indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

boskant
User
spacer line

op 20/10 komen we aan in Soekharno
na het regelen van de visa's bagage geld en tel zouden we met dedamri bus naar Bogor
rijden en in het Abu Pensionne overnachten
op 21/10 in het voormiddag zouden we het stad bezoeken en ook het bot tuin
na het eten wil ik naar Bandung rijden via de puncak pas om in de vroege avond by
Moritz te zijn en overnachten
op 22/10 zou ik onder begeleiding van Moritz de Papandayan willen beklimmen en genieten van d
warm water bronnen van Ciater heeft iemand een gedacht van de timming en prijs aub?
In de maat van het mogelijk zou ik dezelfde avond nog willen vertrekken naar Jogya
met de trein Loday Malam is het haalbaar ? die trein vertrelk om 20 u en aankomst in
Jogya iets naar 4 U op 23 /10 is dit haalbaar aub ?
graag tips en info
thanks Francis

wimstone
User
User icon of wimstone
spacer line

wel erg snel , indonesie is wel plan plan ofwel rustig aan.
tip zou na aankomst een hotel zoeken en de volgende dag door reizen naar bogor (trein?) en daar een dag blijven , de tuin is behoorlijk groot.
daarna door reizen naar bandung met een busje , kan je huren met chauffeur. hoef je niet telaten voor de prijs.
vanuit bandung kaqn je een paar leukr trips maken , hang er vbanaf hoeveel tijd je hier wil blijven.
maar deze omgeving is best leuk.
dan met de trien naat yogja, erg leuke trip , neem wel een klasse ticket .
wil je snel dan vanuit djakarta de trein rechtstreekts naar yogja.
succes

boskant
User
spacer line

dank u voor je reactie
ik wil mischien te veel en te snel inderdaad
in 2 woorden ik vertrek de 19 october vanuit frankfurt via Kuala lumpur met malaysia en terug vlucht is op 12 november dus 25 dagen dwz 23 dagen ter plaats
mijn bedoeling was van Java te bezoeken dus bogor bandung jogya en bromo en van surabaya een vlucht naar banjarmasin voor enkele dagen en terug vlucht naar Denpasar om daar lekker uitrusten mijn vlucht naar jakarta is al geboekt op 12/11 met Mandala
ik heb me laten zeggen dat het vervoer tussen jakarta en bogor redelijk kort is en dat er jakarta niet zo interessant was het is maar enkele uren doorbijten en ik ben in bogor voor te rusten van de vlucht
het is mischien geen goed idee om naar borneo te gaan en ik vind de excursies bijzonder duur

boskant
User
spacer line

waarom is het internet verkeer zo traag tussen europa en java bv voor hotel reservaties ligt het aan de hotel die nalatig zijn of aan de verbindingen?

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Misschien moet je even wachten tot we hier zijn uitgeschud, Francis (jij wordt later wel uitgeschud). Aardbevinkje van 7,3 bij Bandung...
BTW, Rumah Mertua in Yogya?

boskant
User
spacer line

hey Guna ,ja zeker dat ik moet wachten tot het rustiger wordt maar het is zeker 1ą dagen geleden en toen was er nog niks aan de hand .
ja het gaat over Rumah Mertua in Jogya heb die gevonden via vakantie reiwijzer.nl

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Kun je Rumah Mertua niet in Nederland boeken? De eigenaar is Nederlandse Indonesiėr of Indonesische Nederlander, woonachtig in Nederland. Prima keus trouwens, Ruma Mertua.

boskant
User
spacer line

weet het niet of je via nederland te boeken is ik heb gewoon geprobeerd via de boekinkg venster op hun interent site ik heb trouwens hetzelfde probleem met Sawah Lovina in kalibukbuk in Lovina Bali geen reacties
of mischien ligt het aan mij ... ben ook niet perfekt maar 2 keer zou toch echt dom zijn

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Als het niet lukt, geef je maar een gil. Dan fiets ik er langs, al is het aan de andere kant van de stad. RM dan, Bali niet natuurlijk. Ik ben wel goed, maar ook gek. (And... they're coming to take me away haha)

boskant
User
spacer line

heeeel erg bedank voor je voorstel is heel lief maar mischien heb je de coordinaten van eigenaar tel of email ?? wie weet ...?

spacer line  

On 02-09-2009 11:27 boskant wrote:

ik heb me laten zeggen dat het vervoer tussen jakarta en bogor redelijk kort is en dat er jakarta niet zo interessant was het is maar enkele uren doorbijten en ik ben in bogor voor te rusten van de vlucht

Jkt -> Bogor is ongeveer 1 uur autorijden (taxi bluebird via JagoRawi tolweg) .
Of met de trein vanaf Gambir Jakarta . Ik zou de taxi nemen .

Jakarta is een leuke stad om te shoppen .
Ik zou dan 2 of 3 nachten logeren en daarna uitpuffen in Bogor .
Of 1 dagje naar de Anyer Beach .
Vanaf Bogor kan je dagtochten maken naar Puncak Pas , of Sukabumi en daarna naar Pelabuhan Ratu.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 02-09-2009 13:06 boskant wrote:
heeeel erg bedank voor je voorstel is heel lief maar mischien heb je de coordinaten van eigenaar tel of email ?? wie weet ...?

Ze hebben een eigen site . Via Eyang Google kan je hun al "bezoeken".

Een leuke nette "boutiqe" guesthouse , met een paar kamers , en kleine zwembad erbij .
Het eten is ook goed . nog relatief Indonesische(Javaanse) smaak .
Heb daar ooit gegeten en de lokatie bekeken.

Huis van mijn schoonouders
http://www.rumahmertua.com/index.html

bisa dicek of makemyday .

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 02-09-2009 13:06 boskant wrote: wie weet ...?

Ik niet. Volgens mij Yogya-Bali wel...

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

SMS even naar Albert, de eigenaar (is in RI): +62 81904253801

boskant
User
spacer line

dank u zal direct doen
verder heb ik ook gelezen dat je vanuit Soekharno een Damri bus naar Bogor vertrok om het uur tot 21 u 1,30 tot 2 u 30 rijden in functie v:h verkeer en het zou 25.000rupies kosten

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Klopt ook. Je kan een Damri-bus het beste nemen bij Terminal 1A; eerst met een gratis shuttlebus naar Terminal 1A want daar krijgt men de 1e kans de bus te nemen (als het druk is, anders gewoon bij Terminal 2 wachten).

boskant
User
spacer line

het was een goed gedacht die sms naar de eigenaar Maurice 2 uren later kreeg ik een reactie van Rumah ik heb alles terug correct ingevuld en tegelijk nog een sms dus nu hopen dat het geregeld is
dank u aan iedereen

boskant
User
spacer line

ik ben dus aangekomen tot in Yogya op planning tenminste nu zou ik verder reizen naar de Bromo
weet iemand hoe ik het beste zou moeten doen ik heb geboekt in Rumah Mertua (hoop ik tenminste )chek out de 27/10 heeft iemand ook een gedacht van de prijzen en van de tijd die ik moet voorzien ik moet hoe dan ook in Denpasar zijn op 12/11 is hetnog moegelijk van een vlucht naar Banjarmasin vanuit Surabaya en van Banjarmasin naar Denpasar enkele dagen long house en ourang om te eindigen met een week farniente in Bali hotel sawah lovina ???

Pascal.F
User
spacer line

Boskant,
Opgelet met Sawah Lovina in kalibukbuk in Lovina Bali .Ik heb daar geboekt 9 maand voor vertrek naar Bali en 3 maand voor aankomst willen cancelen ,al mijn centen kwijt.De uileg was dat ze geen boeking meer voor de bungalouw zouden krijgen voor deze periode. (begin oktober ).Opletten met boeking via internet en de kleine letters lezen.

boskant
User
spacer line

dank u voor het verwittiging maar heb deze morgen een mail gekregen dat ze geen kamers vrij hadden voor die datum . ik moet dus iets anders zoeken ... ik denk dat ik liever 2 hotelsgaat boeken in bali ,enkele dagen in het noord en enkele dagen in het zuid ,korter bij Denpasar zo ben ik niet te ver van het vliegveld voor mijn terug vlucht op 12/11 naar jakarta

Jeanette
User
spacer line

Boskant, weet je zeker dat wat je wilt allemaal haalbaar is? Ikzelf word al moe als ik je planning lees! Er kan ook helemaal niets, niets verkeerd gaan! En je kunt nergens blijven hangen als je het er naar je zin hebt. Wat een stress! Niettemin wens ik je heel veel plezier in je vakantie!

spacer line  

Boskant ik ga over 3 weken naar IR en ben ook van plan naar kalibukbuk te gaan.
Als je snel wilt en van yogja naar bromo wilt neem dan een toer van 350.000 rph incl hotelovernachting bij bromo daarna naar lovina en je wordt in kalibukbuk afgezet is inl boot bus en hotel entree voor bromo 25.000 rph
Leuke reis..... en als ik moet boeken in kalibukbuk dan laat het maar weten ik ben daar toch minstens 5 dagen...
PS ik ben dan al 3 weken in IR als jij aankomt en als ik je een hotel mag adviseren dan zou ik dupa nemen schoon goede staff en goedkoop incl scooter betaalde ik laatst 80.000 rph voor de eenvoudige maar eenvoudige kamer met een mooi uitzicht kamer 1 is het beste anders die daar beneden...
Ik ben ong 22 okt in lovina en de 28ste vertek ik naar sumatra wie weet kom ik je nog tegen.....

boskant
User
spacer line

hello Jeannette ik ben te enthoesiaste denk ik en je zal zeker gelijk hebben dat het veel is maar ik ben jong en ik wil wat (56 hihihi!) een late puber mischien ...ik denk dat Kalimantan :banjarmasin te veel is Gelukkig dat er mensen zijn die me een beetje op verstand brengen daarvoor ben ik op die site om een beetje begeleiding te hebben

boskant
User
spacer line

dank u Willemgeheim waar is die hotel dupa in welke stad? ik land in jakarta ...
wat betreft Lovina heb ik een negatieve antwoorde gekregen van het hotel : FULL
Ik weet niet zeker hoe ik mijn verblijf in Bali gaat verdelen zien we wel ik ben aan zoeken
ofwel op verschillende lokaties enkele dagen noord en enkele dagen zuid en daar de streek verkennen of een week op dezelfde lokatie en chauffeur huren weet het niet
ik ben wl geinteresseerd in die trip van Jogya naar bromo voor 350000 rph waar moet ik zijn voor die tour te bestellen ... in Jokya ben ik in Rumah mertua van 24 tot 27 oct zou dus willen vertrekken op 27 naar Bromo incl hotel
hoop je nog te kunnen lezen met de info's

boskant
User
spacer line

vergeten te vragen wilhem geheim is het 350000 IRP per persoon of voor de wagen ?
wil niet pineuten is gewoon om te weten is ong 25 euro vervoer en hotel is zeker niet teveel

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,745,379 topic views - 236,098 posts - 13,703 topics - 27,371 members - last post @ 18-01-2020 19:05 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,435,759 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com