indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou Sobats, mijn oude pc is inmiddels bijna 10 jaar oud, zo"n ding met die krupuk kleur.
Waar moet ik opletten als ik een nieuwe koop?
De pc die ik heb gezien is 3GB en 320 harde schijf, ook Vista erop
Maar hoe zit het dan met Word, of is een andere tekst verwerker ook goed?
Ben erg dankbaar voor jullie advies
Groetjes Wilma/Merapi

senior
User
User icon of senior
spacer line

Op een nieuwe pc met als besturingssysteem vista zit vrijwel altijd een proefversie van windows office 2008> dit is gratis te activeren en inclusief alle mogelijkheden te gebruiken voor een maand of twee.Daarna word je gevraagd het produkt te kopen anders vervallen de uitgebreide mogelijk heden.Kopen is echter duur!
Vraag in je vrienden/kennissen kring of er iemand is met een vroegere versie van windows word op cd en installeer dat, of download het(illegaal)met crack van een torrentsite.

3GB werkgeheugen volstaat voor normaal gebruik, 320 gb schijfruimte vind ik te weinig, heb zelf 1 TB schijf plus twee keer 1 TB op externe schijven, maar ik download dan ook tig films per week en staan ze vol met foto's en video's van de vakanties etc.

De processor dient goed te zijn , bv intel duocore of quadcore of amd processor, goede video kaart, meerder usb aansluitingen, kaartlezer etc..

Kortom, laat je goed voorlichten en vergelijk de merken/prijzen voor je koopt

Overigens kun je ook tot eind oktober wachten, dan komt het nieuwe besturingssysteem windows 7 in de handel, heb een proefversie hiervan en werkt beter en gemakkelijker dan vista.

succes

PS: vindt het knap dat je 10 jaar met 1 pc hebt gewerkt, ik heb er 3 versleten in twee jaar, computers hebben de rot neiging na het jaar garantie stuk te gaan. Mijn huidige zware pc heeft een garantie termijn van 5 jaar....(gratis)

hati hati, pelan pelan

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Merapi, als jij tien jaar met een computer hebt gedaan, dan zul je wel geen idioot hoge eisen stellen. Koop geen kanon om een mug dood te schieten.

MS Word is zo'n kanon. `Iedereen' gebruikt het, dus jij ook. Onzin. Er zijn talloze alternatieven, vaak gratis. I'm a Mac, een Mac is vrijwel probleemloos, virusvrij, alle software voor dagelijks gebruik wordt meegeleverd, de hardware en de software zijn op elkaar afgestemd.
Of koop gewoon een pc zonder besturingssysteem, en zet er Ubuntu op. Gratis, net als OpenOffice dat MS Office (waarvan Word deel uitmaakt) vervangt. The Gimp voor foto's, net zo goed als Photoshop, maar... gratis.
Denk dus nog even. Als je tien jaar met een computer hebt gedaan, maakt een week of wat ook niet uit.

iGuna2

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 30-08-2009 00:00 senior wrote: Kopen is echter duur!

Ook op een Windoos kun je gratis OpenOffice installeren. Kan net zoveel als MS Office, is ermee compatibel, en is GRATIS.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zoals guna2 al zegt, koop een normaal modelletje computer. Voor 400 euro moet je die beslist al hebben. Bestel een CD voor OpenOffice of download het programma (ongeveer 130 MB) via internet.

Ja, OpenOffice is prima. Op mijn spiksplinternieuwe laptop bleef Excel crashen als ik een spreadsheet wilde openen. Geen idee waarom, updates gedaan maar het probleem blijft. Mooi, ik ben nu over op OpenOffice, wat wel goed werkt en ook nog eens gratis is. Kan ook gewoon die Microsoft bestanden openen en bewerken.

Senior; jij bent een stevig gebruiker zoals ik het zo lees. En dan mag je voor een zware bak inderdaad best 5 jaar garantie erbij krijgen. Mijn vorige (en eerste!) laptop ging dik drie jaar mee. Heb nu net vier maanden een nieuwe. Als die het 3 jaar doet, dan ben ik dik tevreden.

Ho Lee Fuk

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 30-08-2009 04:18 Yerun wrote: Ja, OpenOffice is prima.

Dat is het, maar het weer net zo'n kanon als MS Office. Een jaar of zo geleden heb ik een artikeltje geschreven over tekstverwerking. Ik kwam tot de conclusie dat de meeste mensen die zwaargewichten helemaal niet nodig hebben. Dat geldt voor Word, maar net zo goed voor Writer (OOo) en Pages (Mac). En alle andere componenten van die kantoorsuites. Ik betrapte me erop dat ik toch zelf steeds weer naar Word greep. Dat heb ik me afgeleerd, en ik tik nu bijna alles in TextEdit (Mac). Gemakkelijker, kleinere bestanden, minder kans op rampspoed, ellende en narigheid.

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Via Pirate Bay kun je elk programma downloaden die er maar bestaat. Ook gratis. Ik geef geen geld meer uit aan Microsoft rommel. Als je drie keer het programma hebt gebruikt krijg je het niet meer voor elkaar om het te activeren. Dan maar een illegale download met een crack. Koop een lege PC en zet Windows 7 erop!
Het werkt verder uitstekend en als bijkomend voordeel kun je ook heel veel games, films, muziek en boeken downloaden.
Pirate Bay is the Way.

Be careful what you wish for; you might get it!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 30-08-2009 04:29 guna2 wrote:

[quote removed]

Dat is het, maar het weer net zo'n kanon als MS Office.
Vast en zeker, maar in ieder geval een gratis kanon.

Ho Lee Fuk

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

On 30-08-2009 08:28 FredB wrote:
Via Pirate Bay kun je elk programma downloaden die er maar bestaat. Ook gratis.
Pirate Bay is the Way.

Voor hoeveel dagen nog? Volgens mij moeten ze binnenkort stoppen op last van de rechter. Geldt ook voor Mininova helaas.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geďntegreerd. Oke, noem er eentje dan

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 30-08-2009 11:52 ardianto wrote:

[quote removed]

Voor hoeveel dagen nog? Volgens mij moeten ze binnenkort stoppen op last van de rechter. Geldt ook voor Mininova helaas.

Gelukkig blijven er nog tientallen sites over, en sites zoals pirate bay komen altijd op de een of andere manier weer terug

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 30-08-2009 11:57 senior wrote:

[quote removed]

Gelukkig blijven er nog tientallen sites over, en sites zoals pirate bay komen altijd op de een of andere manier weer terug
Dat dus, de illusie dat een rechter in een land dergelijke dingen kan stoppen is van de zotte. Maar ik vermoed dat Merapi niet direct weet hoe dergelijke technieken werken. Niet om respectloos over te komen.

Ho Lee Fuk

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Om niet respectloos over te komen, naam van genoemde site weggehaald.
Jeroen zijn site staat op een Nederlandse server. Om problemen te voorkomen, tot duidelijk is wat wel en niet kan, naam weggehaald. Zal terug geplaatst worden zodra er duidelijkheid is wat wel en niet kan.

Naam uit quote kon ik momenteel niet verwijderen, dus staat in Yerun zijn reply.

It's only kinky the first time.

senior
User
User icon of senior
spacer line

oyibo, van geen enkele torrent site mag je officieel,dus legaal, downloaden..maar miljoenen mensen over de gehele wereld doen het...Dus waarom een naamsvermelding editen?

hati hati, pelan pelan

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Off-topic. Senior.
Of het legaal is of niet, dat moet nog blijken.
Promoten is nog iets anders. Vandaar zekerheidshalve beter een edit en eventueel later terug zetten. Niet omdat de moderatie het zo wil. Beter voorkomen dan genezen.
Voor de rest graag reageren in het moderatie klachten topic als het U belieft.

Voor Merapi,
Senior en Guna2 en Yerun hebben al het nodige aan tips gegeven.
Misschien zou er nog aan toegevoegd kunnen worden om te kijken of de aanschaf van een laptop misschien handig is. Scheelt een hoop ruimte in je koffer als je wilt vliegen, of op vakantie wil. En de prestaies van een laptop zijn er dezer dagen niet minder om. Emoticon: Party!

MODERATOR BREAK

Heb even informatie proberen te vinden over het linken of noemen van 'verboden' sites. Hieruit kwam niet duidelijk naar voren dat linken of het noemen ervan is verboden. De eerdere posts met The Pirate Bay erin zijn dus teruggezet. Sorry voor de overlast.

Placed by Jeroen @ 31-08-2009 03:24

It's only kinky the first time.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Een laptop (notebook) is zeker een goed idee, een netbook zelfs. Die laatste dingen zijn vanwege de moordende concurrentie lekker goedkoop, en als je daar een externe monitor aan knoopt, en misschien een toetsenbord en een muis, heb je voor weinig geld veel plezier. Vergeet trouwens niet dat je randapparatuur (printer, scanner...) van je 10 jaar oude pc waarschijnlijk niet op een nieuw geval is aan te sluiten. Bijkomende kosten.

En dan is Merapi weer aan zet: wat doe je met een computer? Welke software gebruik je daarvoor? Wat mis je bij je oude pc? En dan, met dank aan de hulpmodderaar, moet het ding mee te nemen zijn?

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Merapi, als je netals al die 'moderne grietenyuppies' cool wil zijn dan neem je (afhankelijk van jouw budget natuurlijk - 'k nie in jouw 'dompet' koekeloeren) een klantenkaart bij de G*mm* en schaf je een mini laptop aan (aanbiedieding á € 269)ga je op een WiFi netwerk, gratis internetten (zoals sommige bibliotheken of misschien nu nog bij McD*lds ..... Emoticon: Confused )

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Is er hier iemand welke als een USB 3.0 heeft aangeschaft?

In Indonesie zijn ze nog niet te vinden en gezien de plug ook nog anders is dan die van een standaard USB komen ook hier extra kosten bij kijken.

Als er al een verloop stukje van USB 3.0 naar 2.0 te verkrijgen is dan is de vraag heeft dan een USB 3.0 nog wel zin.

Ook nu weer voor een 3.0 dien je diverse nieuwe randapparatuur aan te schaffen. Een muis en een toestenboord hoeft niet per see op een 3.0 maar wel een modem en daar begint het probleem in Indonesie. Emoticon: Confused
Daar zal het wel langer duren dan in Europa voordat de markt erop aangepast is.

Ik denk in NL begint het pas. Nu pas zijn de eerste PC' s met 3.0 op de markt verschenen. Dus opzoek naar andere manieren om een sneller internet te hebben.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou liieve sobats, ik heb een nieuwe pc!
Packerd Bell, 3 GB en Window Vista.
Mijn buurman was 4 uur bezig met installeren; ja ook bestanden overzetten.
Bedankt voor jullie goede adviezen!

Het lijkt wel of ik een blinde vlek heb voor computers, ik kan er nog steeds niet mee omgaan..
Schaam me dood..
Ingewikkelde belastingformulieren los ik zo op, maar die pc.....natuurlijk wel de basis,voel me echt een klungel
Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Sadley
Fijn weekend voor allemaal
Liefs Merapi

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Had effe gewacht joh,straks komt Windows 7 alweer uit Emoticon: Nooo

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-09-2009 10:30 Veer01 wrote:
Had effe gewacht joh,straks komt Windows 7 alweer uit Emoticon: Nooo

Als je nu een pc met windows vista koopt dan heb je over het algemeen de mogelijkheid om gratis te upgraden naar windows7. Ik werk liever met XP dan met Vista, ben benieuwd hoe windows 7 werkt.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Mac OSX Snow Leopard. Ubuntu, desnoods. Aan mijn lijf geen Windoze.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 20-09-2009 13:48 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Als je nu een pc met windows vista koopt dan heb je over het algemeen de mogelijkheid om gratis te upgraden naar windows7. Ik werk liever met XP dan met Vista, ben benieuwd hoe windows 7 werkt.

XP is over het algemeen ook beter dan Vista, maar windows 7 werkt erg goed en ziet er ook een stuk beter uit dan Vista

hati hati, pelan pelan

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hai yoke,
nou de pc met Vista doet het perfect! en super snel.

dochter Eva heeft ook XP, zij klaagt juist dat dit zo langzaam is.
Maar hoe zit dat dan met up graden naar windows7?

GROETJES EN FIJNE AVOND
Merapi/Wilma

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 27-09-2009 17:51 merapi wrote:
Hai yoke,
nou de pc met Vista doet het perfect! en super snel.

dochter Eva heeft ook XP, zij klaagt juist dat dit zo langzaam is.
Maar hoe zit dat dan met up graden naar windows7?

GROETJES EN FIJNE AVOND
Merapi/Wilma

Dat super snel gaan heeft denk ik niks met windows vista of XP te maken het hangt er denk ik meer van af wat voor abonnement je hebt, bij welke provider.

Informeer over dat upgraden even bij de zaak waar je de pc hebt gekocht . Als het erbij in zit en ze hebben dat niet aan jou verteld dan moeten ze dat alsnog maar even doen, waarschijnlijk kan je het straks downloaden van internet
gr. Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,109,206 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,284 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,526,451 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com