indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik weet niet hoe het bij de rest van jullie is, maar hier is het een optimale ochtend. Het is zaterdagochtend, de zon komt geweldig opzetten en schijnt recht bij ons in de keuken. Iedereen, vriendin, dochter en twee ooms uit Jkt liggen nog te tukken, alleen Alexander (onze 2 maanden oude zoon) en ikke zijn beneden. Hij slapen in de box, ik koffie drinken.
Als je zo´n ochtend heb, ga je vanzelf in gedachten, iets wat de laatste tijd niet meer zo vaak aan mij is besteed, wegens drukte op werk en in huis. Het leuke is dat je gedachten automatisch gaan naar....Indonesia. Ik maak een vergelijking met de ochtenden daar. Daar heb je net als hier veel verschillende ochtenden: drukte of niet, goed weer of niet etc. Maar wat altijd is en blijft is de geur die opstaat in de ochtend in Indonesia. Hier in NL ruikt het in de ochtend altijd gewoon fris en een beetje koud aan. Zoals de meeste van jullie weten is dit niet het geval als je daar bent.
Zo kan het in de ochtend gruwelijk naar smog/autogassen stinken. Dit is meestal het geval in Jakarta.
Op bali heb ik zoiets van ´mystieuze ochtenden´. Ik ben niet meditatie minded, maar opstaan is daar gewoon anders. Misschien heeft de achtergrond van de zee er wat mee te maken, of je kamer of huis uitlopen en dan gelijk de zon voelen met de sfeer en geuren om je heen?
Ik weet ook niet wat ik het fijnste vind: opstaan in NL of in ID. Ik weet wel dat ik elke keer als ik weer op schiphol land en ik loop het gebouw uit, mijn gemoed weer volschiet: he, lekker fris, koud (van de 4 keer dat ik ben geweest, landde ik altijd in de ochtend) en wat leuk: stoplichten!
Iemand anders die bijdrage wil leveren aan het opstaan in de ochtend? Emoticon: Wink
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

spacer line  

Beste Johan,
Ik ben een echt ochtendmens en geniet elke morgen van de zonsopkomst, voor mij is de zon een geschenk van de hemel wat we elke dag krijgen waar ik dan ook echt van geniet.
Lang in bed blijven liggen is voor mij een beetje een westernsyndroom, hier kan je om zes in de morgen al een praatje maken met de buurman, in Nederland verklaren ze je dan voor ......
Als ik behoefte heb om lekker uit te slapen doe ik dat de uren voor 12 uur 's nachts.
Waar wij wonen in Bali is het 's morgens ook lekker fris en heb ik zelfs een jas aan tot een uur of acht.
Jan

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ha die Johan jij dan een goedemiddag!! Vanuit de Zeeuwse Antillen en degene die meekijken op deze zonnige website. Emoticon: Red face Ja dat Bali-gevoel van jou Johan dat heb ik nu ook zo'n beetje,maar wees gerust ik ga er nog niet naar toe.Ik heb per toeval een familielid wonen in Jakarta, ze is gepensioneerd Generaal van het Indonesisch leger en nu heeft ze een zéér hoge regeringsfunctie aanvaard.Maar tevens is ze de rechterhand van Kardinaal Julius Am. Toen de Bisschop van Breda er onlangs was is het hem doorgedrongen dat er degelijk gecontroleerd wordt op het Onderwijs Emoticon: Yes! Ze vroeg me te komen, maar nu in deze tijd van de erwtensoep neen dus Maar dat was even tussendoor.
Wij promoten hier het ''BALI-BROODJE'' , dus wat nam hij mee naar Breda ?? Juist en daarmee heeft hij nu een Zonnige morgen.
Dus vanmorgen had ik er ook een gekocht en dat lekker besmeert met Roomboter en Kersen Jam, maar wachtende in gedachte op Kopi Bali.Genietend van de najaarszon en de mensen . Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!
Ik ben nog erg bezig om iemand in te huren om naar jou te gaan en Nona Bandung en haar gezin te ontmoeten. Sinds de treinongeval en stakingen loopt alles in de wirwar. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Frustrated
Gegroet Umberto.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Ik ben net nog lekker wezen wandelen met de kleine over de prachtige stadswallen van oud hellevoetsluis bij avondschemering...ook wel mooi. Emoticon: Bye bye

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Heren,

Ik weet momenteel even niet met wie ik het meeste te doen heb. Jullie daar in Nl of mezelf hier op Java.

Als ik de nederlandse beschrijvingen zo lees, wordt ik haast melancholisch. Thuis in Nl uitkijkend over de Veluwe en de Ijsel vanuit het keuken raam met uitzicht op de Gelderse Toren, met kersenbomen en de schaapjes, dat het brood net uit de houtkachel stoof komt gedampt, en de koffie rustig door filtert en prutteld de eitjes nog even moeten schikken en het beschuit met zelfgemaakte pruimen appel jam klaarstaat. AAAARRGGGGHHH

Aan de andere kant letterlijk en figuurlijk, is de warmte die als een deken om je heen hangt en de geur van de tabak waarin ik rondloop ook erg aannemelijk. De keuken prinsesjes doen hun best en ach dan denk ik, ik heb vandaag ook weer een geweldige dag achter de rug in de zon aan het water.

We hebben het allemaal goed denk ik maar. Rijkdom zit van binnen in je hart.

Sepp

ariyanti
User
spacer line

hoi sepp..ik ben helemaal met je eens, rijkdom en gelukkig zijn zit binnen in je hart,en maak niet uit waar je ben want dat voel je gewoon. btw..ben je nog steed in jogya?

ariyanti

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Ik vertrek donderdag avond van Surabaya naar Yogya. Ik zal in Klaten naar een project moeten.

Als ik in Yogya ben zit ik meestal in het Qualtiy aan Jl Adisucipto, dichterbij airport.

In Klaten in Hotel Perdana Raya, klein maar 'fijn'.

Sepp

ariyanti
User
spacer line

Ik zou maar zegen selamat bekerja en genieten nog van het weer ivm hollanse weer is niet zo geweldig,ik krijg wel kriebel in mijn buik om weer naar huis te gaan(jogya jl adisucipto) maar helas moet ik nog 2 manden wachten en dan mag ik voor 2 manden bij mijn familie zijn. Heerlijk is dat...

groetes
ariyanti

mawar
User
User icon of mawar
spacer line

Ariyanti,
Geniet van elke dat hier in Holland maar straks ook in indonesie. Ik ga volgende week naar Jakarta, helaas voor een heel korte periode maar ik verheug me hier heel erg op. Maar die korte tijd in Jakarta zal ik zeker optimaal genieten dan kan ik er weer een poosje tegen aan als ik weer terug in Nederland ben.
groetjes
Mawar Emoticon: Bye bye

ariyanti
User
spacer line

Dank je wel mawar,genieten ga ik zeker doen. Jij ook fijne vakantie toegewens en selamat jalan...
ps. jangan lupa oleh2nya (geintje)

groetjes
ariyanti

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Vanmorgen mijn tweede Emoticon: Yes! Kopi Bali gedronken Emoticon: Red face Helaas concurentie Emoticon: Angry Mijn lieve mams lust dit ook Emoticon: Clown Kopi Bali Tubruk de echte ,eerlijke ,heerlijke en smakelijke Kopi Emoticon: Puh! Emoticon: Puh! Kre-tek-Nou je waant je gewoon in je eigen achtertuin even in Bali Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn
Umberto.
O en niet anders Emoticon: Bye bye

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Vanmorgen mijn tweede Emoticon: Yes! Kopi Bali gedronken Emoticon: Red face Helaas concurentie Emoticon: Angry Mijn lieve mams lust dit ook Emoticon: Clown Kopi Bali Tubruk de echte ,eerlijke ,heerlijke en smakelijke Kopi Emoticon: Puh! Emoticon: Puh! Kre-tek-Nou je waant je gewoon in je eigen achtertuin even in Bali Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn
Umberto.
O en niet anders Emoticon: Bye bye

spacer line  

Inderdaad een heerlijke koude zonnige ochtend....de koffie is niet aan te slepen...umberto Emoticon: Frustrated

Martin-Solo.

Live life to the max.......

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Zal ik je dan een bekertje warme chocomel sturen?? Emoticon: Shut up! Daarbij een lekkere Zeeuwse Bolus met roomboter/ Emoticon: Stupid .
Umberto

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Zal ik je dan een bekertje warme chocomel sturen?? Emoticon: Shut up! Daarbij een lekkere Zeeuwse Bolus met roomboter/ Emoticon: Stupid .
Umberto

spacer line  

Lijkt me lekker jah Emoticon: I love it , stuur mij maar een verrassings toe...
je kent mij adres nog wel denk ik ?

Martin-Solo.
(Eduard)

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Dacht je dat ik zo gierig was Emoticon: Confused Net als een echte Zeeuw Emoticon: Shut up! Ik heb je reactie al verwacht Emoticon: Blush Natuurlijk stuur ik je wat en ik heb zelf wat losse exemplaren Emoticon: Angry om jouw heimwee te overbruggen Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Maar denk er aan "Ik ben een echte Zeeuw" of te wel G i e r i g.
Trouwens jij houdt altijd je belofte Emoticon: Yes! Gisterenavond nog Irene gesproken.Goede mond tot mond reclame Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn
Umberto

spacer line  

Hoi Umberto'

Tja irene (dewi) doe ik mij best voor! want dat verdiend ze Emoticon: Shiny ik ga 11 dec weer...maar de reis daarna ga ik via irene reserveren! omdat ik weet dat ze alles uit de kast haalt voor ieder Emoticon: Bye bye

Verder niet te gierig zijn...ben ik ook nooit Emoticon: Worship

Martin-Solo.

setia
User
spacer line

Moment. Emoticon: Very funny

Geduld Emoticon: Confused

Is het mogelijk Emoticon: Cooool

Ik ben een tweede computer verbonden aan het netwerk van Umberto.
Mijn network is net bezig ergens in Nederland. Emoticon: Yes! Ik klik overal waar ik zin in heb. Emoticon: Yawn
Setia

setia
User
spacer line

Moment. Emoticon: Very funny

Geduld Emoticon: Confused

Is het mogelijk Emoticon: Cooool

Ik ben een tweede computer verbonden aan het netwerk van Umberto.
Mijn network is net bezig ergens in Nederland. Emoticon: Yes! Ik klik overal waar ik zin in heb. Emoticon: Yawn
Setia

Pardi
User
spacer line

Na een lange periode ontdek ik dat deze pagina aardig op het oude prikbord gaat lijken. Gelukkig is de toon nu beschaafd.
Persoonlijk heb ik geen moeite met expliciet taal gebruik, als het maar niet onbeschoft, discriminerend of rasistisch wordt. Goden zij dank (bali) heb ik dat niet kunnen ontdekken.

Ook vandaag scheen het zonnetje, voor mij en een paar vriendinnen reden om de wandelschoenen aan te trekken en een frise ochtend wandeling te maken rondom Schagen. Echt, dat kan ik iedereen aanraden om in de ochtend te gaan wandelen, dat doe ik in Indonesia ook. Echter de ochtend daar is iets vroeger dan in Nederland.

Nu even een vraagje: op het prikbord is ooit de vraag gesteld om telefoon kaarten mee te nemen uit indonesia. Ik meen me te herinneren dat de vraag uit Zeeland kwam. Ik heb er een paar en wil ze wel aan de vrager sturen, stuur mij een E-mail met het adres en ze komen er aan, het zijn er 7.

Ik lees dat er nog al wat koffie leuten reageren, en de kopi uit Bali zou geweldig lekker zijn. Nu, dat is natuurlijk subjectief, of niet soms? Uiteraard is over smaak niet te twisten. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan kopi Sumatra of Toradja. Popi Bali heb ik ook wel mee genomen uit Ind, maar ik vind hem iets te licht van smaak. Ik nu eenmaal een Orang belanda en houdt van een pittig bakkie leut, maar wet op zijn indo gemaakt "kopi tubruk dus".

Pardi

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Hallo Pardi,
Net even gekeken op Indahnesia.Ja ik spaar telefoonkaarten en heb er om gevraagd op het Prikbord Bali destijds.Kijk op mijn webpage en daar zie ons/mijn postadres.Geweldig dat je er aan hebt gedacht.
De Kopi Bali is lekker zonder suiker en dat lust ik graag.Heb je ook weleens van Kopi Luwak gehoord??
Ok ik zie het graag komen en nogmaals dank.
Umberto Emoticon: Shiny

Pardi
User
spacer line

Hagen.

ik heb vandaag de kaartje via het postkantoor naar je gestuurd.
Via E-mail zal ik mijn pleegdochter vragen om haar kaartjes te bewaren, ook die van haar vriendinnen. In Jakarta en Lembang heb ik vrienden als ik ze daar in December zie zal ik ook vragen ze te bewaren voor je.

Vraag: wat doe er mee?

Groetjes Ab

Pardi
User
spacer line

Hagen ................nog even een antwoord op je vraag of ik wel eens van kopi Luwak heb gehoort, nu dat heb ik. In Juni heb ik er nog aan gedacht om eens een klein zakje voor een paar kopje te kopen op de pasar malam. Helaas dat vond ik dat veel te duur voor een paar kopjes Luwak kopi.

Ab

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Beste Ab,

ik kom net thuis Emoticon: Yes! ben even kretek wegbrengen naar een vriendin van mijn mams Emoticon: Shiny ze heet yayah en is met een zeeuw gehuwd Emoticon: Worship en die kan lekker koken duszszs Emoticon: Red face Emoticon: Red face even brengen en ja hoor nasi goreng,emping,saté(!). Emoticon: Red face Emoticon: Blush Ik spaar ze echt de telefoonkaarten. Emoticon: Yes!
Kopi Luwak is héél duur dat weet ik.Maar voor een keer,

maar ok tot mails.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,583,373 topic views - 228,121 posts - 13,630 topics - 19,445 members - last post @ 19-09-2018 22:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,621,902 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com