indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Janitjoe
User
spacer line

Hallo,

We willen volgend jaar naar Indonesie.
Ik hoor verschillende verhalen over goedkope tickets met Air Asia via Londen.
Mijn vrouw en zoon zijn beide indonesisch en hebben alleen een indonesisch passport.
Ik begrijp dat zij dan eerst visum moet halen bij engelse ambassade ook al is Londen alleen maar voor doorreis en gaan ze niet van luchthaven af.
Heeft iemand daar al ervaring mee? Klopt dit?

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Visum is 1mln rp. Is dus duur en daarbij ook nog eens heel moeilijk te krijgen. Niet doen dus, want uiteindelijk bespaar je er niks op en kost t verschrikkelijk veel tijd en moeite. Beter via het Midden Oosten of via Istanbul vliegen. Genoeg airlines.

From Dayeuhkolot with love

spacer line  

Wat ik als optie zie is dat je zoon en vrouw gewoon op het vliegveld blijven zonder door de douane te gaan en jij de bagage op pikt en incheckt kwestie van paspoorten meenemen althans dat denk ik even nachecken het is maar een idee....

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 23-08-2009 13:14 willemgeheim wrote:
Wat ik als optie zie is dat je zoon en vrouw gewoon op het vliegveld blijven zonder door de douane te gaan en jij de bagage op pikt en incheckt kwestie van paspoorten meenemen althans dat denk ik even nachecken het is maar een idee....
Denk niet dat dat zo werkt, aangezien men bij het inchecken wel wil zien wie er nu eigenlijk in de rij staat, anders zou iedereen wel aan boord kunnen. Tevens zul je mogelijk 'gedwongen' worden door de douane te gaan, net als in Maleisie als je gebruik maakt van AirAsia.. Je MOET dan eerst het land in, voordat je je volgende vlucht kunt pakken.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Wel lastig als je daar staat maar gelukkig zijn er meer opties
Ik ben overal op voorbereid en kom hoop ik geen douane problemen tegen want blijf voor de zekerheid een nachtje op KUL airport want ben nog steeds bang dat ik op een dezelfde dag geen oav krijg want dat zou echt prachtig zijn...denpasar naar kuala lumpur en tijd genoeg om over te stappen naar Padang...

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Denk eraan dat AirAsia vanaf Londen Stansted vliegt en niet vanaf Heatrow!

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

Ik weet het heb mijn ticket naar londen ook al...

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

janitjoe, in transit van minder dan 24 uur hebben indonesiers geen visum nodig voor engeland...zolang je maar de tickets hebt om verder te vliegen, en geldige papieren/visum voor de eindbestemming...je transit hoeft ook niet op dezelfde luchthaven te zijn, je kunt van stansted naar heathrow of omgekeerd, eventueel zelfs overnachten in londen...
enkele maanden geleden zijn indonesche familieleden van ons van KL naar london stansted gevlogen met airasia, daarna vanuit london heathrow verder met british airways naar toronto, zo'n 12 uur later, er werd gewoon een transitvisum gestempeld en klaar was kees

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Ik kan niet met zekerheid zeggen dat je verhaal niet klopt, maar het klinkt me wel zeer onlogisch in de oren. Dat zou wel een heel makkelijke manier zijn voor illegalen om het land binnen te komen. Wetende hoe moeilijk de Britse ambassade doet over visums verstrekken lijkt het me daarom onwaarschijnlijk dat je 24 uur lang zonder visum door Londen kunt reizen. Dan kun je dus net zo goed een enkele vlucht van Amsterdam naar Rotterdam boeken via Londen om even een dagje te gaan shoppen in Londen zonder visum.

Janitjoe
User
spacer line

Belgianguy da's goed nieuws.

Naar aanleiding van jou info heb ik verder zitten googlen en bevestigd jou verhaal.

Bedankt allemaal voor deze info.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Volgens de info van de Britse overheid mag je niet van vliegveld veranderen
http://www.ukvisas.gov.uk/en/h(...)ly/infs/inf20transit

I quote:
How do I apply for a direct airside transit visa (DATV)?
If you want to apply for a DATV you will need to show that you:

have booked an onward ticket from the UK for travel within 24 hours of your arrival;
will not need to change airport in the UK;
have all the correct documents you will need to be allowed to enter the country you are travelling to; and
will not need to pass through the UK's immigration control.

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

sorry monyet, ik baseer me gewoon op eigen ervaring, je kunt dus wel veranderen van luchthaven, dat was me voordien ook telefonisch bevestigd door de ambassade in jakarta, en in de praktijk is dat dus ook probleemloos gelukt, zij zijn nu nog steeds in toronto, terugvlucht volgende maand zal volgens dezelfde procedure verlopen, british airways naar heathrow, dan transit naar stansted en verder naar KL met airasia

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Hoe geraak je van Stansted in Heatrow? Is dat gemakkelijk?
En van Gatwick naar Stansted? Dan zou ik van Antwerpen naar Gatwick kunnen vliegen met VLM.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

er zijn rechtstreekse busverbindingen tussen de verschillende luchthavens
stansted-heathrow:
http://www.londontoolkit.com/t(...)tansted_transfer.htm
stansted-gatwick:
http://www.londontoolkit.com/t(...)tansted_transfer.htm

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 24-08-2009 08:26 Janitjoe wrote:
Belgianguy da's goed nieuws.

Naar aanleiding van jou info heb ik verder zitten googlen en bevestigd jou verhaal.

Bedankt allemaal voor deze info.

Waar heb je de bevestiging van dit verhaal gevonden?

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Heb juist ontdekt dat Ryan Air op Stansted vliegt vanuit Eindhoven. Dit zou waarschijnlijk de beste oplossing zijn voor ons. Eindhoven is niet echt ver van Antwerpen. Binnenkort toch eens de hele boel berekenen.

rspelmink
User
spacer line

On 24-08-2009 13:55 erwin wrote:
Heb juist ontdekt dat Ryan Air op Stansted vliegt vanuit Eindhoven. Dit zou waarschijnlijk de beste oplossing zijn voor ons. Eindhoven is niet echt ver van Antwerpen. Binnenkort toch eens de hele boel berekenen.

idd 1 mooie rustige snelweg van antwerpen naar eindhoven Emoticon: Cooool !

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Grr die Ryan Air. Je kan maar tot 15 kg bagage op voorhand betalen. Voor elke kg 'overgewicht' betaal je 15Ä per kg bij. Wij zijn met z'n drieŽn en hebben meestal ongeveer 60 kg bagage. Dat zou betekenen dat we heen en terug samen maar liefst 450Ä moeten bijbetalen voor dat overgewicht.
Is er iemand die een oplossing weet voor dit probleem? Minder meenemen is voor mijn vrouw geen optie Emoticon: Nooo

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

een mogelijke oplossing is die ryanair laten voor wat het is en voor een prikje de bus te nemen, zonder bagagebeperking (of toch bijna), zie www.eurolines.com
hoe dan ook, het hele low-cost concept werkt maar als je de bagage en andere extra diensten beperkt...anders kun je zowel gewoon full-fare vliegen met een klassieke maatschappij

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,109,206 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,275 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,515,623 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com