indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

En nu het mooiste....onze werkster is op vakantie ....nu komt er een Marrokaanse.....laten we hopen dat ze geintrigeerd is want dat boeit me ontzettend ....ik wil het ook wel eens door een andere bril zien ik wil niet discuseren maar een fijn en open gesprek zou ik wel prettig vinden....en het is een studente...ze wordt met open armen ontvangen...we hebben wel een hond en kat maar dat mag de pret niet drukken.....SPANNEND en ik hou jullie op de hoogte.....Ps ik heb alleen generaal met die mensen problemen indivudueel ga ik met sommige om ook op mijn vrijwillergswerk.....respect kun je heus verdienen....Zelfs al ben je door de hond gebeten je zult alleen voorzichter zijn en beter de kat uit de boom kijken.... Emoticon: Smile

senior
User
User icon of senior
spacer line

Hmm, wellicht je volgende vakantie doorbrengen in Marokko,geeft je misschien meer inzicht in hun cultuur en omgangsvormen. Ik geef toe dat er etters tussen zitten,maar over het algemeen veroorzaken de meeste geen last.
Je bent echt niet de enige die ooit moeilijkheden met zo´n druiloor heeft gehad, ook ik werd eense en keer slachtoffer van een poging tot beroving,,midden in Amsterdam, zijn poging eindigde in de gracht.

Maar zoals gewoonlijk zijn we weer helemaal off topic....

hati hati, pelan pelan

Indoboy20
User
spacer line

Nee jullie zijn niet de enige. Heb het ook weleens aan de stok gehad met een Marokkaan toen ik puber was. Hij griste mijn fietsleutels weg en wilde die onder de baan van de botsauto's gooien.

Heb toen mijn vuist gebald en gezegd dat hij ze snel terug moest geven want ik was niet bang voor 'm. Ik nam de sleutels terug en duwde hem weg en toen spuugde hij nog even op de grond.

Ik ben trouwens een Indo ( Indisch). Misschien dacht hij dat ik een Molukker was en gaf op. Emoticon: Yes!

Voor de rest wel Marokkanen hier vlakbij die hulpvaardig waren toen mij auto accu leeg was, eventjes kabeltjes erop en ik kon weer de auto starten.

Meestal zijn de hangjongeren op de kermis en bij het station en dergelijke geen lieverdjes, maar de mensen van middelbare leeftijd zijn vaak vrij gastvrij.

Het zijn meestal de pubers en jong volwassenen die vervelend zijn, en vrijwel alleen de mannen.

Emoticon: Smile

spacer line  

Nee niet mijn ding marroko geef mij ZOA maar

elsbeth
User
spacer line

He Willem,

Goe idee van senio om eens een kijkje in Marokko te gaan nemen. Ik ben een jaar of wat geleden in Marokko geweest en heb daar o.a. een aantal basisscholen bezocht. Bij terugkomst schreef ik in mijn dagboekje:"wat doen wij in Nederland verkeerd"? De houding waarmee de kinderen in Marokko in de klas zaten, meededen met de les, enorm leergierig waren, respect hadden voor de leerkracht, was een gigantisch contrast met wat ik hier in Nederland op de basischolen zie.
Ik ontken echt het probleem met bepaalde Marokkaanse jongeren in de grote steden niet, maar het grote verschil in aanpak van ongewenst gedrag in Marokko en Nederland is m.i. debet aan de rotzooit die hier nu is ontstaan.
Maar treed je nieuwe Marokkaanse werkster open tegemoet, toon belangstelling in haar en dan hoor ik er graag nog eens iets over terug.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat respect word er op vroege leeftijd ingestampt. Niets mis mee, dat zouden ze in Nederland ook eens moeten doen. Die houten lineaal die mijn vader kende uit zijn schooltijd en de knuppel waarmee mijn opa als agent nog mee mocht slaan zijn uit den boze tegenwoordig, en zie wat er van komt.

Ontopic: ik ben vandaag naar Jakarta geweest, het was niet wezenlijk anders dan op een normale dag. Het leek wel of men massaal vergeten was dat het 1 Ramadan was. Over enkele weken is Jakarta weer uitgestorven. Daar moet ik dus gebruik van maken door wat foto's te maken. Nu kun je alleen op zondagochtend over Jalan Thamrin en Jl. Sudirman lopen, aan het eind van de Ramadan kan dat hele dagen... lijkt me leuk dat ook eens meegemaakt te hebben.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dat respect word er op vroege leeftijd ingestampt. Niets mis mee, dat zouden ze in Nederland ook eens moeten doen. Die houten lineaal die mijn vader kende uit zijn schooltijd en de knuppel waarmee mijn opa als agent nog mee mocht slaan zijn uit den boze tegenwoordig, en zie wat er van komt.

Jeroen Jeroen wat schrijf je daar................................... Emoticon: Shut up!
Hoe kan je dat nu door geven naar je achterban, en je vrienden, en kennissen.
Een goede opvoeding van vroeger, was niet het juiste keurmerk die je daar aan verbind.
Want die citaat van je Vader had ook mijn vader, met een rieten stokje op je billen dat was het wat je kreeg, en niet zo zuinig ook.
Maar dat was wel een zwakte aanbod, het was een onvergetelijke straf, die je nu nog veroordeelt, zijn macht was die riet stokje, en het gebeurde dat moeder kwaad op hem werd zo harmonisatie was het niet in ons gezin.
Wij zijn wel met zijn allen goed terecht gekomen, niet dank zij vader, maar meer dank zij moeder.
Een vrouw die met hard werken, we hadden vroeger een wasserij, haar deel zeer zeker hebt voort gebracht.
Neen mijn vader was een domme boer uit de achterhoek, en was te goede trouw.
Zodat we nu mensen zijn , en ze hebben gekweekt, die het niet meer vertrouwd.
Een goede opvoeding is, bij gezinnen, waar het vertrouwen de boven toon heeft.
Niet met het er inslaan, maar met goed overleg.
De intelligentie, die ieder zou moeten bezitten.
Niet via een stok achter de deur als religie, en goddelijke dreigementen, maar met een goed gesprek , wat de gevolgen kunnen zijn, hoe het dan kan uitpakken.
Daar hebben ze meer aan dan er gelijk er op los slaan....................... Emoticon: Stupid Emoticon: Eerie Emoticon: Frustrated

Hiermee konden ze ook goed mee overweg, vegen en slaan het kon zo maar
Gelukkig bezit ik nu kinderen die het wel begrijpen, niet door geweld, maar met overtuiging, en zich als een model, zich weten hun plaats te vinden.
Ben wel een brombeer, maar ik heb ze wel naar mijn hand gekregen..... Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-08-2009 13:45 sapolidi wrote: Over de oorzaken van die lage levensstandaard is genoeg objectief materiaal voorhanden en daarbij ook nog eens gepubliceerd door deskundigen. Jij hoeft dus niet in herhaling te vervallen. Ik ben niet zo naief dat ik me daarbij laat leiden door informatie die hier door de Indonesië-kenners gepost worden. Ze baseren hun deskundigheid op hun langer verblijf in dat land.

Dat is slim, uitgaan op de objectieve Indonesia-deskundigen. Nou, die zie ik al meer dan 30 jaar voorbij komen met de Indische (en geen Indonesische) koploopster Marion Bloem voorop.......en ook voortdurend onderuit gaan. Allen zeer theoretisch en soms "enige" ervaring (meestal niet meer dan 3 bezoeken en dan nog in luxe onderkomens bij "invloedrijke" OKB). Maar met hun drs.-titel voor de naam zijn zij de deskundigen waarnaar men moet luisteren. Gisterenavond in Semarang met een aantal Indo's en Indo-Chinezen gediscussieerd (ja, die kunnen dat nog wel zonder op de lange tenen te worden getrapt) over de Indonesische mij. en de toekomst hier. Een zeer frisse en logische kijk hadden deze dames en heren op de mij. waarin zij hun hele leven reeds verkeren. Persoonlijk hecht ik heel wat meer waarde aan de mening van dergelijke minderheidsgroeperingen in deze mij. dan aan 1 of andere in Leiden afgestudeerde drs. in de Indonesische taal en letterkunde, of Antropologie (hoe wetenschappelijk onderbouwd ook). Echter, gelukkig zijn er ook wetenschappers die iets verder gaan dan een korte ervaring. Zo heb ik ruim 1 maand geleden de Duits-Amerikaanse antropoloog dhr. Bartels ontmoet, zeker geen onbekende in de Molukse wereld (zowel in RI als in NL), die dan ook een zeer interessante kijk heeft op de maatschappij en cultuur van de Midden-Molukken (en Indonesia). Maar heeft dan ook jaren veldonderzoek gedaan (en doet het nog).
Als u vindt dat u niet zo naief bent dat u zich laat leiden door zgn. Indonesie-kenners die hier lang wonen, vind ik het wel in tegenspraak dat u zich wel laat leiden door een ander "soort" Indonesie-kenners, en wel de zgn. tafel-deskundigen die doorgaans maar voor korte tijd hier hebben verkeerd. Voor een werkelijk objectieve kijk dient u dan beide meningen in overweging te nemen.
Daarnaast heb ik ook gezet dat Zieleffe 1 van de redenen heeft gegeven en niet alle redenen.

Evenzo zegt u:
Ik reageer op rigide, onnodig kwetsende, en racistische uitingen. En op uitlatingen, die in mijn ogen niet juist zijn of eenzijdig, reageer ik ook.

Echter, evenzo dikwijls eenzijdig bekeken want kwetsende en eenzijdige uitlatingen komen net zo goed voor in de hoek van de Indonesia-lovers die alles zonder enige kritiek slikken en vaak onnodig de "westerse" mij. rigide en kwetsend bekritiseren . Zo heb ik ruim 20 jaar geleden een script geschreven over een bepaalde Indonesische bevolkingsgroep waarbij mijn scriptiebegeider mij verweet dat ik onvoldoende kritisch was (hij was lid van het toenmalige Indonesie-comite en ex-Indonesisch staatsburger = vluchteling). Volgens hem kon men zich pas echt betrokken voelen bij een volk c.q. natie als men het ook durfde kritiek te uiten op maatschappelijke wantoestanden en deplorabele culturele uitingen. Nu zult u zeggen dat dat wel iets anders is dan de vaak ongefundeerde uitingen van forumleden .....klopt.....maar vergeet dan ook niet de net zo ongefundeerde uitingen van Indonesia- c.q. Bali-lovers die alle wantoestanden met de mantel der liefde wensen te bedekken ten behoeve van het in stand houden van hun eigen fantasiewereldje en zelden ontvangbaar zijn voor de evenzo goed aanwezige misstanden in de maatschappij alhier (en wat deze misstanden aanrichten bij de autochtone bevolking die zij zo verheerlijken).

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het is of het zo moest zijn toen ik je verhaal las had ik op mijn oor een liedje van Wieteke van Dort.
Het land van de zon waar mijn jeugd begon.
Zo kan die wel weer, als je lekker weg wil dromen, is het mooie liedje, maar Oh de werkelijkheid is heel anders.
Ben even een zijsprongetje gemaakt, en heb even naar het liedje gekeken, het was op TV Oranje wat ik hier op mijn computer heb
Met mooie beelden van Sawa’s, beelden die zich mooi voor doen, en af en toe zie je een mannetje en vrouwtje hun sawa’ bewerken.
Dat zijn allemaal vergaande glories het is niet meer zo, grote steden met grote gebouwen, met allerlei mensen, van rijk tot arm..
Toch vraag ik mij af, ik heb ook een goede kennis, die wel naar Indonesië wil, voor een half jaar.
Gepensioneerd, met een pensioentje.
Maar ja daar kan ik mij nog wel iets bij voorstellen.
Maar jullie die daar werken, hebben je nog wel eens aan je ouderdom leeftijd gedacht, hoe ga je dat aan pakken, zodat je nog wel wat achter de hand hebt, of moet opbouwen .
Of zijn ze van plan tot hun dood te willen werken?.
Want je word niet door de staat daar onderhouden, en van Nederland zal de toekomst ook niet zo rooskleurig van worden.
Want ze hebben die sociale uitkeringen stop gezet voor nieuwe gevallen.
Je kan ook daar zitten voor een Nederland maatschappij waar je na Nederlandse maat staven je belastingen en sociale premies betaalt.
Dan is het nog de vraag bouw je ook een pensioentje op , en zo ja als je terug komt naar Nederland zal je partner geen inkomen genieten.
Ook als je het AOW wilt moet je toch dat met 2% opbouwen,kan je dat bijbetalen zodat je de 80% haalt, en dat doe je dan niet als je in het buitenland zit.
Hoe denken die bule in het verre oosten er over.
Of ben ik nu aan het zwetsen, ben wel benieuwd, niet voor mij, ik heb de AOW al bijna twee jaar, met een pensioen van ABP. Emoticon: Emoticon: Confused Emoticon: Blush

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 23-08-2009 16:58 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Echter, evenzo dikwijls eenzijdig bekeken want kwetsende en eenzijdige uitlatingen komen net zo goed voor in de hoek van de Indonesia-lovers die alles zonder enige kritiek slikken en vaak onnodig de "westerse" my. rigide en kwetsend bekritiseren .

Ik zit al bijna 4 jaar bij Indahnesia rond te hangen .
Heb veel posting gelezen van Indonesia "lovers", van Indonesia "haters" .
Van toeristen , "zakenmensen" .
Van oud "kolonialen", van racisten (tenminste adhv hun min of meer racistische uitlatingen) .
Prachtig , vind ook leuk om het te lezen.
Soms is het een eye opener soms is het zo subjectief omdat het op vooroordelen werden gebaseerd .

Wat ik minder vind is dat sommigen vaak door gebrek aan inhoudelijke kennis of alleen baseren op hun eigen waarneming en omgeving vaak persoonlijk gaat worden .

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Persoonlijk worden is jammer.....maar gebeurt van beide kanten: zowel bij de negativo's als de positivo's.
Zieleffe, dat denken aan pensioen en AOW gebeurt weinig; men neemt het i.h.a. voor lief dat men niet het "volle pond" vangt aan het eind van de rit; incluis moi.
Dat is een keuze die men (ge)maakt (heeft). Ik vind dat ook geen moeilijke keuze: de Nederlandse zekerheid is voor mij een schijnzekerheid. Er is maar 1 zekerheid en dat is de dood. De rest is allemaal relatief: fortuin, geluk, Een ieder moet dat zelf invullen..... en moeite voor doen: niet van of aan een 1 of andere Sinterklaas in de hemel laten afhangen.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Het is nog maar de vraag of er over een jaar of tien nog zoiets is als aow, gezien de doorgaande bezuinigingen her en der bij de overheid.Wellicht komt er een soort verlaagde bijstand voor in de plaats voor diegenen die zo fortuinlijk zijn om de aow leeftijd te halen,thans nog op 65 jarige leeftijd maar in de nabije toekomst waarschijnlijk vanaf 67 jaar.
En een pensioen? Dat stelt voor heel veel mensen ook weinig voor, vooral ook omdat de belasting een fors graantje meepikt.

hati hati, pelan pelan

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

Bij terugkomst schreef ik in mijn dagboekje:"wat doen wij in Nederland verkeerd"?

Dat dus. In alle landen waar ik ben geweest zijn de jongeren minder asociaal dan in NL. Indonesie spreekt voor zich, maar ook in Marokko, Spanje, Italie zelfs Belgie. Zou dat ''respect'' misschien weer terug komen als Geertje aan de macht komt? Emoticon: Shut up!

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 26-08-2009 18:19 Nidji wrote:

[quote removed]

[quote removed]

Zou dat ''respect'' misschien weer terug komen als Geertje aan de macht komt? Emoticon: Shut up!

Niet te hopen dat dat scherts figuur ooit wat te vertellen krijgt, dan glijdt Nederland nog sneller de afgrond in dan dat we nu al doen

hati hati, pelan pelan

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nee Nidji, het aso gedrag van Nederlandse en Marokkaanse jongeren is gewoon terug te voeren naar de ouders; ze weten hun kinderen niet op te voeden.
De Nederlandse kinderen krijgen doorgaans een hele vrije opvoeding, waar ze niet mee om kunnen gaan en de Marokkaanse jongeren worden strak gehouden thuis en leven zich op straat uit
Allebei slachtoffer van het""""vrije denken "en accepteren cultuur""

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het ging/gaat hier toch over " Wat doe jij tijdens de Ramadan" ??????

..........ik koop 's middags net als vele Ternatezers/Ternaters (of hoe ze ook mogen heten) een fout rose drankje en kue en dan tegen half 7 wachten op het muurtje van de " boulevard"
Grappig gezicht hoor als de muzzin ophoudt met praten, de sirene gaat en iedereen tegelijkgertijd begint, te eten, drinken, roken........ (eh nee dat andere doen ze wel thuis denk ik Emoticon: Devil )
Ik weet alleen dat je beter meteen na de Maghrib kan gaan eten of pas om een uur of 8 want rond 7 uur. half 8 is de nasi habis...........

Ik vind het wel iets hebben.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Wim41
User
spacer line

Emoticon: Angry Recentelijk terug gekomen van een fietstocht van 2 mnd door Java en Bali. Daarbij familie en vrienden ook bezocht. Wat mij opviel is de opdringerige manier van geloofs uiting van de islam aldaar. Het is van de zotte dat 5X per dag de speakers staan te blerren en wel dat men probeert elkaar te overstemmen. In bali heeft bv de, over het algemeen Hindoe, bevolking gevraagd om de volume wat zachter te zetten, maar men vond geen gehoor bij de z.g. gelovigen (Islam) Wil men bv op java een kerk bouwen dan kan zo'n aanvraag jaren duren voordat er toestemming wordt verleend in tegenstelling tot een aanvraag voor een moskee. Tolerant? ik geloof eerder van een haat zaaiende religie die mi door imams in het algemeen worden aangewakkerd. De Indonesische bevolking is over het algemeen zacht, vriendelijk van karakter en wars van ieder vorm van geweld.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Wim41, wat jij omschrijft is inderdaad een vervelend element in de samenleving. 99% van de moslims gaat hieronder gebukt, want die andere 1% is de veroorzaker van dit soort gedoe. Tijdens de Ramadan lijkt het allemaal nog een graadje erger.

Ik kon gisteren - zoals verwacht - gewoon buiten de deur lunchen (in het winkelcentrum) en heb daarna in de supermarkt gewoon mijn bier kunnen halen. Zoals ik dus zei lijkt het misschien erger. Ik heb het idee dat het allemaal wel meevalt.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Wim en Yerun,
Hier in Den Haag precies hetzelfde, recht aan de overkant is een moskee, gelukkig mogen ze niet toeteren omdat er een bejaardentehuis vlak bij zit.
En de oudjes begonnen te klagen.
Ja Wim, de Javanen zijn lief en zachtaardig, maar die Imams, ze verzieken de hele boel, het enige wat zij verkondigen is terug naar af: de man is het hoofd van het gezin en de vrouw een kinderwerp machine om zo veel mogelijk moslimmetjes op de wereld te zetten.
Ook in Nederland is dit volop bezig, zie soms Nederlandse vrouwen die zich tot de Islam hebben bekeerd,
Heb met hen gesproken, en nee een overtuiging was er niet, maar mn man zorgt voor me, dus hoef ik niet te werken, en ik slik zn gedrag maar., ondanks slaag en verder huisrlijk geweld

Ik laat de conclusie aan jullie over
Deze Nederlandse vrouwen waren laag opgeleid, met vaak een problematische achtergrond.
Deze groep is heel kwetsbaar!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ben ik nou de enige die zich aan het onderwerp houdt Emoticon: Confused

Ben nu in Makassar, hoe meer de Ramadan vordert des te leuker/normaler ik het ga vinden. Ik heb nog geen nadelen kunnen ontdekken als je dat zo zou kunnen omschrijven. Idd overdag eten als mensen dat willen is wat lastiger omdat er veel dicht, is maar altijd nog mogelijk.
Verder is het gewoon gezellig op straat, zeker na zonsondergang waarbij veel gegeten en gekocht wordt in de malls. Veel aanbiedingen. Televisie en radio is totaal "puasagericht" veel arabisch getinte muziek, zelfs speciale tophits voor puasa 2009.
Mijn enige "angst" in het transport maar dat geldt net zo goed voor de locals. En ik moet eerlijk bekennen, het valt vandaag niet mee; Makassar is f..... hot en dan is een beetje lastig niet te mogen drinken. Maar ook niet meer dan dat. Af en toe mijn wangen maar naar binnen zuigen, haha.

Gisteravond/nacht alleen veel herrie van rondrijdende "muziekauto"s" maar ik weet niet of dit nu door de Ramadan is of omdat het gisteren malam minggu was.

In Nederland merk je van de Ramadan niet zoveel, hier ben je je er veel bewuster van. Kan geen kwaad, ook niet voor toeristen.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Anne Mieke; ik was gisteren weer eventjes in Jakarta, gewoon overdag, en er liepen enkele rasechter toeristen rond, ze roken zelfs naar de zonnebrand. Maar dat ter zijde. Ze liepen te lurken uit een grote bak cola of ijsthee van de McDonalds, zo op straat. Ik zou het niet doen gewoon uit beleefdheid, maar aan de andere kant zal wel gelden 'wat niet weet, wat niet deert'.

Ik weiger overigens mee te doen met het feest. Ik glip wel ergens naar binnen als ik wat wil eten of drinken. Leverde me gisteren een leuke gebeurtenis op. Die moet ik nog even bloggen geloof ik. Emoticon: So funny

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

In de afgelopen dagen in Jakarta en Bandung weinig gemerkt van de Ramadhan.....overal was eten mogelijk. Ook in Yogya gisterenavond tot 23 uur rustig mijn pilsje kunnen pakken in Janur. Dus laten we hopen dat het zo blijft.....geen FPI boys op (oorlogs)pad??!!
Valt wel op dat beter opgeleiden en moderne mensen doorgaans minder vasten dan het klootjesvolk. Deze laatste groep heeft hoogst waarschijnlijk meer te verduren van de sociale controle en kan er niet onderuit.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-08-2009 08:49 Yerun wrote:
.............. Ze liepen te lurken uit een grote bak cola of ijsthee van de McDonalds, zo op straat. Ik zou het niet doen gewoon uit beleefdheid, maar aan de andere kant zal wel gelden 'wat niet weet, wat niet deert'.

Ik weiger overigens mee te doen met het feest. Ik glip wel ergens naar binnen als ik wat wil eten of drinken. Leverde me gisteren een leuke gebeurtenis op. Die moet ik nog even bloggen geloof ik. Emoticon: So funny

Nee, dat zou ik dus ook niet doen. Maar het is niet altijd kwaaigheid hoor vaak meer onozelheid. Of iemand meedoet of niet is eigen keuze......

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-08-2009 10:44 Yogya-Bali wrote:
................. Deze laatste groep heeft hoogst waarschijnlijk meer te verduren van de sociale controle en kan er niet onderuit.

Dat is zeker waar. Maar ja daar kunnen zij ook niks aan doen.

Er is overigens een kans dat ik volgende week een par dagen op Lombok ben en daar ben ik ook erg benieuwd hoe het allemaal werkt.

Maar goed, ik heb dus nergens last van ik doe zelf mee. Zie onderhand " groen" van de groene thee, haha. Ik heb alle less sugar varianten al uitgeprobeerd.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,037 posts - 13,697 topics - 25,801 members - last post @ 20-11-2019 15:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,903,028 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com