indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 23-09-2013 21:16 bule gembel wrote:
.
Als je ontwikkelingen volgt in Nederland en je wat verdiept in lopende projecten in Indonesie van verschillende bedrijven en andere instanties dan kan je lezen dat er veel initiatieven zijn.

Ik lees bijvoorbeeld dit: www.supportsumba.nl

Doelstelling is dat het hele eiland over tien jaar moet draaien op duurzame energie...

En de basis die nodig is, vertrouwen is er ook. Ja het kan. Ook in Indonesie. Zolang er een winwin is voor beide partijen.

BG je zal ongetwijfeld denken "daar heb je hem weer"
Laat ik vooropstellen dat alle initiatieven voor groene energie prima zijn, de mens zal op termijn wel moeten, maar Indonesië is daar nog niet aan toe.
Het is wel eens meer aangegeven, de kosten voor energie zijn hier belachelijk laag, zou ik hier investeren in zonne energie dan doe ik dat voor een ander en zo idealistisch ben ik niet en de gemiddelde Indonesiër helemaal niet.

Jij hebt het over initiatieven o.a. "www.supportsumba,nl." heb ik ook gelezen en bij het woord support krijg ik dan toch zo mijn gedachten, wie steekt hier achter.
Dan kom ik terecht bij Hivos een onderdeel van de strijkstok organisatie Humanitas .
Welke site je dan ook bekijkt, je komt te pas en te onpas de opmerking " DONEER NU " tegen.

Dan lees ik ook dit:

AKKOORD SUMBA
Akkoord over energie op Sumba
Het ministerie van Energie en Hivos hebben in februari in Jakarta een overeenkomst gesloten voor het realiseren van 100% duurzame energie voor het eiland Sumba. Met deze overeenkomst neemt het ministerie de verantwoordelijkheid voor het behalen van deze doelstelling.

Hivos blijft nauw betrokken in het proces. Zo zal Hivos de rol als secretariaat voor alle betrokken partijen op zich nemen. “Een onafhankelijk rol waarin we mee kunnen helpen, maar ons ook kritisch kunnen opstellen”.

Dan komt ogenblikkelijk in mijn gedachte op " Wat kost me dat, wat brengen jullie daarvoor in rekening?
Dit ligt namelijk nog vers in mijn geheugen Emoticon: Blush

Humanitas
Een interimbestuurder van de instelling voor gehandicaptenzorg Humanitas DMH heeft voor een maand werken bijna 100.000 euro ontvangen . Dat blijkt uit declaraties die in handen zijn van de Volkskrant.
Uit de stukken blijkt ook dat een assistente die in Nicodems kielzog is binnengekomen bij Humanitas DMH, ruim 35.000 euro heeft gedeclareerd voor een maand werk in juli.

Doneren aan een Humanitas organisatie BG? An me hoela Emoticon: Bye bye
Initiatieven van die organisaties kunnen van mij gestolen worden, Alpe d'huez mentaliteit, inkomsten 4 miljoen, uitgave salarissen 3.99 miljoen en aan het einde van de rit heeft één schooltje op Sumba zonnen panelen. Emoticon: Laugh out loud

En inderdaad een win-win situatie voor de ambtenaren van het ministerie van Energie in Indonesië en de dure jongens van Hivos (Humanitas) die ondersteuning geven Emoticon: Yes!

spacer line  

On 23-09-2013 21:16 bule gembel wrote:
Beste Malam,

*Dit gaat heel goed en ik kan vakantie met werk combineren

**En de basis die nodig is, vertrouwen is er ook. Ja het kan. Ook in Indonesie. Zolang er een winwin is voor beide partijen.

* Interessant, vakantie en "werken", een soort betaalde vakantie.

** Vooral factor vertrouwen is belangrijk.
En dat kan je pas na een bepaalde tijd zelf ervaren.
Wat (zeer) belangrijk is dat NETWERK , meestal moet je geintroduceerd worden door een goede bekende / vriend .
Zaken doen daar is vaak lange termijn planning en lange adem hebben.

Als ik lees wat Malam schreef ben ik huiverig om in kontakt te komen met Nederlanders :
" Dat er in steden als Yokyakarta, Bandung, Jakarta en Bali een groep Nederlanders zit die tegenover hun medelanders doen alsof ze het helemaal hebben gemaakt terwijl ze geen nageltjes hebben om aan hun kont te krabben is inmiddels ook bekend.
Blijf daar ver van weg, ze steken een je mes in je rug voor 500.000 Rupiah en bovendien kunnen ze niet van elkaars wijven afblijven."

Vooral dat ze niet van elkaars wijven afblijven (!!!) .
Is het de wettige echtgenote of vriendinnetje cq scharreltje ?

En ik maar denken als ik ga pendelen , wil gaan melden bij zo'n Nederlandse Club in Jakarta , mss hoor je iets (uang dengar- makelaarsfee ) , krijg ik extra kruimels op mijn bord, kan ik een "adpisburo"openen , om mijn AOW bij te spijkeren .
Weer een illusie armer ? .

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 24-09-2013 07:03 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Vooral dat ze niet van elkaars wijven afblijven (!!!) .
Is het de wettige echtgenote of vriendinnetje cq scharreltje ?

Maakt dat dan wat uit Surya?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-09-2013 13:17 Malam wrote:
Dat er in steden als Yokyakarta, Bandung, Jakarta en Bali een groep Nederlanders zit die tegenover hun medelanders doen alsof ze het helemaal hebben gemaakt terwijl ze geen nageltjes hebben om aan hun kont te krabben is inmiddels ook bekend.
Blijf daar ver van weg, ze steken een je mes in je rug voor 500.000 Rupiah en bovendien kunnen ze niet van elkaars wijven afblijven.
..................
Nederlanders die in Indonesië wonen nemen de Indonesische mentaliteit aan en knippen met droge ogen je achillespezen door (op enkelen na)
Klop 100% pak.

spacer line  

Beste Yogya,

Wellicht is dat de reden waarom die borrel zo rustig is.
Ik heb overigens niet het idee dat dit bij expats zo is en een aantal nederlanders die ik in RI ken.. Meer een slag volk waar ik anders ook weinig contact mee heb...

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,608 posts - 13,687 topics - 24,372 members - last post @ 15-09-2019 17:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,240,421 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com