgroepjes bezig zijn met het maken van een eigen beleid.
Zou niet moeten kunnen en mogen, maar de werkelijkheid is anders...... Ben al een paar keer van een koude kermis thuisgekomen in het welzijnswerk zowel ontwikkelingssamenwerking....... Betekent niet dat ik er nu een kater van heb overgehouden maar het heeft me wel voorzichtiger gemaakt en realistischer. NL is anders dan men vaak denkt; de donkere zijde in het zgn. welzijnswerk gaat vaak richting zelfbelang en niet het belang van de doelgroep.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-01-2010 05:12 sapolidi wrote: Omdat men elkaar persoonlijk kent krijg je dus een voorkeursbehandeling. Kan me goed voorstellen dat dit plan afgeschoten werd want dit druist toch tegen elk rechtvaardigheidsgevoel in?
Nee hoor, het beleid is niet afgeschoten maar wel subtiel tegengewerkt...en dan m.n. door collega's. Zoals ik al eerder opmerkte, de huidige Rotterdamse burgervader was toen ook werkzaam in een deel van het categoriale werk en deed niets wat tegen de regels indruiste...... Er was zelfs een officieel beleid van positieve discriminatie. Denk even aan het 1000-banen plan voor Molukkers waar de betreffende organisatie zich toen actief mee bezig hield.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-01-2010 05:12 sapolidi wrote: Ja, ja. Het doel heiligt alle middelen. Ook al wordt gebruik gemaakt van vriendjespolitiek en voortrekkerij.
Vriendjespolitiek wordt overal beleden, ook in NL. Hier is het "open", maar in NL gebeurt het op een zeer stiekeme wijze en is feitelijk niet veel anders dan het systeem hier.
En ja: resultaat is belangrijk (en een "broertje dood" aan ambtenaren die eerder naar de weg c.q. regelgeving kijken dan naar het doel, resultaat).

spacer line  

On 16-01-2010 05:24 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Vriendjespolitiek wordt overal beleden, ook in NL. Hier is het "open", maar in NL gebeurt het op een zeer stiekeme wijze en is feitelijk niet veel anders dan het systeem hier.

Dat probeerde ik op Oosterse wijze dus niet gelijk bot doen in deze forum (Indahnesia) te vertellen , door af en toe vergelijkingen te maken.Maar niemand geloof mij .

Y-B heeft dat goed gezien en ervaren (20 jr ?) . Ik kan alleen beamen , in Nederland gebeurt KKN ook (alleen op stiekeme manier) .
In Indonesia gaat het nog grof , soms denk je waarom ze het niet kunnen afleren.
Terwijl de bevolking zegt , afvoeren die hap , de grote corruptors zware straffen geven , "desnoods" tegen de muur plaatsen.

bambang
User
spacer line

Ik zou zeggen in NL gebeurt het op een stiekeme en zeer kleine schaal. In Indo op een open en zeer grote schaal. In NL is het niet voelbaar voor de "gewone" man. Als je bijv. een nieuw legitimatiebewijs nodig hebt, betaal je gewoon de leges. Je hoeft je niet voor te dringen of extra te betalen. Een NL voorbeeld is de bouw, waar de opdrachten verdeeld worden onder de grote jongens. De corruptie is eigenlijk niet te vergelijken. Principieel is het hetzelfde. In Indo wordt de kleine bung benadeeld. Hij moet meer betalen met wat hij niet heeft. In NL kan hij "bijzondere bijstand" aanvragen. In Indo moet het inkomen aangevuld worden met "bijverdiensten".

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,711 posts - 13,689 topics - 24,565 members - last post @ 22-09-2019 18:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,515,266 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com